Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ salapio: ik ben dus ook heel bang dat mijn zoontje niet gaat kunnen slapen daar, dan kijke we dus tegen 2 zware maanden aan, maarja thuis blijven gaat ook niet...

Hoewel ik heel graag zou willen want als ik het zo hoor is er heel veel veranderd op het werk en vooral in de negatieve zin dan....Ben sinds gisteren terug aan het rond kijken voor ander werk maar ben een beetje te kieskeurig denk ik :)

@ TUF: amai als vandaag geen TUF dag is weet ik het ook niet, wat is ie uit zijn doen zeg. Bij alles zeuren en wenen, slecht drinken, max een uur aan een stuk slapen, uit bed halen en 3 seconden later direct beginnen huilen...pppffff zal blij zijn als men man eigenlijk thuis is zodat hij zich even met hem kan bezig houden.
    Op zo een dag doe ik dus geen kl*te....mag al blij zijn dat er zo meteen eten op tafel staat, zo een dag zuigt letterlijk alle energie uit mijn lijf

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vermoeiend is dat hè? Vooral niet druk maken over het huishouden, dat scheelt al een slok op een borrel :D (en gaat mij bijzonder goed af ;)). Hier ook heel weinig slapen, maar wel veel vrolijkheid. Alleen net voor slapengaan even flink brullen. Nog een slokje bij mij deed wonderen, arm schaapje. Maar ook hier voel ik zo'n dag, vooral in mijn lijf ... zal ook wel goed zijn voor de lijn denk ik dan maar :D

Werk, overmorgen moet ik al weer aan de bak. Brrrr ... zie er enorm tegenop. Niet tegen het werken hoor, ik heb een leuke baan, maar mn lievekes moeten missen :(

Mn lief is elders voetbal aan het kijken en ik durf niet goed alleen te kijken ... :D (ik vind voetbal kijken net zoiets als een hele enge film kijken, zoiets als the Ring ofzo ... brrrrr)

3. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ salapio: Ja alleen voetbal kijken vind ik ook altijd eng, jammer van de uitslag :(

en ik zie het ook wel zitten om terug wat te werken, maar inderdaad het achterlaten en alle problemen op het werk zie ik niet zo zitten....

Vandaag TUFt ons zoontje denk ik nog wat verder, goed geslapen dat wel maar drinkt zijn fles echt niet leeg (laat nog 50cc staan, nooit gebeurd) Zou hij mss toe zijn aan 4 flessen?? of is dat nog wat vroeg?? ik gaf hem nu eigenlijk ongeveer om de 4 uur ook al zeurde hij er niet echt om, mss toch eens wachten tot hij zelf echt duidelijk aangeeft dat hij honger heeft.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dan idd meer op verzoek voeden.

Hier fijne nacht, 0-6 :D

5. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Dag dames,
    vraagje, wat betekent TUF?
    Redelijke nacht gehad, 22 uur laatste fles, al met al 23 in bed gelegd, geslapen tot half 6 vanmorgen. Geprobeerd een speen erin te doen, maar ze wou toch echt eten, dus om 6 uur gevoed. Meestal komt ze tussen 7 en 8.
    Daarna geslapen tot 10 uur, naja, ik heb haar wakker moeten maken. En na 10 uur wou ze niet meer slapen, dus tot de volgende voeding is ze wakker geweest ... zucht ... heb nog wel wat tijd kunnen rekken door met haar te gaan douchen en heeeeel langzaam afdrogen, insmeren, aankleden enz. haha. En om half 2 was het echt over, toen moest ze eten. Daarna (uiteraard) als een blok in slaap gevallen, dus ik heb gauw gegeten, was gedraaid, fatsoenlijk aangekleed.
    Pff.
    Hoe lang of hoe vaak zijn jullie kleintjes wakker? Het verschilt heel erg met haar, de ene dag meer dan de andere. Ik vind dat wel eens moeilijk, moet ik dan wat met haar doen of zo? Spelen, zingen ...
    het cb zegt dat ze nog steeds moet eten en slapen, desnoods wakker in bed liggen. Maar als ze echt nog wakker is en niet moe is moet dat dan ook? Ik leg haar dan meestal even in de wipper, met zo'n boog eraan met speeltjes, of in de box met een muziekmobiel. Dat vindt ze heel erg leuk. Soms wordt ze moe en breng ik haar dan naar bed. Maar soms is ze nog heel lang echt wakker. Als ik haar dan naar bed doe wil ze echt niet slapen en is het alleen maar krijsen.
    Doen jullie al iets meer met jullie baby's?

