Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Meiden, heb een vraag, ik wil C een slaapzak aan doen hij schuift zn hele ledikant door en slaapt daardoor de halve nacht zonder dekens, heb een maat 70 cm liggen kan die al of moet ik een andere kopen?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hmm, volgens mij is het goed zodra zijn armpjes en beentjes er niet doorheen kunnen? Zodat hij er niet in kan komen zeg maar? Want ik heb ooit gelezen dat de slaapzak ongeveer 10 cm groter moet zijn dan het kindje. Maar weet natuurlijk niet of dat klopt. Mijn meisje ligt in een puckababy en heb dus nog geen slaapzakje nodig gehad. Maar zou overdag eens kijken en dan kijken of je het dus vertrouwd?

Lijkt me zeker pittig hee, zo in je eentje! Poe, vind het knap van je!

Voor de fles moeders, hoeveel eten jullie kindjes? Mijn meisje zit nu op 5x 150/5 met ongeveer 2,5 schepje nutriton vanwege het veeeeel te gulzige drinken. Maar af en toe heb ik het idee dat ze al best wat meer op kan. Maar ja ze trekt er nog wel steeds de nacht mee door dus.

En moet iemand van jullie alweer bijna aan het werk?

groetjes

3. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Mijn kleine eet nu 5x 180*6, en giet af naar 180

Ja het is zwaar maar het moet ,

Je ken altijd proberen of je kleinemeer op kan

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ga het inderdaad maar eens proberen of ze meer op kan.

Ik vroeg me af, wanneer zijn jullie kindjes geboren in Maart? Mijn meisje is geboren op 6 Maart. Ik was uitgerekend op 27 Februari, maar mevrouw had het veel te lekker.

En wat ik me nog meer afvroeg, hoe doen jullie het 's avonds? Ligt jullie kindje bij jullie of brengen jullie hem op een bepaalde tijd naar bed? Ik hou haar nu nog vaak lekker bij ons, maar ja, binnenkort ben ik er ook niet altijd meer dus wil graag dat ze naar bed gaat op een bepaalde tijd en een ritueel daar ook van maken. Hier ook al wel eens ervaringen gevraagd en gelukkig begonnen de meeste hier ook wel rond de 2/3 maanden mee. Maar ja, was benieuwd nart jullie ervaringen tot nu toe.

5. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @rijtjes, C is 13 maart geboren uitgerekend op 23 maart.

Ik heb een soort avond ritueel rond 20:00 pyama aan lekker knuffelen fles om de tijd die hij moet in slaap maken en te bed, alleen zit ie midden in een sprong geen land mee te bezeilen dus dan ' wijk ' ik af van de ritueel en volg zijn behoefte ( veel bij mama,troosten en bij mij slapen in het snuggle bed)

6. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal....

Grappig, die vraag van de slaapzak wou ik ook stellen. Die kleine van ons lag vanmorgen helemaal hoog en schuin in zijn bedje!!!Zal morgen bij het cb bureau eens vragen!!!!
    Hebben jullie kids allemaal al een pyjama aan????? Ik leg hem zo in zijn kleertjes (zijn nog van die lekkere babykleertjes hoor) in bed.

Rijtjes: Onze boy is 13 maart geboren (zelfde dag als Cairo), was 10 maart uitgerekend.
    Hij is nu 1 dag voor mijn verjaardag geboren, hihi.....verjaardag in kraambed gevierd!!!!
    Hij is dus nu 8 weken. Krijgt nog 5 flessen van 150 met 5 scheppen. s Nachts ook nog iets.........soms 60 cc soms 90cc. Hij mag wel meer hebben maar drinkt nog lang niet alle 150 flessen op. Af en toe geven we hem 180 .........heeft ie nu paar keer leeg gedronken.

Tja en werk????? Heb er nog niet zo'n zin in!!! Eind mei loopt verlof af, maar ik neem ouderschaps verlof op en begin pas in augustus weer, eind aug.
    En jullie?????????

De kleine van ons ligt overdag vaak in bed, maar heb hem er net ook uitgehaald, .......nu ligt ie in de kinderwagenbak te kletsen. s avonds slaapt hij ook in de kinderw.bak. Mijn andere zoon en ik liggen dan in bed en mijn vriend geeft tussen 11 en 12 nog de laatste fles....

