Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Draaien, idd ieder kindje heeft zn eigen tempo ... S draaide min of meer tegelijkertijd met zn nichtje die 2 maanden ouder is ;)

2. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    kriebels voor nummer 4?? :)

3. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Hier soms kriebels, maar man wil niet meer. Nog niet helemaal definitief, maar t lijkt er wel op. Ik kan me er wel bij neerleggen....denk ik.
    Als ik soms zie hoe leuk het nu is, dan kriebelt t wel een beetje.

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Man wilt hier ook nog niet aan denken hoor haha, ach het zullen de hormonen wel zijn ????? Misschien over een tijdje...

Zijn er inmiddels al meer die bijvoeding geven.
    R kreeg er pijn in zijn buik van, dus gelijk maar weer mee gestopt.

Er wordt er 1 wakker, ga zijn flesje klaar maken!

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde meer dat mijn derdekriebels al is geboren ;). En ik vind het zalig met drie. Ondanks de slechte nachten. Als we 3 doorslapers zouden hebben gehad dan was er misschien wel een kansje geweest op een vierde ... We hebben echter drie nachtbrakers dus het is mooi zo.

6. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal

Net even jullie verhalen gelezen....ben niet echt actief meer, sorry. Ook net terug van vakantie!! Fijn dat t goed gaat met jullie kids (op een paar nachtbrakers na......).
    Hier ook alles oke. Kleine man wordt groot!!!! Gaat heel goed. Vier voedingen en in de laastste fles zit rijstebloem (20.00 u). Dan gaat ie lekker slapen tot de volgende ochtend acht uur!!! Heel vrolijk mannetje, kletst veel....kwijlt ook veel!!!! Misschien ook wel het begin van tandjes???? Nog geen gedraai hier! Wel een hoop gezwaai met zijn armpjes.
    Ga deze week maar eens beginnen met een hapje groente. Puur voor de smaak en voor het happen van een lepel. Vanaf 6 maand moet het.
    Volgende week maar eens weer aan werken denken...(ben al sinds 19 dec thuis.......dus ik zal niet klagen). Denk dat t wel even weer wennen is................ tja.........
    Deze week nog maar even 'vakantie' vieren!
    Trusten voor zo! En ik hoop voor iedereen op een goede nacht!
    x

7. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    S. zit net boven de lijn van het gemiddelde met zijn gewicht, zijn lengte is er meestal wat onder maar mama en papa zijn allebei ook niet zo groot. Weegt nu al wel evenveel als zijn 2 maand oudere neefje :D, vind het zo schattig die mollige beentjes.

En het rollen was geen toevalstreffer als hij de kans ziet ligt hij op zijn buik, jammer genoeg vindt hij heel de tijd op zijn buik liggen niet zo leuk en terug draaien kan hij niet dus moet ik hem iedere keer terug op zijn rug draaien ;).

Hier ook serieuze kriebels voor een volgende, maar om eerlijk te zijn zwanger zijn en bevallen zou ik direct morgen terug willen doen maar een volgende kindje.....daar zou ik toch nog mee willen wachten haha het is al druk genoeg

hier ook heel veel gekwiel maar zo te zien nog geen tandjes, hebben zo een 10 keer groentenpap geprobeerd maar enthousiast was hij niet dus even gestopt en nu eens met fruit begonnen, gaat al iets vlotter maar nog niet helemaal super maarja je kan niet alles willen he :).

Ik had niet zo een moeite met de combinatie van werken en mijn gezinnetje...eigenlijk vond ik het best leuk om weer wat meer onder de mensen te komen, maar dat is bij iedereen anders natuurlijk

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Salapio, begrijpelijk met geen doorslapers. Hier was het tot 13 maanden doorslapen en toen ineens werd ze gemiddeld 4x per nacht wakker. Vaak wilt ze snacht nog wel eens wakker worden. R daarintegen slaapt nog niet langer door dan 7.5 uur. Vaak is hij tussendoor nog wakker maar is dan te sussen met zijn speen. Op een gegeven moment ben je er aan gewend. Niet dat ik sta te springen om er 's nachts uit te moeten maar het wordt een gewoonte he. Zou ook erg blij zijn als ze dalijk lekker doorslapen en pas tegen een uurtje of 10.00 wakker worden. Jaartje of 12 dus nog ;)

Lilaa... sinds 19 december thuis WOW! Wat een luxe!! Ik kan het je niet na doen. Ik werd na 3-4 maanden al dol thuis en toen had ik nog een maand vakantie achter mijn verlof aangeplakt ook haha had er bijna spijt van gekregen. Geniet nog even van je vakantie!!

Sammy, lekker he die spekbeentje. R heeft ze dus ook. Als hij bij me ligt denk ik wel...sjeetje echt al een vent aan het worden. haha herkenbaar dat terug moeten rollen omdat hij nog niet weet hoe hij weer terug moet. Hier begint het met eh eh eh...

