Hoi Iedereen, dit weekend heeft onze kleine man super goed geslapen maar vandaag wel minder....na de fles van 9 uur wakker tot 11 uur dan gaan slapen een uurtje, weer wakker...om 13 uur weer de fles, viel hij in slaap tijdens het drinken ( dus 70 cc laten staan) dus direct daarna in bed,na een uurtje terug wakker, bleef heel de tijd wenen, niets was goed...pamper verschoond en terug bed in, weer een uurtje geslapen om 15 uur dan maar wat extra voeding gegeven daarna wenen, wenen... is juist 12 weken en in het boek van oei, ik groei staat dat er rond 12 weken een sprongetje kan aankomen dus tzal zoiets wel zijn Verder alles ok, ik vind het zo raar dat je met zo een kleintje zo ver op vakantie gaat..Mijn schoonbroer gaat met zijn 5 maand oude baby naar mallorca dan denk ik waarom?? ze gaan alle fruit en groentepapjes enzovoort van hier meenemen....ik begrijp echt niet wat daar leuk aan is maar ok, iedere zijn ding....Als je bij famillie kan gaan logeren ofzo dan begrijp ik het maar op hotel met zo een klein kindje, mij lijkt het helemaal niet ontspannend
Hallo!! Mag ik ff???? D. heeft vandaag geloof ik "ik -drink-niet" dag. Jeetje.....kloten zeg. Na 4 uur weer de fles erin en meneer begint te lachen....na een half uur....zit er nog 180 in. Likt beetje aan de speen. Heb m maar in bad gedaan en daarna weer geprobeerd. Nee hoor....weer niets, paar slokjes. Na een hele lange tijd heeft ie ongeveer 60 cc gedronken. Vanmiddag ook een halve fles....... Hoe kan dit!!!! Straks begon hij ineens heel hard te huilen (dit was geen honger)......was ook zo weer stil. Zo ken ik hem niet. Heb m nu maar in de box gelegd waar hij heel rustig ligt te kijken..... Tja...... Ga nu eerst maar eens onze andere boy naar bed brengen...... Zal straks alles nog ff lezen hier....alle vakantie plannen enzo! x
hey lila, Cairo. heeft dat ook maar ik las dus ook dat ze rond deze tijd "zelf" gaan drinken en niet meer van oh er zit iets in me mond dus hup sabbelen maar.Cairo heeft paar dagen giga slecht gedronken en ineens Huppa meneer drinkt als een bootwerker en je moet hem horen smakken.. zal dat het zijn? en anders een sprong idd.. Meiden ff vraag, ik vindt me kleine man nogal "jong" maar als ik eet/drink volgt ie me en maakt smakbewegingen+geluidjes met zn mond, meestal teken voor bijvoeding toch? ,.. maar k vindt dit erggg vroeg. -Meiden sorry ben al paar dagen niet geweest, en moet alles nog terug lezen,... niet de fut voor vandaag, dus sorry sorry voor alle meiden die hun verhaal hebben gedaan -
Hallo!! Zo zo......Frankrijk! New York! lekker vooruitzicht joh! Wij zijn voordat er kids kwamen een rondreis door WestAmerika gaan maken. Daarna nog een week naar Hawaii,......... Nu meestal met de sleurhut van mijn sch.ouders.....hoe verschillend is dat! Maar voor onze boy van 7 wel zo leuk op de camping. Dit jaar.....nog geen plannen, maar wel kriebels........ Voogd: Wij hebben een samenlevingscontract met een testament waarin staat dat onze beide zussen op het moment dat het nodig mocht zijn samen kiezen wat de beste plek is voor de kids. We hebben er hele discussies over gehad....... Wat als dit? Wat als dat? Je komt er niet uit............. Ook nog aan vrienden gedacht, maar ....vrienden hoeven niet voor altijd te zijn he??? Zussen blijven zussen. We hebben allebei 1 zus, waar we t goed mee kunnen vinden. Maar idd , een rotonderwerp om over te praten........... Ga nog ff wat opruimen hier in huis en dan met de beentjes op de bank!!!! xx
