Maart mama's 2011!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door mwag, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hey Ellenore, beterschap. Rot is ziek zijn he als je eigenlijk ook amper een moment rust hebt.

@ Slaapjes. Veerle slaapt nog 3 slaapjes op een dag. Ik vind haar ook erg vervelend als ze dat niet krijgt. Ik merk wel dat ze iets aan het verleggen is. Ze komt moeilijker in slaap af en toe en is dan wat onrustiger of slaapt korter. Tijgeren doet ze echt heel snel nu en ze rolt ook als de beste, ze rolt door en houdt haar hoofd tegelijkertijd omhoog. Ze gaat hier echt de hele kamer rond en ik ben al aan het 'verbouwen' geweest, want als ze door heeft dat iets niet mag is ze er nóg fanatieker op:$ Ze heeft vorige week 3 dagen verhoging/koorts gehad, maar ik zie dat er boven een stuk of 3 tanden door komen dus dat zullen de boosdoeners wel geweest zijn. Wel is ze nu s nachts steeds wakker rond 3 of 4 uur. Ze laat dan ook echt even van zich horen. Ze probeert verder gaan zitten, maar het lukt naar nog steeds niet om dat laatste stukje gedaan te krijgen, dus ze hangt soms echt een minuut zo half in de lucht. Volgens mij heeft ze wel een 'wasbordje'.

Verkoudheidje heeft ze één keer gehad tot nu toe. Tot nu toe is ze nog niet echt heel erg ziek geweest en van mij mag dat ook echt nog wel even wegblijven. Niets aan dat ziek zijn, vind het ook altijd zo zielig.

We hebben hier een paar hele dikke zakken met kleertjes gekregen van een vriendin. Verder heb ik nou officieel (we hadden het te leen) een bijna nieuw veiligheidszitje van maxi-cosi, een kinderstoel (hoogte verstelbaar en met zo'n groot plastic blad), box en kinderwagen overgekocht voor 200 euro. Daarnaast heeft ze me een bak vol met speelgoed toegestopt, allemaal van dat mooie spul 'pratende spiegel', bijtringen, blokjes, chicco draaimolen, zo'n 'koekjestrommel van chicco', één of ander zwaar irritant pratende rups.

Echt heel erg leuk, we zijn er heel blij mee. Hun hebben nu een dochtertje van 3,5 jaar, maar ze willen tot zo ver graag bij 1 kindje houden. Het spul is nog ontzettend mooi.

Veerle zit op dit moment mijn 'wollen' vestje kaal te plukken. Ze bedenkt wel echt steeds van die dingen dat ik denk 'neeeeehhhhh'. Hoe lossen jullie dat op? Behalve dat ik het nodige al hoog zet, ze is echt gespitst op dingen af en toe. Afleiden is soms amper te doen, ze laat me geen moment met rust:D

2. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suenne: leg je haar dan op bed als ze vermoeidheidssignalen afgeeft of leg je haar op de klok op bed (dus je merkt een tijdje 'tegen 10 uur wordt ze moe' dus je gaat na verloop van tijd haar steeds om 10 uur op bed leggen; zoiets bedoel ik)

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier een tandenknarser, wordt er niet goed van. Tijdens een hapje waar hij niet al teveel animo van heeft, krijgt hij door 'goh als ik m'n tanden op elkaar doe kan ik ook rare geluiden ermee maken', en doordat ik er dan zo gruwelijk bij kijk (naar geluid!) moet hij vreselijk lachen en gaat er gezellig mee door. Sjongejonge. Lekker express mama sarren :p :D

4. Kwekijzer

Ik kijk naar beide, als ze om 10 uur totaal geen vermoeidheid laat zien, heeft het geen zin haar op bed te leggen. Dat accepteert ze ook echt niet:D

5. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jessmin: Danique heeft ook heel erg zitten knarsetanden. Tot we het echt zijn gaan negeren... dat is in het begin echt moeilijk, maar zodra het ons lukte er geen aandacht meer aan te besteden is ze er mee gestopt.

Ik ben gisteren gebeten door Danique... tijdens het voeden! Ze heeft al een tijdje 4 tanden en ik kan je zeggen, het deed echt onwijs veel pijn! :$
    Op het moment zelf gilde ik heel hard au, want het was echt een hele scherpe pijn. Ik ben ook echt boos geworden. Uiteindelijk was Danique overstuur en ik zat te huilen, want ik begon te denken dat dit misschien het begin van het einde zou zijn van de borstvoeding.
    Ik heb Danique een speen gegeven om te kunnen kalmeren en ben zo samen met haar in een innige omhelsing op bed gaan zitten. Huilend heb ik Danique uitgelegd waarom ik zo reageerde en wat de eventuele consequenties zouden zijn. Het leek wel alsof ze heel erg geconcentreerd zat te luisteren en het begreep. Ze was ook heel rustig terwijl ik dit zat te vertellen, echt heel apart.

