Toke : bedankt voor de tip...... ga het proberen!!!! Veel geluk : hihi...ik vind het soms ook moeilijk bij te houden, zeker als je paar dagen niet gelezen hebt!!!! Alles goed verder daar???? Had jij koorts of een van de kids? Hoop dat alles weer beter is! x
Hai nou even mijn verhaal dan Na 2 jaar ,mmm en een bbz was ik ik eindelijk zwanger en is ons zoontje is Luca geboren op 15 maart , 3180 Gr. En 51 cm Goede zwangerschap gehad ! bevallen wilde ik heel erg graag thuis, half 5 in de ochtend begonnen , ontsluiting ging best vlot snel , maar met de persweeën ging het mis want er gebeurde niks , uiteindelijk met de ambulance opgehaald , in het ziekenhuis 3 vacuüm pogingen gehad ( auuuuuuww:x ) en uiteindelijk een spoedkeizersnee gehad ppfff en om 19:00 was hij eindelijk daar Maar heb een prachtig mannetje, een boef is het! Lees bij jullie hier veel over kwijlen enz maar daar kan hij ook wat van ! Heb eigenlijk niet eens aan gedacht voor een tandje te kijken zo snel al Hij is wel erg vlot met alles, op zijn buikje liggen deed hij met 7 weken al heel goed, trekt zich nu vaak op tot zit als je zijn handjes pakt, en heeft al een paar x omgerold van buik naar rug, sinds een week of 2 Ik had een Heeele grote buik maar een klein mannetje , hij heeft dus tot het laats alle ruimte gehad en is waarschijnlijk daardoor vrij sterk ! Veel lachen en kletsen ook , echt je allergrootste liefde gelijk hè ? Hoe zitten jullie nu met voeding ? Ik vind dat zo lastig , om je heen is het overal anders, Hij weigerde echt de laatste fles al weken, dus die hadden we vervroegd en nu helemaal eruit sinds anderhalve week zitten we dus nu op 4 flessen van 200 Hij groeit prima ( 5655 gr 62 cm ) dus ach ... Hij slaapt nu van 20:30 tot ong 7 uur , maar komt nog wel een x of 2 maar zodra ik zijn speentje geef slaapt hij weer Deze week wel slechte nacht maar denk door zijn prikjes Nou een heeeel verhaal maar goed Van de meeste van jullie de eerste of al meerdere kindjes ?
Welkom jt82! S is ons derde kindje Kwijlen, vanaf een maand of 3 begint het kwijlen, heeft niets met tanden te maken. M kreeg haar eerste met 6 maanden, T met 4 maanden. Buikliggen, bij S gaat het sinds een paar dagen heel erg goed, zn koppie blijft goed hoog. Hier vanuit cb advies om dat moment af te wachten. Hij vindt het nu ook leuk, maar niet te lang. Op het aankleedkussen ging het al eerder beter, dus dat zou je ook kunnen proberen. Nachten, hier meestal van 18u-2u-6/7u, soms 1 of 2x extra (maar meestal dan wel weer wat later wakker, al maakt dat niet uit want T wordt standaard rond 6u wakker). Heeeeel soms werkt een speen, meestal niet. Rollen, hier alleen van buik naar zij. Hij duwt zich wel al naar opzij op zn buik, maar zn armen liggen in de weg. Nu moet ik stoppen van mn lief, hij wil een film kijken (en ik ook hoor )
JT: Jammer dat de bevalling niet liep zoals je het vooraf bedacht had. Ik vind het hebben van een kind een groot loslaten van hoe ik het voor ogen had. Hoe meer ik loslaat, hoe soepeler alles loopt. Grappig: ik had juist best een doorsnee buik, maar echt een beer van een kind! Ja die voedingen! Hier nog altijd maarliefst 6 flessen! Minderen gaat gewoon niet, al blijf ik er wel op azen. Gelukkig zit er geen nachtvoeding meer bij. Manneke slaapt van 23 tot 8. Soms komt ie iets eerder, maar niet voor 7:15uur Buikliggen gaat prima. Omrollen van buik naar rug doet hij sinds zn 5e week, maar per ongeluk! Omkiepen noemt kinderfysio het. Ze heeft wel tips gegeven hoe ik hem hierbij kan helpen, zodat hij goed voelt hoe hij het zelf voor elkaar kan krijgen. Al met al een hoop handige tips van haar gehad.Omhoog komen aan de handjes doet ie soms ook. F begint ook meer en meer te kwijlen, heb voor de zekerheid ook even in zn mondje gevoeld, maar kon nog geen tandje bespeuren.
