Hai meiden! Wist helemaal niet dat er inmiddels een maart 2012 mama's forum is, maar dankzij Lila gevonden! Een aantal van jullie ken ik al van het zwangerforum, maar zal me voor de rest ff voorstellen. Op 2 maart ben ik vlot bevallen van onze 2e dochter N. De oudste F. wordt in juli 4 jaar. De eerste 6 weken waren echt niet leuk. N. bleek verborgen reflux te hebben waar ze inmiddels zantac voor krijgt. Ze had extreme krampjes en obstipatie. Dat laatste is nog steeds lastig maar met lactulose houden we de ontlasting redelijk op gang. Sinds haar 6 weken gaat het gelukkig stukken beter, ze is veel relaxter geworden en de krampjes zijn nu te doen. Afgelopen dinsdag heeft ze de prikjes gehad. Geen koorts, wel pijn gehad aan haar beentjes. Ze woog bij de geboorte 3540 g en was 52 cm, nu woog ze al 5580 g en is 58 cm. Een flinke meid in vergelijking bij haar zus die veeeeeel kleiner en lichter was. Maar als ik het hier zo lees, zijn er flink wat flinke baby's ! Wat vliegt het verlof voorbij hè!? Ik heb er nog wat vakantie achteraan geplakt en op 12 juni moet ik helaas weer aan de slag. Wanneer jullie weer? Groetjes Maartje
Hai meiden, Wat leuk, nog meer meisjes! Hoe is het met alle kindjes en mama's? Hier gaat het erg goed. Mijn meisje geeft inmiddels zelf aan dat ze 's avonds toch echt in haar eigen bedje en kamertje moet slapen want ze wil hel liefst alles mee maken en kan dat eigenlijk niet aan. Nu dus langzaam toch maar een bedritueel aan het ontwikkelen en lekker rond 19/20 uur naar bedje toe. Gaat echt zo goed! Ik kan het alleen nog niet over mijn hart verkrijgen om haar ook 's nachts in haar eigen kamertje te leggen. Waar liggen jullie kindjes? @little, hoe is het nu met je mannetje? @ prikjes, hoe is het met de andere geprikte kindjes? Hier krijgt ze ze wel erg laat merk ik, pas met 11 weken precies, maar was goed volgens de mevrouw van het cb. @ Cupido, hoe was het bij de vk en bij het cb. @ doorslapen, en dames, vlot het al ietsje meer? Ik duim voor jullie!
@ rijtjes, het gaat goed nu met de kleine man, cairo slaapt s nachts in zn eigen bed op zn eigen kamertje, eerste nacht heb ik praktisch voor de deur gezeten,
Haai Onze kleine man slaapt al vanaf dag 1 in zijn eigen bed........ Na de voeding s nachts wil ik hem nog wel eens bij mij houden, .....heerlijk zo'n wurmpje in je armen........... Overdag ligt hij als ik thuis ben ook meestal in bed, maar ook wel eens in de box of kinderwagenbak hoor!!!!! Verder gaat t prima......... Ga m nu lekker naar bed brengen....... (gebruik toch nog maar geen slaapzak) fijne avond!! xxx
Ja, mijn meisje slaapt ook in haar eigen bedje vanaf het begin, maar nog lekker in onze kamer. Maar vandaag haar ledikantje gehaald waar ze in over kan. Deze past alleen echt niet in onze kamer . Ik weet trouwens nu niet zo goed wat ik moet doen. Vandaag is alles een beetje uitgelopen waardoor mevrouw pas sinds half 9 slaapt. Nu maak ik haar altijd wakker rond 23:00 uur voor haar laatste fles. Ik vraag me alleen zo af of ze door slaapt wanneer ik haar laat liggen. Maar hier is ze nog echt te klein voor he? Want dan moet ik of over naar 4 flessen of de 5 flessen in een kortere dag proppen. Hmm, vanavond nog gewoon wakker maken sowieso, maar vraag me dit wel af. Sowieso is het wakker maken steeds moeilijker en vind het zo zielig dan. Maar ja, vraag me af of ze dan nog steeds door slaapt. Sorry, voel me zo'n zeurpiet!
@ rijtjes, mijn. Kleine man slaapt van 21:00/21:30 tot 06:00 je zou het kunnen proberen, ik kwam er achter toen ik de wekker niet had gehoord dat ie het wel kon , hoeveel voeding krijgt ze?
