@ een eind weg: Ik zou zelf ook niet staan te springen om een flink eind te gaan vliegen of autorijden met een ukkie. Vrienden van me met meerdere kinderen geven aan dat de leeftijd van ons kleintje nu ideaal is om te vliegen. Lekker op schoot, wandelwagen mee en dat is gelijk een bedje. Je kunt de hele dag overal heen, want kleintje kan overal dus slapen. Hmmm, blijf er toch een beetje tegenop zien. Het is waarschijnlijk zo ontspannen als je je zelf opstelt . Wel gaaf hoor Rijtjes, ben ook wel beetje jaloers. Ik vind NY zon superstad. Woont je zusje in Manhattan? Een niet-drink dag is hier nog nooit voorgekomen, eerder het tegenovergestelde. Zolang het een dagje is en er wel geplast wordt is er denk ik niet veel aan de hand. Ik denk dat het niet fit-zijn van je kleintje een grote rol speelt Lilaatje. Ik heb dan zelf ook altijd minder eetlust. Ik hoop dat ie snel beter is joh! Over het toe zijn aan bijvoeden. Bij ons op het cb gaf ze aan dat kinderen die gek zijn op hun flesje en dus houden van het voedingsmoment waarschijnlijk wat eerder aan bijvoeden toezijn. Ze had het daarbij duidelijk over ons manneke, die is er stapel op. Jullie kindjes drinken toch echt minder dan de mijne. Hij kloekt er momenteel 6 per etmaal weg met 200cc per fles. Hoger mag ik niet gaan, dus als hij nog meer wil moet ik gaan bijvoeden .grapje. Nog niet hoor! Maar ik hoop toch echt dat hij niet om nog meer komt. Hij weegt nu 7,5 kilo en is 64cm. Ik ga nu tussendoor maar flesjes water geven, die neemt hij ook wel, maar hij is er wel minder blij mee. Hier volgens mij geen sprongetje, maar net erna. Ik zie iedere dag iets nieuws. Hij heeft een heerlijk humeur, zo genieten. Voogd, hier nog niet over nagedacht. Misschien eens doen. Ik moet er alleen niet aan denken dat hij niet door familie opgevangen zou worden (of mijn beste vriendin). Het wordt al wat duidelijker geloof ik. Goed dat je er over bent begonnen dus @Salapio en Rijtjes, wat is rapley? Nee, het ligt niet aan jou Lilaatje! @ vakantie: wij hebben vooral Frankrijk, Italie en Spanje gezien. Maar een aantal jaren terug ook Zweden. Wat een bijzonder land is dat ook! Wil er nog eens naar terug, ook met een camper en dan rondreizen. Kamperen is daar een grote gok, het weer is zo wisselend en erg vaak nat. @ sprongetje: Ik kijk ook steeds in oei ik groei. Alleen de ene keer denk ik: dan is het dat! En twee weken later heeft ie weer een moeilijke dag. Ik kan moeilijk elke moeilijke dag aan dezelfde sprong toewijzen. Ik weet het ook niet zo. Vrienden van me zweren bij die sprongetjes uit dat boek. Morgen komt de kinderfysio kijken naar de afplatting op het hoofd van F, tips geven en evt een afspraak maken voor een meting. Ik hoop dat ze het mee vind vallen.
Hier ook lastige dagen ... tuftuftuf Rapley is het aanbieden van hele stukken groenten en fruit ipv prakken. Je voert je kindje dan dus niet, die pakt en eet zelf. Dit kan echt pas vanaf 6 maanden, omdat je kindje wel redelijk moet kunnen zitten. Ik vond het mooi dat het erg kindgestuurd is en dat je kind ziet wat het eet. Bij M werkte het perfect en bij T matig. Bij hem dus gecombineerd: prakje (grof) met een lepel en daarbij een wortel oid. T was vooral dol op brocolli (nog steeds):
Wat een leuke kinderen Salapio! En duidelijk uitgelegd. Klinkt goed inderdaad. Wat heb ik toch nog veel te leren.....
S is echt een mini: nog geen 5,5 kilo. Wel (verhoudingsgewijs) lang, ruim 60 cm. Hier veel eczeem in de familie, van beide kanten (mn halfzus, moeder, schoonzus, ikzelf en M) dus wij stellen zo lang mogelijk uit. Bij M 6m en een paar dagen en bij T met 5,5 maand begonnen met pap in de hoop dat hij weer beter zou gaan slapen (neen).
Dank je Toke, vinnik ook . En ik leer ook nog steeds nieuwe dingen, adviezen veranderen ook steeds weer
Hoi meiden, Lilaatje: Lise had wilde gisteren ook niet goed drinken. Dat is inderdaad geen fijn idee dat je kindje niet of weinig drinkt, maar ik weet dat dit niet gebruikelijk is en dat Lise vanzelf wel weer beter gaat drinken. Dat bleek ook wel gisteren avond laatste voeding om 23.00 en vanmorgen. Ze houdt altijd van de 180ml wel iets over. Soms drinkt ze alles op. Hier ook geen vakantieplannen. Misschien nog een midweek vakantiepark Centerparks maar niet ver weg. Rijtjes: Dat is wel spannend om met zo'n kleintje te reizen. Knap dat je dat durft. Lijkt me toch lastig omdat je met haar slaapjes zit en dat bepaalt dan toch je programma. Jazziepooh: Vervelend dat je meisje last van verkoudheid heeft. Is ook zo zielig om te horen. Gaat het wat beter. Wat zei de arts? dat ze weerstand op moest bouwen? Lise draait sinds zaterdag van rug naar zij. Niet consequent, maar vaak genoeg om te zien dat ze het kan... Ook komt ze nu tussen 6.30 en 7.00 dus geen 4.00u of 5.00u meer Jippiee. Kan ik lekker slapen. Salapio: ook welkom bij de club. Is je 2 jarige ook intensief of valt het mee en gaat die makkelijk mee in het ritme? Ik vindt het pittig dat onze oudste van 2 niet meer slaapt. Ik ben veel aan het corrigeren en haar in de gaten aan het houden. Wij hebben de oudste vanaf 4 maanden potjes fruit gegeven en naar 8 maanden of zo vast fruit. Eet nog altijd prima fruit. Vooral druif en banaan is favoriet. Ga ik bij Lise niet anders doen. De oudste krijgt nu nog af en toe een potje. Ik denk doe makkelijk als we pittig eten eten of een maaltijd eten met lange kooktijd. We hebben wel nagedacht over voogden maar niet vastgelegd. Wij komen uit een groot gezin en weten dat mocht ons iets overkomen er mensen zijn die de zorg op zich willen nemen. Dat is in iedergeval een fijn idee. Nou volgens mij ben ik weer bij. Dinsdag hebben via de hulp van mijnstudent de tuin laten doen. Heerlijk alles weer aan kant. Kan ik genieten van het zonnetje. Die overigens zich vandaag niet laat zien.
M sliep ook niet meer toen T was geboren (al daarvoor niet meer ), dat vond ik vooral pittig mbt zelf rusten. M was echter ook heel erg makkelijk en goed corrigeerbaar - nog steeds. T slaapt nog, is wel moeilijker te corrigeren. Of dat corrigeren gaat wel, maar zn oortjes zijn verstopt . Maar ook hij zit in de categorie 'makkelijk'. Hij weet wel haarfijn dat als ik S aan het voeden ben, hij kattenkwaad kan gaan uithalen. Meestal met een grapje op te lossen. Soms moet ik S even in de box leggen om T uit een situatie te halen En het is vooral S die mee moet in het ritme van de oudsten (school brengen/halen etc).
@ toke mijne zit ook op de max van voeding en is 66 cm en bijna 6 kilo vandaar dat ik ook niks extra meer mag geven, Ben benieuwd wat ze de 13de gaan zeggen Wat een leuke foto's .
Vond ik ook al.....mooie namen! Anne hadden we bij de eerste ook op t lijstje staan...... maar kenden al een bekende Anne om ons heen. Toen hadden ook vrienden van ons nog de naam Anne. En Lise vonden we ook erg mooi, maar leek te veel op het overleden dochtertje (na 38 weken zw.schap) van vrienden. Hier gaat het redelijk. D. Drinkt elke voeding tussen de 80 en 100 ml en spuugt het (voor alsnog) niet uit. Een stuk minder dan hij mag, maar gelukkig heeft ie nog wat 'reserves' . x
Meiden drukke dag achter de rug. Maar heb een vraag... r spuugt zo onwijs veel. Zijn shirts gaan geen voeding mee. Heeft er last van maar niet echt pijn. Man en ik durven hem niet op te pakken omdat we dan geheel ondergespuugd worden ( jullie snappen wel dat we hem gewoon pakken he). Hij groeit nog gewoon goed. Wel een stuk minder dan voorheen. Pfff moet ik ermee. Nutriton kan hij echt niet tegen. Zijn darmen reageren daar gelijk op...
Ons ventje heeft deze nacht 11 uur geslapen, we hadden er schrik voor want had om 19.00 gegeten,heeeel erg traag, en dan liet hij nog 90 cc staan, in bed gelegd lag hij super hard te wenen en te zeuren dus terug eruit nog 60 cc bijgegeven om 20 uur terug in bed...Meestal slaapt hij een uur of 8 dus ik dacht hem tegen 2-3 uur wel eten te moeten geven maar daar dacht hij duidelijk anders over en maar goed ook Ik ben de laatste dagen super moe, ben 1 avond/nacht uitgeweest, was om 5 uur smorgens pas thuis en dat zweet ik nu dus nog uit.... Schattig zo die eerste lachjes, ik zal straks ook eens een super grappige foto van ons ventje posten... Hij weegt nu net 6 kilo en zijn lengte geen idee, vorige keer was hij 58 centimeter (is 2 weken geleden)...maar is echt een klein fijn manneke Hij begint tegenwoordig te duimen, heeft iemand een idee hoe ik de fopspeen wat aantrekkelijker kan maken want telkens als ik zijn duim eruit trek en zijn fopspeen geef tuft hij deze na 10 seconden terug uit of trekt hij een vies gezicht. We hebben eigenlijk liever dat hij zijn fopspeen gebruikt ipv zijn duimpje
@ cupido: wat vervelend dat het spugen nu plotseling begint. Als het echt TE veel is zou ik toch eens raad vragen aan het CB of aan een kinderarts... Verder is je kindje wel gezond, geen koorts, goed gezind??
Dit had T ook. Erg vervelend. Werd langzaam minder heftig. Behalve vaker kleinere flesjes en lang (20-30 min) rechtop houden na de voeding, heb ik geen tips. Maar dat minder hard groeien is toch ook normaal vanaf een gegeven moment? S doet dat iig ook ... (100-150 gram per week nu)
Sammy, ik zou het duimen gewoon laten. T duimde ook maar is daar volgens mij nog voor de 6 maanden mee gestopt. En wat een heerlijke nacht! Ben al blij als M zo'n nacht maakt Hier echt prutnachten ... nou ja ... gaat wel weer over
Toke, F is echt een bink met zijn 7.5 kilo en 64 cm. Hij zit dan ook al in 62-68 of niet? Succes morgen met de fysio Salapio, leuke fotos van je kindjes! Hahaha stiekem een stronkje pikken Strakke blik vooruit en huppa . Het spugen wordt enkel maar erger en erger. Het rechtop houden doen we vrijwel de hele dag. Ook in de box ligt hij schuin. Zelfs 2 uur na de voeding komen er nog golven uit. Momenteel drinkt hij ook niet veel bizar toch? Van hoeveel komt S? R is de eerste maand van 3760 naar 5100 gegaan (335 pw), met 7 weken naar 6300 (400 pw) en met 10 weken 6840 (180 pw). Best een stuk minder. Al vind ik dat niet heel erg hoor Ging wel heel hard. Veel geluk, wij gaan ook een midweekje naar Center Parcs. Zolang de oudste zich vermaakt ben ik tevreden. Ik heb pas nog een bon gekregen voor 40% korting op de accommodatie via Prenatal. Als je interesse hebt mag je hem hebben hoor. Ahhh leuk die eerste lachjes vastgelegd. Telkens als ik een poging doe gaat hij staren naar de camera of telefoon. Of ik ben te laat met klikken Lise staat er mooi op. Wat is dat mijnstudent?? Lilaa hier dus ook zon spuger en mindere drinker al was het vandaag gelukkig weer wat meer. Sammy, aantrekkelijker maken van de speen weet ik niet. Heeft hij het wel nodig? Dochter tufte hem ook telkens uit, duimen hield ik heel erg tegen (kan je niet afpakken). Uiteindelijk heeft ze en nooit geduimd en ook geen speen gehad. Halllooooo 11 uur . Bofkont!!!!!