@ salapio: wat een lieverds Hier vandaag de eerste dag terug naar het werk, super moe uiteraard, moest om kwart na 5 uit bed om om half 7 op mijn job te zijn dus dat deed wel wat pijn. Mijn vriend heeft ons zoontje dan om half 8 bij de onthaalmoeder afgezet en om 4 uur ben ik hem weer gaan oppikken. Hij was weer super flink geweest, flink gedronken, flink gelachen, heel hard liggen roepen (kan echt zo gillen, de onthaal moeder vond het gek dat hij zijn stem nog niet kwijt was door dat harde gillen), en vooral ook weer super goed geslapen (hoewel er 5 andere kindjes rondliepen) En op het werk was het ook wel leuk iedereen leek blij me terug te zien, ik werk zelf op de kraamafdeling, en ik verschoot er van hoe klein die kindjes zijn tegenover mijn boefje...maar ik merk dat het zelf bevallen echt wel invloed heeft op hoe ik tegenover de nieuwe mamas sta, begrijp hen veel beter nu
Oh...Sammy, je eerste werkdag zit er weer op!!!! ! Wat moest je er vroeg uit!!!!!!! Jullie zullen wel verschillende diensten draaien???? Heb je ook nachtdiensten??? Op de kraamafdeling, wat leuk!! Ja, dan zijn het wel kleintjes die je in je armen hebt he??? Hoeveel werk je? Heb ook best wel zin om weer te werken, maar ik neem (in mijn hoofd) altijd wel veel werk mee naar huis en daar kan ik nu al er tegen op zien!!!! Lila
@ lila: ik draai inderdaad verschillende shiften, maar vooral vroeg en late shiften hoor. Nachten zal ik in het begin nog niet krijgen waarschijnlijk. Ik werk 4/5de, dus 1 dagje meer thuis in de week, maar mijn eerste 2 roosters moet ik nog maar heel weinig werken omdat ik nog wat overuren heb die ik nu kan opnemen... en echt die kindjes het zijn precies pluimpjes als ik ze vast heb, nog maar 3,5 maand geleden en ik kan me al niet meer herinneren dat mijn vente zo klein was ooit. Wel beetje gek om nu mensen te zien bevallen in de verloskamer waar mijn zoontje is geboren, of iemand te verzorgen in de kamer waar ik tijdens mijn ziekenhuisverblijf heb gelegen . Verder alles ok met jullie en de kindjes?? zijn jullie nog lang thuis of binnenkort ook weer beginnen?? Nog nieuwe dingen geleerd?? Hier pakt S. tegenwoordig voortdurend zijn knietjes vast echt schattig om te zien... Hij doet het nog steeds super flink bij de onthaalmoeder, hij slaapt wanneer alle kindjes druk aan het spelen zijn en wordt wakker als alle andere kindjes zijn gaan slapen of buiten spelen...Het kindje van mijn schoonzus gaat ook naar dezelfde opvang en zei dat hij heel hard lag te gillen (van plezier) in de box, en toen ze boven de box ging hangen kreeg ze een big smile van hem...STAPELVERLIEFD ben ik op dat manneke Slapen gaat nu ook beter, papa brengt hem altijd weg en moet hem rond 7 uur- half 8 altijd wakker maken, tot zijn grootte spijt want S. ligt dan nog altijd lekker te knorren. Deze nacht was hij wel om 2.30 even wakker maar met zijn tut sliep hij weer redelijk snel in.
Wel iets raar deze nacht werdt ik rond 2.30 wakker, ineens was ik klaarwakker...en een paar minuten later hoorde ik hem door de babyfoon. Denken jullie dat ik zo een moederkloek ben dat ik zelfs door de (dunne) muur door en in mijn diepe slaap hoor dat hij wakker aan het worden is en (stille) geluidjes aan het maken is...?? Ik dacht er deze morgen aan en eigenlijk is het altijd zo als ik snachts wakker wordt kan ik er vanuit gaan dat ik uit bed moet om zijn tutje te geven . Hij slaapt wel vlak naast ons in de kamer en de muren zijn niet zo heel dik, dus mss toch niet zo een moederkloek maar gewoon wakker worden van zijn eerdere geluidjes die ik me dan niet meer herinner ofzo....
