Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cupido: wij gebruikten Johannes broodpitmeel. Dat werkte erg goed. Maakt de voeding net wat dikker en omdat het maagklepje niet goed sluit en dus voeding terugkomt. Hielp dit goed omdat het dan minder snel terug kan lopen.

Sammy: Bij onze eerste duurde het heel lang voor ze uberhaupt een speen wilde. Bij Lise gaat dat beter, maar ik herken wat je zegt. De ene keer wil ze hem wel. Maar de andere keer dan spuugt ze hem direct uit. Ik probeer het een paar keer en als het niet werkt dan moet ik haar op een andere manier troosten.

Mijn student is een website waarbij studenten klusjes kunnen komen doen. Is veel goedkoper dan een hovenier zeg maar.

Gisteren is de foto op plexiglas van Lise gearriveerd. Echt mooi geworden. Krijgt een plekje op haar kamer.
    Bij Anne hebben we dat ook gedaan.

Lise doet het echt prima. Slaapt grotendeels van de dag en is 's morgens na de voeding van 23.00u tussen 6.30 en 7.00 wakker. soms zelfs later. Sommige van jullie geven de fles als laatste om 21.00 of zo. Hoe zit dat dan met voeden. Ik hou er 4 uur tussen. Dus tussen 7-8, 11.00-12.00, 15.00-16.00, 19.00-20.00 en 23.00-0.00.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Och arme R ... ziet er idd wel erg zielig uit zo'n nat pakje. Wel een erg leuk pakje én een superleuk jochie!

Ik zou zelf zeggen (als buitenstaander) dat zolang hij wel groeit en geen pijn heeft er niet zoveel aan de hand is. Maar als moeder zou ik dat niet zo voelen hoor ;). Hij krijgt ook 'zantac' toch? Misschien toch nodig om te combineren met motilium? Maar dat lijkt me ook niet zo prettig eigenlijk, wordt wel echt gezien als 'laatste redmiddel' omdat het nogal heftig spul is (domperidon).

S komt van 3400, gezakt naar 3150 gram. Maar je ziet de curve iets knikken naar beneden. Overigens niet op die van de HA/CB (deze is van bv.com). Hmmm ik krijg m er niet op.

Na 1 maand 4410 gram en met iets meer dan 2 maanden 5300.

3. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze 2 meiden. Lise was daar net een week oud.

Bijgevoegde bestanden:

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier echt weer onrustig slapen. Even gestopt met inbakeren, maar misschien dat ik dat overdag toch weer ga doen ... Wordt eigenlijk na een 15-20 min al weer wakker ... Dat zal ook schelen in zn groei trouwens.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ha meiden,

Wat een leuke foto's en wat een leuke kindjes allemaal. Geweldig ook M, die dat stronkje broccoli stiekem pakt!

Moeilijk hoor, cupido, dat spugen. Ik heb echt totaal geen tips, maar zou met dit gevoel toch nog even naar de dokter gaan? Op zich groeit hij natuurlijk nog prima, maar zoveel spugen lijkt me niet de bedoeling. Maar je dochter spuugde ook veel zei je? Ja, die pure jbpm hoor ik erg veel over dat dit een stuk beter werkt dan nutriton. Hoop dat het snel beter gaat!

@ sammy, ja, het duimen kan je denk ik niet zo goed tegenhouden. Ik heb ook liever de speen hoor, en tot nu toe gaat het goed. Maar ze stopt haar vingertjes ook graag in haar mond. Och ja, zal vast een keer goed komen!

@ veel geluk, hoe ziet dat eruit een foto op plexiglas? Ken ik helemaal niet eigenlijk.

Ik zal ook even mijn meisje laten zien :)

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ons blije meisje :)

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo schattig! Mooie meiden!

van de jhbpm krijgt R. heel veel pijn zijn buik. Ook zijn ontlasting wordt er dun van.
    Goede tip: mijnstudent. Nemen zij ook spullen mee of moet je dat ter beschikking hebben? heb nog een (vervelend) klusje dat gedaan moet worden hahaha. Zal dalijk eens kijken op de site.
    Hier zit er ook ongeveer 4 uur tussen. Ligt een beetje aan wat hij gedronken heeft. Als hij zijn fles leeg heeft gedronken red hij het makkelijk 4 uur zonder.

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je :)

Het is precies zoals je zegt. Ik denk er ook zo over. Hij heeft er zelf niet echt veel last van... en groeit goed... maar toch een slecht gevoel bij en dat is omdat het om dat het zoveel is telkens. Hij krijgt inderdaad de alcoholvrije zantac. En dat werkt voldoende. Hij heeft grotendeels geen last meer van het zuur.

Om nou aan de domperidon te gaan zitten (wekenlang), neuh. Dan maar jammer van de leuke kleertjes en hangen we er heel de dag een slab voor.

Jammer dat ik de curve niet kan zien. R volgt de bovenlijn van het groene boekje. In het begin zat hij er ruim boven.

Wordt S ook 's nachts om de 15-20 min wakker?
    Onze kindjes schelen een dag trouwens.

9. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijtjes wat een moppie en wat lacht ze lief. Ze heeft al lekker een bolletje met haar. LEUK!! Dochter was het eerste jaar zo goed als kaal. En toen ze eenmaal een staartje kon kreeg ze een mening en is het telkens... nee geen staartje :( ;)

Je had het al gezegd van de pure jhbpm. Ik ben door de reactie op de nutriton een beetje terughoudend geworden, maar ik denk dat ik er toch om ga vragen in de apotheek. **eerst even googlen**

10. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een foto van onze kleine man

Bijgevoegde bestanden:

11. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben zo een klein probleempje, helemaal niets ernstigs hoor...Er zit absoluut nog geen ritme in zijn eten soms 5 flessen, soms 4 flessen...ligt er aan hoe lang hij snachts slaapt.