Fijne dag!!! Ziet er mooi uit buiten, maar volgens mij is het rete-koud!!!!

xxx

7. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @ lila ik hoor graag van je wat het cb over de slaapzak zei,

cairo slaapt in een pyama ( aangezien hij spijkerbroekjes draagt)

Maar soms als ie overdag een joggingbroekje aan heb verkleed k hem niet meer

Ja het ziet er mooi uit maar het is echt koud

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd wat het cb zegt! Wanneer krijgen jullie kids hun eerste prikjes? Mijn meisje 22 mei :(

Hier slaapt ze 's nachts in een romper met broekje omdat ze en in de puckababy en onder een dekentje en lakentje ligt. Overdag ligt ze gewoon in haar normale kleertjes want ze heeft inderdaad alleen nog zachte baby kleertjes aan :). Overdag slaapt ze op haar buik en dan doe ik alleen haar lakentje over haar heen. Mevrouw heeft het namelijk ook vrij snel warm. Ik doe haar ook vaak lekker in de doek overdag en dan slaapt ze daarin. Of in de wagen.

Ik ben helaas mijn baan kwijt. Na mijn verlof moet ik nog 6 dagen werken in Juni en daarna op zoek naar een nieuwe baan. Ik werkte op een kdv en vind het wel erg jammer, al vind ik ook wat meer tijd met mijn meisie erg fijn!

Hier is het heerlijk warm buiten, lekker buiten op het balkon gezeten met een boekje, echt genieten. En daarna lekker lange wandeling gemaakt. Nu de was nog even opvouwen en dan nog even aan de studie. Morgen namelijk een tentamen :cool:

9. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    succes met je tentamen, cairo moet 10 mei zn prikjes en ik heb er gewoon buikpijn van:). Ik moet officieel 2 juni weer maar 3 wkn vakantie er achteraan geplakt,. en heb nu een brief van de H.A dat ik tijdelijk helemaal niet mag werken ben benieuwd of dat ook gaat lukken met me werk haha ;),.

10. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Little, je kan lekker een slaapzakje gebruiken zolang hij maar niet met zijn hoofdje erin kan glijden.
    Ik wist niet dat je er alleen voor stond? Dat is pittig zeg. En je bent ook nog vrij jong. Woon je op jezelf of bij je ouders?

Rijtjes, R. drinkt 5x 180+6 en dan in de nacht ook nog een fles. Ene dag zit ik op 5 voedingen andere op 6. Doe jij er 2.5 schep nutriton in? Hier 1.5 (op 180) en dat krijgt hij er maar met moeite uit. Het is ook echt een langzame drinker. Hij doet er gemiddeld 25 minuten over. Laatste beetje is dan dikke drap.. maar wat er uit komt drinkt hij op hoor :D
    Zolang ze tevreden is zou ik niet meer gaan geven. En misschien is het een idee om 1 fles wat meer aan te bieden, zoals de 1e of de laatste?
    Ah wat balen van je werk… maar serieus moet je nog 6 dagen terugkomen???
    Alvast succes met je tentamen. Waar leer je voor?

Werken, half juli pas. Ik heb nog vakantie opgenomen. Maar als het weer zo slecht blijft ga ik weer een paar dagen aan de slag denk ik.

Bedritueel, niet echt.
    Hij ligt nog wel bij ons op de kamer (ook in de kinderwagenbak), omdat ik hem gelijk wil pakken zodra hij ’s nachts wakker wordt. Hij zet het nl op een krijsen als het te lang duurt (en dat is echt krijsen :)). De kans dat dochter wakker wordt is dan groot… en met 2 kindjes op in de nacht zie ik niet zo zitten ;)

Hier ook geen pyjama’s. Als hij een spijkerbroekje aan heeft gehad doe ik hem een zachter broekje aan, maar dat zijn gewoon normale broekjes. Hij groeit toch al zo hard, zonde van het geld om pyjama’s te kopen.

