Hier ook barre nachten, afgelopen nacht ging gelukkig weer ok: rond 18u in bed, 19.30 drinken, rond 23 en rond 3. Ja ... dat vinden wij dus een goede nacht . Daarvoor was het nog 1-2x meer, wel altijd trek en S gaat gelukkig gewoon weer slapen na het drinken dus geen gebrul oid. In slaap vallen ging ook moeilijker, gaat de laatste 2-3 dagen weer beter. Hier ook echt een soort verlatingsangst. Oei ... nu hoor ik wel gebrul (en besef me dat ik de babyfoon niet aan had staan) ... oeps!
Al weer stil en ik zag gelukkig ook dat de babyfoon van T was uitgegaan (batterij op tijdens het naar bed brengen van S), die hoor ik namelijk echt niet beneden (zolder). Maar hier ook een enorme ontwikkeling doorgemaakt: - probeert echt te communiceren, ik doe grrrrggrrrrr en hij doet me na + schateren - pakken gaat goed, met name zn mobile, maar ook doekjes en makkelijke knuffeltjes - hoofd optillen als hij ligt, helemaal voorover bukken als hij 'zit', meestal om iets te pakken: zijn voeten of zo juist de slippers van zn broer Het is een enorme vrolijkerd én een krachtig manneke. Ook dol op drukke, 'gevaarlijke' spelletjes en daarin echt anders dan zn broer en zus. Die vonden dat veuls te eng
Hallo Leuk om de ontwikkelingen van jullie ukkies te horen!!!!! Gaat hard he?? Vervelend dat sommigen last hebben gehad van ziekige baby's......en gebroken nachten!!!! Ja...je went snel aan de nachten doorslapen he???? Hier alles oke. Dinsdag weer naar cb geweest, weer twee prikjes. Meneer was goed gegroeid.......maar liefst 7,5 kilo en 65 cm. Hollands welvaart!!! Ook hier wordt er veel gekletst, gelachen en gepakt!!! echt genieten!!! Oh...Toke......wordt die van jou al een beetje eenkennig!!! Grappig he?? Dat dat al kan? Jouw beeb wil je gewoon lekker bij zich hebben! Haha...Salapio, je hebt een waaghals!!!! Be careful!!!! Wat doen jullie in godsnaam je kids aan met dit warme weer s nachts????? Ook hier mag de laatste voeding eraf. Ik wacht nog ff tot hij echt 4 maanden is.....dan nog 4 voedingen met in de laatste voeding rijstebloem. Geeft iemand dit al? Ik heb difrax flessen, kan deze rijstebloem door een m speen? Vandaag mijn gezicht weer op mijn werk laten zien. Overdracht voor t nieuwe schooljaar. Vandaag vakantie gestart, dus ik begin 20 aug. Morgen loopt mijn verlof af.............. Fijne avond nog! En ik hoop voor jullie allen een goede nacht! x
Lilaatje: Welke twee prikjes heeft ie nu gehad? Ik ben ook zoekend met wat ik m aan moet doen snachts. Ik doe momenteel dit: een romper zonder of met korte mouw. De vroege avond slaapt ie alleen daarin, onbedekt. Na de laatste voeding kijken we hoe warm het voelt en doen eventueel nog een lakentje of een lakentje + dun dekentje over hem heen. Het lastige is dat hij de dekens steeds van zich aftrapt. Maar van een slaapzakje wordt ie woest. We houden het dus voorlopig wel bij dekentje/lakentje. Ik heb ook difraxflessen en heb zo'n 123speen in huis. Daar kan het zeker door, al krijgt ie het nog niet. Heb trouwens wel de smalle flessen. Wat kom jij lekker uit met je verlof....vlak voor de zomervakantie! Mazzelaar!! Ja Salapio, jouw nachten, daar heb je recht van spreken. Ik zal voortaan mn mond houden met 1 zo'n wan-nacht.
Toke, nee hoor, niet je mond houden , iedereen heeft recht van spreken. Mijn ervaring is dat je met een paar goede nachten weer helemaal bijgeslapen bent en met 1 slechte weer op . Nachtkleding, hier romper zonder mouw en inbakeren. Nu niet ingebakerd en hij heeft een pakje aan met korte beentjes en lange mouwtjes. S heeft snel koude handjes, vandaar Vandaag de eerste prikken gehad, hij was vanmiddag erg onrustig. Toen ik uit mn werk kwam heeft S enorm bij mij getankt, onderwijl 100 scheetjes gelaten en toen gepoept. Daarna in betere doen. Vanwege de prikken niet ingebakerd maar superlief gaan slapen! En weer zo heerlijk dat lachende bekkie!
