Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Dit is pas het begin inderdaad. Waarom zit er zo'n scherp randje aan het hebben van een kindje? Ik vond bevallen ook loslaten, letterlijk en figuurlijk. Mislukte borstvoeding...loslaten enz enz. Kdv....loslaten.

2. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ little: jammer, maar lees inderdaad maar regelmatig mee om op de hoogte te blijven.

@ toke en rijtjes: hier ook zo een kletser. Hij vind alle spelletjes leuk zolang het maar een beetje wild is :D. Mijn venteke is ook een kleintje hoor en ik kon nog een andere meisje van 1 maart dus (5 dagen jonger) en die is nog kleiner en echt nog een 'platter' babytje zoals wij dat noemen.

@ linnie: hier ook nog maar maat 56 hoor en inderdaad heel af en toe eens een 62. Iedereen zegt dat het zo snel gaat (al geloof ik dat nu nog niet ;)) dus zullen we er maar van genieten dat ze nog even klein blijven zeker.
    De eerste dag wennen op kdv moet voor ons nog komen maar ik stel het nog wat uit :$

Verder was hij deze nacht om 2 uur wakker, speen gegeven geslapen tot 4 uur en toen wou hij echt eten, speen was niet goed genoeg meer.... ik kon wel huilen...na weken doorslapen wordt hij nu ineens zo vaak wakker (heeft hij nooit gedaan)...ik las ergens dat als je ze met een tutje in slaap laat vallen en ze worden snachts wakker (en dat tutje is uit hun mond gevallen) dat ze dat dan missen en dus beginnen huilen, dus mss beter zonder tut in slaap laten vallen??

Binnenkort mijn eerste dag op het werk (25 juni) ben er gisteren even langs geweest en er zijn zoveel veranderingen op til dat ik echt nog geen zin heb om terug te gaan.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maat, hier qua breedte maat 56, maar gaat qua lengte niet/nauwelijks. Dus 56/62.

Doorslapen/speen/wakker worden, niets zo veranderlijk als het slaappatroon van een baby, zeker in het eerste jaar. Doorslapers kunnen daar dus (tijdelijk) mee stoppen.

Eerste keer werken, hier is de opvang op mijn eerste werkdag door mijn man. Dus das probleemloos :). De volgende werkdag door mijn ouders (week daarop schoonouders), ook vertrouwd maar toch moeilijker ;). Snik dan ook een paar tranen weg op de fiets. Zo ook bij de eerste keer/keren speelzaal en alle keren dat M moeilijk deed met dag zeggen (huilen), T gelukkig van het blij zwaaien. En ook weer op school ... Zo blijf je janken als mama :)

Flesje poedermelk, hier niet vanwege afbouwen hoor, wel om uit te proberen (nee slaapt er niet langer op / ja lust het wel). Geeft wel een relekst gevoel: dan kan ik ook onverwacht de hort op :D.

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    F heeft ook een speen (en heel hard nodig) maar vanaf het begin niet snachts gegeven, omdat ie m niet zelf vasthield. Gelukkig mist hij snachts niet! Afkloppen....

Nu F doorslaapt geeft het cb aan dat we hem snachts niet meer mogen geven, ook niet als hij komt. Hij kan tenslotte doorslapen. Eén keer voorgevallen en: he was not amused. Maar het huilen duurde toen maar 7 minuten (wel getroost hoor!) en sliep ie alsnog weer in. Wel duidelijk zo voor hem (hoop ik)...
    Maar misschien ook iets voor de anderen waarbij de doorslaper ineens weer een nachtvoeding wil?

5. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja hij sliep normaal ook in (wel met een 10 tal minuten zeuren) zonder tutje daarom ga ik het dus vanavond opnieuw zo proberen...

en inderdaad mss een goede tip, maar hoe ga je hem dan troosten als ik vragen mag (gewoon aai over zijn bol en terug weg??) want ik denk als ik hem uit zijn bed haal dat het gedaan is en dan hij wil eten...

Nu is het weekend dus kunnen we hem al gemakkelijker eens laten huilen, in de week vind ik het zo sneu voor mij man die dan de volgende dag moet gaan werken maar mss moeten we gewoon een week eens hard zijn:p

6. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @toke: Ja alles is loslaten. Ik geef nog borstvoeding, maar kan en wil nog niet stoppen, ook weer loslaten. Had ik van te voren niet verwacht zo hoor.

