Maart mama's 2012

Discussie in 'De mama's' gestart door Cupido, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ examen, ja ging volgens mij wel goed, inderdaad laatste loodjes dus ben erg benieuwd!

@ jazziepooh, gezellig dat je mee kletst! Eindelijk nog een meisje :D Maar ook voor jou pittig joh, in je eentje!

@ prikjes, blij dat ze goed zijn gegaan jazziepooh, en bij jou, lila? Ben ook zo benieuwd hoe ze hier gaan. De hielprik maakte haar echt niets uit, ze sliep gewoon door. Maar ja, weet natuurlijk niet wat de nasleep zal zijn. Ze is wel heel laat ermee, omdat ik deze week en volgende week examen heb, maar vind het ook wel fijn dat ze weer wat ouder is.

@ little, hoe is het nu in de slaapzak? Ik heb mijn meisje er nu ook in gelegd en ze vind het heerlijk! ze ligt namelijk alleen 's nachts in de puckababy en overdag op haar buikje.

@ cupido, wat naar joh, zo'n zware nacht! Kan je daar overdag nog een beetje van bijkomen? Behoorlijk pittig zo met twee kids! Ja een snelle drinker maar nutriton tegen het spugen is nog veel zieliger. Heeft hij er erg veel last van? Ook medicijnen of dat nog niet?

@ Lilaa, tja, inderdaad, ze kunnen me niet zomaar de dagen cadeau doen helaas. Maar ook wel fijn om nog afscheid te nemen. Ik kreeg dit namelijk te horen toen mijn manager op kraamvisite was. Dus ik ging met verlof en toen was alles nog helemaal goed.

Leuk hoor, zo kletsen met moeders die kindjes van dezelfde leeftijd hebben!

Ik ben trouwens 26 :)

2. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    @jazziepooh, ja het is zwaar he alleen maar er komt straks een tijd dat we denken het viel wel mee;).

@rijtjes, ik waag de gok niet ben eerst op zoek na een ander formaat slaapzakje :) , fijn dat jouwes er lekker in slaapt

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook last van je stuitje na de bevalling gekregen? Het lijkt wel of het erger wordt...

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ little, groot gelijk, als je het niet vertrouwd, niet doen! Ik heb die van mij van de ikea, past echt super!

@ cupido. nee niet van mijn stuitje eigenlijk, wel nog steeds van mijn schaambot. Erg vervelend, maar volgens mijn verloskundige zou ik er echt nog wel een half jaar last van kunnen houden.

5. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!!

Nou, de prikjes zitten erin......
    Meneer lag te slapen, maar toen de prikjes kwamen, twee stuks, moest ie wel ff huilen, maar ook zo weer stil.
    Kans was zeer groot dat ie vanavond koorts kreeg............hij lig nu nog lekker in de box naar de mobiel te kijken.......

Slaapzakje: Heb ff gevraagd, mag zeker in t slaapzakje als de mouwgaten maar niet te wijd zijn, eventueel de mouwopening kleiner maken........ Niet te warm aankleden, zeiden ze nog.

Rijtjes: fijn dat t erop zit!!! Wat moet je nu nog?????

Jazziepooh: ook alleen.....pittig hoor!!!!!

Bevalling: Heb er geen last van, ook niet gehad. Heb knip gehad, maar ook daar heb ik geen last van gehad!!!! Kloten dat je nog last hebt van stuitje of schaambot. Moet dat vanzelf over gaan? Tja, we vergeten misschien wel eens dat we pas geleden zijn bevallen..............toch??????

Cupido: Hoe gaat t met het opkomend zuur van R. ? Hoop voor je dat je vannacht beter slaapt!!!!
    Ik werd vannacht om 4 uur gewekt......door onze oudste, hij had een enge droom!!!! Hihi..... een uur later kwam de kleine........

O ja...... onze beste boy was vandaag 58,5 cm lang en woog 5960.
    Hoeveel was Cairo, Little???? Onze boys zijn van dezelfde dag.....

Ik ga ff mijn kleine man knuffelen.......... xxx

6. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Lila cairo was een week geleden 61 cm, en 5445 gram, blij dat het goed gegaan is net de prikjes, cairo heeft koorts dus denk dat k de prikjes oversla aankomende donderdag

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Rijtjes: Fijn dat je examen goed ging!
    Maar je doet nog een studie? En daar ben je volgende week klaar mee? Fijn als je dan je diploma hebt! Ik ben ook nog aan het studeren, een thuisstudie (toegepaste psychologie), maar ik moet nog een paar jaar helaas.
    Zijn wij de enige met meisjes? Veel jongens dan!

