Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier weer eens een kort berichtje uit het hoge noorden. Het was echt alweer erg lang geleden dat ik hier had meegelezen. Gelukkig was ik nog wel een beetje op de hoogte doordat ik sommigen van jullie op hyves of facebook heb. Volgens mij lopen onze kids allemaal wel aardig gelijk op he? Met Kasper gaat het in ieder geval goed. Ik schat dat hij nu al zo'n negen kilo weegt en hij kruipt het hele huis vrolijk door. Wil op schoot de hele tijd staan en baalt duidelijk wanneer ik uit beeld loop om vervolgens het uit te gillen van plezier wanneer ik weer terug kom. Zo schattig! Ronja en hij reageren ook heel sterk op elkaar, ze zoeken elkaar echt op en lachen de hele tijd. Echt genieten.
    Verder heb ik het erg druk met werk, maar zo te lezen hebben meer mensen daar last van (Micha, Lenny, Ellenore) en met mijn opleiding. Ik ben wel heel blij dat ik die opleiding ben gaan doen, geeft echt weer een nieuwe uitdaging. En dan probeer ik nog wat te sporten, maar dat is nu wel minder dan tegen het einde van mijn verlof. Heb gewoon minder tijd ervoor...
    O en qua bijvoeding: Kasper krijgt 's ochtends rijstebloem pap en een klein stukje brood, in de loop van de ochtend fruithap, tussen de middag weer een klein stukje brood en eind van de middag/begin van de avond een potje avondeten. Hij vindt het nu echt heel leuk om mee te eten en weigert ook steeds vaker zijn fles. Hij lijkt er wat klaar mee te zijn. Volgens mij had Ronja dat ook toen ze ongeveer zeven maanden was.

Hey meiden, prettige avond nog!

2. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat er weer gereageerd is en om alle ontwikkelingen te lezen.
    Ik heb hier een kleine lekkerbek waarvan ik soms het gevoel heb alsof ze altijd nog meer op kan. Ze zit mij regelmatig aan te kijken, als ik zeg 'op!', zo van ja ja, heb je echt niet nog wat.

Mijn dag verliep tot voor kort als volgt: (bij benadering)
    7.00u bv
    even slapen
    9.00u fruithap
    11.00u bv
    even slapen
    13.00u boterham (en drinken als ze wilde)
    15.00u bv
    17.00u groentehap
    19.00u naar bed en bv

Alleen ze begon 's nachts aardig te spoken en wilde dan vaak ook weer drinken. En overdag sliep ze ook bijna niet meer. Dus ik ben het iets om gaan gooien en merk dat het haar goed doet:

eerste bv is variabel (nu nog) maar 7 uur wordt waarschijnlijk, daarna:
    7.30u boterham
    9.30/10.00u fruithapje + drinken
    12.00u bv en boterham
    daarna slapen
    14.30/ 15.00u rijstewafel + drinken
    17.00u groentehap + toetje (+ drinken)
    19.00u bv

Als ze tussendoor nog een keer bv wilt, zoals vandaag om 16.00u, dan krijgt ze dat gewoon.
    Ik moet trouwens wel lachen hoe ze dat kenbaar maakt nu, ze klimt zowat op mij en gaat naar mijn borsten zitten kijken. Als ik deze hint niet begrijp, begint ze aan mijn kleren te trekken.
    (Kan ook voor genante momenten zorgen)

Danique heeft nu 4 tanden en ze tijgert er op los. Ze komt overal waar ze komen wil. Ze is dol op flessen, vooral de blauwe waterflessen. Ze luisterde heel goed naar het woord "nee" en "niet in je mond", maar nu begint ze uit te proberen. De muis van de laptop, daar is ze ook gek op, dan klimt ze over mijn schoot heen om hem te pakken te krijgen, ook al hebben we nee gezegd.

Ze heeft vorige week voor het eerst in een winkelwagentje gezeten, echt zo lief, ze zat lekker rustig rond te kijken.
    Binnenkort wil ik met haar gaan fietsen, heb schoentjes voor haar gekocht, ze kromt alleen haar tenen als ik ze aan wil trekken, echt zo lastig om het aan te krijgen.

Ik vind haar regelmatig boven in haar bed en als ik dan naar haar voeteneind loop draait ze zich om en komt ze snel daar naartoe.

Ja ik had ook het gevoel dat ik alleen maar met eten geven bezig was, maar blijkbaar hoort dat bij deze leeftijd.