Oh dames, ik voel me zo schuldig, ik meld me aan maar ik heb helemaal geen tijd om te reageren!! Sorry sorry. bedankt iig voor het welkom heten het wordt tijd dat ik ga werken, dan heb ik tijd om te forummen hahahaha. ik zag wel de laatste vraag van rijtje, gewoon een keer proberen, dan weet je het Als ze honger hebben komen ze echt wel. Hier nog geen doorslapen, begint wel een beetje op te breken na 8,5 week.. Mijn eerste sliep met 6 weken door van 19.00 tot 07.00 dus ik was ook erg verwend Meiden fijne dag, en hele fijne moederdag morgen, zeker voor de dames met een eerste!! Geniet ervan
Hallo Rijtjes....hier hetzelfde probleem.....: Heb het afgelopen dinsdag op het cb gevraagd. Zij zeiden dat je echt de kleine wakker moet maken voor de laatste fles (als hij /zij de fles tegen 7 / 8 uur heeft gehad.) Hier krijgt de kleine boy tussen 7 en 8 uur de fles. Is dan hele tijd wakker en valt ook tegen 9 uur / half 10 in slaap. We moeten hem dan echt wakker maken tegen half 12....fles gaat er ook veel moeilijker in,.............maar goed, wij blijven het nog ff zo doen.... Hier verder alles oke. En bij jullie??? KLeine man begint al aardig te kletsen, zo leuk!!!!!! Ja, morgen weer moederdag he???? Idd leuk voor de mama's die nu voor t eerst moederdag vieren! Veel plezier allemaal!! En Amore1....geeft niets joh..... Nogmaals welkom.... x Lila
@ lila, de cb is dan wel erg verschillend hier zeide ze dat het niet hoeft , toch apart haha, Ja morgen moederdag toch wel speciaal zo de eerste keer Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Little: Inderdaad....overal is het weer anders. Ik denk dat iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Moederinstinct is toch het beste......toch??? Wij gaan vanmiddag naar mijn ouders ...moederdag vieren vast. Ik ga vanavond met mijn moeder en zus uit eten voor moederdag. Morgen is er hier in t dorp nog een grote braderie en kermis, daar willen we nog ff naar toe als t een beetje mooi weer is. S Middags verjaardag van kleine van vrienden. En jij, little.....nog plannen???? Ik ga zo eerst onze smurf de fles geven....hij is weer in slaap gevallen in de box......
Inderdaad moeder instinct is het belangrijkste, Ik ben vandaag lekker wezen wandelen, visite gehad Morgen voor me eigen ontbijt op bed maken haha, En langs me ma Oh je heb dus een druk weekend veel plezier
Hoi! Ook hier ligt uk inmiddels in eigen bed op eigen kamer. De eerste 2 weken lag ze 's nachts wel in de wieg bij ons omdat we op zolder slapen. Op haar eigen kamer wordt ze niet wakker van onze geluidjes en vice versa! Vanaf 3 weken slaapt ze door.... Ja ik weet het, daar zijn we echt verwend mee. De oudste sliep vanaf 6 weken door. We bakeren haar in sinds haar 3,5 week en over een weekje gaan we het afbouwen en gaat ze in principe in een slaapzakje en als ze er moeite mee heeft als overgang in een puckababy. Heb vanavond met de oudste alvast hartjeskoekjes voor de oma's voor Moederdag gebakken. Morgenvroeg moeten ze natuurlijk nog versierd worden met kleine snoepjes en suikertjes . Wij gaan dus morgen bij beide oma's langs, maar eerst morgenvroeg een zelfgeknutseld werkje in bed in ontvangst nemen. Ze heeft dat al weken verstopt op haar kamer klaarliggen.... Vandaag nog op kraambezoek geweest bij vrienden. Kindje is donderdag geboren. Jeetje, dan zie je pas hoeveel baby's groeien in 10 weken!! Niet normaal, wat een reus hebben we dan toch! Fijne Moederdag allemaal!!
Hoi meiden. Even een vlugge zwaai. Ben geveld door buikgriep.. Ook hier nog geen doorslaper terwijl het er destijds wel op leek. Het breekt mij ook op. Afgelopen donderdag is het met de prikjes goed gegaan. Hij had wel koorts, maar verder nergens last van. Hij woog 6.3 kilo bij 61.5 cm... echt een flinke bink voor zijn 7 wk oud. Sinds we zijn gestopt met de nutriton is het een ander kindje. Veel rustiger en hij heeft geen buikpijn meer. Wel spuugt hij elke voeding redelijk wat. Die gele stukjes waren melkbrokjes. Hij heeft reflux maar hij heeft daar niet zoveel last van dat ik nu medicijnen voor hem wil. We kijken het dus aan. Even een vraag: leggen jullie je kindje snachts op de buik te slapen?
Hihi...cupido....leuk nacht mailtje van je..... Hier ook nachtdienst gehad. Kleine om half 1 fles en om half 5 al weer.........tja........ Verder alles prima!! Ook mooi verwend door mijn mannen op moederdag!! Leg de kleine op zijn rug....... Ga me ff aankleden..loop nog heerlijk in pyjama.........
Hier ook leuke dag gehad met zelfgeknutseld werkje! Met F. hartjeskoekjes gebakken en versierd voor de 2 oma's en deze vandaag bezorgd!!