Little: Ja, is idd zwaar.. Hoop/denk ook wel dat we er zo over een tijd over denken, maar af en toe toch wel jammer om geen vent te hebben haha.

Cupido: Hier geen last van m'n stuitje.
    Ben trouwens nog steeds aan het vloeien! Wel een heel klein beetje maar.. Maar ik baal er wel van. Heel de tijd zo'n irritant maandverbandje ;)

Lilaatje: Fijn dat de prikjes goed gingen. Ik hoop niet dat ie koorts krijgt.. Hier heeft mn dochtertje er (nog) geen last van. Volgens het cb zou ze áls ze er koorts van zou krijgen, dit 's middags moeten krijgen (ze kreeg om half 12 de prikjes). Dus denk dat ze dat niet meer krijgt *even afkloppen*.

8. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Little, heeft hij koorts? Hoeveel dan? Allang?

9. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Jazziepooh; vervelend dat je nog steeds vloeid ik heb 2 dagen het ongemak gehad:D
    Gelukkig heeft je kleintje geen koorts gehad

10. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Cupido, hij heeft 37,9 kijk het nog even aan zo nog ff temp meten en anders bel ik ff de HAP , hij is niet suffig , maar wel heeel huilerig als ik hem neerleg krijst ie moord en brand zo sneu

11. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    He allemaal

Hoe is het met Cupido???? Nog koorts??????
    Hoop dat t beter gaat.....duim voor je!!

Hier alles oke.
    D. is wel warm, maar volgens mij nog geen koorts.....is altijd warm mannetje.

Lila x

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ studie, ja ik doe ook een thuis studie. Door allerlei gezondheidsproblemen is het studeren na de havo nooit gelukt. Hier was ik dan ook aangenomen als bbl'er. Nu nog volgende week mijn laatste tentamen en dan als het goed is helemaal klaar. Is niet moeilijk, maar vergt toch wel wat tijd. Toegepaste psychologie, wat leuk! Lijkt me ook wel heel interessant! Via welke thuisstudie doe je dat?

@ prikjes, hoe is het met de kindjes die prikjes hebben gehad? Nog wat ziekjes ervan? En met jouw mannetje little? Al wat beter?

@Jazziepooh, ja enige meisjes inderdaad. En wat heeft jouw dochter een prachtige naam! Hier deed deze ook zeker mee in de keuze, maar uiteindelijk zin we voor Nora gegaan. Ik heb trouwens ook heel lang gevloeid, maar ging uiteindelijk ook door in menstruatie. Ben er nu net 1,5 week vanaf ofzo.

@ Lilaa, ja, ik vergeet ook wel eens dat het echt nog maar 2 maanden terug is. Al was het niet een heel heftige bevalling. Hij duurde wel heel lang, maar ben er met weinig kleerscheuren vanaf gekomen :) De pijn zou best nog even kunnen duren, dus ik doe maar gewoon lekker rustig aan en niet te lang wandelen enzo.

13. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Last na de bevalling, ik heb morgen de nacontrole bij de vk. Ik ga het ook maar navragen. Ik had niet heel veel last van de bevalling (geen knip oid) maar van mijn stuitje krijg ik nu steeds meer last.

Lila, wat een bink! Gelukkig dat het meegevallen is. Ik mag morgen met R….
    Hoe is vannacht gegaan? Ahh jij mocht er ook dubbel uit gisteren. Ik vind ‘t niet heel erg, maar vaak is het onnodig aandacht vragen van mijn dochter. Overdag word ik daar al niet blij van, laat staan in de nacht.

Little, hoe is het nu met C? Gaat het weer?

Rijtjes, vanwege gezondheidsproblemen?? Klinkt erg vervelend? Nu weer helemaal opgeknapt dan?

Jazziepooh, ik heb na de bevalling 2.5 week gevloeid. Toen met 4 weken weer licht en nu weer met 6.5 opnieuw licht bloedverlies… lekker vaag he :D

14. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen hebben we een drukke dag. Ik moet naar het cb met R. voor zijn eerste prikjes en ik heb zelf nacontrole bij de vk.

Vanmorgen ben ik al even naar het CB geweest. Zit een beetje met mijn handen in het haar. R drinkt best veel en groeit daar ontzettend hard op. Zelfs zo hard dat ik me zorgen maak. Hij is nu pas 7 weken oud en is in totaal bijna 3 kilo gegroeid. Hij weegt 6.5 kilo bij 61,5 cm... das toch niet normaal! Hij zit ver boven de bovenlijn in de curve. Ook huilt hij de laatste dagen onzettend veel en ondanks de nutrtion spuugt hij nog steeds erg veel, daarbij de vreselijk dunne ontlasting.... Ik ben dus zo onzeker als ik weet niet wat ineens...

