Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oooowwwwww wat lieff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

geweldige foto ellenore

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hahaha Thanx, wat een moppies he. Ze zijn zo blij met elkaar!

Ik hoop echt voor je dat er snel verandering in de situatie komt. Het is niet gewoon dat ze zoveel huilt. Vergeet niet om hulp te vragen hoor!! Jij bent ook nog steeds die jonge vrouw wat tijd voor zichzelf nodig heeft, zonder te moederen!

3. lennylenn

dit is mijn kleine man bij de honkbal

4. lennylenn

en madame indy

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ohhh so cute!!!!! Kijk die Maddox nou staan met zijn honkbal knuppels hahaha!!

6. mwag

mwag Actief lid

24 mrt 2010
    269
    0
    0
    horeca
    brabant!!!
    Hallo allemaal!!!

Zo… het bezoek is weer richting huis!! Nu voetballen aan het kijken met manlief en intussen ook nog zp aan het bijlezen!!! Maar goed dat vrouwen 2 dingen tegelijk kunnen!!!

@ sjoelke: ben niet meer naar de beurs gegaan…. Was al laat.. volgende keer wil ik wel gaan want mijn schoonzusje zegt ook altijd dat ze veel leuke dingen hebben!!! En wat fijn dat Amber doorslaapt!!! Finn kwam vanmorgen om 5 uur pas ipv half 4/4uur. Dus dat gaat de goede kant op!!!!

@ Biccy: vervelend dat je je zo kl*te voelt zeg!!! Doe maar lekker rustig aan!!!

@ jessmin: ik ben nu ruim 2 jr gestopt met roken maar ik kan het nog prima laten!! Wel fijn dat ik nu met flesvoeding weer een lekker wijntje kan drinken!!! Afgelopen weekend lekker op het terras aan de rose gezeten!! Mmmm!!!!

@ anneke: lekker ff sporten!!! Ik ga dalik ook weer fanatiek aan de gang!! (dat neem ik me nu voor iig….) moet het nu nog rustig aan doen ivm de keizersnee maar wil dalik gaan proberen te gaan hardlopen… en thuis op de crosstrainer!! Ik heb eigenlijk nog niet veel voor mezelf gedaan… maar ik ga de 27ste een avondje weg met mijn zusje!!! En volgende week heb ik bhv cursus van het werk (met kinder ehbo = superhandig!!) is wel van het werk maar je bent er toch ff uit en kan ik weer bijkletsen met mijn collega’s!!!

@ lenny: shit zeg dat indy zoveel huilt!! Is idd om gek van te worden!!! Finn heeft ook een paar onrustige dagen gehad maar is over het algemeen vrij tevreden. Ik ga donderdag op het cb toch ff vragen wat ik dan het beste kan doen. Je ziet dan gewoon dat hij kei moe is maar gewoon niet in slaap kan komen… echt zielig!!! Maar ze zoeken tegenwoordig toch wel heel goed uit waarom een baby zoveel huilt hoor!! Vroeger had je gewoon een huilbaby en moest je dat gehuil maar uitzitten… maar tegenwoordig kijken ze gelukkig toch wel verder!! Dus ben benieuwd wat de arts zegt!! Hopen dat de reden snel gevonden wordt en dat er wat aan gedaan kan worden!!! Heb je zo niet iemand die een avondje op kan passen?? Dan kun je met lennart ff een avondje weg. Doet je goed misschien!! En anders kom je haar maar hier brengen!! (is alleen wat ver van Rotterdam naar boekel….)

@ ellenore: wat een lieve mannetjes!!! Echt een schattige foto!!!

@ lenny: wat een schattig manneke!!! En indy ligt ook zo schattig in het zonnetje!!!

Ga Finn zo ff in bad doen want de vorige keer sliep hij daarna bijna de hele nacht door…. Laten we het hopen!!!!

7. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

#167 Kwekijzer, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    een kind is in principe geprogrameerd om aan te slaan als jij het weg legt en erbij weg loopt. Je hebt eerder een uitzondering als het dat niet doet. Ik snap dat het heel lastig is omdat het je alle vrijheid afneemt voor je gevoel. Als ik jou was zou ik in zo.n gevel zeker dragen, geeft jou vrije handen en voor Indy is het heel goed. Als je belangstelling hebt, wil ik het artikel wel voor je opzoeken wat het neurologisch en fysilogisch brein van een baby uitlegt, geef maar n kik dan. ps met veerle kronkelend en persend op de arm getypt, dus is het kort gehouden;)

ps. ik weet, ik weer met mijn ongevraagde advies, maar je moet het maar naast je neer leggen als je er niets mee kan.

