hoi allemaal!!! het is wel heel erg lang geleden........ ik heb er echt de tijd niet meer voor... hyves en facebook kun je vlug ff op en het is niet erg als je een paar dagen mist maar hier loop je meteen zo erg achter... en dan heb ik jullie ook al allemaal op hyves en facebook en daar lees ik ook al wat jullie allemaal doen.. maar alles gaat hier iig helemaal goed! Finn doet het ook super!! Hij rolt al om sinds een week of 6 en hij wil eigenlijk ook het liefste de hele dag zitten maar hij kan zijn evenwicht niet goed houden... hij is inmiddels 7670 gr en ongeveer 70 cm. dus dat gaat kei goed!! ik hou jullie in de gaten op hyves en facebook!! liefs
Nou, ik begin jullie verhalen toch ook wel erg te missen hoor. Jammer, maar ook wel logisch en misschien heeft de vakantietijd hier ook de nodige invloed op? Hier gaat alles redelijk zijn gangetje. Na een boel gezanik in de eerste maanden hebben we hier behoorlijk wat regelmaat terug in het geheel. Veerle is een heerlijk vrolijk meisje en op het moment stopt ze echt ALLES in haar mond (dus ook haar tenen) "Op een rode paddestoel" is haar favoriete liedje en ze begint er iedere keer keihard op te schaterlachen (dat zing ik voor haar als ze haar pil krijgt). Hans voorspeld een fobie voor "op een rode paddestoel" tegen de tijd dat ze het gaan zingen op de peuterspeelzaal Verder lust ze inmiddels, sperzieboon en wortel. We zijn nu de broccolie aan het oefenen, maar dat vind ze dus nog niets. Aan fruit vind ze nectarine lekker, peer, meloen en banaan. De meloen en nectarine waren gelijk favo, kiwi vind ze niets en appel ook nog niet. Geen tandjes hier, alleen een heerlijk kwijlend kind.
@suenne: hahaha ja hoor was echt super schattig hoe hij naar binnen wandelde met zn handjes vol. hij vond het gelukkig niet erg om naar zijn eigen bedje te gaan en heeft de hele nacht doorgeslapen dat zal vandaag wel anders zijn maar goed morgen ben ik toch vrij. @nemo: ach meid!!! slaaptekort is niet niks zeg en dan nog 4 dagen werken erbij wow!!! knap van je hoor ik hoop dat je gauw lekker kan bijslapen en uitrusten hier gaat verder alles goed. gisteren broccoli bij indy geprobeerd maar dat vond ze 10 keer niks hahahaa (gelijk heb je hoor indy, het is niet te vreten ) de mango's vindt ze heerlijk. en als wij zitten te eten horen we een hoop gesmak vanuit haar stoel komen hahaha ze kijkt echt elk hapje van je lepel en dan nog van die smak geluidjes erbij. nou ik ga afsluiten want we gaan aan tafel. fijne avond iedereen
leuk, ik heb al gestemd!! meiden, hoeveel krijgen jullie kindjes per dag? dan bedoel ik hoeveel cc melk en evt. fruit en groentehapjes... nika is heel ietsie pietsie verkouden en drinkt alleen nog maar 120 cc per voeding. die krijgt hij 4 keer. ik ben al van plan en heb hem al een paar keer wakker gemaakt voor een 5e voeding. eerder hoefde dat niet want toen dronk hij 180/210 per keer. hij krijgt tussendoor een half potje fruit en een half potje groente... ben bang dat hij niet genoeg binnenkrijgt, dit is toch niet genoeg lijkt mij?? ben benieuwd naar jullie schema's... kan op internet niet echt wat vinden hierover! xx
hai haiii daar @kart: dit is indy's schematje (tijden kunnen afwijken) 05.00: fles 250 cc met schepjes 07.00 half potje fruit slapen 09.00 fles 250 cc spelen slapen boodschapjes halen 12.30-1300 fles 250 ml 05.00: groenten 08.00-08.30 fles 250 ml met de fruit gaat het heel goed alleen de groenten vindt ze nog niks. maar goed dat komt wel. o o o en vandaag gaat het dan eindelijke hopelijk gebeuren..ik ga extentions laten zetten. ik baal ontzettend van mijn haar, ik loop er als een wc borstel bij echt verschrikkelijk en ik kan er totaal niks mee. nou ik ga even een afspraak maken en ik hoope cht dat ik vandaag terecht kan
Hallo Mamma's Als ik jullie verhalen zo lees dan komt het geke genoeg wel aardig overeen met ons mannetje die nu 7 en een hlave maand is maar ja eigenllijk 5 en een halve maand als je van uitegerekende datum uitgaat. Branco rolt en rolt..de hle dag door..hij duimt en kwijlt en heeft last van tandjes. Dit is Branco zn schema 9.00 210 water 6 scheppen nutrilon 2 pyamapapje (kan geen rijstebloem hebben dus tarwepapje) flesje van 150 ml thee tussendoor 13.00 210 fles 16.00 groot potje fruithapje 150 ml roosvicee 18.00 groot potje warm eten en een toetjes flesje thee 150 ml 21.00 210 fles met 2 pyama papje scheppen. en ik weet even niet meer hoe je heet maar die 4 dagen werkt en vermoeid is. Waarom geef je hem 's avonds geen afgekolfde melk met wat rijstebloem?? MIsschien dat hij dan wel doorslaapt want bv is wel licht verteerbaar dus logisch dat hij honger krijgt en dan kan jij ook beter slapen.