Nu pas de eerste prikjes salapio, lopen jullie niet de reguliere vaccinatieroute? Wat is het stil hier! Hoe is het met alle Maartmamma's en hun kindjes? Het lijkt of er een aantal stilzwijgend zijn afgehaakt, het was hier eerst zo superdruk juist! Ons Fje wil graag vermaakt worden, dat bind me wel behoorlijk. Gelukkig kan ie er in het wippertje bij als ik in de keuken rommel of de strijk wegwerk, maar mama met een boek of mama met de computer is heel saai en dat wordt huilen.
Nou vind het hier ook maar stil ... Luca heeft eindelijk door hoe hij moet doorslapen , al 5 dgn lang , wat heerlijk ! Om 20:00 laatste flesje en naar bed , en dan voordat wij gaan slapen nog even een schone luier , maar dan wordt hij eigenlijk niet wakker, en tot 7 u slapen Zaterdag nacht tot 5, maar wij hadden overdag een verjaardag en alles,liep wat anders dus weg ritme ... Denk dat het daardoor kwam .. Doen we dus niet meer @toke , soms lastig hè dat ze zo vermaakt willen worden, even rustig koken oid kan alleen nog maar als ze slapen of als papa thuis is hè Luca gaat nu gewoon heel hard "roepen" , echt schreeuwen kan hij dan , is best grappig huilen doet hij eigenlijk nooit , 5 min op een dag is veel maar dan moet er ook echt wat zijn Welke tijden slapen jullie kindjes overdag ? En hoeveel voedingen ? Ik zit nu op 2x 200 , 2x 230 @ salaris hoe kan het dat s nu pas zijn eerste prikjes had dan ? Hier over een week de derde al .... ( en ik vind dat zooooo zielig )
Da's inderdaad ook een leuke naam voor Salapio....salaris! Wat fijn he, die langere nachten! Daar kom je echt weer van bij, al duurde het weeeken voor ik de schade een beetje had ingehaald. Nou, dat koken kan wel als ik hem in het wipstoeltje erbij zet. Zit ie de hele tijd naar me te kijken en slaat met een rammelaar tegen zn bol (soms best hard ook). Schijnt heel leuk te zijn om zo lang naar me te kijken . F huilt nu juist weer wat meer. Zet dan ook snel de turbo erop, wat een lawaai! Maar dan dus alleen als ik iets te lang wegblijf naar zn zin. Inslapen doet ie juist vaker zonder gehuil en zonder speen. Ligt ie eerst rustig om zich heen te kijken en ineens slaapt ie. Zn slaappatroon overdag wisselt heel erg. Eerst tussen iedere voeding even, maar nu slaat ie overdag minstens 1 tussenvoedingsmoment over, soms twee. De ene keer een half uur, andere keer opeens anderhalf uur....geen pijl op te trekken. Ik vind het niet erg, zolang die nachten goed lopen..... Hier nog altijd 6 voedingen!!! 6 keer 200cc. Nou heb ik een groot kind, dus hij zal vast wat meer dan gemiddeld nodig hebben, maar ik vind het eerlijk gezegd best een hoop. Woensdag naar het cb, hopelijk hebben ze adviezen. Ik verwacht een beetje dat ik mag gaan bijvoeden.