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi lieve andere mama's!

Hier een moeie mama, na weer een werkdagje. Gelukkig deed het wonderen om mijn blije meisje weer te knuffelen na de hele dag andere kindjes geknuffeld te hebben!

@ naijobi, wat leuk, welkom! En mijn meisje is ook van 6 maart :). Wel heerlijk zeg, dat het zo goed gaat met haar! TUF betekent tis un fase, heb ik niet bedacht hoor, maar salapio. En volgens mij had jij ook zo'n dagje vandaag :). Mijn meisje is ook niet iedere dag in hetzelfde ritme hoor. Ze slaapt wel tussen iedere voeding, maar echt niet altijd even lang. Ze kan ook heel goed spelen, in de box vooral. En uiteraard lekker wandelen en boodschapjes doen. Ik zou vooral lekker kijken wat jij denkt dat goed is voor haar en niet alleen naar het cb luisteren hoor. Blijkbaar had ze geen zin om te slapen. Ik had mij voor mijn bevalling 1 ding voorgenomen wat ik gewoon echt na wil streven en dat is proberen geen strijd te voeren. Niet willen slapen, prima, dan niet. Niet willen eten, prima, dan niet. Uiteraard nog veel meer voorgenomen, maar alles zal toch altijd anders uitpakken dan mijn voornemen heb ik het idee :D Zingen vind mijn dochter ook geweldig. Vooral liedjes waar ik gebaren bij maak zoals in de maneschijn. Dan zit ze op de bank tegen mijn opgetrokken knieën aan te schateren van de pret. En daar geniet mama dan uiteraard ook van!

@ salapio, hihi voetbal niet alleen durven kijken :D Tja, ik kijk überhaupt niet dus kan er weinig over mee kletsen. Wat heerlijk joh, van 0-6!! Hahaha, en nee jij bent niet die vriendin, die heeft 3 jongens. 3 kids in 3 jaar, pfff. Maak je je al wat minder zorgen over het fonteintje kotsen? Lijkt me ook zo sip om te zien! En ja, moeilijk he weer werken!

@ sammy, he joh wat naar, en problemen op je werk en ook nog geen fijn gevoel over slapen bij de opvang! Misschien dat het iets helpt, bij ons op het kdv vallen eigenlijk alle kindjes regelmatig op de groep in slaap. Slapen dan ook door ondanks al het geluid. Bij de opvang zijn kindjes toch veel sneller moe en vallen vaak ook sneller in slaap, zeker als ze nog zo klein zijn. En anders mag je misschien een formulier ondertekenen? Dat je verklaart bekend te zijn met de risico's enzo? Wij moeten bij de kids in de slaapkamers overigens ook gewoon elke 10 minuten controleren dus ik begrijp ook niet zo goed wat daar de moeite nou van is? Zeker niet met een babyfoon, die je desnoods zelf mee kan geven. Hmm, hoop dat het tuffen snel weer wat minder is bij je! Hier rommelt ze ook wel hoor, maar vandaag gelukkig heel veel geslapen.

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    #427 Toke, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    Naijobi, van harte welkom! Leuk, zoals je over je dochtertje schrijft. Die geluidjes zijn inderdaad prachtig. Wat ik mijn manneke doe, door de lucht als vliegtuigje, kiekeboe (begint ie nu leuk te vinden), doen of ik m op ga eten (en dan natuurlijk helemaal afknuffelen, :D) vind ie geweldig. Hij pakt nu ook zelf speeltjes uit de box en stopt die in zn mond.
    Mn ventje slaapt ook best veel overdag. Nachten zijn zowieso uitstekend: 20:30 slapen, om 22:30 even een fles en dan weer in bed. Als ik m niet wek voor het kdv wordt ie tussen 8 en 9 wakker voor zn 1e flesje. Overdag slaapt ie ook bijna tussen iedere fles. Vandaag opeens niet, maar ik maak me dr niet druk om. Zn wakkere en alerte moment is eind van de middag tot ie savonds naar bed gaat.