Lila, hhaha oooh suf zeg.. natuurlijk 76 hihi. Er zit best een tijd tussen de 1e en de 2e? En ach je bent zo oud (jong) als je je voelt toch ;)

11. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @ cupido, ja ik woon op me eigen, het is beter voor zowel mezelf als de kleine dat ik het zelf doe, me ouders ' helpen' door hem om de dag overdag te nemen, en zo af en toe de avond/ nacht, en me ma heb me giga geholpen toen cairo zo gilde van de krampen, dus helemaal alleen doe ik het niet ( overgrote deel wel ) , heb zn slaapzak getest maar in het ergste en engste scenario ken ie wel zn hoofd erdoor doen.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik studeer nog sociaal pedagogisch werk. Morgen en volgende week dinsdag nog tentamen en dan als het goed is klaar.:D

Ja, baal ook echt wel van mijn werk. En tja, niet genoeg vakantiedagen meer. Alles wat ik nog had neem ik gespreid op zodat mijn meisje nooit 3 keer per week ergens anders heen hoeft. Want nee hoor, als service mag ik haar die 6 dagen mooi niet gratis mee nemen. Snap best dat ze het geld nodig hebben. Maar ja, ze hebben ook leidsters in overvloed dus 6 dagen een kindje erbij lijkt me dan toch geen drama. Maar goed nu met mijn vader en vriendinnetjes toch op kunnen lossen want helaas heeft manlief ook niet heel veel vakantie dagen.

@little, wat is de reden dat je niet mag werken? Of wil je dat niet zeggen? Die slaapzak, misschien een andere proberen? Van de hema misschien? Dat is maat 68/80 wie weet sluit dat beter aan?

Ik probeer nu wel een soort ritme te vinden. Meisje slaapt ook bij ons, gewoon in de wieg, maar wil haar daar nu ook 's avonds in hebben. Ze heeft die slaap hard nodig merken we en slaapt toch echt het rustigst in haar bedje. Ik wil alleen geen strijd dus ik lig lekker naast haar tot ze in slaap valt. En mocht ze het toch niet willen dan mag ze weer mee naar beneden.

Ja, moet echt wel 2,5 schepje nutriton bij want ze drinkt echt zo enorm snel! Als ik er niets in doe is de fles binnen 5 minuten leeg. Met de nutriton doet ze er 20 minuten over, maar wanneer ze heel erg honger heeft nog korter. En dat met een s speen he. ;) Waar heeft je mannetje nutriton voor?

Fijne avond allemaal!

13. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Jeetje Rijtjes...voor 6 dagen nog naar je werk....kunnen ze je die niet cadeau doen??? Belachelijk he???? Maar ja...ik weet hoe t werkt........
    Succes morgen met je tentamen.....

Hier alles oke....zit lekker met roseetje achter de laptop! Kleine smurf in bed, net ff gekeken. Ligt met grote ogen rond te kijken...:)
    Hoe oud zijn jullie dan? Weet alleen van Little hoe oud/jong ze is!

Ik ben moeder geworden op mijn 28. En nu, onze zoon is 7 en 1/2 de tweede boy! Inderdaad heel leeftijdsverschil, maar voor ons bewuste keus!!! Bijzonder hoor, geniet weer helemaal op nieuw en heb overdag alle tijd omdat de oudste op school zit!!!!
    De komst van de tweede is een beetje vertraagd omdat mijn vriend 2 1/2 jaar geleden een hartinfarct heeft gehad. Hij moest een jaar aan de zware medicijnen en we vonden het geen fijn idee om dan aan een tweede te beginnen, met die medicatie in zijn lijf! Nu alleen nog 'onschadelijke' medicatie, gaat prima hoor!!! Maar idd, je ziet het niet vaak, zo'n leeftijdsverschil!!!!!
    Heb altijd gezegd wel 4 kids te willen, ben al op de helft......;). Weet niet of er nog een bijkomt hoor!!!! Nu eerst genieten!!!!!

Little: Fijn dat je ouders zo bijspringen!!! Wonen ze in de buurt?

Morgen komt mijn mams ook weer! Ze past elke dinsdag op, als in aan t werk ben, maar ze komt ook als ik thuis ben. Gezellig!!!!!!!

Ga zo lekker mijn bedje in..........trusten voor jullie!!!! Lekker slapen (en niet zenuwachtig zijn Rijtjes...komt goed!!!).