Sammy, ik denk dat je wakker bent geworden van een eerder geluidje via de babyfoon . Of nee, ik zou dat voor mezelf denken . En heerlijk dat hij weer zo goed slaapt. Hier bal! S wordt wakker rond 23, 2, 4 en om 6u (vaak iets eerder) begint T weer. Gaaaaaaaaaaap. Vandaag naar de speeltuin geweest. M en T heerlijk gespeeld, S wilde helaas niet slapen, niet in draagzak en niet in de maxicosi. Was wel heel lief, maar ik mocht niet uit zn blikveld op een gegeven moment. Jammer, want ik had graag meer meegespeeld . Morgen komt mn zusje langs en gaan we naar het strand als M uit school komt. Hopelijk met lekker weer 8), anders gaan we maar in een strandtent een ijsje eten
En ja het is moederinstinct dat je er snel wakker van wordt. Overigens ben ik een beroerde moeder want ik krijg vaak genoeg een por van Jan
@ salapio: ik denk eerder dat je een vermoeide moeder bent ipv een beroerde moeder Gelukkig dat S. dan wel gelukkig is ook al is hij zo lang wakker. Wel jammer van het meespelen... en hopelijk morgen goed weer ja, ik zal duimen, voor mij maakt het niet uit ik moet weer werken. Mijn 3de en laatste dagje dan weer 8 dagen thuis
wat moest je er vroeg uit idd, gatsie zeg. Fijn dat het goed ging bij de onthaalmoeder, erg prettig. Ik moet maandag weer beginnen, heb er totaal geen zin in. Ik moet dan om half 7 op staan, is nog redelijk toch? Mijn man zou thuis zijn 2 dagen in de week, wegens crisis is hij voor 40% ontslagen. Maarrrr ze hebben op zijn werk gevraagd of hij nog een maand volledig wou werken, te druk. Dus voor een maandje past mijn moeder op. In aug. hebben we 2 weken vakantie en daarna is hij alsnog 2 dagen thuis. Ik ben benieuwd of ik haar los kan laten als ik op mijn werk ben, ga het er toch wel moeilijk mee krijgen denk ik, ondanks dat ze lekker bij mijn moeder zit en niet bij 'vreemden'. De laatste drie dagen heeft Z. erg veel last van haar buik, veel boeren, scheetjes, heel erg drukken en huilen/janken. Ze spuugt ook meer dan normaal. Erg vervelend voor d'r, zo zielig. Het gaat wel iets beter, maar het is nog niet optimaal. Ze krijgt Nutrilon, heb van het CB het advies gekregen om te proberen of Nutriton helpt. Het zou iig moeten helpen voor het spugen en het kan wat laxerend werken. Dus dat ga ik zo halen. Verder heeft ze veel plezier aan het speelkussen en de wipper waar speeltjes boven hangen. Op de buik liggen en haar hoofd omhoog houden gaat super goed. Ook kan ze gelukkig nog wel lachen en 'kletsen'. Dus op dat gebied gaat het super.
Wat rot Naijobi dat je kleintje zo'n last van dr buik heeft. F heeft dat ook soms, dan pakken we een fles van Dr. Brown. Hij doet er dan wel langer over, maar heeft echt opvallend minder klachten. Dus je man kan nog een maandje op volle toeren werken! Wel fijn voor hem. En prettig dat de opvang intussen geregeld is. Salapio, wat wordt S veel wakker! Ik hoop maar dat dat tijdelijk is. Nou, dat lekkere weer? Hier niet helaas......
Nutriton, ik heb begrepen dat dit juist weer krampjes kan veroorzaken? S wordt idd veel wakker, maar ik weet niet beter van een baby van 3 maanden ... M en T waren net zo Lekker weer, was heel prima. Wel bewolkt, maar heerlijk warm, ook aan zee! We hebben genoten
tot nu toe gaat het eigenlijk best goed, weinig last meer van de buik, ze moet idd meer moeite doen om de fles leeg te krijgen, maar het lijkt te helpen.