Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat een schatje! En wat een prachtig ondeugend koppie op die tweede foto! :cool:

2. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lekker wijffie zeg!!!!!

Verkoudheid van D. is wel iets beter......geen snottebellen meer!!!! :D.
    Hoest en niest nog wel.....gisteren 8x achter elkaar!!!
    Mijn andere zoon zei: "Als ie nou nog een keer geniest had werd het 3 dagen mooi weer!".

x

3. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    ok vanaf nu gaan we dus voor operatie SPEEN :p
    Ik laat jullie weten of het lukt haha....

hij drinkt vandaag zijn flesjes niet leeg, laat altijd 50cc staan waardoor hij dus 3 uur later ligt te krijsen van de honger. Het was daarnet echt niet normaal. De buren waren gelukkig weg maar anders dachten ze vast dat ik hem had laten vallen ofzo zo krijsen en kei hard schreeuwen. Heeft ie nog nooit gedaan.. eten gegeven en daarna maar lachen en brabbelen....

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee dat niet gelukkig ... overdag wel trouwens, soms werkt een speen, vaak niet. 's Nachts is hij rustiger dan overdag ... meestal dan ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een leuke kindjes allemaal!

6. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    inderdaad wel leuk om leeftijdsgenootjes te zien en die broccoli steel foto is inderdaad echt wel super grappig

Wat denken jullie van al gaan zwemmen met zo een kleintjes?? uiteraard niet iedere week maar zo is 1 keer...

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Beetje druk bezig geweest de laatste tijd! Wat een mooie kindjes zie ik voorbij komen zeg!!

Ik moet aankomende woensdag met E naar de dokter (voor d’r verkoudheid), dus moeten het nog eventjes afwachten. Hij zei wel, over de telefoon, dat het opzich geen kwaad kan. Maar omdat ze al sinds d’r geboorte verkouden is en ze niet naar de kinderdagopvang gaat, wilde hij d’r wel eventjes controleren.

Cupido: Wat ontzettend vervelend dat je mannetje zoveel spuugt zeg L

Sammy: Wauw 11 uur!! Ik ben jaloers! E. slaapt de laatste tijd weer bijzonder slecht, pff. Sliep ze eindelijk een hele nacht door, besluit ze nu om weer 2x per nacht te komen!
    Wat betreft het duimen, E. probeert ook telkens d’r duim (of nou ja d’r hele hand haha) in d’r mond te stoppen. Ik doe dan telkens de speen erin, maar ze ‘slaat’ de speen dan regelmatig eruit of spuugt em uit en stopt dan weer haar duim erin. Denk niet dat er veel aan te doen valt eigenlijk.

E drinkt de laatste tijd zo raar! Of nou ja, ze drinkt wel normaal, hoor haha. Maar ze komt zo veel (om de 2 uur) en het lijkt wel of ik niet genoeg heb ofzo. Ze drinkt dan aan 1 borst en begint op een gegeven moment hard te krijsen, zodra ik haar aan de andere borst leg is het weer goed.. Dit is al een paar weken zo.. En het kolven lukt al helemaal niet (ben 2 dagen bezig met 1 voeding ofzo). Dus als ik eens een halve dag wegga ofzo zonder baby, moet ik al bijna een week vantevoren beginnen met kolven, ha.. Weet niet wat ik ermee aanmoet eigenlijk.. Op het cb zeggen ze dat het regeldagen zijn.. Maarre tis al een paar weken aan de hand. Dinsdag moet ik weer naar het cb, dan toch maar weer eens vragen.

Zwemmen: Geen flauw idee of dat al kan.. babyzwemmen wel iig, maar ja dan is het water ook wat warmer.

8. Jazziepooh

Even mijn schatteke showen!
    Die in de voetenzak is al van een paar weekjes geleden, maar vind em zo schattig hihi.
    De andere is van vandaag, eventjes helemaal 'opgetut' met schoentjes die veeeelste groot zijn en dr haarbandje die telkens voor dr ogen zakte haha :p

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij is het advies vanaf 4 maanden? Ik vind ze persoonlijk nu nog veel te klein, zwembad = koud! Ik zou zelf pas na een maand of 6 gaan zwemmen.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Om de 2 uur is met borstvoeding niet zo gek hoor. En ook dat wisselen van borsten is niet vreemd.