08.00 240/7,5 12.00 240/7,5 15.30 240/7,5 17.00 100 ml groente 18.30 230/7 Hij drinkt zo ongeveer alles op, alleen de laatste fles laat hij soms ook 60-90 cc van staan, maar soms ook niet... Merken jullie ook dat jullie kindjes snel harde poepies krijgen zo gauw je begint met bijvoeden?
@jessmin: ja klopt hahahaa haar poepies zijn nu heel anders. nouik ga even bij het meisje kijken want ze ligt te huilen. (zeurpietjes, ze is hartstikke moe maar wilt niet slapen)
daar ben ik dan weer. nou ik heb gisteren extentions laten zetten en het is echt super mooi geworden. die vrouw/jonge meid die het deed heeft eerst als kapster gewerkt en is daarna voor zichzelf begonnen. ook een heel aardig meisje, ze heeft een dochtertje van 20 maanden die op dat moment niet thuis was maar had wel foto's gezien. ze heeft ook een kamertje omgetoverd tot haar kappers ruimte zeg maar. ze doet alleen extentions zetten eruit halen en knippen. maar o wat doet ze dat prachtig! heel vriendelijk ook. ik moest in zoetermeer zijn en ik ken het daar niet dus zei ze van oo geeft niet bel me dan als je op het station staat dan kom ik je halen! vond ik zo lief van haar. nou ik heb nu dus lange haartjes...ietsjes over mn schouders en ben er superblij mee. vandaag staat er niks boeiends op het schema, lekker thuis blijven koken mischien een taartje bakken but that's it het weer ziet er ook niet prachtig uit helaas
jessmin als je bijvoeding gaat geven moet je ook meer vocht bijgeven omdat in de bijvoeding vezels zitten dus water of ranja roosvicee vruchtdrank aangelend met water of thee
@LadypinK: huh?? echt?? En mag ik dat dan gewoon bij de fles erbij doen? (dus bij de melkvoeding?) Want hij heeft reflux en hij is twee uur wakker en slaapt dan twee uur, dus om na de fles een uur later ook nog water bij te geven triggert bij hem dat hij dan gaat spugen en het zuur krijgt... Ik heb het bij mijn dochter trouwens nooit gedaan, maar die liep altijd al onwijs goed door haha (en nóg, maar gelukkig niet meer zo'n drab als vroeger hahaha, oeeiii, lekker vies gesprek dit). @Lennylenn: oeee ik kick ook op extensions. Is het echt haar?? Heb ze gehad van great lengths (zie hyves, als je me als vriend toevoegt), waren fantastisch. Wel 500 euro Woont deze mevrouw in de buurt van Den Haag, en hoe duur is het bij haar? (Als ik het mag vragen hoor; anders negeer je mijn vraag gewoon natuurlijk *bloos*) Ik wil namelijk ook zóóó graag weer lang haar en ze waren zooo super! Ik zoek ook nog een goedkope nagelstyliste in Den Haag e.o. trouwens
@jessmin wat geef je aan bijvoeding?? als je bijvoorbeeld fruithapje geeft geef je dus geen flesvoeding die vervalt dan maar geef dan wel een flesje roosvicee of etc en dat doe je ook als hij 's avonds warm eten krijgt bijvoorbeeld groentepotje als je dat nie doet raken ze verstopt.. en als je twijfelt kan je altijd cb bellen die kunnen dan samen met jou kijken wat in jou specifieke geval het beste is (ivm de reflux) en reflux helpt ook johannesbroodpitmeel ook wel bekend onder Nutrilon Nutriton
@jessmin: ze gebruikt SO.CAP ofzo iets.. zijn idd wel echte haren. ik weet niet wat het verschil is tussen so cap en great lengths eingelijk ze woont in zoetermeer volgens mij is het niet zo ver van den haag. vanuit rotterdam heb ik er 30 min over gedaan om er te komen. voor 100 stuks kost het 200 euro. ze heeft ook een website ik zal het zo even voor je opzoeken. ik had er 140 nodig. haar website is : nikitashairextentions.nl
mij lijkt dat ook zo mooi maar mijn haar kanpt af als ik er maar een klein lokje aan doe ik heb eens een ros plukje in mn pony gehad en dat liet gewoon los niet afgeknapt maar gewoon kaal plek dus ik durf het niet
Hey moppies!!!! Hoe gaat het hier? Lenny, FOTO!!!! Ladypink, hoe gaat het nu met jou meid? Hier ook hardere poepjes. Mooi van structuur, al zeg ik het zelf Inge, leuk van je te horen!! Ik begrijp best dat je zin hebt in werken. Thuis bij de kinderen is leuk, maar een nieuwe uitdaging is ook erg prettig!! Sorry babes, manlief komt net thuis. Ik typ gauw weer wat meer! Sweet dreams!!!