Arme TUF-moeders. F Tuft tot nu toe 1 of twee dagen en dan weer weken zoet. Volgens oei ik groei begint met ongeveer 15 weken de volgende TUF, kan wel 5 weken duren, volgens t boek. Da's lekker lang zeg! Ik hoop dat F t weer bij 2 dagen houdt.

Rijtjes, hoe is dat om de hele dag met andere kindjes te spelen? Denk je dan vaak: ik wil dat eigenlijk met mn eigen kleintje doen....of kan je t wel scheiden?

Sammy: bij ons op het kdv zijn er wel slaapruimtes, maar ook in de living liggen regelmatig kindjes te slapen. De sfeer is ook in de living heel sereen (knap van die meiden!), mijn Fje slaapt daar ook gerust in de box. Niet te druk over maken vooraf, da's weer spanning die je kleintje haarfijn oppikt. Vertrouw op je kindje! Als t zwaar wordt, zie je dan weer toch? Ben je al wezen wennen? Heeft mij enorm geholpen! Inmiddels laat ik m echt met een heel fijn gevoel daar achter, zulke lieve meiden. Ze praten zo respectvol en vriendelijk met en over de kinderen.

Voeding: F krijgt nog altijd 6 flessen!!!! Ik zit er steeds op te azen dat ik er 5 van maak, maar hij komt er gewoon te vaak om. Zie al amper gebeuren dat t er ooit 4 zouden worden. Ik verheug me wel erg op t bijvoeden. Hij is zo'n eetgraag manneke, ben zo benieuwd wat ie ervan gaat vinden!

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ Toke, ik vind het eigenlijk nog fijner werk nu. Want ik kan me nu pas echt verplaatsen in ouders en denken dit zou ik ook voor mijn eigen kleintje willen. Maar uiteraard knuffel en speel ik het liefst met mijn eigen kleine meisje hoor! Die mis ik ook echt wel heel erg. Hihi het enige wat ik nu wel, gek genoeg, veel erger vind zijn de poepluiers. Voorheen had ik hier weinig moeite mee, maar nu vind ik het echt heel vies :D

9. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    hoi meiden,
    hier even een berichtje van mij kant ( vanavond ga k op me gemak alles lezen zodat ik jullie ook kan beantwoorden)

Afgelopen woensdag naar het cb geweest , prikjes enz, gekeken naar zn voorkeurshouding & hoofdje, begint behoorlijk af te vlakken, gister fysio aan huis gehad die verdenkt hem van het KISS-syndroom, volgende week komt de manuele therapeut, daarna verder met gewoon fysio als dit niet helpt krijgt kleine man een helm:(..

vandaag naar me werk geweest ze waren redelijk menselijk haha, donderdag naar de verzekeringsarts vn het uwv ..

v/d foto's opgehaald van de foto shoot en wou er toch een paar delen ;)

Bijgevoegde bestanden:

10. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    O wauw wat een mooie foto!
    Wat is KISS ook al weer? ga het even opzoeken.
    Jammer dat dat niet zo lekker gaat, een helmpje lijkt me echt niet leuk, maar ja... als het helpt...

11. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sammy: Dus met een week of 2 begint het weer voor jou.
    Ik heb nog tot 09-07-2012. We gaan voor die tijd nog even weg. Dat zie ik wel zitten.

Salapio: Ben je niet erg moe dan met zo'n dag.. of ben je zo getraind dat je er geen last van hebt. Bij mij is het nog echt wel vermoeid zijn dagelijks. Afgelopen week zelfs hoofdpijn in heel lichte mate er van gehad. Beide meisjes slapen door... maar 7.00u komen ze allebei soms iets later. Gemiddeld 6 uur slaap per nacht.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    TUF = Tis Un Fase :D

CB is gek ... wakker in bed, wat is het nut daarvan? Ik probeer zoveel mogelijk BBB te volgen: Bed, Borst (of Bottle), Box. Dus slapen, eten, spelen, slapen, eten etc. Gaat niet altijd in dit drukke gezin, maar meestal wel. Dat zorgt voor voorspelbare regelmaat.
    Ik leg S in bed als hij moe is, soms al vrij snel, maar meestal is hij wel even wakker na het drinken. Eerst rechtop op schoot ivm spugen en dan nog even in de box zonder extra speeldingen, bij mopperen onder speelding of mobiel. En dan dus naar bed. Ik kijk niet op de klok dus geen idee hoe lang hij dan wakker is.