Je zou 1 of 2 dagen extra kunnen regelen: uur na de voeding kolven, max 10 min. Zo heb je een extra voeding in de vriezer en geef je je productie een boost. Maar nogmaals, ik vind het niet zo gek. Komt ze snachts ook zo veel? En kolf je ook moeilijk als ze een fles krijgt (en je dus echt een voeding vervangt)?

Bij M kolfde ik ook moeilijk. Zeker in het begin, ging steeds iets beter maar het bleef stressen ook omdat M nog wel eens een fles weigerde (bye bye melk). Bij T en nu bij S gaat het veel makkelijker.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd een schatteke!

12. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja 11 uur, komt wel niet iedere dag voor hoor.
    We hebben net een leuk spelletje ontdekt, hij ligt dan plat op zijn buik op mijn buik en laat zich dan naar een van de 2 kanten draaien en vallen (uiteraard speel ik dit op de zetel en vang ik hem op :p) amai en lachen en kraaien dat hij deed echt super lief om te zien....

Hij is heel anders aan het doen met het slapen de laatste tijd....hij wordt nu terug wakker snachts. Gistere rond 18 uur de voorlaatste fles gegeven,normaal wou hij dan nooit meer slapen dus bleef ie bijna 3-4 uur wakker. Nu neemt hij na deze voeding direct zijn grote diepe slaap...nogal vervelend. We hebben hem al een paar keer uit zijn diepe slaap gehaald om te drinken maar dan wordt hij dus snachts weer wakker...(na 5-6 uur slapen ongeveer)
    Nu heeft hij dus om 17uur zijn (normaal) voorlaatste voeding gehad. We doen echt niets anders als de rest van de dag....
    Ben benieuwd of de droomvoeding gaat lukken.

Om de 2 uur drinken is wel vermoeiend he, en is je kleintje dan na de 2de borst wel tevreden?? Hopelijk kunnen ze je op het CB helpen en is ze toch goed bijgekomen enzo...
    Toen ik BV gaf kon ik ook absoluut niet kolven er kwam ongeveer 10 cc ofzo uit...als je dan een hele voeding bij elkaar moet sprokkelen ben je inderdaad daaagggeen bezig

Wel super schattig meisje, mooie kleertjes en schoenen :)

13. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazziepooh: Wat een schatje!!!!!!!!

14. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cupido: leuke foto van je dochter en zo herkenbaar. Die van ons wil ook niks in het haar. Als het er in zit dan is het er snel weer uit. Ik wil haar vaak een knipje in het haar doen. Zodat haar pony niet voor haar ogen zit. Maar mevrouw haalt hem er snel weer uit. Soms wil ze het wel en dan is het ook zo leuk om te zien. Wie weet als ze ouder wordt, wil ze het wel....

JBP kan je ook bij de Kruidvat en Etos halen.

Jazziepooh: Vervelend dat je om de 2 uur moet voeden. Dat kan je slopen zeg.....
    Wat haal je uit je borsten dan en hoelang kolf je? Ik had gewoon niet genoeg melk. Na een halfuur kolven beide borsten had ik max. 50 ml. Dus Lise kreeg niet genoeg. Moet min. 80 zijn geloof ik. En inderdaad je moet er even handigheid in krijgen. Zeker met een handkolf.

Ik heb nog een tip om te kunnen reageren op iedereen.
    Ik open het forum op 2 pagina's dan kan je op de 1ne je reactie klaarmaken en de andere terug lezen. Dat werkt goed voor mij.

Nou ik ga maar eens eten. De dag is zo weer voorbij.
    Lise was vanmorgen om 7.30u wakker. Ze doet het super en lijkt inderdaad 's nachts geen voeding meer nodig te hebben...

15. Jazziepooh

Salapio: Niet? Het rare is, vind ik, dat ze voordat dit begon heel netjes om de 3 a 4 uur kwam en vervolgens 20 minuten dronk. En dat het nu om de 2 uur is en ze ongeveer 10 minuten drinkt (aan elke borst maar 5 minuten dus).
    Dankje voor de tip om de productie op te hogen, ga ik proberen! ’s Nachts komt ze ongeveer na 4 a 5 uur. Laatst was ik een avondje weg en heeft m’n moeder haar de laatste fles gegeven (ze had 110 ml gedronken) en toen heeft ze 8 uur geslapen!
    Als ik een voeding vervang kolf ik ongeveer 70 ml, ook niet bijzonder veel volgens mij?