@ellenore ja gaat op zich wel goed mn kleine mannetje moet maandag voor foto's van zn onderarmpje dat is miss niet goed en een tweede foto van zn heupjes dus dat is allemaal wel weer even spannend
hai haii wat een sombere regen dag weer zeg, pffff ik word er nu echt moe van. elke dag wel regen!! en indy's gedrag gedrag past zich ook aan het weer aan.. sinds gisteren wilt juffrouwtje niet meer alleen gelaten worden zodat ik even kan plassen of koken ofzo. als ik haar dan in de box leg of op het speelkleed en wegloop is het krijsen. als ik weer terug ben is het prima grrrrr. ken dat nog wel van maddox maar hij had op latere leeftijd. ze heeft ook niet echt veel trek meer, flesje niet fruit niet en groenten al helemaal niet. met 2 hapjes heeft ze weer genoeg gehad en van dr flesjes laat ze 40 cc staan. naja gaat wel over allemaal. ik heb zin om vandaag een mooi lekker taartje te maken. een chocolade taartje. ik ben er absoluut niet goed in, mijn taarten zijn echt niet te vreten (ECHT WAAR) maaar de aanhouder wint oooit zal het me lukken @ellenore: ik zal gauw een foto posten van mn nieuwe koppie @ladypink; hee wat raar jo! dat het er gewoon vanaf viel ooo meiden ik ben zo blijd at we bijna gaan verhuizen. niet alleen omdat het huis veel leuker is maar omdat ik deze rotflat en buren echt spuugzat ben! altijd dat keiharde muziek (ja ook savonds rond 23.00) en dan nog mee "zingen" grrrrrrrr en als dat nog niet genoeg is, begeven mn stopcontacten het hier 1 voor 1 in huis. het begon een paar maanden geleden met eentje in de woonkamer, die deed het plotseling niet meer, ok geen nood want die gebruikten we eingelijk ook niet. nu ben ik gisteren bezig met kleren wassen en loop een tijdje later de keuken in om iets te pakken en zie dat de machine uitstaat..maar de was was nog niet klaar want ik was op 90 graden en dat duurt 2 uur. ik proberen weer de machine aan te krijgen doet ie het niet droger niet magnetron niet. toen een ander stopcontact geprobeerd deed ie het wel. nou toen maar daar weer het programma gestart, kom ik later weer de keuken in PRECIES HETZELFDE PROBLEEM. ik heb nu nog meer 1 stopcontact in de keuken die het doet maar durf die bijna niet te gebruiken want als die er ook mee kapt hebik alleen in de slaapkamers en in de woonkamer nog stopcontacten. heeeeel erg vervelend want ik kan nu dus geen kleren wassen of drogen. en mn was zit nog kletsnat in de wasmachine. maandag gelijk de woningbouw bellen en ze komen het maar dezelfde dag maken. mn kleren voor werk zitten er ook in dus morgen moet ik vragen om nieuwe want alles is half gewassen en nat! baal hier echt van
Tegen mij vertelde ze op het cb dat het alleen geld voor het groentehapje en aan het begin is het vooral kennis maken met en kan het nog niet gelijk een fles vervangen. Je moest het zo zien dat je de fles als 'toetje' gaf. Extra drinken geven doe ik niet hoor, is ook niet nodig, er zit voldoende vocht in de flessen. Fruit bevat ook vocht. Persoonlijk kies ik om de reden dat olvarit verstopping veroorzaakt ook niet voor de potjes, maar voor vers. Het is gewoon een kwestie van geen zout bij onze eigen groentes kwakken. Dat vind ik nog wel het makkelijkste. Drankjes zoals roosvicee is echt heel zoet, daar zou ik niet al te warm voor lopen. Raken ze veel te veel gewend aan zoetigheid. Dan zou ik nog eerder voor thee kiezen. Opzich maakt extra drinken voor de reflux niet uit. Doordat water/thee niet veteerd hoeft te worden, is het sneller er makkelijker verwerkt. Veerle heeft daar meestal niet tot weinig last van.
Onze pc was gecrast, hij doet het nu weer even, maar de vraag is voor hoelang. We krijgen een andere, maar nog geen idee wanneer precies. Zie wel dat er weer een beetje activiteit is hier! Leuk!