8. lennylenn

Morning.. Ik moet om half 11 met indy naar de arts. Ik laat jullie weten wat hij heeft gezegd

9. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Allereerst Lenny: wat kan ik me goed voorstellen dat je er doorheen zit. Je wilt het zo graag goed doen voor Indy en Maddox en dan houdt Indy maar niet op met huilen. Lijkt me ontzettend zwaar. Zeker ook omdat je er zoveel alleen voor staat. Lijkt me dat je dan ook echt blij bent dat je weer begonnen bent met roken. Heb je tenminste even een momentje voor jezelf! Ik hoop dat de kinderarts je heeft kunnen helpen, het is ook gewoon ontzettend zielig voor Indy dat ze zoveel moet huilen.

@Mwag: even een cursus van je werk is inderdaad ook gewoon leuk. Gezellig met je collega's bijkletsen en lol maken. Ben je even niet alleen de moeder van (zoals in de TNT reclame). Sportte je ook veel voor je zwanger was en tijdens de zwangerschap? Ik deed ook aan hardlopen en ben van plan dat binnenkort ook weer op te pakken. Nog even mijn bekkenbodem de kans geven wat sterker te worden.

@Sjoelke: heb je Ambers garderobe nog flink uitgebreid op de kledingbeurs gisteren? Of was het deze keer een minder groot succes?

@Ellenore: Ronja was gisterochtend niet te genieten, maar heeft vervolgens echt geslapen van tien tot twee en was daarna weer haar lieve en vrolijke zelf. Vannacht heeft ze heel goed geslapen, dus hopelijk was het niet iets dat we al te vaak gaan meemaken. Hysterische huilbuien zijn echt niet ok!

Hier een goede nacht gehad. Kasper had alleen een voeding nodig om drie uur, Ronja sliep de hele nacht door. Ben wel nog wat moe, maar dat komt denk ik door het sporten van gisteren, want heb zelfs ook wat spierpijn in mijn benen. Beetje genant, wat heb amper wat gedaan. Neemt toch wel wat van je he zo'n zwangerschap en bevalling. Zojuist lekker met Kasper naar mijn werk geweest, even geshowt hoe mooi hij is.

Eind van de middag komen de buren even langs met hun dochtertje van drie en hun zoontje van drie en een halve maand. En vanavond een vriendinnetje van mij. Wel een intensieve dag zo, maar dat geeft niet. Het zijn allemaal leuke dingen. Meiden, jullie ook een fijne dag!

10. lennylenn

hai dames. Indy blijkt een koemelkallergie te hebben. Ik vertel later alles. Eerst nu even. Andere voeding voor haar kopen

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Ellenore: hee meis, ik heb even gekeken hoor op de Nutrilon en je overvoedt je kindje helemaal niet met 6x 120/4 (=135 ml). Tussen de 3,5 en 4 kilo staat dat je kindje 5x135 ml 'mag'. En tussen de 4 en 5 kilo 'mag' hij 5x165 ml (165 ml = 150/5). Dat is 825 ml in totaal, dus als jij dat over zes voedingen zou verdelen zou je uitkomen op 6x 120/4 = 810 ml. Dus dat mag gewoon met het aantal kilo's dat jouw kindje weegt. Als jouw kindje het goed doet op de vijf flessen, dan zou je naar gelang je kindje de fles leegdrinkt dus mogen ophogen naar 150/5, of je zou een fles extra mogen geven van de 120/4 als hij vaker komt. Dit is hoe het op de verpakking staat.

Verder meen ik me dus te herinneren te herinneren dat je het lichaamsgewicht in kilo's (4,1) dus x150 ml moet doen om te weten wat ie ongeveer moet eten en x180 ml om te weten wat hij maximaal mag eten. Dan zit je met je 6x 120/4 volgens de laatste op zich nog wel goed (eigenlijk net 70 ml teveel), vooral ook omdat de verpakking anders ook niet zou aangeven dat het zou mogen, lijkt me. Ik kom dan op 738 ml, en jij geeft nu 675 ml in totaal, dus je zou nog twee van de vijf flessen van 120/4 kunnen ophogen naar 150/5 als ie meer nodig lijkt te hebben. Of alleen de fles voor de nacht/avond om iets langer te kunnen slapen (als ie het op kan). Nou ja, punt van al het gereken is dat je je kind niet aan het overvoeden was hoor, meid :)

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: hoe testen/zien ze dat?

13. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hoi meiden, ik ben een paar dagen terug begonnen in Word antwoorden te typen, maar kwam er niet aan toe. De kleine van ons vraagt veel aandacht. Hij komt om het uur om te drinken en het lijkt alsof dat wel het enige is waar hij blij van wordt. Zojuist heb ik met het consultatiebureau gebeld voor advies, want zo trek ik het niet meer. De adviezen om je kind op verzoek te voeden vond ik even niet meer haalbaar op deze manier. Daarnaast kwam hij ook niet aan zijn slaapjes toe overdag omdat hij of te wakker was of krampjes had en daarna weer om voeding kwam.

Ik heb gister een kolf besteld dus kan binnenkort beginnen met kolven, zodat ik ook eens een keertje wat langer weg kan of een flesje kan meenemen om te geven als we ergens zijn.