Vandaag is het helemaal goed gegaan, maar ik zat tijdens de voedingen wel met mijn pink in de aanslag. Op een gegeven moment liet ze heel voorzichtig los. Ik heb daar heel enthousiast op gereageerd door goed zo!!! te zeggen. Ze begon trots te stralen en keek mij met een grote glimlach aan. Vervolgens dronk ze verder en liet mij een paar keer zien dat ze heel voorzichtig los kon laten.

Zo iets veranderd het onbezorgd bv geven wel even. Ik zit nu heel alert op te letten of ze het niet nog een keer doet.

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Aaauuuuwwww! Ja, dat lijkt me ook verschikkelijk zeg! Vooral ook omdat ze zeggen dat je gewoon door kan voeden met tandjes, en dan merk je dat het echt ONWIJS pijn doet en dan ga je toch denken aan het einde. Fijn dat het wel aankwam, je gesprekje. Mijn dochter beet me een keer in een enthousiaste stoei-sessie gewoon uit liederlijkheid, ze was toen 16 maanden, in mijn buik. Nou ik gilde het echt uit. Ze schrok daar zó van dat ze het nooit meer heeft gedaan. Terwijl ik nog wel eens hoor over bijtende peuters hebben wij dat hier allemaal overgeslagen. Ik denk door die oprechte ijselijke kreet die uit mijn mond schoot :D

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Grappig he dat er steeds meer leven in onze kindjes komt? Het worden echt kinderen in plaats van echte babies! Kasper komt ook echt overal nu met tijgeren, probeert zich op te trekken en dat gaat ook echt niet lang meer duren voor het lukt. Ronja heeft ook moeite met delen, is ook wel lastig. Voorheen kwam hij natuurlijk niet veel aan haar spulletjes, nu continu... Ach, leert ze dat ook weer. Kasper trekt zich trouwens weinig er van aan, die heeft al wel een lekker dikke huid. Vrolijk mannetje is het! Lachen jullie kinderen ook zo veel?

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Anneke: heb jij daar nog regels voor? Ik bedoel; mag hij met haar speelgoed als zij er niet mee speelt? Mag ze het dan terugpakken van hem als ze er dan ineens wel mee wil spelen? (Want dat willen ze dan natuurlijk ineens :S) Hier is alles 'daar mag hij niet mee!' 'Straks spuugt hij erop! Hier, hier is je babyspeelgoed!(rukt speelgoed uit zijn hand die van haar is)´ Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ermee moet want ik begrijp op zich ook wel dat het niet tof is dat er nu ineens iemand continu aan je speelgoed mag zitten en er dan ook nog enorm overheen loopt te kwijlen. Alles wat in z´n waffeltje komt wordt zeiknat, haha. Vandaar dat ik benieuwd ben naar tips!

9. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anneke, ja hier ook een lachebekkie hoor! maar niet meer tegen iedereen:)

10. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

hoe hebben jullie sinterklaas gevierd of hoe gaan jullie het vieren?
    wij zijn vandaag bij m'n vader geweest.... iedereen had kadootjes voor Nika. flink verwend dus :D

verder merk ik aan hem dat hij graag op z'n buik slaapt maar ik hou d'r niet zo van...ben zo bang dat hij dan stikt ofzo.. iemand ervaringen hiermee??

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hooii allemaal!!

hier ben ik dan weer na een hele poos. alles gaat goed hierzo! indy wordt echt een pittig dametje en sterk dat ze is! ze kruipt door heel het huis en volgt ons ook elke keer. ze heeft nu 6 tanden en heeft me ook al een paar keer gebeten. en sind 2-3 weken kan mevrouw zich optrekken.
    ook het eten gaat heel goed, ze eet echt heel erg veel vooral het avondeten gaat er goed in. met maddox gaat het ook super! alleen mag indy niet aan zijn speelgoed komen :( hahaha ik vind dat zo zielig want zij vindt zijn autootjes enz ontzettend leuk en kijkt dan ook verbaasd/zielig als hij zijn autotje afpakt en dan zegt neee is van mij! grr ik kan wel 100000 keer zeggen dat hij samen moet spelen en dat indy ook mag spelen maar dat boeit hem niks. het zijn zijn auto's.
    het mama" woordje komt er nog niet uit maar we blijven oefenen, ze maakt wel de juiste bewegingen met haar mondje maar er komt geen geluid uit hahahaaa.