Hallo allemaal Hier weer ff berichtje van mij.....idd rustig hier!!!! Maar ik moet zeggen dat ik ook een beetje afhaak merk ik......hoe t komt??? Weet t niet..............vergeet soms gewoon te kijken......... Maar: Hier ben ik weer!!!! Toke je vroeg welke prikjes D gehad had. DKTP - hib 3 - pneumokokken 3 - Heb B 3 (ik schrijf ff over van het blaadje!!!! hahahaha). Nu pas weer met 11 maanden prikken. Qua voeding zitten wij nog op .....tja...wat zal ik zeggen.........5x 180 water. Maar s morgens biedt ik al minder aan, hij drinkt het toch niet op. Vanmorgen maar 80 gedronken. We mogen de laatste voeding er ook al halen, maar ik doe dat (symbolisch) als hij echt 4 maanden is....aankomend weekend!!! Nu maken we hem om 23 uur nog wakker. Hoe ging dat bij jullie kindjes (voor degene die de laatste fles er al af hebben?). Slapen ze dan echt de hele nacht door?? Nu slaapt onze man tot s morgens 7 - 8.30, daar tussen. Gisteren zelfs 8.45 !!!!!! Bijvoeden hier nog niet. Begin met 5 maanden met paar hapjes, maar met 6 maanden moet het echt...geloof ik..... Toch hebben wij (ondanks dat hij niet veel honger heeft) een beste baby. Past al bijna niet meer in de kinderw bak. 7,5 kilo en 65 cm......... Maar heel vrolijk ventje.....kletst de hele dag en huilt ook nauwelijks! Heerlijk is dat !!!!! Ik ga mijn spullen ff pakken, ik moet (ga) ff voorbereiden op mijn werk voor na de vakantie.......... Fijne dag allemaal en geniet van de moppies!!! xx
Hoi Iedereen, heb me ook al lang niet meer laten horen, maar hier is het zo druk met werken, Sje entertainen, sporten.... Maandag moeten wij naar kind en gezin voor de 3de reeks spuitjes... Ik heb thuis zelf een weegschaal en gisteren nog eens gewogen en S. had de 7 kilo net bereikt . Ik merk nu ook dat als ik S. neerleg op zijn rug dat hij zijn benen en hoofd omhoog houdt, alsof hij zijn buikspieren wil gaan trainen. Sterk manneke... Hier is S. van de ene op de andere dag van 5 naar 4 flessen gegaan, gewoon omdat hij langer sliep is dat zo gekomen. We merken nu wel dat hij nooit meer echt zeurt voor eten...en als we hem dan voeden eet hij echt op zijn dooiste gemakje... Donderdag aan wij hier al eens voor de eerste keer groentepap proberen geven...spannend
Prikken, ons cb is sowieso terughoudend met het prikken van hele kleine en in ons geval ook nog eens hele dunne babytjes (meer spek op benen). Bij S nog weer wat later ivm refluxklachten. Aantal voedingen, geen idee, hou het niet meer bij, denk wel 6-8 voedingen. Hoewel ... de laatste nachten wel erg vaak voor een slokje Aantal slaapjes, veel korte slaapjes, meestal 1 langer slaapje.
2 keer patatjes met wortelen geprobeerd, maar hij spuwt het uit, kokhalst en begint te huilen....dus niet echt een succes daarstraks wou hij wel een paar keer van mijn ijsje proeven....
Hey meiden. Hier ook weer een teken van leven. Sorry voor mijn afwezigheid maar vaak is het zo dat ik wil beginnen met reageren en dan komt er iets tussen.... Slap excuus, I know. Aantal voedingen: 4 van 210 maar meneer komt laatste dagen eerder voor de flessen en begint te huilen als ze op zijn. Ik ga dus iets verhogen. Vandaag bij de laatste fles een schepje rijstebloem erbij gedaan. Het leek hem goed te smaken enkel had hij wat moeite met het eruit zuigen. Ik heb dr. Brown flessen maar daar is level 2 dus iets te klein voor. Spugen: de gouden tip was inderdaad de pure (biologische) johannesbroodpitmeel. Eindelijk kunnen we hem rechtop houden zonder dat zijn complete voeding op de vloer ligt. Groei: onze bink..... tromgeroffel : 7.8 kilo bij 68cm. Holle bolle Gijs....ik denk dat ik R. hier voortaan Gijs ga noemen. Heeft hij hier ook een naam haha
Bijvoeding: nog niet mee begonnen. Van de week haal ik de babycook van zolder en zal ik hem eens ontkalken. Hier zal het niet heel lang meer duren dat we gaan starten met bijvoeden.
Bijvoeden, denk pas rond 6 maanden, weer Rapley met prakjes gecombineerd. M wilde absoluut niet van een lepel eten (eet nog steeds het liefste losse groenten/pasta), T was juist niet van de losse reut (ook nog steeds niet muv frietjes ). S is nu al ruim een week aan het slapen zonder inbakeren. Erg fijn. Verder gaat het ook behoorlijk goed, spuugt wel regelmatig, maar binnen de perken. Lijkt ook nauwelijks meer last te hebben van zuur. We zitten nog steeds aan 2x 1 ml Ranitidine. Hij zit nu wel onder de uitslag, ik vermoed van de Etos babyolie. Hij heeft denk ik hetzelfde gevoelige huidje als zn zus (eczeem). S is enorm aan het kletsen en kraaien en schateren. Zo heerlijk weer! Overdag gaat hij niet graag slapen, bang om iets te missen. 's Avonds even een jengelhuiltje en dan slapen tot hij weer wil eten. Dan altijd heel vrolijk en blij weer in zn bed en valt heel lief en rustig in slaap. Wel nog een keer of 2-4 voor een voeding tussen 19-7 ... M en T zijn echt dol op hun kleine broertje. Van jaloezie is echt niets te merken, soms vragen ze wat meer aandacht, maar dat is dan op ons gericht en niet negatief richting S. Heel schattig!