@sammy: je hebt nog 2 weekjes lekker vrij dus. Ik heb ook geen zin om te werken, moet dinsda weer beginnen :(
    Aah balen dat hij nu zo vaak wakker wordt in de nacht. Misschien is het tijdelijk, hopen we maar:)

@salapio: haha van het huilen zijn we dus nog lang niet af.

@Speen: ik ben zoo blij dat ze sinds een maandje dr speentje pakt. Ze is er een stuk rustiger door geworden. Toen ze 2 weken was sliep ze de nacht al door en is door dr speen niet veranderd gelukkig. Wel weet ik nooit hoe laat ze wakker wordt. De laatste dagen wordt ze ineens om 6 uur al wakker. Maar geeft niet, daarna slaapt ze altijd nog 3 uur verder.

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja, dat troosten de eerste keer, zonder voeden, dat beviel hem niet. Ik probeer hem gewoon te laten liggen, inderdaad aai over zn bol, zacht sussen. Ik had de deur nog niet achter me dicht of hij lag nog harder te schreeuwen dan voordat ik binnenkwam. Maar ja, ik had m wel getroost en ben na 5 minuten teruggegaan om te troosten....zelfde verhaal....al krijsend weer vertrokken. Toen was het na 7 minuten ineens stil. Ik rekte de tijd tussen weer gaan kijken een beetje op; eerst na 5 minuten, dan na 10, na 10 en verder heb ik nooit hoeven gaan. Echt leuke nacht hebben we niet gehad, maar al met al dus nog geen half uurtje bezig en is het tot nu toe niet nog es voorgevallen.

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi lieve andere mama's,

Hihi, kan het bijna niet meer bijhouden. Erg fijn, weer begonnen en waar ik netjes amper meer verkouden werd de laatste twee jaar, hup, nu een fikse verkoudheid weer te pakken. Och, gelukkig werkt manlief vandaag thuis, even iets meer rust.

@ Linnie, poe, moeilijk lijkt me dat inderdaad, naar het kdv brengen. Heb je er wel een goed gevoel bij?

@ Toke, ja loslaten. Ik heb in mijn zwangerschap al zitten huilen omdat ik moest bevallen en haar echt letterlijk lost moest maken van mijzelf. En inderdaad het loslaten blijft. Mijn moeder zei het laatst wel mooi. Het stopt nooit. Nu is mijn zusje naar amerika dus als je kind 24 is moet je nog steeds los laten. Ik vind het nog behoorlijk moeilijk dat scherpe randje!

@ Veel geluk, wat leuk, ook bij een kdv? En hoe staat het bij jullie dan? Ik namelijk nog maar een paar dagen en dan loopt mijn contract helaas af.

@ salapio, geweldig al je kinderen. Lijkt me erg pittig, maar ook echt heel leuk? Vind het knap hoe je het allemaal rond krijgt en je praat zo mooi trots over al je kindjes! Ik las ergens dat jij antroposofisch leeft, is dat zo? Vind het wel interessant en ben wel benieuwd hoe je hier dan invulling aan geeft.

@ cupido, hoe lang had je de bv volgehouden? Ik heb toen ik 16 was borstontsteking gehad, brrr was echt een hel!

@ sammy, hier heeft ze haar speen overdag ook heel hard nodig met slapen. Maar na haar voeding van 23:00 uur leggen we haar weer in bed. Maar zonder speen, dit gaat top en sinds dat ze 4 weken is slaapt ze daarna gewoon door, zolang het duurt geniet ik daar dus maar met volle teugen van!

@ nachtvoeding. Volgens mij is ons meisje nu 2 keer wakker geworden 's nachts. Ik geef dan wel gewoon een flesje. Die gaat ook op en blijkbaar heeft ze het nodig. En omdat het niet vaak gebeurd maak ik me er niet echt zorgen over.

Ze rommelt nu wel echt veel overdag vind ik met slapen. Ze is veel wakker tussendoor, maar nog wel heel erg moe. Iedere keer op zich speentje er weer in red ze het weer 5 tot 10 minuten. Misschien toch ook maar zonder proberen.

