Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Wij zijn begonnen met rijstebloem in de laatste fles, op aanraden CB. Over een maandje mogen we met groente en fruit beginnen...proeven dan. Ben benieuwd.
    Ze zei rustigaan beginnen, dus eerst 1 schepje rijstebloem in de fles en als dat goed loopt uitbreiden. maar waarnaar? Hoeveel schepjes is uiteindelijk de bedoeling? Moet 1 hele fles een fles rijstebloem worden of moet dat spul in meerdere flessen komen te zitten? Lekker duidelijk :(... Iemand die dat weet?

2. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toke wij zijn ook net begonnen met rijstebloem. Ik heb de eerste keer 1 schepje gegeven en vanavond 2. Hij vond het heerlijk. Lag echt aan zijn fles te kurken. Op het pak staat 2 eetlepels in de fles van 200 ml. Je kan het zelfs zo dik maken zodat hij het van een bordje kan eten. Ik kijk wat R. lekker vindt. Voorlopig houd ik het even op 2 schepjes.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    En Cupido, heb je het al van een bordje geprobeerd?
    Ik heb weer forte aangeschaft. Het zit me toch niet lekker dat ie nog steeds 6 maximale flessen wil. Savonds en snachts geen probleem, maar overdag begint ie soms al na twee uur en 15 minuten te jammeren. Hopelijk houdt ie het met forte iets langer uit. Eerst twee schepjes door forte vervangen, mogelijk uitbreiden. De rijstebloem loopt goed, kan niet goed door de gewone speen, maar n 123 werkt prima.
    Verder nog altijd erg rustig hier...:(

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad rustig! Zal niet aan het mooie weer liggen ;)

Hier vooral weinig puf en weinig tijd ... Puf wegens onze S die snachts om het of zelfs ieder uur wakker wordt voor een slokje melk. Gaat wel lief weer slapen, maar hij moet echt melk, speen = woedend. Dus wij hebben de luciferhoutjes paraat! Weinig tijd wegens de vakantie van M en T, wel alleen maar met leuke dingen :). S wil tegenwoordig eigenlijk alleen maar in duisternis en stilte goed drinken, ogen op steeltjes! Maar dat is in deze tijden echt nauwelijks mogelijk (en wellicht daarom het slechte slapen).

Verder is het een heerlijk jongetje. Goedlachs en sterk. Wil het liefst alles zien en alles mee maken.

5. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naijobi: hoeveel voedingen krijgt Z?
    Wordt het wennen aan werken al beter?
    In het begin is het toch vermoeiend dat weer aan het werk zijn en kind(eren) verzorgen.

Sammy: fijn dat je naar de 4 voedingen te kan.
    Ik wil ook graag de 23.00u fles eraf. kan ik nog meer slapen.
    al hoef ik niet te klagen. Een aantal van jullie moet er 's nachts nog uit. Nou dat is echt verleden tijd bij ons. 23.00 laatste fles en dan op zijn vroegst 6.15 maar meestal 6.45 of 7.00u nou dat is prima want de oudste is dan tegen 7.00u ook wakker en soms mag ik zelfs doorslapen als ik niet hoef te werken tot 7.30u

Lilaa: Lise krijgt al sinds 2 maanden rijstebloem. Dat is net dat extra waardoor ze de hele nacht goed kan slapen. 1 schepje maar, maar het werkt. Heerlijk.

Lekker hoor dus nog een meer dan een maand vrij Lila. Het mooie weer komt er weer even aan dus genieten van de kids.

Sammy: hoe beviel de groente hap? wist hij hoe hij moest slikken? Is namelijk een leuk iets de eerste hapjes. Dat is wel snel trouwens. Was je al begonnen met fruithap?

Toke: de rijste bloem is voor verzadiging. op het pak staat 2-3 scheppen uit mijn hoofd.