Sammy: Hihi, leuk spelletje! Wat is een droomvoeding?
    Ja, vind het idd best vermoeiend.. Morgen weer naar het cb, dus kan kunnen ze d’r gelijk ook eventjes wegen! Ben benieuwd. Ook alweer de 2e prikjes, morgen!! Hopelijk heeft ze er net zo weinig last van als de vorige keer!

16. Jazziepooh

Veel geluk: Wat fijn dat Lise lekker doorslaapt :)
    Ik ben voor 70 ml ongeveer 40 minuten bezig.
    Eet smakelijk.

17. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    * Wat heerlijk dat Lise doorslaapt!

* Jazzie: vervelend dat het voeden zo lang duurt. MOrgen maar ff kijken of je schatje goed gegroeid is.

Ik moet ook morgen met D. naar het cb. Ben erg benieuwd. Vorige week niet zo'n goede drinkweek gehad, maar gelukkig heeft ie nog wat reserves. Ook de prikjes morgen weer..........
    We waren van de nachtvoeding af, maar sinds vorige week is het wel weer nodig.

Wat een klotenweer he???? Kan niet eens met de kleine een rondje wandelen.........

x

18. Jazziepooh

Oh ik heb trouwens een gewichtscurve ingevuld op borstvoeding.com. Consultatiebureau heeft er niks van gezegd ofzo, maar ik zie wel dat d'r gewicht dus wel steeds meer aan het dalen is? Miss ben ik wel gewoon een beetje overbezorgd, maar die groeicurve icm het voeden om de 2 uur, moeilijkheden bij het kolven, etc..., :)

Bijgevoegde bestanden:

19. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ jazziepooh: ik hoop dat het goed komt met de BV. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de BV omdat hij heel de tijd wou drinken, en toch nog altijd weende na een voeding alsof hij niet genoeg had, afkolven tja 10 cc per keer haalde ik eruit desondanks dat ik allerlei middeltjes gebruikte om de prodoctie hoog te houden/krijgen (domperidon, BVthee, tafelbier)... maar hopelijk voor jou wordt het snel weer beter en gaat ze plotseling terug zoals voorheen drinken :). Best is je niet te druk maken (hoewel ik dat ook super hard heb gedaan hoor dus ik begrijp het volkomen). Ik heb thuis een kinderweegschaal en legde hem daar dus iedere dag op, echt niet goed voor het vertrouwen.

Droomvoeding heb ik hier op het forum geleerd. Dat is als je de laatste voeding je je kindje eigenlijk gewoon slapend de borst of fles geeft. Ze hebben de reflex om die dan gewoon leeg te drinken.

@ lilaatje: Hier ook weer een nachtvoeding, vermoeiend hoor :) gelukkig slaapt hij daarna weer wel direct terug. Hopelijk is die nachtvoeding er snel terug uit. Iedere nacht tussen 3 en 4 uur wordt hij ineens wakker, en troosten met een speentje ofzo is echt geen optie.

20. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jazzie, om de groei zou ik me nog geen zorgen maken. Curve ziet er prachtig uit. Mooi op de midden lijn. Wat betreft het weinig voeding zou ik een regeldagje inplannen. Niets plannen die dag. Lekkers en drinken bij de hand. Lekker veel en vaak aanleggen. Goed leeg laten drinken. Om de 2 uur is inderdaad niet heel erg vreemd, maar is wel vermoeiend als het voeden dan ook niet lekker loopt. Drink je zelf voldoende? Probeer elke voeding minimaal 1 glas water te drinken.
    Je doet het misschien allemaal al hoor maar masseer je tijdens het voeden je borsten richting tepel? Misschien dat er een melkkanaaltje verstopt zit (al voel je dat snel genoeg). Wat je ook nog kan doen is voor het voeden warme compressen op je borsten leggen. Hierdoor gaat de melk sneller stromen.

Deel Deze Pagina