Gisteren was hij om half 7 smorgens wakker voor de eerste fles van de dag met als gevolg dat hij tegen 18.00-18.30 zijn 4de fles kreeg....daarna viel hij dan in zo een diepe slaap, met veel moeite toch wakker gekregen, rond 22.00 uur, en een fles gegeven...met als gevolg dat hij er deze nacht om 4 uur terug was...
    Het lijkt bij ons ventje dus niet zo een goed idee om hem wakker te maken voor een voeding als hij echt diep slaapt...vervelend :) mss volgende keer eens een droomvoeding proberen

ja ik vind het super lief om hem te zien duimen maar inderdaad dat kan je niet afpakken he...en heeft hij het nodig? ik denk het wel, vooral overdag, in de kinderwagen, in de maxi cosi, bijna altijd als hij in slaap wil vallen begint hij te duimen.... In zijn bedje doen we hem handschoentjes aan :$ al vanaf dat hij geboren was dus zo kan hij dan niet duimen haha of is dat echt kindermishandeling??:p hij zeurt zich nu in slaap maar kan hem moeilijk de hele dag en nacht handschoentjes aangeven he

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dankjewel, ja ze heeft echt heel veel haar. Ik vind het ook een beetje maf om te vertellen, maar was het eerste wat ik de vk vroeg toen ze zeiden het hoofdje staat, heeft ze haar :). Staartje kan hier ook nog niet, maar zal vast ook een flinke eigen mening voor komen ben ik bang. Wil je meisje het nu wel?

Ow, ja sorry, nog steeds af en toe last van zwangerschapsdementie. Ja, ik had het namelijk niet alleen op het forum hier gelezen, maar vroeger ook een oppas kindje gehad die er goed op reageerde en echt beduidend minder door spuugde. Waar kindjes soms last van hebben bij nutriton zijn de toevoegingen, bij puur is dit dus niet aanwezig, maar dikt wel in. Je kunt het gewoon bij de natuurvoeding winkel krijgen volgens mij, hoeft niet perse bij de apotheek. Ja en misschien kan je je cb bellen? Er is toch ook een speciale voeding voor kindjes die heel veel spugen? Kan me voorstellen dat je niet snel ergens naar grijpt hoor, als je ventje er zo'n last van heeft gehad!

13. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Rijtjes haha zo bedoelde ik het niet hoor haha ..oeps...lijk nu net een harde tante... ja dat had je al gezegd. Die bedoelde ik dus als: ohja dat had je gezegd ja van die pure jhbpm. **even ophelderen hoor**

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hahaha, nee joh, voelde het zo ook niet hoor. Vind je geen harde tante! Voelde me een muts, want ik vergeet altijd een hoop. Vandaar mijn excuus :)

15. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi.....net even alle berichten van harde tantes en mutsen gelezen!!!!!!

En dat bosje haar.......leuk joh!

Toen ik zwanger was vroeg mijn kapster-vriendin wat ik wou hebben voor de kleine. Toen zei ik al ; " Als t een meisje wordt wil ik wel graag een workshop vlechtjes maken, staartjes maken, invlechten, etc."
    Maar ....niet nodig nu!!! Gel in de kuif lukt me nog wel....... en by the way.... D. heeft nog niet zoveel haar :).

Speen: wij hebben een difraxspeen met zo'n bolletje. Je hebt ook spenen met zo'n platte kant, maar die wou D. niet.
    Duim....wel handig, altijd bij de hand!!! Toch??????:cool:

Wat een leuke foto's van jullie moppies!!!!

Mijn moppie ligt weer heerlijk te slapen. Gelukkig heeft ie net een fles op van 120. (vanmorgen wou ie maar 40.). Verder goed te pas gelukkig!
    Fijne dag!

xx

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ lila, hoe is het met zijn verkoudheid? Gelukkig drinkt hij wat beter joh! Hihi, ja die staartjes en vlechtjes enzo besteed ik op mijn werk altijd uit aan mijn collega's dus ik ben ook benieuwd hoe dat gaat worden.

17. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    euhm naja probleem??? ruilen :p
    Ik zou voor de droomvoeding gaan ;)
    wat betreft het duimen kan ik enkel afgaan op mijn eigen ervaring. Ik ben de jongste van 2. Mijn ouders vonden het "vervelend" bij mijn zus dat ze in de nacht de speen moesten geven. Toen ze mij kregen besloten ze daardoor om mij de duim aan te leren. Gevolg: niet af te leren en een giga overbeet, van 11 tot 15 jaar gebeugeld **auw** en niet zo'n leuk gezicht.

als je mij dus vraagt of het kindermishandeling is om je kindje handschoentjes aan te geven... niet echt :D Hoe schattig dat duimen er ook uit ziet, zeg ik niet doen!!

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    dochter vind staartjes nog steeds niet zo leuk. Ze heeft er het geduld niet voor. Soms zie ik van die meisjes lopen met mooie vlechten en dan denk ik: Hoe??? Niet vanwege het vlechten, maar hoe hebben ze haar zo rustig op een stoel gekregen, of laten staan, of... tell me!! Overigens heeft dochter prachtige krullen (niet van mij). Zal eens een foto plaatsen, die ik vervolgens niet al te lang laat staan hoor ;)

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is dan wel na een dagje spelen, coupe troep ;)

Bijgevoegde bestanden:

20. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    en enigzins in model :)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina