♥ Uitgerekende datum ♥ 02 Maart Lis91 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 04 Maart Kimmiej89 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje! Aanoniemous ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 08 Maart Anoniemxx ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 10 Maart Annabel26 ♥ 3 kindje, ♥, Meisje! 12 Maart Navarona ♥ 4e kindje, ♥, Meisje! 13 Maart Ingrid82 ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! 14 Maart RAppel ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! Jennyve ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 17 Maart Lanara ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 18 Maart Elmyra ♥ 3e kindje, ♥, Jongen! 26 Maart Help85 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 27 Maart TigerMom ♥ 2e kindje, ♥, Jongen! 30 Maart Mir2402 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje! 31 Maart Kegi ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! Ukkie29 ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 01 April Chocochippie ♥ 2e kindje, ♥, Verrassing! 6x Jongen 10x Meisje 1x Verrassing ♥ Afspraken en Echos ♥ 12 december: Kimmiej89 - Groei-echo 12 december: Lis91 - Groei-echo + controle vk 14 december: Chocochippie - controle vk 02 januari: Kimmiej89 - Groei-echo
Chocochippie dankjewel voor het plaatsen Tigermom wat ontzettend sneu is dat als die kleintjes ziek zijn hè. Ik heb vroeger regelmatig oorontsteking gehad en het enige dat bij mij ooit hielp waren watjes met (sla)olie in het oor. Je kunt een beetje op het uiteinde van een watje deppen en dan in het oor doen een nachtje. Als het goed is zie je na 1 a 2 dagen al dat het loskomt en het verzacht de pijn heel erg. Dat laatste was ook voor mijn eigen zoontje de laatste keer een verlossing. Wat hebben jullie de 3D echo's al op tijd! Ik mag pas 7 januari en ik ben nu al zo benieuwd! Veel plezier hoor voor degene die ze nu nog gaan doen.
Hoe is het trouwens met jullie vitamine D ? Ik zag vandaag op het nieuws dat als je vitamine D te kort hebt als zwangere je 2x meer kans hebt op een autistische baby/kind
Moet je dat extra slikken dan? Mijn vlsk gaf aan dat ik mocht stoppen met die 'mama tabletten' na 12 weken. Zit vitamine D al niet in heel veel eten?
Vitamine D zit maar heel weinig in ons eten, ongeveer 20%. Het meeste vitamine D krijg je door zonlicht.
Volgens mijn vk zit 1/3 vitamine D in eten en 2/3 via zonlicht. Het beste is volgens mij tussen 12:00-15:00 buiten te zijn, maar aangezien we nu geen zonlicht hebben krijg je weinig binnen.. Ik had flink te kort en slik druppels (vitamine D spierkracht van orthica) ze adviseren 1 druppel na het avondeten (dan neemt je lichaam t beter op doordat je wat vettiger eet dan ontbijt etc) bij 10 weken had ik rond de 23 wat heel laag is en risicovol en nu week 27 zit ik op 87.5 en dat is goed je moet volgens mij tussen de 80 en 100 zitten. Mir, waarom moest je daarmee stoppen? Is dat met een bepaalde rede?
Tiger fijn dat het iets beter gaat. Wat sneu van je zoontje. Beterschap!! Volgens mij kan je multivitaminen voor zwangerschap de hele zwangerschap slikken, dus het advies om er mee te stoppen is een beetje vreemd. Want dat 'moet' niet, het kan namelijk geen kwaad. De hoeveelheden zijn afgestemd op zwangere vrouwen, dus te veel krijg je nooit. Maargoed je hoeft je volgens mij ook niet meteen ernstige zorgen te maken hoor ... Als je een gevarieerd dieet hebt en je komt regelmatig buiten dan zit het ook wel goed. Alleen is zonlicht vangen in de winter wel wat lastiger dan in de zomer. Vandaag de meisjes weer ophalen, zijn twee nachtjes bij opa en oma. Had het lawaai van de verbouwing een beetje onderschat en dacht dat ze overdag wel hun slaapjes zouden pakken. Niet dus . Resultaat vorige week, twee oververmoeide kindjes die ook nog eens bang waren voor al het lawaai. Dus ze zijn nu lekker 3 dagen in de rust en vanaf morgen is de afwerking (stukadoor en elektricien) dus dat maakt geen lawaai. Morgenavond de 3D echo ... aftellen ! Volgens mij ben ik niet vroeg hoor. Ze zeggen tussen 24-28 weken maar het mooist bij 26 weken en ik ben morgen 25+6 ... Bij de meisjes ook rond 26 weken die echo gedaan. Fijne dag allemaal, ik spring onder de douche, de bouwers komen al over een klein uurtje.
Elmyra ook al een vroege vogel Gaat de verbouwing goed? Agut arme meiden! Ze hebben nu in elk geval lekker bij kunnen slapen! Ik heb alles gelezen maar ben de helft alweer vergeten 😅 Vitamine D was bij mij ook te laag maar ik slik helemaal niks ervoor. Vorige keer ook niet gedaan en pas als een volgende test hetzelfde zegt ga ik wel kijken. Wij hebben zo een begrafenis om 9 uur dus vandaag vroeg dag voor ons. C is sinds gisteren van de speen af dus die werd vanacht huilend wakker, duurde ruim een uur voordat ze weer sliep. En ik heb een zere strot heb ook bijna geen stem... Gaat dus lekker hier 🙄
Jullie zijn er inderdaad op tijd bij. Ik had vanmorgen mijn kleine mannetje met buikpijn naast mijn bed staan. Dus dat wordt een dagje bankhangen. Ik moest niet stoppen, maar de vlsk zei dat ik ze niet meer hoefde te slikken. Ze houden het volgens mij niet eens bij. Alleen het foliumzuur vonden ze belangrijk. Wat spannend Elmyra...benieuwd of je kleintje er een beetje mooi voor gaat liggen. Ik zit dan op 28 weken met de 3D echo. Dan valt het inderdaad mee.
Spannend Elmyra veel plezier met de echo! Ik had net als Kimmiej met 26 weken de 3D echo, al wilde mijn baby niet graag laten zien hoe hij eruit komt te zien haha. Ik zit vandaag alweer op week 28 en dus in mijn laatste trimester! Het gaat snel, volgende week de sleutel en we hopen eind januari helemaal over te zijn. Dus ik dacht gaat lekker snel voorbij maar mijn moeder zei direct, vergeet dat maar zodra je over bent dus die 6 weken net zolang als je hele zwangerschap voor je gevoel haha
Jaaa het gaat idd best wel snel allemaal. Morgen 26 weken ... Het grote werk van de verbouwing is nu klaar. Vandaag nog de stucadoor en dan moeten we zelf aan de slag. Hopelijk kunnen we eind januari gaan beginnen met het inrichten van de babykamer. Daar kijk ik echt wel naar uit nu. En hopelijk blijft beebje iig lekker zitten tot minimaal 37 weken. Morgen gaan we even naar een behangetje kijken. De meiden zijn weer thuis! Dat vinden ze toch ook wel weer leuk ... de oudste (24mnd) zei: 'thuis, jeeeej' 😅. Zo lief. De jongste (12mnd) moest gisteravond even wennen weer aan haar bedje maar na een keer troosten is ze lekker gaan slapen. Spring weer onder de douche (ga altijd eerst ff rustig ontbijten om wakker te worden) en dan de dames uit bed. Ze worden altijd wel wakker als papa opstaat om 6 uur. Nou vnvnd de 3D! Het zegt natuurlijk niet zo veel zo'n echo foto. Maar na 2 meiden ben ik zooooo benieuwd wat voor jongensbaby wij gemaakt hebben 😏!
Veel plezier elmyra. Hier hebben we vandaag een bezoekje aan de huisarts gepland. Deze nacht het uitgeschreeuwd in bed bij het omdraaien. Mijn bekken zat totaal vast en deed zo pijn. Kan momenteel nog amper lopen of gaan zitten. Geen optie om te gaan werken vandaag.
Veel plezier Elmyra! Kegi jeetje wat rot zeg, hopelijk kan de ha iets voor je betekenen. Ik ben verkouden Pff. Heb het gevoel alsof er constant een sneltrein over me hoofd heen raast. Vanacht ook weer een rot nacht, C heeft 2,5 uur gehuild vanwege der speen. Vandaag de knuffel gegeven die aan der speen zat en gezegd dat de speen op is Dat accepteerde ze zowaar en ging direct slapen Als ik dat nou vanacht gedaan had had het een hoop ellende bespaard. De kleine beweegt er echt op los. Vooral als ik een ijsje eet zo grappig!
Oeff wat rot Kegi! Ik ben ook wel benieuwd wat ze voor je hebben kunnen doen. Hoe was je echo Elmyra?