@ de film, hij was zo leuk! Had hem al wel eens gezien, maar blijft 1 van mijn favorieten!

En vanavond, naar guus Meeuwis!! Heb er super veel zin in!

Meiden, fijne dag verder!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rijtjes, ik leef niet antroposofisch, gelukkig niet :D (ben niet zo van het moeten ;)). Maar we hebben wel een antroposofische huisarts (daar ook CB) en een antroposofische speelzaal. De Vrije basisschool is ook een optie geweest, maar het niet geworden vanwege het religieuze én de afstand :). Verder leven we wel bewust voor zover dat (financieel) mogelijk is en we eten geen vlees. Maar geen geitenwollensokken aan :D

En drie kinderen is zalig :) maar ook enorm vermoeiend ;)

nachtvoeding, hier helpt speen niet, jochie heeft honger :)

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ salapio, hahaha, antroposofie is ook wel behoorlijk moeten inderdaad. Grappig, ik heb vroeger ook altijd een homeopathische huisarts gehad. En erg goede ervaringen mee. Bijvoorbeeld met voetwratjes, in onze klas hadden meer kinderen ze. Maar die gingen maar niet over. Ik kreeg een goedje, iedere avond smeren, pleister erop en slapen. Binnen een week waren ze weg. En zo veel meer situaties gehad. Mijn man gelooft er niet zo in, is zelfs erg nuchter, maar daardoor best een mooie balans. Vrienden van ons hebben ook een antroposofisch cb, maar dat vond ik nog wel een beetje vaag klinken zeg maar. En ik ben erg tevreden over ons cb. Die zeggen, vooral kijken naar je kindje. Dat vind ik het belangrijkst. Geen vlees eten vind ik ook heel goed, ik ben heel eerlijk, vind het zelf veel te lekker :). Waar wij wel nu mee bezig zijn is kijken naar een groente pakket. Maar dat is hier in de omgeving nog een beetje uitzoeken hoe en wat. Hihihi, hier wel geitenwollensokken, man lief dan. Van mijn papa gekregen en ooit gebreid door mijn overgrootmoeder. De enige waarmee hij warme voeten krijgt. Ik zeg wel eens, hij is zo lang, het bloed bereikt zijn voeten gewoon niet, die zijn echt altijd steen koud! Was de vrije school bij jullie religieus? Tja, die komt er helemaal niet in bij mijn man. Dat vind hij echt te zeg maar. Ik wilde het inenten ook eigenlijk in een vertraagd programma doen, maar dat zag hij ook niet zitten. Tja, meeste laat hij aan mij wel redelijk over en daar gaat hij in mee, maar hier ging hij op zijn strepen staan.

Ja, 3 lijkt me inderdaad zeer vermoeiend. Ooit opgepast in een gezin van 4, maar was blij dat ik aan het einde van de dag lekker weer naar huis kon ;) En toch, ik heb de hoop op ook zo'n groot gezin :)

Sorry dames, hoop niet dat jullie dit stoort.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vrije school / antroposofie is altijd wel religieus hoor. En spiritueel :).

Maar een antroposofische speelzaal kan ik wel echt aanraden hoor. Heerlijk met verhalen over kaboutertjes en houten speelgoed. Hier ook geweldige juffies!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn als dit werkt :). Bij onze kinderen niet, het eerste jaar heb ik altijd nachtvoedingen gegeven als ze daar behoefte aan hadden. In dat eerste jaar hebben ze ook zoveel energie nodig. De ontwikkeling in die tijd is meer dan fenomenaal!

CB's zeggen vaak dat baby's op een gegeven moment 'moeten' doorslapen of dat ze, als het 'kunnen' daarna geen fles of speen meer mogen. Mijn advies zou zijn: staar je hier niet blind op en ook niet op verhalen van mensen dat hun kind al vanaf dag 1 doorslaapt. Niet doorslapen is normaal (ik ken in mijn omgeving geen baby's die iedere nacht hebben doorgeslapen in het eerste jaar) en komen voor een voeding ook!