Bijvoeden, tekens voor bijvoeden bestaan niet, behalve dan als je kindje bijvoorbeel een medische indicatie heeft (heel heftige reflux). Je volgen is gewoon iets wat ze rond deze tijd leren en smakken ... misschien trek? Of leuk iets om te doen? Ze weten namelijk niet wat eten is, dus kunnen ze het ook niet nadoen . M pas bij 6m, T bij 5,5m bijvoeding gegeven (rapley methode) en nu zal het afhangen van reflux. Cupido, mijn ha adviseerde om het 3x daags te geven. Maar hier lijkt het wel te gaan met 2x daags. Sprongetje, tja wellicht de tijd. S was namelijk ook erg 'vervelend' vandaag. Wel/niet drinken, slecht slapen en vanaf 14/15u ook veel huilen. Merk dan dat de eerste weken nog dichtbij zijn, want ik heb veel moeite met dat huilen en geneigd het toe te schrijven aan pijn oid. Maar misschien gewoon tijd om te TUFfen (Tis Un Fase ). Euhm ... o ja slecht drinken. Als je kindje verder tevreden is en wel urine produceert zou ik me vandaag niet te veel zorgen maken met slecht drinken. Overigens drinkt S vaak max 80 ml uit een fles. Geen idee natuurlijk hoeveel hij bij mij drinkt ...
Laatst bij cb zeiden ze dat dat tekenen waren, och het ziet er in elk geval lief uit, Nee trek heeft ie niet hij drinkt 5 flessen van 180*6 Ja bij de ' vervelende'. Dagen maar gewoon toegeven he heb je zelf ook meer rust, moet ook zeggen schiet vaak in de stress als mijn ventje zo dag heeft, zal ook wel door de eerste weken gekomen zijn heb een soort huil trauma haha Meiden fijne avond
Tja, als we niet naar New York toe gaan ziet mijn zusje haar nichtje minstens een jaar niet en andersom dus ook. En haar man is 2 dagen voor mijn bevalling verplicht terug gegaan dus die heeft haar sowieso nog nooit in het echt gezien. En dat vind ik toch best heel belangrijk. Het is ook dat de vakantie naar frankrijk niets kost behalve de reis per auto. En ik ga alleen met mijn dochtertje dus gelukkig is het dan te doen. Mijn moeder gaat wel mee, maar daar hoeven wij uiteraard niet voor te betalen . En ik vind het wel heel spannen hoor, zo'n lange reis met zo'n humpie, maar heb er vertrouwen in dat het goed komt. @ little, ik ben er ook van overtuigd dat kindjes niet echt toe zijn aan de bijvoeding. Ze willen alles nadoen wat jij doet. Hihi zo vind mijn dochter het machtig interessant om op mijn telefoon scherm te "drukken" met haar vingertjes. Ik wil zelf pas rond de 6 maanden beginnen met bijvoeding, maar weet dat er vaak zat inderdaad met 4 maanden begonnen word. Echt eerder zou ik niet doen. Met 4 maanden zijn de darmpjes er vaak ook nog niet echt rijp voor, maar eerder al helemaal niet. @ Salapio, wat leuk, ik wil ook heel graag rapley gaan starten als mijn meisje 6 maanden is. Heb je er goede ervaringen mee? Ik vind het af en toe moeilijk dat dat vaak alleen in combinatie met bv is, maar heb hier op het forum al aardig wat raad gehad hoe het ook prima met fv kan! @ cupido, wat een heerlijk weekend joh! Jullie hebben vast genoten? Misschien dat je pure jbpm kan gebruiken? Ik lees vaker dat dit veel beter valt bij kindjes? Ow ja, wij zijn trouwens vorig jaar ook