Mijn tip: kijk naar je kindje en wat je kindje aangeeft :)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toke, ik hoop ook dat het bij die 1-2 dagen blijft, dat is goed te overzien. En 5 flessen, tja, is dat erg dan? Wellicht kun je dat afbouwen als je idd gaat bijvoeden. Hier nog 6-8 voedingen ;)

Lieve foto!

Rijtjes, wat doe je dan voor een werk? Of heb ik ergens overheen gelezen ...

Veel geluk, ik ben denk ik al een beetje getraind ;). Maar ook moe hoor, 's avonds hang ik uitgeteld op de bank. En ik heb niet een tweeling, das wel echt 2x zo zwaar hoor (maar ook 2x geluk :)).

Eerste werkdag zit erop. Was leuk en ik zat er weer helemaal in. Met S ook allemaal prima gegaan, heeft goed geslape nen goed gedronken, dus papa was ook blij :)

14. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    dank je Salapio, dat ga ik ook doen.
    Eten, rechtop idd voor het spugen haha, dan in de wipper of in de box en als ze moe wordt naar bed.
    Soms baalde ik ook wel eigenlijk, eten en laten boeren, en naar bed, dan was ze soms maar zo kort en even bij me/ons. Saai, haha, tja als ze moe is gaat ze direct naar bed, maar ze begint steeds meer wakker te zijn. Dus vind het ook wel leuk om dan even met haar te 'spelen' idd.

Leuke vaderdag gehad iedereen?
    Ik had een magneetje geknutseld voor mijn man, met een foto van Z. Erg leuk. Ontbijt op bed erbij.

15. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor, hier een leuke dag, wel vermoeiend, S. is deze nacht 5 keer wakker geweest, was wel tevreden met zijn tutje gelukkig, om 6 uur vond ie het genoeg geweest en wilde hij eten. Overal lees ik dat kindjes vanaf een maand of 3 vaster gaan slapen, dat is hier precies omgekeerd... mss komt het doordat hij ook wel wat moet hoesten en veel moet niezen....maar de laatste week dus nog geen verschil in de nachten.

Ik weet dat ik er nogal over kan zeuren maar echt heel vervelend dat hij nu ineens wakker wordt iedere nacht, terwijl hij daarvoor wel altijd in een ruk doorsliep, maarja....ik zal het echt moeten leren loslaten. Maar het is echt heel moeilijk wetende dat ik volgende week moet gaan werken en dat hij nu dus standaard 2 keer (bij een goede nacht) en ontelbaar keer (bij een slechte nacht) wakker wordt...en ik vaak tussen die momenten niet meer in slaap kan vallen...Hopelijk wordt hij bij de onthaalmoeder lekker moe zodat hij snachts goed slaapt :D

Maar het is wel een scheetje, zeurt eigenlijk enkel om eten en als hij moe is maar niet in slaap geraakt :). Verder ligt hij volop te kraaien in zijn box (zalig om te horen en bezig te zien). Deze middag naar mijn Oma geweest, heeft daar weer alle harten veroverd met zijn gebabbel en gelach...en toen ineens pruttel pruttel jaja een pampertje vol tot voorbij zijn pampertje, kon ik hem daar nog helemaal gaan wassen ook :).

Ja ritme in je kleintje krijgen, ik heb repsect als het je lukt, bij mijn ventje geen ritme te vinden. Soms slaapt hij tussen een voeding 1 uur, soms 2 uur, soms 1.5 uur...en inderdaad zoals jullie zeiden wakker op bed laten liggen vind ik ook maar idioot..

zo weer een heel beetje zeur verhaal, sorry daarvoor:)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sammy, ik kan me goed voorstellen dat het even omschakelen is. Maar je geeft jezelf erg goed advies: accepteren is echt het enige dat je kan doen. En zelfs met weinig slaap kun je nog redelijk lang, redelijk goed functioneren. Als je wat woordverwisselingen en hierdoor hilariteit van je collegas ed op de koop toeneemt ;) (ik sta voor de klas, dus soms wel onhandig, M daarentegen is erg goed in mijn zinnen afmaken :D). Je geeft m een speen? Maar zou hij niet gewoon de hele nacht doorhalen als je m een fles geeft? Of heb je dat al geprobeerd?