Ik heb toevallig vorige week even een flinke dip gehad. Omdat Danique zo aan het tijgeren is heb ik erg vaak gestofzuigd. Blijkbaar was dat te veel van het goede, want ik had ontzettend last van mijn buik. Bovendien was ik heel erg moe en trok ik het allemaal niet meer. Dus nee, ik was niet bijgekomen van mijn vakantie.
    Op mijn werk ben ik ook in huilen uitgebarst, omdat het mij even te veel werd. Gelukkig heb ik echt super lieve collega's die mij aanspoorde om er gelijk over te praten met de directie. Wat heeft dat mij opgelucht zeg. En er zijn ook gelijk oplossingen op mijn werk voor het feit dat er één jongetje zodanig de lessen verstoort, dat ik bijna geen normale instructie kan geven.

Maar goed, leuk dat er weer wat reacties zijn!:)

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    En o ja, haar eerste woordje:
    hop of hap, hahaha (kleine lekkerbek)
    Zo nu en dan zegt ze ook 'koe'

4. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja knap kind heb ik hè zo volgens het boekje haha:D

Nee, ik vind het wel meevallen hoor. Heb niet het gevoel dat ik constant aan het eten geven ben. Nika kan zelf drinken uit zijn 'sapfles' en zijn liga eet hij ook zelf al. Hij drinkt zo'n 120 cc sap over de dag verdeeld. Steeds kleine beetjes dus. Ben ook begonnen om af en toe uit zo'n "neus-uitsparing-bekertje" wat slokjes te laten drinken. Zijn broodje en fruithapje is ook zo op dus vind ik het niet erg. En ja, die laatste fles wordt hier ook vaak steeds minder uit gedronken dus die zal er binnenkort wel langzaam verdwijnen....

Nu moet ik er wel bij zeggen dat Nika bijna alles lust en het zich lekker laat smaken allemaal. Hij is een heel makkelijk ventje:)

5. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @micha, echt knap hoor nog steeds borstvoeding!
    leuk om te lezen wat danique allemaal al kan:);)

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik merk dat ik er onzeker van wordt als ik lees hoever jullie kindjes zijn met alle ontwikkelingen en hoe waanzinnig ze (vr)eten. De vorige keer had ik dat ook wel een beetje, viel ik ook een beetje stil door.

Bij Veerle is het nog heel wisselend hoe geïnteresseerd ze is in bijvoeding. Ze eet er ook geen grote hoeveelheden van. Voordat ze tandjes had at ze bijna een hele biet met een aardappel en nu is het met een paar scheppen al bekeken. Fruit is ze ook niet meer zo wild van. Ze heeft er snel genoeg van. Flessen zitten we op het moment met 3x180 6 redelijk stabiel, maar ook daar laat ze rustig wel eens 50cc van staan.

Ik moet bekennen dat ik haar calloriën voer, ze krijgt van mij van die yogolino's ect. Ik wisselt dat wel af met af en toe gewone yoghurt. Dat eet ze wel redelijk op het moment.

Qua ontwikkelingen wil ze wel kruipen en gaan zitten, maar ze heeft daar nog niet de kracht voor. Ze is wel eenkennig aan het worden, als ik weg loop of uit de auto stap is het huilen. Een vreemde die aan haar zit krijgt het ook te horen:D Ze doet wel haar best om te staan en te gaan zitten, maar ze red het nog net niet. Draaien gaat wel als een tierelier. Ik vraag me dan in vergelijking met jullie kindjes een beetje af of ze achter loopt ofzo? Slapen heeft ze nog steeds 3 slaapjes en die duren soms nog best lang. Ze heeft nog steeds periodes dat het met 1,5 uur wakker gewoon bekeken is, dan stop ik haar snel weer in dr bed.

7. Kwekijzer

Hier is het papapapapapapa en als ze huilt hoor ik iets van een mammm. Verder is me nog niets opgevallen. Ik vond dit al best snel. Ik zal maar gaan opletten dan, ik zeg wel eens voor de lol 'asshole' als mijn man loopt te eikelen:D

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Suenne: ieder kindje heeft een eigen tempo van ontwikkelen en met die geluidjes die ze maakt ligt Veerle volgens mij behoorlijk voor op schema. Tijgeren gebeurt volgens mij gemiddeld met negen maanden en rollen gemiddeld met acht maanden, dus dat valt allemaal heel erg mee.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal...wat leuk dat het topic weer een beetje leeft!!!

