Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ geen nachtvoeding: tot nu toe werkt dat advies hier prima. Maar als het echt eens nodig is, dan zal ik hem wel geven hoor. Nou krijgt mijn manneke al meer dan de max aan voeding, dus nog meer geven, dat voelt ook niet helemaal lekker. Als ik nou wist dat hij overdag t een en ander had laten staan, dan zou ik daar misschien anders instaan.

Salapio, ik hoor ook t liefst "dat hoort erbij, is normaal" Dat maakt dat je er t meest flexibel in blijft staan en in het moment zelf zoekt naar de juiste oplossing. Maar die uitspraak: nu geen nachtvoeding meer geven, want hij kan doorslapen, geeft wel een beetje een richting. Als het niet zou werken, ben ik de eerste die het weer loslaat.

Sammy, al een beetje in balans weer? Tis ook best zwaar soms allemaal, al weet ik niet of dat is wat je zo droevig maakt(e). Je kunt er maar t beste aan toegeven, dan ebt t ook vanzelf weer weg.

M: yrtfkeygfbkyuegfcliuf! nou jij weer!

Lilaatje: Gaat het al beter met wakker blijven tijdens t drinken?

Hier: gisterenavond en vannacht had F ineens moeite met in slaap vallen. Niets was goed. Even laten huilen en dan is ie zo moe dat t slapen wat makkelijker wordt. Ik leg mn handen om zn bolletje en hij wil zo graag slapen, heeft ie echt ff geruststelling nodig. Zo sneu om te zien. Dat laten huilen, t zal nooit mn hobby worden. Maar als niets meer helpt? En vanmorgen na de eerste voeding: normaal kon ik m zo weer in bed leggen om nog even te slapen. vanmorgen niet! HHmmm, tis al weken zo en dan nu opeens anders. Ik hoop dat het van korte duur is, want de nachten gingen hier meer dan voorbeeldig!

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zielig hè dat huilen. Tja, hoort er ook een beetje bij (al is niet iedereen het daarmee eens ;)). En wat jij zegt Toke, dat bedoel ik precies: goed om te kijken of eventjes laten huilen werkt, maar je zeker niet blind staren op 'hij MOET nu doorslapen' :)

Hier ook duidelijk weer aan het TUFfen, gaat idd weer voorbij ... om nog een beetje erger terug te komen.

Ben aan het kijken wat er gebeurt als ik iets minder ranitidine geef. So far so good :), maar we zitten nog maar halverwege de dag.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik had juist begrepen dat de TUFjes steeds langer duren, maar wel steeds wat minder zwaar zijn. Ik voel dat tot nu toe ook zo, ik ken mn kindje steeds wat beter, waardoor ik toch iets beter weet wat hij nodig heeft, ook tijdens een TUFje.
    Valt me vandaag voor t eerst op: hij lacht schattig naar me en doet t echt om mn reactie. Gaat ie mopperen in de box, ik kom kijken, opeens een oogverblindende lach! Hij weet er nu al mee te manipuleren! Geinig is dat toch....ik trap er graag in ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mwa. Ik heb dat niet zo ervaren hoor. Zeker als er verlatingsangst bij komt ... pfff ... Dan slapen ze sowieso minder, veeleisender, sneller gefrustreerd want meer besef van wat ze nog niet kunnen, etc. Maar idd je kent je kindje wel beter, dat scheelt zeker!

Als ze kunnen praten is het voordeel dat je weet wat ze willen, maar ook dat kan tegen je werken :D.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja mooi is dat he Toke. Die kleine manipulators :D

Sjemigdepemig ... hier echt alleen maar minislaapjes. Kan het niet eens meer hazenslaapjes noemen. Muizenslaapjes. Mierenslaapjes. Ik geef me over (al 3x speen+neusjeaaien), boobiecall :D

6. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Antroposofie… had ik nou dus nog nooit van gehoord. Ik ben weer wijzer…

Doorslapen, wat ik heb begrepen is dat met een maand of 3-4 kindjes slapen van 22.00 tot 6.00 uur (bijvoorbeeld), dus zo’n 7 á 8 uur aan 1 stuk. En dan met een maand of 6, 12 uur aan 1 stuk.