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat je bij wakker worden standaard moet voeden. Maar andersom ook niet: standaard niet voeden. CB's doen soms alsof kindjes machientjes zijn en dat is natuurlijk onzin. Volg je mama-gevoel, dat is meestal gewoon juist. Of weer een goed leermoment ;)

13. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja ik begrijp best dat een kind geen machine is maar voorheen sliep hij altijd 8-11 uur aan een stuk en nu maximum 6 uur dat is behoorlijk frustrerend....

maarja deze nacht was hij er om 3.30 fles van 210 cc gegeven helemaal leeg gedronken dus het was echt van de honger....

14. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    Ik ben ook van mening dat iedereen moet doen wat goed voelt. Niet alle kinderen zijn hetzelfde en hebben dus ook niet dezelfde behoeftes. Wat het cb ook zegt. Wij hebben ook niet altijd om dezelfde tijd honger, en hebben ook wel is in de nacht verschrikkelijke dorst.
    Begrijp ook dat het best frustrerend is als kindje eerst doorslaapt en nu ineens in de nachten wakker wordt.
    Bij mij sliep ze vaak tot 7 uur half 8, de laatste tijd ineens al om 6 uur wakker en vanmorgen ineens om 5 uur, en dat terwijl ik pas 2 uur ging slapen, haha.
    Ik luister eigenlijk niet echt naar het cb, toen ik vragen stelde over de bv kreeg ik geen antwoord erop, en word je doorgetsuurd naar een website. Zo slecht, dus nu doe ik gewoon wat ik denk dat goed is. EN het gaat prima.

Wat een slecht weer vandaag weer he, had gehoopt in mijn verlof heel mooi weer te hebben, maar nee. Andere jaren hadden we zoo'n goede lente.

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is inderdaad erg frustrerend. Maar volgens mij heb je dan meer aan een 'dat is normaal, dat hoort erbij, dat zal nog vaker gebeuren' dan aan een 'je moet dit of dat want het is normaal dat hij doorslaapt' ;)

Maar goed, ik heb makkelijk praten: hier geen doorslapers dus kan ook nergens aan wennen :D

16. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja jullie hebben vast gelijk, ik zal me er maar bij neer leggen. Ik heb vandaag gewoon een zeer emotioneel en droevig dagje....geen idee hoe het komt. Tegen dat hij 10 jaar is zal ik wel weer wat nachtrust krijgen wrs ;). Nu begrijp ik waarom mijn moeder (heeft 5 kinderen) zoveel sliep en regelmatig overdag een dutje doet. Ze is nog steeds aan het bekomen denk ik.

En hij heeft vandaag ook een moeilijk dag dusja samen wenend op de sofa ;)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar hoor dat emotionele. Idd lekker samen sjenken op de bank :D

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M wil ook wat schrijven:

kkkjhgftrlklgjj;ggkm lkllklfdllfe;gkbvbbgmnbvvmckdflvbnfvdld'fb'v, m kbldlm,l mv, ,lbk kkflkkf jbjfmnfbvcscccqcscwffegtrtgtjjggmbbmbmbb,,n,b,n.m.,jmnhkhknnnmnmhnmjjnjnmmmnlhl

mama

papa

19. linnie27

linnie27 Fanatiek lid

6 jun 2011
    1.389
    0
    0
    @sammy: het is ook wel de dag ervoor om samen zielig op de bank te zitten met dit weer.
    Zal idd de komende jaren wel vaker gebeuren, alleen de ene keer kan je het wat beter hebben dan de andere keer.
    En als je gewend bent dat hij doorslaapt is zelfs 1x in de nacht al te veel, ben je al doodmoe, haha. Ik heb het ook.

20. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha...wat een spannend verhaal zeg van M. !!! Leuk!!!!

Wat vervelend om je soms zo emo te voelen.......maar ja..hoort erbij!

Hier het volgende 'probleem': D. is heel vrolijk en lekker wakker. Maar als meneer de fles krijgt is hij al zo lang wakker dat hij na een paar slokken (bij wijze van) al in slaap valt. Zo heeft hij net 70 cc gedronken, .....:)
    Hoor m nu door de babyfoon......zal m maar iets extra;s aanbieden zo.

x

Deel Deze Pagina