Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Klopt dat ik in België 'werk'. Hier werk je in bedrijven normaal door tot 39 weken zwangerschap (alleen kinderverzorgsters en kleuterjuffen moeten direct stoppen vanaf het moment dat ze zwanger zijn en in bepaalde gevaarlijke sectoren). Echter studeer ik en als ik vroeger dan mijn bevalling stop, mis ik veel lessen en examens waardoor mijn studieduur zal verlengd worden. In normale situaties zou dat niet zo erg zijn, maar bij mij betekent dit dat ik een jaar kwijt zal zijn als ik veel vakken mis (dit komt door de manier waarop mijn opleiding georganiseerd is) en dat wil ik niet.
    Ik zal ook na mijn bevalling al snel weer de meeste vakken oppakken. Maar heb dan wel vanaf juni ruim 3 maanden met de baby. Beetje uitgestelde kraamtijd ;)

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Tigermom fijn even wat goed nieuws! Hopelijk groeit de kleine van je zusje gewoon goed door en blijft je zoontje ook lekker doorslapen nu. Van te weinig slaap ga je gewoon echt stuk ... Mooi dat het nu beter lijkt te gaan dan kom jij ook aan je rust.

Rappel op zich niet erg door te werken tot je bevalling, zeker als je een studie volgt. Maar hoe zit dat dan als je zwangerschap niet goed verloopt en je er ziek van bent en/of het op het laatst niet meer volhoud? Zijn er dan wel mogelijkheden om minder te werken?

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Zo bleeh was vannacht ineens ziek., hele erge maagzuur en aan de diarree😩

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Mogelijk is het altijd. Het maakt het alleen wel een heel stuk moeilijker. Ik zou dan dus vakken missen die ik dan volgend jaar moet inhalen waardoor mijn studietijd verlengd wordt. Echter hangt mijn inkomen af van mijn studie. Dus geen lessen volgen is ook geen geld en die regel geldt tot juni 2018. Als ik dus een jaar langer er over doe heb ik een jaar geen inkomen.
    Ook dat zouden we uiteindelijk wel redden, maar dan gaan we onze levensstandaard ff moeten aanpassen.

Uiteindelijk is er zeker een oplossing en mijn man heeft al laten weten dat het voor hem geen probleem is als ik er langer overdoe. Dan gaat hij wel meer werken en we hebben nog genoeg dingen waarop we kunnen besparen.
    Maar ikzelf wil liever geen verlenging, Ten eerste omwille van het financiële, maar eigenlijk nog meer omdat ik enorm hoge eisen stel aan mezelf en gewoon in 1x wil slagen.
    Maar ook voor mij komt de baby op de eerste plaats en als blijkt dat ik eerder moet stoppen, dan zal ik dat ook doen.

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Rot voor je! Ik ben vorige week ook zo ziek geweest. Schijnt dat er iets aan het rondgaan is.

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben dan toch blij dat het in Nederland anders us geregeld. Wat een gedoe zo, geeft je ook gewoon minder rust lijkt me.

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Kan me in geval van studie goed voorstellen dat je gewoon door wilt gaan inderdaad. Alles wat lukt is meegenomen!!

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Vandaag 19 weken, nog een week en ik ben op de helft 😊. Mijn buik is (voor mijn doen dan 😅) best groot al. Vorige zwangerschappen had ik dit misschien 5/6 weken later pas. Hopelijk word ie uiteindelijk niet veel groter dan de vorige keren ...

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mooi!!

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mooi elmyra!

Ik vandaag 17 weken :)

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wauw Choco dat is ook al een behoorlijke buik!

12. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Iedereen groeit lekker door 😊

13. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Mooie buiken dames! :D

Vandaag zijn wij even op kinderwagen jacht geweest. 1e Winkel was het direct raak. We waren nog maar net de afdeling van de kinderwagens op gelopen en toen zag ik hem al staan. Ik was opslag verliefd. We hebben hem direct besteld, zodat we hem begin Januari (eigen keus) kunnen ophalen. Gelukkig was de prijs een enorme meevaller, want we hadden afgesproken niet een wagen te nemen van 1300 euro o.i.d. Aangezien we het direct compleet wouden hebben.