hier gaat alls goed...naja goed..1 van jullie (suenne) weet al dat het sinds kort over en uit is tussen lenn en mij. we hebben dit beiden besloten omdat dat gewoon de beste keus was. er was geen relatie meer, echt totaal niet, alle gevoelens van beide kanten zijn weg en komen ook niet meer terug. we hebben het lang volgehouden zo te leven maar goed nu hadden we echt zoiets van dit gaat nergens over we zijn niet gelukkig dus laten we elkaar ook niet voor de gek houden. hij heeft er wel iets meer moeite mee dan ik dat heb hoewel hij in zijn hoofd dit allang gewild had (en ik ook). het contact blijft gewoon, we hebben ook helemaal geen ruzie gehad gelukkig het was een vreemde maar vreedzame manier van uit elkaar gaan. nu gaan we onze eigen weg en hopen dat we tegenkomen wat we al die tijd gemist hebben.

met de kinderen gaat het heel goed. indy die kruip het hele huis door, krijgt haar derde tandje en eet heel goed. gisteren heeft z met de pot meegegeten, rijst kip in kokosaus en spinazie en o o o ze vond het heeeerlijk!!! alleen wilt ze niks drinken bijv. water of sap. alleen haar melk wilt ze. maddox die wordt elke dag brutaler maar wel op een leuke manier. hij gaat ook steeds beter praten en maakt langere zinnen, begrijpt ook heel erg veel en zegt nu zelf ook...maddox mag geen snoepie he? want het is al laat he?? hahahaahaa
    hij speelt ook heel leuk met indy (soms een beetje ruzie NU AL!) maar dan gaat hij heel lief speelgoed voor haar pakken zodat zij ook kan spelen. hij is echt een lieve grote broer en vind het geweldig om haar uit bed te halen.

met mij gaat het ook goed, ondanks ik nu dus single ben. op school gaat het goed, op het werk ook en voel me nu toch wel opgelucht dat we er eerlijk vooruit zijn gekomen dat het niks meer zal worden tussen ons. ik voel me in 1 keer echt goed en lekker..ja heel erg om dat te zeggen maar het is wel zo.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@suenne: net als was anneke zei: elk kindje ontwikkelt zich op zijn iegen tempo, je moet veerle ook echt met geen enkel anders kindje vergelijken want dat zal jou alleen maar onzeker maken. als veerle nu nog niet kan zitten (wat prima is voor deze leeftijd) dan wilt dat heus niet zeggen dat ze achterloopt, mischien is ze wel bezig met het ontwikkelen van hele andere dingen en zet ze dit op een laag pitje. echt niet gaan vergelijken hoor

11. Kwekijzer

Ja leuk he, ik vind het ook wel leuk dat het weer een beetje opbloeit hier. We hebben tenslotte allemaal kindjes van dezelfde leeftijd en dan heb je vaak net even dat raakvlak met elkaar.

Merk je aan de kinderen wat nu jullie uit elkaar gaan? Of zijn jullie nog wel bij elkaar? Ik snap best wel dat het tussen twee volwassenen soms zo kan leeg lopen, maar voor de kindjes vind ik het vaak wel heel ingrijpend. Ook al zijn ze nog maar klein, als ik zie hoe gek Veerle op haar papa is en als ze hem dan ineens veel minder zou zien. Blijf je wonen waar je nu woont?

Hoe heb je dat sausje gemaakt? Zit er dan ook gewoon zout en dergelijke in? Heb je verse spinazie of uit pakje en hoe maak je dat klaar? Veerle wil ook amper gewoon drinken. Wat ze lekker vind is thee, maar als ze daar in een blije bui 50cc van drinkt dan is het veel hoor. Tot een jaar is melk prima heb ik me laten vertellen, dus ik hou me daar maar gewoon aan vast. Ze zal het zo wel nodig hebben (vind ik wel moeilijk hoor, ik wil haar bijna vooruit duwen).

Leuk he als ze zo uit de verf komen en zo lekker beginnen te kletsen. Lief ook dat hij zo voor Indy zorgt. Dat worden vast hele dikke maatjes.

Dat heb ik voorheen eigenlijk niet aan je gemerkt dat je relatie zo zwaar aanvoelde. Misschien dat Maddox daardoor wel eens zo heftig reageerde. Hoort natuurlijk wel deels bij de leeftijd, maar als het niet goed zit in een relatie merk je dat denk ik wel aan de kindjes. Hopelijk brengt het jullie dan in ieder geval de nodige rust.

En ik vind zondagen juist heerlijk omdat er dan even niets hoeft:D Heerlijk lang je pyama aan, makkelijk eten, filmpjes kijken, wandelen. Ik kan echt lekker rommelen op zondagen, daar moet je gewoon een heerlijke 'niets hoeft alles magdag' van maken:D

12. Kwekijzer

Ik zal niet meer vergelijken.