Hoi dames! Hier ook alweer een tijdje niet geweest, sorry! Ben zo druk met van alles. Lees wel regelmatig bij, maar reageer dan niet hihi. Hier gaat alles goed met E. Nu ongeveer 6,1 kilo. Lengte 64 cm. Ze kraait er vrolijk op los Ben nu bijna volledig overgestapt op flesvoeding, geef alleen als ochtendvoeding de borst (en daarna nog de fles). Ik wilde het eigenlijk 50/50 doen, maar m'n productie liep echt heeeel erg terug. Sinds ik over ben gestapt is ze heel tevreden, ze krijgt 4 flesjes (180/6) op een dag. De nachten doet ze ook heel goed, ergens tussen 9 uur en 10 uur de laatste fles en dan komt ze pas de volgende ochtend rond 7 uur weer Dus ik ben heel erg tevreden, hihi. Ik kan ook niet wachten met bijvoeden! Maar ben het wel van plan pas te doen met 6 maanden. En dan idd ook Rapley! Goed om te horen dat het met alle baby's goed gaat! Ik zal weer proberen vaker te reageren!! Nog even een foto van m'n schatteke:
Hai Wat betekend rapley als ik vragen mag ? Ik ga morgen beginnen met een hapje ! Dan is hij precies 4 maanden, niet echt om bij te voeden hoor, gewoon om hem te laten proeven enz, kijk er ontzettend naar uit , we gaan beginnen met banaan Met flessen zit hij op 3x 210+7 en 1x 180+6 Dinsdag voor de 3e prikjes alweer, ben heel benieuwd wat hij nu weegt en hoe lang hij is, de laatste meting een maand terug was 62 cm en 5655 gr, maar hij schiet uit zijn kleren nu dus het zal mij benieuwen! Hij slaapt ook steeds beter gelukkig ! Hij pakt nu de hele dag zijn voetjes vast en trekt dan aan zijn sokjes , echt super schattig ! en zijn tong proberen uit testeken en dan te tetteren zeg maar , grappig !! iegenlijk vind hij alles leuk, als je maar gek doet, ook op liedjes reageert hij heel erg, herkent ze nu echt ! Ik dans veel met hem , op kinderleidjes ook , die zet ik op de ipad aan dan leg ik hem op zijn speelkleed en dan met zijn hadjes klappen enz! Maar loop ook door de kamer te springen met hem op afrojack enz wat fijn Salapio dat je kindjes zo dol op hun broertje zijn ! het zal een lekker stel zijn met zijn 3e , wat een geluk lijkt me dat joh ! jazziepooh wat een schatje !! Sammy ga je nu wel verder met andere voeding proberen , fruit ofzo ? Of laat je het na je poging voorlopig even hierbij ? Ik zal ook even een foto van mijn boefje neerzetten
Wat een mooie kindjes! Rapley is een manier van bijvoeden waarbij je het eten niet pureert of prakt, maar in stukken aanbiedt. Dus niet een lepeltje bananenmoes, maar een stuk banaan in het handje. Waarom?: - kindje ziet wat het eet - kindje leert dat eten een bepaalde structuur heeft - kindje kan zelf eten en dus zelf bepalen hoe en wat - kindje eet spelenderwijs (kindjes leren door te spelen). - kindje leert dat al het eten een eigen smaak heeft Maar wel dus pas doen vanaf 6 maanden. Dit ivm kokhalsreflex: daarvoor kokken kindjes het er gewoon uit. Soms zie je dat kindjes met 4 maanden ook het gepureerde eten eruit kokken, dan zijn ze er dus nog eigenlijk niet aan toe, even een weekje wachten en dan opnieuw proberen. M heeft misschien 3x gekokt en ging direct lekker eten. T had veel langer last van zn reflex. Die at dus ook liever van een lepeltje. Ik zou zelf altijd de combi adviseren, dan merk je vanzelf wat het beste bij je kindje past. Wij vinden zelf vers en zelfgemaakt eten het belangrijkste, geen potjes dus. Ik heb 1x een potje banaan gekocht (we gingen op vakantie) en dat smaakte echt niet naar banaan! En 1x een potje pastaiets (we gingen uit eten en T wilde geen losse groente) en dat smaakte naar iets maar niet naar pasta met tomaat (zat ook rijst in, gekkigheid!). De kinderen moesten er ook niets van weten ... (want ik ben niet principieel met potjes, voor soms kan het best handig zijn).