Deze wagen is compleet. (Reiswieg, wandelwagen, adapter voor de maxicosi, voetenzak, en bij de prijs inbegrepen een Maxicosi en luiertas). Alleen de twee regenhoezen hebben we apart gekocht. En voor de Maxicosi moet ik nog een regenhoes hebben, maar dat zijn kleine bedragen.

Dit is hem! Een soort glimmend zwarte stof (lijkt leerachtig, maar is een soort stof).

https://www.baby-dump.nl/product/kinderwagens/13/qute-q-moon/47342/qute-q-moon-technic-black/47346/qute-q-moon-technic-black/103160/

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    mooie wagen en klinkt als een goede deal
    Wij gebruiken die van mijn zoontje weer

15. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Mooie buiken hoor!

Hier mijn foto bij 17 wkn (vorige week zondag)

Bijgevoegde bestanden:

16. Jennyve

Jennyve Lid

20 apr 2016
    89
    7
    8
    NULL
    NULL
    Mooie buiken en goed nieuws las is :) fijn om te horen hoor!
    Ik heb deze woensdag m'n 20-weken echo, vind het ook heel spannend..

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mooi buikje Help!

Wagen ziet er goed uit Tigermom! Wij hebben inmiddels de donkey duo in gebruik. Nu nog met 2 stoeltjes, straks word 1 stoel een reiswieg en gaat de oudste op het meerijdplankje. Daar zit ze nu af en toe ook al op en dat vind ze erg leuk. Zelf ben ik er ook erg blij mee, hij rijd soepel en is veel beter hanteerbaar dan de duowagen die we hadden en daar kon ook nog eens geen meerijdplank achter als er 2 stoelen of 1 stoel en reiswieg op zitten. Die gaat nu op marktplaats. Hopelijk krijgen we er nog een paar centjes voor want heel goedkoop was die ook niet.

Deze hebben we nu ...

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Help85; Mooi buikje!

Lanara; Spannend! Ik vind dit naast de vroege echo de meest spannende echo die je krijgt.

Tigermom; Mooie kinderwagen :) hopelijk voldoet die aan je verwachtingen

Elmyra; oooh de bugaboo die zijn zo mooi! Maar ook zooo duur.. maar met meerdere jonge kinderen het geld waard.

Wij hebben de Mutsy Evo. Die hebben we pas net gekocht, was een mooie aanbieding aangezien het de kleur van vorig jaar was. Scheelde zo even 200 euro.
    Dus oude kinderwagen eruit (iemand heeeel blij mee gemaakt ;) ) en nu gebruiken we al een tijdje deze.
    We gaan nu een meerijplankje halen en heb voor de lange afstanden voor de baby een draagdoek zodat C dan nog in de kinderwagen kan.

Frame is bij ons donker grijs/antraciet. De bekleding is blauw/grijs.

19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mutsy zijn ook mooie wagens vind ik, maar er is in duowagens niet veel keuze helaas. En onze 'budgetkeus' van vorig jaar bleek een miskoop. Nu wel 15% korting gehad hoor in de vorm van bonnen maar we moeten nog genoeg hebben dus dat is prima. En idd er zitten straks 3 kids op en in dus die gaat zijn dienst wel bewijzen!

Zit nu in t zkhs. Weer pijn in mijn rechterflank (nierpijn?), het is nog niet zo erg als de vorige zwangerschap maar ben toch doorgestuurd. Dus nu wachten op de uitslagen van het bloed en urine en de arts die straks komt. Hopelijk zsm weer naar huis.

20. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Elmyra: Wat vervelend dat je in het ziekenhuis zit! Ik hoop dat je snel meer weet en weer naar huis kan.

Hier gisteren een drukke dag gehad en dat merk ik wel hoor. Ben dan moe en heb best wel last van mijn bekken. Wij hebben overigens ook een mutsy een 4-rider die had wel de optie voor een duowagen.

Deel Deze Pagina