Volgens mij lieg ik dan:p

Doe ik toch een beetje om te kijken of ze wel mee komt in dingen.

Veerle heeft trouwens twee tandjes beneden sinds kort. Ik vind het echt een stoer gezicht die kleine tandjes.

Wat ook 'stoer' is dat ze al zo verdraait goed weet wat er met een tandenborstel moet. Haar lippen gaan zwaar op elkaar (en geloof me, dat is echt niet een beetje) en als ik er dan toch eindelijk in ben met de borstel, dan werkt ze ook die vakkundig met haar tong weer naar buiten:D

Hoe lossen jullie dit op? Ik wil niet vechten eigenlijk, maar ik vind wel dat tandenpoetsen gewoon moet.

13. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Lenny: ik had gisteren al zoiets gezien op facebook, maar dacht nog dat het niet kon kloppen omdat Lenn nog wel steeds op jouw berichtjes reageert... wel goed dat je je er nu beter door voelt. Je hebt er wat tegenaan gehikt denk ik he?

14. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hoi meiden,

Wij leven ook nog!! Voor het eerst ligt ons ventje sinds 8 uur in zijn bedje en heb ik mijn handen even vrij :)

Ik zal zo wat bij lezen want ben benieuwd hoe het me jullie gaat!

Ons ventje wil zo graag kruipen, maar beweegt zich voorlopig tijgerend voort door ons huis. Twee tandjes zijn al door en de volgende 2 dienen zich al aan.

Jammer genoeg lijkt hij chronisch verkouden, maar ik verwacht ook eigenlijk niets anders omdat hij 2 dagen per week naar het kdv gaat. Met plezier!

Het is een heerlijk kereltje, altijd vrolijk en hij drinkt nog zo graag uit mijn borst. We geven hem verder eten volgens de Rapley methode. Vind hij prachtig!

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee kwekijzer;)
    De eerste twee levensjaren blijken kinderen ontzettend verschillend te lopen wat betreft ontwikkelingen. Dat zegt helemaal niks over de rest van de jaren.
    Ik heb hier gewoon een lekkerbek die echt alles eet tot nu toe. Bij het cb reageerde de arts vorige maand verbaasd, ze gaf aan dat ze juist altijd moeders voor zich heeft zitten die moeilijke etertjes heeft.

Tja het tanden poetsen... dat gaat hier ook heel makkelijk, ze stopt gewoon erg graag dingen in haar mond. (ben ik even blij dat ze redelijk luistert naar het zinnetje: 'niet in je mond!')
    Bovendien vindt ze de tandpasta errug lekker.
    Misschien is zo'n tandenborstel voor op je vinger iets voor jullie.
    Ik zou wel proberen om het tanden poetsen op de één of andere manier leuk te maken. Anders wordt en blijft het zo'n strijd. Kan je er niet een soort van spelletje met gekke geluiden van maken.

Lennylenn, pittig zeg. Wel goed dat je er zelf helemaal achter staat, maar ik neem mijn petje voor je af. Twee kleine kinderen en een superdruk leven!

Nemo 81, ik geef hier Danique regelmatig ook eten zelf in handen en dat gaat inderdaad goed. Maar hoe doe jij het dan met avond eten? Of laat jij gewoon uit het bordje pakken. Ik weet namelijk dat Danique dat echt geweldig vind, maar dan kan ik iedere ochtend en avond met haar in bad hahaha.

Danique drinkt trouwens het beste uit een rietje. De tuitbekers begrijpt ze niet helemaal, dat ze deze naar boven moet doen. Tja als je gewend bent dat er altijd wel iets uit komt als je er aan zuigt.
    Gisteren begon ze spontaan zelf een beker met 2 handjes te pakken, ik heb er een beetje water in gedaan, en dat kon ze zelf drinken.
    (Zooo schattig!!!)
    Voor onderweg heb ik nu 2 rietjes beker van nuby, antilek en je kan het rietje weg klikken. Dan kan ze tenminste zelfstandig drinken.:p

16. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Micha, wij hebben een Stokke kinderstoel en hebben daarbij een playtray besteld. Daar leggen we het eten op. We hebben een slab van silly baby of zoiets, met lange mouwen en dat werkt redelijk. Na het eten eerst het overgebleven eten van de play tray verwijderen en daarna de handjes en mondje afvegen met zo'n toetenpoetser. Eten op een bordje geven werkt niet, dan ligt het bordje met inhoud in 2 tellen op de grond! We denken ook wel aan wat we geven. Iets wat niet zo veel knoeit, zoals bloemkool en sperzieboontjes.

17. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag het al voor mij, een lekker peentjes hapje, hahaha.
    Danique heeft het een keer gepresteerd een handvol te pakken toen we heel even niet goed opletten... Terwijl we bij de keukenboer in onderhandeling waren. Mooi dat ik het oranje niet meer uit haar sokjes krijg.
    Ik combineer het zelf door haar iets in handen te geven en haar daarnaast zelf eten te geven. Kan ze zelf bepalen wat ze wil. Wel merk ik dat ik het vrij snel minder fijn ben gaan malen.

Net op de markt, haar eerste plakje kaas van de kaasboer gekregen!
    Ze zat er lekker op te smullen.

18. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Hoi!!!!

Een of andere kwekijzer vertelde me dat er weer wat gebabbeld werd hier ;)
    Wat gezellig!!

Lenny, hemeltje, dat is heftig zeg! Wel onwijs dapper dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Je zult het wel onwijs druk hebben nu.

Goed om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met de kleine drollies.
    Suenne, ik begrijp heel goed dat je af en toe twijfelt aan je kleine meid omdat ze nog niet zo ver is als andere kindjes. Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je ;)
    Het goede nieuws: je hebt tijd om te genieten van haar ontwikkelingen, want ze neemt er zelf ook de tijd voor.
    Het slechte nieuws: waarschijnlijk is ze een hele snelle prater, dus de stilte is snel genoeg voorbij...
    (meiden lopen minder snel, maar praten des te sneller)

Hier gaat het met ups en downs. Ollie is nog steeds een graag geziene klant bij de kinderarts en oogarts. Hij gebruikt nog steeds zantac en jbpm en omdat hij slecht tegen zonlicht kon, is hij onder controle bij de oogarts en ortoptist. Bij zijn laatste bezoek kon ze nog steeds niet zien wat er precies aan de hand is, maar ze zag wel "oneffenheden". What ever that means..
    Inmiddels kijkt hij rustig in het zonlicht, dus wij zien geen problemen meer, maar de arts dus nog wel.

Hij groeit als kool, omdat hij alles eet wat hij voorgeschoteld krijgt. Chris deed dit niet als baby! Die eet nog steeds niets!
    Ik vraag me soms af of hij misschien over kan op 2 keer flesvoeding per dag.

Dit is zijn schema:

07:30 pap met flesvoeding + thee (50cc)
    08:30/09:00-10:00/10:30 slapen
    10:15 fruit. (2 stuks) + sappie
    12:00 broodje smeerkaas of smeerworst en 150cc flesvoeding
    13:00-15:30 slapen
    15:30 koekje + sappie
    18:00 avond eten (ruim 200cc) + yoghurt
    19:00 slapen
    (een flesje van 150cc als hij nog wakker wordt, anders niet)

Zijn er al meiden hier die een laatste fles weg laten?

19. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

ik ben benieuwd naar jullie foto's!!!
    hier is er nog één van Nika en zijn grote oma (mijn oma)

xx

20. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Ellenore: dat is gek! Noah heeft/had precies hetzelfde met zonlicht! Als je hem op een grijze Hollandse dag op een kleed op z'n rug in de tuin legde ging hij altijd kermen en z'n ogen dichthouden.. Hmmm misschien moet ik dan ook eens langs de oogarts. Dochter gaat sowieso al ivm lui oog (zit in de familie, hubby en ik hebben ook lui oog gehad).
    Derde fles weglaten, ja dat doe ik hier ook al. Maarrrrrr is eigenlijk niet goed want ze moeten toch eigenlijk wel minimaal 500 cc binnenkrijgen aan flessenmelk. Maar ik heb geen zin in een hele santekraam uithalen om hem z'n fles te laten drinken na z'n avondeten, dus nu schep ik er 150 ml biogarde in na z'n prutje.

@Lenny: lache joh, zo van de pot mee-eten. Had je het gepureerd of at ze het met haar handjes?
    Hier wordt zo onwijs veel gekokt op stukjes-eten (zoals koek, brood etc.) dat ik alles nog gladpureer...

@Suenne: Waarom heb je je naam veranderd? Vond het altijd zo'n mooie... ;) Over ontwikkeling, joh, No is ook nog echt een grote baby-baby. Hij kan tijgeren (voortslepen met z'n handen) en rollen. Zitten valt ie gewoon om als je hem niet aan de zijkanten ondersteunt. Hij zegt alleen babababa en mamamama. Ik vind het allemaal wel prima, dochterlief was ook zo snel (of langzaam zo je wilt) als hij en ze is nu een volwaardig mens van drie jaar :D

Deel Deze Pagina