Linnie, balen he van deze lente. Ik heb ook zo gebaald.. maar gelukkig heb ik nu toch nog best een paar mooie dagen mee gekregen en er ook gelijk gebruik van gemaakt (zonnen, wandelen, zwemmen etc.. ).

Sammy, knuff.. soms heb je van die dagen dat je wakker wordt en alles misgaat of je gewoon enorm depri bent. Nu is het wel toevallig dat ik veel mensen hoorde die dit gevoel afgelopen dagen hadden. Misschien ligt het wel aan het weer (niet aan jou dus ;))
    Leuk zeg. Je hebt dus nog 4 broers/zussen. Gezellig!

Lilaa lastig hoor als hij in slaap valt. Ik houd hem vaak wakker door zijn handje te masseren met de hand die om hem heen ligt. Of even kriebelen in zijn nekje. Als hij echt in slaap valt, laat ik hem of liggen, of ik ga hem verschonen.
    R drinkt nu ongeveer 500-700 cc per dag. CB vond het prima, aangezien hij nog steeds goed groeit. Hoeveel drinkt D?

Salapio en hoe gaat het met minder Ranitidine? Haha mierenslaapjes :D Dat is heel kort.

Toke, hihihi de TUF van mijn dochter duurt al zo’n 2.5 jaar ;) gekheid… Gelukkig duren ze niet steeds langer maar kunnen wel intenser worden. Zo heb ik het met dochter ervaren (en dus nog steeds :D). Wat Salapio zegt: vooral verlatingsangst en “mama is een heks” (vooral hard wegrennen, bijten en slaan) fase vond ik wat minder en ook het wel willen maar nog niet kunnen… brrrrr… zeer frustrerend. Zo rond de 2.5 jaar wordt het minder. De meeste kunnen dan goed duidelijk maken wat ze willen. Ook hun motoriek is dan dusdanig dat ze kunnen doen wat ze willen doen.

7. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    R woog vandaag 7050 gram en is zo’n 65 cm lang. Hij hoort dus nog steeds bij de lange en flinke mannen. Volgt wel een mooi lijntje.
    En zoooo cool: De eerste schaterlachjes van hem zijn gehoord. Nu nog doorzetten in een heerlijke lekkere lange schaterlach maar het zit eraan te komen!!!

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, cb zei......

jaja

R (en alle andere kindjes van 3 mnd) moeten 1 uur per dag op hun buik spelen. Dan wel niet achter elkaar maar verspreid over de dag. Euhmmm ja... als ik deze knul op zijn buik leg zit er werkelijk waar geen voeding meer in zijn buikje. Ik doe het dan maar wel, maar agoss ik vind maar niks hoor.

9. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest vandaag ook naar kind en gezin ( is belgische versie van cb) S. is een middelmaatje 6440 gram en 60.5 centimeter. Er waren ook nog andere kindjes en je kan dan altijd de gewichtjes enzo horen en dan is ons ventje toch eerder naar de kleine kant precies....zeker omdat ik het idee had dat die andere kindjes jonger waren, hoewel iedereen wel altijd zegt als ze ons zoontje zien dat hij echt heel alert is...

Was daarstraks echt naar iedereen aan het lachen bij K&G ;) nu al een charmeur...

@ toke: bij K&G zeiden ze ook van proberen de nachtvoeding weg te laten, dus als hij getroost kan zijn met een fopspeen liever die geven dan eten...(omdat hij het dan niet echt nodig zou hebben)

Deze nacht werd hij rond 3 uur wakker en ik dacht nee he, 10 minuten laten wenen, ging niet over, tut gaan geven en heeft tot 8 uur geslapen :D dus toch niet zo slecht eigenlijk...

En inderdaad ik herken dat, hij ligt lekker te spelen in de box, lijkt het dan ineens beu te worden begint te zeuren, ga je kijken begint ie ineens heel hard te lachen en te brabbelen....Daarjuist lekker voor hem gezongen :) dat vondt hij ook leuk. Soms sta ik zo raar te doen (super hard dansen) of spreek ik in de meest gekke dialecten tegen hem en dat vind hij dan net leuk natuurlijk haha....