Ik ben inmiddels redelijk herstel van mijn CMV virus. Ik had 18 juni hoge koorts en uit bloedonderzoek bleek ik Cytomegalie te hebben. Dit is een variant van Pfeiffer. Het gaat nu goed. afgelopen week gewerkt voor 50% en volgende week 75% en daarna weer volledig als het goed blijft gaan. Ik had een leverontsteking maar dat is dus op zijn retour gelukkig. En ik was wel moe, maar ja of dat van de ziekte of de nasleep van de zwangerschap was. Ik weet het niet.
    Maar hier gaat alles goed.
    Lise heeft gisteren op haar zij op de goede manier gedraaid. Ze gooide haar hoofd altijd helemaal in haar nek, waar door ze niet volledig draaide. Ze maakt geluidjes. Pakt alles wat ze pakken kan. Ook haren zijn aan de beurt. Slaapt en eet goed. Eerder heel traag met drinken maar nu prima. Morgen naar CB hopen dat we naar 4 flessen mogen en dat ze dan lief blijft doorslapen. Ze steekt haar tong uit. Dus binnenkort ook hier aan het fruit. Ik ben vrij makkelijk. Fruit mag van mij uit een potje en groente ook. Onze oudste krijgt soms nog groente uit een potje. Vooral als man lief en ik samen wat willen eten. Dan geven we de oudste een potje en dan kan ze naar bed. Is echt vanwege gemak en de oudste vindt de potjes nog prima om te eten. Dus dan is het makkelijker om het te blijven geven. Maar dat zal binnenkort stoppen. Want het is inderdaad gemakzucht/praktisch/beetje egoistisch

6. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Iedereen,

weer lang geleden.

Hier in België wordt gezegd dat je vanaf 4 maanden met groentenpap mag beginnen en dan een 3 tal weekjes later (als het goed lukt met de groenten) mag je fruitpap introduceren maar hier 5 dagen groenten geprobeerd en meneer heeft er absoluut nog geen interesse in...

Maar verder een zeer gelukkig kereltje kraait en gilt echt van plezier (echt super luid...niet normaal gewoon), verder slaapt hij zo ongeveer van 21 tot 9 uur zalig, als hij dan een keertje snachts wakker wordt zijn mama en papa direct weer zombies de volgende dag :)
    Vorige maandag nog eens naar kind en gezin geweest en ons ventje woog 4330 en was 63.5 centimeter groot....tbegint echt een flinke kerel te worden...

Verder alles zeer goed hier alleen met het werken erbij wel super vermoeid, maarja...vandaag de eerste keer weer op de verloskamer gestaan...2 mama's die moesten bevallen van hun 1ste kindje en 1 daarvan lag zelfs op de verloskamer waar ik zelf bevallen ben :) zeer bijzonder gevoel...

Is dat bij jullie standaard dat die rijstebloem wordt gegeven vanaf een bepaalde leeftijd?? en waarom geef je dat?

7. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Mij werd de rijstebloem geadviseerd om de darmpjes voor te bereiden op vast voedsel, een soort zachte overgang.
    Ik geef het soms in de fles erbij en soms geef ik een kleinere fles kv en de rijstebloem in wat dikkere vorm van een lepel. De eerste keer gaf ik eerst de pap. Dat vond hij niet leuk, veel te lang duren en hij had honger. Nu geef ik eerst de fles en daarna de pap en vind hij het een stuk interessanter.

8. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag 20-07-2012 weer op controle bij CB geweest. Lise is 63 cm en weegt 6345 gram. Met 5 maanden gaat de 23.00u fles eraf. Helaas dus nog even een maand volhouden. Verder gaat het prima met het meisje. Ze kan nu zo goed op haar zij draaien dat ze doordraait naar haar buik. Alleen kan ze haar arm niet vrij krijgen. Dus raakt ze gefrustreerd. Maar dan gaat het in eens wel snel.

Ben weer vandaag begonnen met 100% werken. Vorige week 75% maar dat is niet helemaal gelukt. Er lag zoveel werk dat ik niet makkelijk eerder weg kon. Dus al met al eerder 95% gewerkt. Misschien als het wat rustiger is deze week nog wat tijd inhalen.

Hoe gaat het verder met de kids?