lenn en ik zijn nog steeds uit elkaar en hij gaat zich van de week uitschrijven op dit adres en gaat dan het huis van zijn vader overnemen. en verder hmm....ja alles prima, ik ben lekker bezig met sporten, werken, school (al heb ik mn examen laatst verpest dus die moet ik in januari herkansen) ik doe ook lekker veel dingen voor mezelf, afspreken met vrienden en vriendinnen enz. heerlijk hoor.

nou nu ga ik maar even een filmpje kijken en dan slapen. heb weer een lange werkdag achter de rug

tot gauw weer

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Lennylenn: Voer jij Indy of eet ze zelf? Hier gaat het eten er ook goed in, maar ik voer wel, en als hij afgeleid is hapt hij wat lafjes, en soms hapt hij sowieso lafjes dus met dat voeren is het me vaak een raadsel of hij het nou wel of niet graag wil, of het maar doet omdat het 'moet' (van de lepel voor z'n waffeltje ;)).

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik voer indy...heb het haar wel eens zelf laten proberen maar je raad het al...alles lag binnen 10 seconden op de grond.
    indy is tijdens het avondeten niet ageleidt, ze wordt juist heel boos als het hapje niet snel genoeg komt hahahaa. als ze de fles krijgt is ze wel snel afgeleid...

maak je het eten zelf of geef je potjes? ik doe het eten van indy zel maken want de potjes lustte ze echt niet. dus nu eet ze gewoon met ons mee (zoutloos) en als er iets is dat ze niet mag dan kook ik iets anders voor haar. ze is vooral dol op vis en rijst

14. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, ik geef nika nog potjes.. maar ik wil graag zelf voor hem koken, maar weet niet zo goed hoeveel je dan kan maken. wat voor vis mogen ze bijv. hebben? want nika houdt ook al zo van vis :) hij eet zalm en tonijn

ben benieuwd naar tips/gerechtjes wat jullie allemaal maken voor de kleintjes en hoeveel je dan per keer geeft, vin'k lastig in te schatten!! normaal eet hij een heel potje op an 6+ of 8+ maanden..

15. Kwekijzer

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden

Ik volg het voedingsintroductie schema van Stevan Kleintjes. Zie link.

Je kan in principe alles zonder zout zo'n beetje wel maken. Ik gebruik hier ook groene kruiden, knoflook(poeder) en paprikapoeder inmiddels. Vind ze erg lekker. Verder kan je heel goed dingetjes uit de oven maken met wat olijfolie erover en wat verse knoflook.

Veerle eet hele stukken, maar ik snij het ook wel eens gewoon heel fijn. Dan blijven de smaken mooi intact. Ze houdt ook echt niet van gemalen.

16. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hier gebruiken we dagelijks de babycook. Super apparaat. Ik neem de regels niet meer zo nauw om eerlijk te zijn. Bij Chris lette ik op alles, bij Ollie totaal niet. Die eet alles lekker mee, ook wereld gerechten van knor.

Suenne, wat goed dat Veerle al hele stukken eet! Ollie moet bij het minste of geringste al kokhalzen, die eet dus nog lekker gemalen. Brood eet hij wel heel goed en pakt ook zelf een stukje en stopt het zo gericht mogelijk in zijn mond.

Hebben jullie nog leuke up to date foto's?
    Ben wel benieuwd naar mijn schoondochter in spe Suenne!!

:)

17. Kwekijzer

Doet Veerle ook wel hoor, kokhalzen. Banaan hapt ze echt gigastukken vanaf. Maar ik laat dat gewoon gaan. Ze werkt het iedere keer weer naar buiten voor de helft of helemaal. Meestal red ze zich ermee. Ik doe het niet altijd zo hoor. Het is ook maar net hoe het uitkomt.

Laat jij ollie dan ook gewoon macaroni met sausmix van de knor eten ofzo?

Je geeft dus gewoon gerechten met zout?

Nou vooruit, Veerle als kerstprincesje:D

18. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx, ben ook benieuwd hoe de andere meiden het doen...
    En hoeveel geven jullie dan per keer? 1 aardappel, 2 aardappels? en hoeveel vlees en groeten er dan bij.... ik heb geen flauw idee eerlijk gezegd!
    Ik dacht trouwens dat babytjes geen rauwe groenten mochten eten, dus wel..!

19. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010
    392
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is Nika de kerstman:

20. kartvelibaia

kartvelibaia Actief lid

8 mrt 2010