@ cupido: pppff 1 uur op hun buik, serieus??? mijn ventje wordt na 2 minuten op zijn buik al furieus....als ik hem dan niet snel op zijn rug leg dan breekt de hel los....

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Kinderfysio zegt zelfs drie keer een half uur op de buik per dag, en dan dus wel half uur aan een stuk. Dat haalt ie hier ook niet hoor, terwijl hij toch echt al behoorlijk sterk nekkie heeft. Ik doe t m niet aan ook.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van dat doorslapen hadden ze ook wel even aan die van mij kunnen vertellen :D. Hier pas doorslapen met ruim 1 jaar ;)

Minderen lijkt vooralsnog goed te gaan :)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mn schoonzus loopt bij de fysio met haar dochter en die had het over 5x per dag niet al te lang.

Ik leg S af en toe even op zn buik. Kom niet aan 5x en zeker niet aan een uur.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sammy, hier nog geen 6 kilo en dik 60 cm.

Toke, half uur aan een stuk?! Och arm. Dat komt vanzelf wel ...

S is ook steeds vaker aan het lachen met geluid. Superlief! En probeert steeds dingen te pakken, vandaag ook met succes (aanraken dan, pakken gaat eerder per ongeluk :D).

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hee meiden,

Hier een beetje druk weekend gehad vandaar nu pas weer reactie!

@ doorslapen, tja ach, heb een vriendin met 3 kinds waarvan ze geen van drieën nog doorslapen. En als er een wel eens door slaapt is er wel een ander wakker :). Tot nu toe hier geluk, maar voor hoe lang weten we niet natuurlijk :)

@ buik liggen, hier doet ze niets liever. Ze slaapt op haar buikje, maar ligt ook overdag graag op haar buik. Vooral wanneer ze voor haar speel ding in de box ligt, daar zit namelijk een spiegeltje op en naar zichzelf kijken is wel helemaal geweldig :D. Ik ben er wel van overtuigd dat oefenen belangrijk is, maar ja, zou inderdaad niet mijn kindje verdriet laten hebben.

@ "manipulatie" hier vooral als ze in bedje ligt. Ligt ze te mopperen, kom ik haar kamer in, hop hoofdje omhoog en een grote lach.

@ salapio, wat heb ik gemist, waar minder je precies in?

@ Cupido, ja ik heb ook gewerkt bij een antroposofische organisatie, daar ken ik het vooral van. Dat was wel echt te hoor, vond ik dan. Hihi, twee en een half jaar tuf, jouw meisje tuft gewoon altijd :D. Inderdaad een groot ventje heb je, maar ook wel fijn toch? Hier was ze 2 weken terug 6,5 kilo en 63 cm, ook een lange dus :)

@ TUF, wat een mooi woord! Ik denk dat ik dit ook ga gebruiken in plaats van het sprongetje! Want ze zit nu ook duidelijk in een fase. Ze gaat volgens mij nu naar 's morgens een uurtje slaap, na de fles van 11 uur erin tot de fles van 15 uur en dan ook 's middags nog een uurtje slaap. EN dan om 19 uur nokkie in bedje. Ben benieuwd of dat ook echt zo is.

@ Sammy, wat fijn dat je mannetje weer zo makkelijk door sliep! Zijn de adviezen van K&G nou heel anders dan die van het cb hier?

@ Lila, moeilijk he, dat in slaap vallen. Hier moet ik zeggen is dat niet echt, maar heb het wel bij andere kindjes gehad. En een powernap dan even doen?

Fijne avond meiden!

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitzonderingen heb je altijd. Jij hebt er gewoon 3. Lucky you!
    hoeveel geef je nu nog.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rijtjes, ben ik die vriendin ;). Hoewel ... T slaapt eigenlijk altijd door, M kan daarentegen spoken voor 2 :). Fijn dat je meisje zoveel plezier heeft op haar buik.