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met S gaat het op zich prima. Weegt nu rond de 6,7 kilo en is denk ik zo'n 66 cm. Overdag slapen gaat matig, gisteren voor het eerst sinds dagen een slaapje van anderhalf uur, verder vooral 45 min of zelfs minder ... Tussendoor is hij wel vrolijk. Ontwikkelt zich ook rap: draait van buik naar rug en terug, hoewel hij dat vandaag en gisteren niet meer heeft gedaan. Kan eventjes los zitten, steunend op zn handen. En duwt zich in buikligging bijna helemaal op met zn handen. Ook gooit ie dan zn kontje in de lucht en draait de hele box door. Dus ik snap wel dat hij onrustig is ;)

Nachten zijn zoals te doen gebruikelijk bagger. Van bijna ieder uur wakker tot 3x tussen 19 en 7 ...

Maar zn volle lach en zn guitige bekkie maken alles goed ;)

10. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Salapio: hoe valt dat met werk te combineren. Ik weet je bent inmiddels wel gewend aan weinig slaap. Maar het zou mij echt opbreken.

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ja, ik vind Salapio ook een echte 'die hard'!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha ... ik ben ook gebroken hoor, maar op een of andere manier wen je wel aan slaapgebrek. Maar het is wel degelijk merkbaar: korter lontje, rare versprekingen (handig als je voor de klas staat), vergeetachtig etc.

En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik stikjaloers (niet afgunstig!) ben op mama's met makkelijk/doorslapende baby's. ik weet zeker dat je dan puurder kunt genieten van de babytijd ;).

Maar verder is het ook gewoon echt een heerlijk ventje. En heel makkelijk. We zijn gisteren van 11 tot 16 op het strand geweest (in een UV tentje) en hij slaapt dan heel weinig maar is heel lief en vrolijk :D ... En vannacht een prima nacht: 19-23-3-6.30 (of was het 5.30?) ... ;)

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spammetje:

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heerlijke spam Salapio

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    De ondertandjes komen door bij mn kleintje. Hij heeft er soms ineens een uurtje last van, maar tot nu toe gaat t prima. Inderdaad ineens zure luiers.
    Heb van horen zeggen: een volwassen man die om onduidelijke reden als volwassene pas tanden kreeg....dat t echt superzeer doet. Och gossie toch! :(

Wat n schatje Salapio

16. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    weer lang geleden dat ik hier was, hier super druk met werken en mijn lief ventje :)

hij is echt super flink maar in vergelijking met jullie kindjes echt wel een trage :p Rolde gisteren voor de eerste keer op zijn buik (uiteraard net toen wij niet zaten te kijken)....heb soms het idee dat ik hem mss niet genoeg stimuleer om nieuwe dingen te leren...iemand tips??

verder is hij wel altijd vrolijk en in plaats van kraaien begint hij nu eerder zo te babbelen NANANANANANANA zo van die dingen :)

17. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Hey meiden,
    Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?
    Hier gaat het goed, al rolt mijn kleine man nog niet om
    Doet wel in elk handje een speeltje, tut in en uit zn mond, en brabbelen .
    Slaapt ook lekker door van 20:00 tot 06:30

Groeien jullie kleintjes ook zo flink?

18. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @Sammy: ik heb van de kinderfysio tips gehad wat je kan doen om je baby bewust te laten voelen hoe hij moet omrollen, kruipen, de rotaties van zn nekje/hoofd goed ontwikkeld. Legt wel btje lastig uit, zeker nu op mn telefoon.
    Ik denk dat t vanzelf wel komt hoor. Als je kindje zich verveeld wordt ie vanzelf nieuwsgierig naar nieuwe dingen.

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon het rollen ongeveer een maandje geleden. Zo maar ineens. Dus voor je het weet rollen ze er op los hoor. De 1 is sneller dan de ander.

Toke al tandjes joh. Ahhhh kan zo zeer doen. Ik had voor dochter aantip vloeistof bij de apotheek gehaald. Verdoofd het een beetje.

Hier ook een gigantische baby. Hij volgt exact de bovenlijn in de groeicurve. Weinig baby van over. En dat met 4.5 maand.

Meiden ben ik gek als ik zeg dat het kriebelt voor een 3e?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Cupido, ik zeg niets ;) :D

Deel Deze Pagina