Op het cb gaf ze het advies om te stoppen met de Nutriton, omdat het nl krampjes kan geven. Als hij pijn heeft kan dat zuigbehoefte opwekken en ook de behoefte krijgen om te drinken. Ook moet ik even stoppen met de voeding voor hongerige baby's. Eigenlijk weer terug naar standaard. Vanuit hier gaan we kijken wat hij nodig heeft. Misschien is er sprake van een allergie... dat hoop ik niet... dat was nl ook het geval bij mijn dochter. En ze had ook reflux... naja dat hij dat heeft is me inmiddels wel duidelijk. Hij heeft er nog niet heel veel last van..

Net het eerste flesje zonder Nutriton gegeven. Hij spuugt wel onwijs veel, maar telkens beetjes. Hij ziet er wel minder onrustig uit. Maar goed.. na 1 fles kan ik denk ik weinig zien.

15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is mijn schoonmoeder 50 geworden. Van ons krijgt ze een avondje bowlen en steengrillen kado. We gaan met sm en sv en met mijn man zijn broertjes. Ik heb er echt zin in. Ben ook zo benieuwd wat onze dochter van bijna 3 ervan vindt. Is de eerste keer namelijk dat we gaan bowlen.

16. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    R. is trouwens van 21 mrt en weegt nu dus ruim 6.5 kilo bij 61,5 cm.

Onze dochter had deze afmetingen met 4 mnd!!!
    Wij zijn zelf wel lang maar absoluut niet flink, waar hij dit vandaan heeft.. ???

17. Little22Miracle

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Misschien krijgt ie toch wat teveel voeding, cairo is in lengte lang maar in gewicht volgt ie de goede lijn, maar andere kant geen 1 kindje is het zelfde ;)

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

@ cupido, hij spuugt toch ook heel veel? Want misschien inderdaad dat hij met minder eten ook wat minder spuugt? En ook wat minder rap aankomt ;), Moeilijk joh, je zoveel zorgen maken! Wat zeiden ze er op het cb van dan? En eventueel dan pure jhbm toevoegen in plaats van nutriton? Schijnt minder krampjes te geven. Dat hij wel in zijn zuigbehoefte voorzien is, maar met minder eten. Vervelend trouwens joh, dat stuitje! Ben benieuwd wat je vk zegt! Veel plezier met bowlen, leuk met je meisje!

Hier geef ik ondertussen de fles van ongeveer 3/4 uur 180/6, gaat schoon op en de overige voedingen heeft ze nog voldoende aan 150/5. Na deze voeding is ze ook altijd het langst wakker dus wellicht heeft ze dan ook gewoon net wat meer nodig.

Meiden, hoe hebben jullie eigenlijk jullie zwangerschap ervaren? Ik mis het af en toe nog steeds! Heb dan ook wel echt een heel makkelijke zwangerschap gehad. Amper klachten en een week na de bevalling was ik de extra 16 kilo alweer kwijt. Inmiddels nog 4 kilo extra kwijt ook. Maar ik mis echt de schopjes en de gezelligheid. Stom he :)

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rijtjes, ze vond zijn gewicht niet echt schokkend, omdat hij niet dik oogt. Gewoon flink, echt een grote vent.
    Ik ga proberen minder te geven, maar dat probeer ik geleidelijk aan te doen. Telkens 10 cc minder en dan naar 150 cc toe werken. Hij spuugde net weer en stikte zowat.. echt sneu.

ik heb wel een goede zwangerschap gehad, maar mis het niet. Ik vond mijn buik giga en kon vooral op het einde geen kant op. Het idee dat het de laatste keer is geweest is wel heel vreemd.

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Dat is wel prettig toch, dat ze het niet schokkend vonden? Hij is ook behoorlijk lang erbij toch? Heb toevallig nog even berichtjes van een vriendinnetje met 3 zoontjes terug gezocht. De oudste twee waren ook erg zwaar en lang en zij maakt zich juist zorgen om haar jongste (volkomen in het midden van de curve met lengte en gewicht) omdat hij wat slanker en kleiner is. Zij stuurde me deze berichtjes omdat ik ook vond dat mijn dochtertje zo hard groeide, en ze wilde mij even gerust stellen. Die jongens waren ook nog groter dan jouw mannetje in gewicht. En als ik ze nu zie, een slanke (wel lange) kleuter en een steeds slanker en langer wordende peuter. Hoop dat het cb je zorgen een beetje weg kan nemen, en als hij genoegen neemt met minder eten dan is dat top toch? Ben benieuwd hoe het afbouwen gaat!

Deel Deze Pagina