door amerika gaan reizen. Met de gedachte nu kan het nog voor we kindjes hebben. Hihi, kwam heel goed uit, ik kwam zwanger terug. Heel gaaf, met een camper gereisd, was zo ontzettend mooi. Waar zijn anderen van jullie precies geweest? @ voogdij, ja super moeilijk vinden wij het. Ik zou het liefst mijn zusje vragen, maar ja, die woont dus in Amerika. Dat wil ik mijn kind(eren) echt niet aan doen. Je papa en mama kwijt en dan ook nog moeten emigreren. Maar de familie van mijn man daar zou ik liever ook niet voor kiezen. Lastig lastig, want inderdaad, vrienden zijn niet altijd voor altijd. Maar aan de andere kant, familie kies je niet, vrienden wel @ sprongetje, ja, ik had hier al een topic geopend over sprongetjes. Ik heb er niet zoveel mee. Ik heb hier ook nooit het idee dat er een sprongetje is. Ze is eigenlijk altijd vrolijk. Ze slaapt ook aldoor goed en eten gaat ook prima. Maar zie wel soms ineens iets wat ze eerst nog niet kon. Maar goed, ieder kind is uiteraard anders dus kan me voorstellen dat er zeker ook wel kinderen zijn die een stuk heftiger reageren!
LittleMiracle, och arm wat een cb ... echt een slecht advies! Dit is hoedanook nog lang geen tijd om bij te voeden. Officieel advies varieert van 4-6 maanden. Zie voedingsgedeelte voor veel (heftige) discussies over wanneer te beginnen met bijvoeden . Jullie ook heftige eerste weken gehad. Dan is het moeilijk te relativeren met terugkerend gehuil. Rijtjes, mooie reizen in het vooruitzicht. Ik heb begrepen dat Rapley prima kan in combinatie met flesvoeding. Waarom zou dat niet zo zijn? Vanwege het wat langzamere opstarten? Maar dat is toch ook niet zo erg? Bij M is het heel erg goed bevallen, die wilde pas rond 12m iets van een lepeltje. Zij at ook meteen heel goed en is nog steeds gek op los eten, ook haar groente eet ze echt heel goed. T niet. Die eet alles, maar wel als prakkie / gemengd. Losse groenten, alleen wortel en met moeite ... Bij hem ging het opstarten ook veel trager. Lila, S ligt nu lekker te slapen, niet ingebakerd! Wel met een rolletje in zn rug. Dus ga zo even kijken of hij niet met zn snuf in het matras ligt ... T is lekker aan het kleien.
Hier in België, ( jep ik ben een belg ) wordt er bijna standaard aangeraden om op 4 maanden ongeveer te starten met bijvoeding
Mijn cb adviseerd dat ook, en die zei ook dus over de smakgeluiden dat ze der dan aan toe zijn, hoor iedereen er over, maar is dus wel erg verschillend per cb enz
* Ja, inderdaad alle cb's zeggen wat anders...lastig soms he??? * Rapley methode? Moest ff opzoeken wat het was, nooit van gehoord!!!!! (Of klinkt dat heel erg dat ik onder een steen vandaan kom????? Of zijn er meerdere die het niet kenden? ) *Hier vandaag raar dagje...wat de baby betreft.......... D. dronk gisteren al niet goed. Vannacht ging t best wel. HIj werd om 4 uur wakker, speen gegeven. Toen werd hij om 6 uur wakkker, fles gegeven maar niet opgedronken. Tegen half 10 weer fles, 70 gedronken. Half 2 weer fles, klein beetje gehad. Toen gespuugd. Vanavond weer 50 gedronken en 2 hele golven weer eruit. Tegen half 7 nog weer 50 gedronken ongeveer, dat zit er nog in. Hij slaapt lekker. Hij is ook erg verkouden, knort, snottebellen, traanoogjes..... Ziet er echt niet fit uit....... Hoop dat ie gauw weer opknapt.! Thanks dat ik het ff kwijtkan........hoop op een goede nacht...ook voor jullie natuurlijk!!! xxx