Zo weer een dagje verder. R. liet vandaag wat later van zich horen dan normaal. Was wel even lekker. Een keer 6 uur aan 1 stuk geslapen. Fijn!

Gisteren besloten om maar extra van R te genieten omdat het allemaal al zo snel gaat en ik kriebels heb voor nog een kindje... beter dat ik geniet van het kindje dat er nog maar net is. Dus de hele avond R bij me gehad. Lekker gekroelt, gelachen en bij me geslapen. Heerlijk!!

9. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    cupido: lekker genieten ja, want dat zul jij net als ik weten. Met een tweede is alles zo voorbij. Bij de eerste ben je nog gefocused op alles wat er gebeurt. Heb je daar ook de tijd en aandacht voor. Bij nummer 2 wil nummer 1 aandacht en bepaalt deze de dag.
    Bij ons geen nummer 3. Ben 35 en weet dat er meer risico's aan zitten en ook hebben we nu 2 gezonde kinderen zonder taaislijmziekte. Nee het is goed zo. Ik ben een gelukkige lichtelijk vermoeide moeder.

Lise draait van haar zij naar haar buik maar kan niet terug. Verder sabbelt ze op alles en raakt ze langzaam gewend aan fruithap. Ze vindt het wel lekker. ja, ook hier begonnen met kwijlen. En helaas hebben we nu alweer maatje 3 van luier en kleertjes shirts maat 68. Ohhhh wat gaat het hard. Lise is een lieve vrolijke baby die veel lacht en weining huilt.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Fijn dat het met alle kleintjes zo goed gaat. Hier ook!
    Alleen nou gaat het op het dagverblijf iets minder. Hij huilt de middag best veel en is gespannen. Heb m net weer gebracht en zodra ik uit beeld ben, dan begint ie. Een ander kindje had dat ook, maar nadat zn vader weg was was het ook zo weer over. Het voelt niet lekker als hij de hele dag gespannen blijft omdat ie me mist. Ik bel vanmiddag even. Als het niet gaat haal ik hem eerder op.
    Maar ja, hij moet er natuurlijk wel aan gaan wennen. Ik kan mn werk niet zomaar opgeven natuurlijk. Ik hoop dat het snel over is. Het begin ging zo goed en dan nu zo.....lastig hoor.

Deze week begonnen met proeven.....vies vind hij het nog. Heel grappig om te zien.
    Snel gaat het he, die ontwikkeling en groei! Hij kan al aardig recht zitten (met steun) en houdt dat lang vol. Ook zoekt hij me als ik zijn naam roep. Bijzonder hoor!

11. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toke het huilen als je weggaat bij het KDV is geen fijn gezicht en geeft een rot gevoel, maar het hoort erbij. baby's worden eenkennig de 1 heeft daar veel last van de ander bijna niet. Maar het is een goed teken, betekend dat hij zich aan jou aan het hechten is. Ik weet niet of dat helpt.

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @veel geluk, dat weet ik inderdaad. Hij is alleen nog iets te jong voor het eenkennig zijn. Het huilen is niet zozeer bij mijn vertrek (vanmorgen toevallig wel), maar smiddags, als hij er dus al een halve dag op heeft zitten daar. Ook al is hij te jong om het te snappen, mijn gevoel zegt dat ik dan toch te lang afwezig ben voor hem. Mist ie toch zn ankertje. Op het dagverblijf vinden ze het er te vroeg voor, mijn gevoel zegt dat t wel zo in elkaar steekt. Echt oplossen kan ik het alleen niet. :(

13. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hoi ladies!

Long time no see! Niemand van ons is echt een fanatieke schrijfster hè, haha.

Hier gaat alles goed. Nog niet begonnen met de eerste hapjes, die komen straks als ze 6 maanden is! Heb er zin in :D
    Omrollen doet ze sinds een paar weekjes.

Las iets over kriebels, Cupido volgens mij? Hier ook hoor!! En ik ben zelfs single! Hahah, zullen echt die hormonen zijn! Nog een keer zwanger, nog een keer bevallen, voor nog zo'n lief klein baby'tje zorgen! aah <3 Over een paar jaar weer, hihi.

Toke; lijkt me zwaar om je kleintje zo te moeten achterlaten :( hopelijk gaat het snel weer beter.
    Hier gaat E. 1 hele middag in de week naar d'r vader.. En daar huilt ze ook zo veel :( Maar gaat wel met de week beter, gelukkig..

Vind het zo sneu voor die kleintjes, dit weer! E ligt heel de dag in d'r luier hoor, maar zelfs dan zweet ze nog :( Gerrum.

Daaag dames

14. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lise heeft echt het op haar buik draaien ontdekt. Zodra ze in box ligt wil ze direct op haar buik. en dan te bedenken dat ze een maand geleden toen wij haar keer op keer zo neer legden. Huilde zodra zij op haar buik gedraaid werd. En alles pakken. Haren, armen, speeltjes haar zus. Die dat wel grappig vindt.
    Het gaat echt snel.... slapen alle kleintjes nu door naar de laatste fles van 19.00 of zo. Wij zullen binnenkort gaan kijken of Lise dit ook kan. Zo zielig om haar om 23.00u wakker te maken voor de laatste fles.

15. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    @ veel geluk: Hier slaapt ie nog niet door na 19u. We wekken hem nog om half 11 en dan ligt ie echt bijna in coma zo diep slaapt ie dan. Zielig he? Mijn man doet die fles altijd en die heeft er niet zo'n moeite mee. Na de fles slaapt ie altijd zonder problemen weer verder.

Hier komen nu ook de boventandjes door. Echt al een minigebitje. Ziet er weer zo anders, minder baby, uit!

16. Sammy0603

Sammy0603 Actief lid

8 mei 2012
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Iedereen,

hier eet mijn ventje ondertussen al flink patatjes dus de middag pap is eraf...

Eet nu meestal om half 9 dan rond half 1 patatjes, rond half 5 weer pap en na de pap van half 9 gaat hij zijn bed in en wordt hij normaal gezien tegen 8 uur de volgende morgen wakker. Echt wel zalig...

we hebben al brocolli, bloemkool en wortelen geprobeerd, alles lust hij gelukkig maar :D...

Verder geen nieuwe trucjes meer buiten dan het klakken met zijn tong...

Nog geen tandjes maar verder gelukkig gewoon een braaf en blij manneke, alleen ligt hij nu wel te zeuren in bed omdat hij te moe is om te slape....:)

Ik ben aan het proberen af te vallen, wil graag 10 kilo kwijt...jammer dat dat zo traag gaat. Moesten jullie tips hebben...altijd welkom ;)

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toke, hier ook eenkennigheid hoor. Zal niet zo bewust eenkennig zijn, maar wel een duidelijke herkenning van bekend en onbekend. Toen ik vandaag uit mn werk kwam werd ik ook duidelijk begroet door een heeeeeeeeel blij ventje :).

Veel geluk, S slaapt sinds drie nachten van 19 tot ergens tussen 0-2u en dan weer verder tot 6-8u. Ik ben daar al zielsgelukkig mee, wat een verbetering tov daarvoor ;).

Tandjes, 1 onder is echt door, 1 bijna. Ook boven zijn ze aan het dringen ... Heel veel poepbroeken, was groen, gaat nu gelukkig weer wat meer richting mosterd...

Sammy, krijgt je zoontje geen gewone melk meer? Of is pap Vlaams voor melkfles :D? Afvallen gaat hier het beste door: na het avondeten niet meer snoepen, eventueel wat komkommer of een klein handje nootjes. Verder gewoon en gezond eten, zeker geen honger lijden! Het belangrijkste voor gezond afvallen is regelmatig bewegen. Als S structureel beter slaapt dan moet ik dat ook echt weer gaan doen: 2x per week hardlopen en als ik vind dat S eraan toe is misschien naar de sportschool (dan kan hij daar naar de opvang).

Met S gaat het super. Geen medicijnen meer en hij doet het goed. Hij is heel actief en druk. Wil continu ergens naar toe. Naar zn broer en zus. Naar een leuk speeltje. Naar de kat van de buren. Naar hier. Naar daar. :D. Als hij op zn buik ligt (rolt ie zonder problemen naar toe, terug gaat heel soms) dan strekt hij zn armen volledig en kijkt zn ogen uit. Hij draait op zn buik rondjes (om zn as dus) en komt zo bij het speeltje waar hij zn zinnen op heeft gezet. De laatste tijd trekt hij ook zn beentjes onder zn kont en .... komt nét niet vooruit :D. Dan wordt ie WOEST! Wat een driftkikker. En wat een schaterlachebek. Kind van extremen dus ;).

Slapen overdag doet hij nauwelijks misschien 3x een uurtje (max!).

18. veel geluk

veel geluk Actief lid

4 aug 2011
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Lise heeft vannacht voor het eerst van 20.00-7.00 door geslapen. Om 23.00 was ze even wakker , maar al snel sliep ze. Heerlijk kon ik op tijd naar bed. Nu hopen dat ze dit volhoudt.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat heerlijk veel geluk! Hier niets wat dat ... nog steeds gemiddeld 3x wakker tussen 19-7 ... (of 19 en 6 ;))

20. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Nou Salapio, jij zeker steeds hopen dat ie dan drie keer komt voordat je zelf naar bed gaat...
    Moet je ook elke keer wat voor hem doen als ie wakker is? Speen geven of troosten.... geef je nog nachtvoeding?
    Ik hoor mijn fje ook wel eens even wakker zijn; veel bewegen en wat geklets in de ruimte. Vaak is het met 10 minuten weer stil, en kan ik dus gewoon blijven liggen.

Echt geinig dat jouw kleintje patatjes eet Sammy! dat is in Nederland niets minder dan friet, haha. Dan is ie dr lekker vroeg bij. Binnenkort mayonaise laten proeven zeker ;)

Deel Deze Pagina