Ik moet ook nog wel wennen aan m'n nieuwe, niet zwangere lijf, moeder zijn, vrouw van mijn man zijn en ben daarnaast mijn eigen identiteit van voor en tijdens mijn zwangerschap even kwijt. Ik weet dat dat ook nog niet anders kan, want ik ben van onder ook nog niet volledig hersteld om echt alles te doen. Ik vind het erg prettig weer meer energie te hebben, maar kan er nog zo weinig mee. Gelukkig begrijpt mijn man me en kan ik af en toe bij hem uithuilen. Ik kijk nu alvast maar uit naar Pasen en koninginnedag, dan zijn we weer wat verder en daarna moeten we maar zien hoe het loopt. Gelukkig krijgen we deze weken ook meer kraambezoek (veel mensen wachten toch de eerste 2 weken af hebben we gemerkt) dus dat is wel gezellig.

Ik zal zo nog ff wat bijlezen.

14. lennylenn

zo daar ben ik weer..vanochtend dus met indy naar de ha geweest. eerst bijna een uur moeten wachten :mad:

maar goed, hem uitgelegd hoe ze thuis is..huilen ontroostbaar, ontevreden en toen ging hij haar onderzoeken, ze heeft rode bultjes op haar lichaampje die echt tot uiting komen als ze zich opwindt of net uit een warm bad komt. maddox had ook soortgelijke puistjes maar bij hem waren het hormoontjes dus ik ging er met mn domme kop vanuit dat het ook zo bij haar was maar dat was het dus niet. aan de hand van wat ik vertelde en de de rode bultjes kon hij al gauw opmaken dat het kma was.
    nu ben ik van de nutrilon standaard overgestapt op de nutrilon soja..die drinkt ze ook lekker op en het is en wat dikkere poeder dus ze zit lekker vol ervan. er is ook de nutramigen ofzo ook voor kma maar die ken ik nog van mijn neefje en god allejezus wat een ontzettend smerig spul is dat!!!!!!!!! niet normaal!!!!

nou ik ben "blij" dat het huilen een reden heeft want nu kunnen we er iets aan doen. ik ga gauw even wat eten want krijg zo strakjes visite. ik ben er later weer

15. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een kind wat 8 x 150/5 krijgt op een dag, gemengd standaart met forte, is in 12 dagen 585 gram gegroeid en kind heeft het dus echt nodig! Kreeg ook geen commentaar bij het CB vandaag, het is prima zoals het nu ging met de voeding.. Dus overvoedden is eigenlijk niet mogelijk, je kind vraagt zelf wat het nodig heeft...

16. lennylenn

wauw imsala dat is een flinke eter! hihihihiihii je hebt gelijk hoor, je kind vraagt idd zelf wat het nodig heeft en als het teveel zou zijn zou hij zijn flesje ook niet helemaal leegdrinken.

trouwens, hebben jullie de nieuwe duowagen van bugaboo gezien? ik zag het bij de prenatal en oooo wat is ie mooi!!! als het niet zo ontzettend duur was en ik nog geen wagen had zou ik het zeker kopen. ik ben er helemaal verliefd op

17. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn boeddha is in 1 maand dus 1265 gram gegroeid, is echt megaveel, weegt nu 5005 gram de andere 2 wogen dat pas bij 11 en 14 weken:$

18. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: huh dat is gek zeg. Noah zit ook onder de puistjes met zo'n wit kopje, zelfs op zijn schedeltje en op zijn borst. En die kinderarts zei dat ik dus ook maar forte moest gaan geven om de voeding te kunnen minderen (tegen het spugen), en dat dat kon (we geven nu hypo) omdat ze toch niet dacht dat hij KMA had. Maar als de huiduitslag erger werd dan moest ik wel aan de bel trekken. Wat is dat dan voor idiote opmerking als hij al helemaal onder zit? Nu snap ik 'm niet meer; straks heeft hij dat wel en wordt het helemaal erg met de forte. De nutriton gaat wel redelijk vandaag overdag maar durf nu niet vanavond en 's nachts die forte te gaan geven nu ik jouw verhaal zo lees. Wel fijn dat het met Indy een reden heeft en ben heel benieuwd hoe ze het erop gaat doen. Is het pepti wat je geeft?

19. Kwekijzer

*smelt* Ellenore, wat waanzinnig schattig deze foto!!

20. Kwekijzer

Gelukkig heb je naar haar huilen geluisterd, huilen heeft altijd een functie bij zo'n kleintje (groter ook wel, maar dan is het sneller omdat ze hun zin niet krijgen). Om wanhopig van te worden he, zo'n ontroostbaar kindje....ik kan het me levendig voorstellen, werd al wanhopig van 1 nachtje. Wilde een heel verhaal typen, maar de mijne wil aan de tiet, dus ik moet helaas weer stoppen. In ieder geval hoop ik dat je snel resultaat ziet en er een blije baby voor terug ziet.

Deel Deze Pagina