Cupido, ik gaf 1,25 (voor zover dat was af te meten op het spuitje, zat eerder tegen 1,5 aan). Geef nu 1ml per keer. S weegt inmiddels 5,7 kilo dus zou ruim 1,25ml mogen. Het gaat gelukkig goed. Als het aan het einde van de week nog zo is dan ga ik naar ochtend 0,5ml en avond 1ml ...

Hier heftig nachtje. Niet vanwege de kinderen, maar heb ongeveer een uur liggen hoesten. Irritant. Jan was ook erg blij met me ;) (maar hij heeft vorige week mij wakker gehoest dus we staan weer gelijk :D)

17. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Hallo iedereen, kan er nog een mama bij? zou graag mee willen lezen en mee kletsen. Ben er wel aan toe om ervaringen te horen van andere moeders die een baby hebben van ongeveer dezelfde leeftijd.
    Mijn dochter is op 6 maart geboren, ze was 4 weken te vroeg, maar daar merk je niks van. Vandaag weer naar het cb geweest voor de 2e prikjes. Ze is met gewicht en lengte net iets onder het gemiddelde lijntje. De dingen die ze al kan, daar loopt ze goed mee op schema. Lachen, geluidjes maken, op de armen kunnen leunen.

Ik ga even wat bladzijdes teruglezen!

18. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Naijobi: Welkom, je kindje is op dezelfde dag geboren als mijn zoontje :)

@ doorslapen: deze nacht wel doorgeslapen van 20.30 ongeveer tot 6 uur (mama blij) had deze keer een nachtlampje aangelaten, vraag is kwam het daaardoor of door de prikken die hij had gekregen bij kind en gezin. Dat zullen we vannacht te weten komen :D

@ Salapio: dat zul je altijd zien als je kind(jes) eens doorslapen dan lig je zelf door een of andere reden wakker. Was bij mij deze nacht ook, bij iedere geluidje dacht ik ja hij gaat zo meteen wakker worden ;)

Ik ga zo meteen eens bellen om een dag af te spreken om eens te gaan wennen bij de onthaal moeder. Ik ben zeer benieuwd want hij moet daar tot 6 maanden ongeveer in de living slapen, tussen de andere kindjes dus, ter preventie van wiegendood (echt idioot want hier slaapt hij overdag ook gewoon in zijn bed). Ik ben dus heel benieuwd en ook een beetje bang dat ik de komende 3 maanden een oververmoeid mannetje ga thuis krijgen, gelukkig moet ik de eerste weken nog niet veel werken.

19. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Fijn om jullie verhalen te lezen, veel herkenning idd.
    Zal wat meer over mijn dochter vertellen.
    Ze is geboren op 6 maart, iets meer dan 4 weken te vroeg. Middels een keizersnee. Ze lag in stuit.
    Ondanks dat was ze toch al 2925 gram en 49 cm. Wij zijn elf dagen in het ziekenhuis gebleven, want zij had nog niet de kracht om zelf te drinken. Toen dat wel wou en ze elke voeding genoeg dronk mochten we naar huis. Jammer om zo lang in het ziekenhuis te zijn, maar het heeft mij ook wel goed gedaan, zo kon ik mooi rustig herstellen van de keizersnee.
    Thuis nog wel wat kraamzorg gehad (couveuse nazorg), dat was toch wel erg prettig nog.
    Verder doet ze het prima, ik ben begonnen met borstvoeding, wat niet zo goed lukte, maar met een tepelhoedje lukte het prima. Tot ze een week of 4? was, toen had ik ineens heel erge pijn in mijn linkerborst. Het leek ook wel of ze beet ipv dronk. Het werd van kwaad tot erger en ik heb toen besloten die borst te kolven en haar alleen aan te leggen aan mijn rechterborst. Dat werkte een tijdje prima. Tot ze verkouden werd en helemaal niet meer aan de borst wou. Dus ben ik alles gaan kolven. Ook dat ging in eerste instantie prima. Tot ik in week 8 of zo ineens heel weinig melk had. Gelukkig had ik nog een voorraadje. In die week moest ik ook op controle bij de gyn. Die wist me te vertellen dat ik al weer vruchtbare eitjes had en een eisprong. Dat dacht ik zelf ook al, had slijmverlies namelijk. Het is daardoor waarschijnlijk dat ik ineens zo weinig melk had. Dat zou terug kunnen komen, maar dat is helaas niet gebeurd. Toch heb ik tot week 12 nog gekolfd wat ik had en haar daarnaast kv gegeven. Toen was ik het zat, het ging steeds meer tijd kosten om te kolven en Z. was steeds vaker wat langer wakker en al met al kostte het me te veel tijd. Nu krijgt ze dus alleen nog maar fv en dat gaat ook prima. Ze heeft wel wat last gehad van krampjes maar dat ging ook al gauw over.
    Ze krijgt nu 5 voedingen op een dag, de laatste om 22 uur, ip slaapt ze dan tot 7 of 8 uur. Tussendoor wordt ze vaak nog wel een keer wakker, meestal tegen 5 uur. Maar dan is het even troosten, speentje en ze slaapt weer tot 7 of 8 uur. Dus op dat gebied niks te klagen!
    Verder lacht ze heel veel, en begint er ook geluidjes bij te maken, zo liefffff Dan smelt ik helemaal haha.
    Ze vind in de wipper liggen ook prachtig, ik heb er een met zo'n beugel er over met speelgoed er aan. Dan ligt ze er naar te kijken, en te lachen.
    Nadeel is wel dat ze nu niet meer in de wandelwagen wil slapen, ze is veel te nieuwsgierig en vecht gewoon tegen haar slaap.
    Ow ja en slapen wil je op haar buik, vrij in het begin al. Ik heb dat overdag geprobeerd en ben zelf gaan strijken boven, zodat ik kon zien wat ze deed. Maar ze doet keurig haar hoofd naar links of rechts dus ik had er alle vertrouwen in. Dus madam slaapt op haar buik.
    Drinken doet ze heel snel en heeft dan ook best wel zuigbehoefte. Meestal eventjes een paar minuten na het eten. en als ze naar bed gaat wil ze een speen. helaas spuugt ze de speen ook vaak weer uit en begint dan weer te huilen dat ze haar speen wil.
    Ik heb inclusief deze week nog 3 weken vrij, daarna moet ik weer werken. Ik ga de ene week 2 dagen werken en de andere week 3 dagen. Z. zou 2 dagen naar de opvang gaan en mijn moeder zou die ene dag om de week oppassen. Maar (helaas?) heeft mijn man voor 40% van zijn uren ontslag gekregen. (vanwege de crisis) Geluk bij ongeluk heeft hij nu dus 2 dagen in de week vrij en hoeft Z. niet naar de opvang. Ook wel fijn eigenlijk.

Nou dat was het wel even geloof ik :)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Naijobi, welkom! Fijn dat je meisje zich goed ontwikkelt :). Mijn zus haar dochter is 5 weken te vroeg geboren en ook zij doet het supergoed. Sterke kindjes dus ;). Stoer dat je zo lang hebt geprobeerd om BV te geven, gelukkig bestaat er een prima alternatief. En idd geluk bij ongeluk dat je man bij de kleine kan blijven!

Sammy, je kindje moet dus slapen tussen de spelende kinderen? Pfff ... dat is wel heel heftig. Hoewel ik dat wel meer hoor ook op kinderdagverblijven: in een soort schommel liggen die dan te tukken. Of niet :D. Mijn kinderen zouden niet slapen denk ik ... aan de andere kind, in een andere omgeving doen je kinderen soms dingen die ze thuis nooit zouden doen :). Wel weer een zalige nacht zeg, ben heulemaal niet jaloers hoor :D

Afbouwen blijft goed gaan, hoewel S vanochtend in de box een 'fontijntje' kotste ... Jan zei direct: dat deden M en T toch ook? En dat klopt, maar ik maak me toch direct zorgen. Eenmaal rechtop liet S ook nog een paar enorme boeren dus waarschijnlijk zat dat dwars. Dikke kans trouwens dat hij zn ranitidine heeft uitgespuugd, maar om nou een mogelijk dubbele dosis te geven vind ik ook weer zowat ...

Deel Deze Pagina