Hier ook een brakke nacht, maar dit keer was T de schuldige. Echt 3x wakker, misschien wel 4x! En hij slaapt echt altijd door, heeeeeeeeel soms 1x wakker. Hij klaagde over oorpijn, maar vandaag gewoon vrolijk en blij. Hopelijk een eenmalige actie ;)

S werd helaas wakker van T zn gebrul door de babyfoon ... Dus dat maakte het extra gezellig, want weer slapen ging niet al te gemakkelijk.

En vandaag dus weer aan het werk ;). Ach ja ... slapen is voor losers :)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met M heb ik werkelijk nooit een echt ritme gehad. Met T pas na een maand of 6 en ook dan veranderd het om de zoveel tijd hoor!

S heeft het vandaag trouwens perfect gedaan bij opa en oma. Drie keer een hele fles opgeslokt en lekker geslapen. You go S!

Vrijdag gaan we met S naar de osteo ... eens zien wat hij kan betekenen mbt de onrust, opgeven, mogelijke reflux ed. We zijn maar even gestopt met afbouwen, zitten nu op 2x dd 1 ml. Hij weegt net geen of net wel 6 kilo.

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@salapio, ik werk in de kinderopvang, vandaar het knuffelen! Poe, vermoeiend zo'n nacht! Leuk, het onderwijs! Basisschool of middelbare school?
    @ sammy, ja vroeg ik me ook af, helpt wat melk niet beter? Hi hi, fijn he die volle luiers waar het gewoon uiloopt;)

@ naijobi, fijn he, steeds meer knuffelen?

@veelgeluk, werkte jij nou ook op een kdv? En neen je je kleintje mee?

@ little, wauw, wat een prachtig ventje en foto! Koppelen? ;) wel sneu een helmpje! Maar zeker nog niet dus?

@ de andere meiden, hoe gaat het met jullie en met de kindjes?

Hier vandaag de tweede entingen gehad. Echt niets van gemerkt dit keer! Zelfs het prikken zelf, 3 seconden huilen en klaar. Groeien doet ze nog steeds top! Inmiddels 7,1 kilo en 65,5 cm. 62 broekjes is inmiddels ook echt hoogwater :D. Verder blijf ik verliefder op haar worden!

Mag ik wel heel even mopperen? Ben het zo zat! Mijn oma blijft echt rot opmerkingdn maken. Ze mochg haar niet vast houden toen we met 3 weken op een verjaardag waren. Meisje sliep en ik maak haar voor dit soort situaties niet wakker! Was ze boos en heeft dat de hele familie verteld. En nu krijg ik iedere keer rot opmerkingen. Ik negeer het
    Nu maar gewoon, maar ben er wel heel verdrietig om. Zelfs toen ik haar heel veel foto's stuurde was het nog een aanleiding om een rot opmerking terug te sturen. Bah! Overigdns verpest ze het heel erg voor zichzelf vooral. Maar blijf het zo stom vinden! Moest het even kwijt hoor!

Fijne avond meiddn!

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier trouwens nog even een fotootje van mijn meisje :)

20. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijtjes, laat oma gaan. Het is erg dom wat ze doet, maar haar leven is waarschijnlijk zo klein dat ze zich druk kan maken om zaken als dit. En anders toch maar eens de confrontatie aan op een volwassen manier. Of even geen contact en haar de eerste stap laten zetten? Ze zal vast vragen waarom jullie niet meer komen.

Salapio, eerste werkdag is dus goed gegaan. Je hebt bijna vakantie denk ik? Jammer dat het afbouwen niet lukt.

Sammy, zoveel wakker? Oei... hoeveel wordt er overdag geslapen

Deel Deze Pagina