Lila x

14. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hee, een maart mama's topic!
    Zou ik mee mogen kletsen? Lijkt me namelijk heel gezellig om met mede maart mama's te kletsen!
    Ik ben op 10 maart mama geworden van een meisje, Eva, ze was 50 cm lang en woog 3580 gram.
    Morgen krijgt ze dr eerste prikjes :( Hoop niet dat ze er veel last van krijgt!

15. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai Jazziepooh (leuke naam ;))

Welkom op dit forum....klets gezellig mee.........
    Ook mijn kleine krijgt vandaag eerste prik.........bah!!!

Lila

Rijtjes: Hoe is je tentamen gegaan???? Tevreden????

16. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @ lila , succes met je kleine :)
    @ rijtjes, hoe is het gegaan?
    @ jazziepooh, leuk dat je gezellig mee komt kletsen

17. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Little, wat ontzettend goed dat je het allemaal zelf doet. Ik ben heel veel alleen omdat mijn man in de avonden naar school gaat (na het werk), dus ik weet hoe zwaar het kan zijn. En dan komen er altijd momenten dat je gek wordt van onzekerheid of knetter gek van het gehuil. Fijn dat er dan iemand is die je helpt. En helemaal fijn dat het je eigen mams is. Wat betreft het slaapzakje, die kan je wel gebruiken hoor. Als hij hele capriolen uit moet halen om er met zijn hoofd doorheen te gaan.. lijkt me sterk dat dat gebeurt. Als het maar niet zo ruim is dat hij er met gemak doorheen kan, dan is het goed.

Rijtjes, het zijn dus de laatste loodjes van je opleiding. Hoe is het vandaag gegaan? Goed gevoel bij?
    Tja ergens wel flauw van het kdv dat ze die 6 dgn niet willen opvangen, aan de andere kant kunnen ze voor niemand een uitzondering maken.
    Zo wat drinkt ze snel haar fles leeg! R. krijgt nutriton tegen het spugen. Laatste paar dagen is het weer erger, zo sneu… hij heeft er echt pijn van.

Lila, heerlijk he weer een glaasje wijn. Niet dat ik het heel erg heb gemist in de zwangerschap, maar ik vind het nu toch wel weer lekker om te mogen drinken.
    Ik was 26 toen ik voor het eerst moeder werd. Ik ben nu 29.
    Ja zou je nog graag kinderen willen? Ik ben er wel klaar mee… maar definitief durven we allebei nog niet te zeggen. Ik ben nu weer aan de pil en kijken het een tijd aan. Misschien dat er alsnog wordt besloten het definitief te maken. Mijn man is enkel “pas” 26.

Jazziepooh, welkom! Mooie naam Eva!! Als ik een dochter zou hebben, zou ik haar zo noemen ;)
    Hoe is het met de prikjes gegaan??

18. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lila, succes vandaag met de prikjes!

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet zo'n goede nacht gehad. R. had heel erg last van opkomend zuur en hij had pijn zijn buik. Ik geloof dat ik elk uur van de nacht heb gezien. Ook mijn dochter was aan het spoken... niet leuk.
    Vandaag maar meer Nutrtiton toevoegen aan zijn flessen. Eens kijken of dat werkt. Moet zeggen dat het wel erg hard gaat met zijn kleding. Al zijn shirts heeft hij onder gespuugd.

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Gezellig dat ik mee mag kletsen :)
    Hihi, vind ik ook Cupido :D
    Ik zit bijna altijd met mn telefoon op internet, dus als er eventuele fouten in mn berichten staan dan weten jullie waarom!

Het is best goed gegaan met de prikjes, ze huilde maar heel even en nu ligt ze lekker te slapen. hopen dat het zo blijft!
    Lilaatje: Hoe is het bij jou gegaan met de prikjes?

Cupido: hè, wat balen zo'n nacht! Ik vraag me ook altijd af hoe mensen dat toch doen met meerdere kinderen, want ik vind 1 al zwaar vermoeiend :p

Little: Jij helaas ook alleen? Ik namelijk ook. Beetje jammer, maar ben wel heeeeeel blij met mn kleine meid!

Deel Deze Pagina