Ik wist ook niet wat die methode was ff snel gegoogled haha, Zal het door het weer komen koud, bloed heet, koud . Dat ie niet helemaal fit is. Ik zou het wel in de gaten houden( doe je denk al )
@ cb, ja inderdaad, echt maf eigenlijk dat ieder cb iets anders zegt toch? @ rapley, haha, het is dat ik echt alles wat los en vast zat heb gelezen in mijn zwangerschap. En rapley sprak me gelijk aan. @ Lila, he joh, wat naar dat hij zo verkouden is! Mag je er iets tegen doen? Ja neusspray neem ik aan? Ik heb van otrivin ook zo'n uitzuig dingetje. Is best een vies idee, maar werkt echt super goed! Niet zo'n balletje waar je in moet knijpen, maar iets wat je echt in de neus stopt en het dan zelf leeg zuigen. Kan niet in je mond komen, zit in een soort reservoirtje. Sneu he, zo'n ukkie zo verkouden! Zou het spugen ook met het ziek zijn te maken hebben denk je? Hoop voor jullie dat het snel weer beter gaat joh! Zal ook duimen voor een fijne nacht voor jullie, slapen is juist zo goed voor hem, maar ja, vertel dat een baby eens
Ik denk dat starten met bijvoeding moet bekeken vanuit het kind. Smakgeluiden is geen goede indicatie (dan zou S al vanaf dag 2 bijvoeding moeten hebben ), maar bijv aan de maximale hoeveelheid voeding zitten wel. Ik zou persoonlijk dan starten met rijstmeel in de melk. En heel rustig opbouwen. Rapley, geen idee meer hoe ik daarop ben gekomen. Misschien wel via dit forum? En mn schoonzus deed het op die manier (zelfs al voordat Rapley in werd ), omdat haar oudste absoluut geen papjes wilden. Maar natuurlijk kom je niet onder een steen uit als je dat niet weet Slecht eten, kan ook met een ontwikkeling te maken hebben, kindjes eten dan vaak slecht(er).
O ja bij verkoudheid kan het ook helpen om het bedje iets hoger te zetten aan de kopkant. En een opengesneden ui onder het bedje. Maar dat gaat wel meuren
En toch had ik zo'n vermoeden dat je Belg bent haha Hier kwam ook het cb aan met het advies eea nav een onderzoek uit Amerika. Dat deed mij vermoeden dat dit onderzoek hoogstwaarschijnlijk (en ook zo blijkt) gesponsord is door een fabrikant van babyvoeding. Ik kijk aan wat de kleine man aangeeft. Zijn darmpjes hebben voorlopig voldoende aan melk. En vanwege allergieën geloof ik niet dat ik met 4 mnd moet gaan starten met bijvoeden.
Lilaa beterschap met D. Hopelijk knapt hij snel op en wilt hij weer meer drinken. Het slechte drinken kan ook door een sprongetje komen. Huilt hij ook meer? Amerika: ik heb Florida erg vaak gezien, mijn oma woont er. En ik ben destijds ook in las vegas en omgeving geweest. I Love it. Rapley, kende het van de eerste. Ik heb het niet bewust gegeven. Gewoon af en toe een stuk banaan of sperzieboon. Verder pureerde ik toch grof. Dochter at sowieso slecht en gaf ook snel over. Was al blij als er iets in zat. logopedie en al gehad...
Vandaag dronk r ook erg slecht en slapen was niet veel beter. Ik vermoed een sprongetje... nu een nieuwe poging. Hoop dat we een betere nacht hebben. We zullen zien. Zijn buikje is zojuist slechts gevuld met 30 cc.... Hij weegt nu 6840 gram bij 63 cm. Hij is dus een stuk minder hard gegroeid. Zo zat hij eerst aan 350-400 gram per week. Zo zit hij nu aan de 180 gram.