Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt Kim, ik neem aan dat ze de placenta/navelstreng ook goed in de gaten houden? Mooi dat ze binnen de marges is iig. Mijn beide dametjes waren ook beneden gemiddeld qua formaat, maar wrschlk baar ik gewoon geen grote kindjes omdat dat niet bij mijn lichaam past.
    Ze houden je iig goed in de gaten nu! En zo hoort het ook.

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier ook sinds gister een minder beweeglijk kindje. Al was ie vannacht wel weer aardig aanwezig. Ze krijgen idd steeds minder ruimte maar ik vind het ook niet prettig hoor.

Heb heel veel last van mijn maag, pijn en kotsmisselijk. Vannacht ook amper geslapen. Ik gebruik omeprazol, maar als dit zo doorgaat ga ik vragen of ik de dosering mag ophogen.

3. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

KimmieDat je kindje in een stuit ligt kan nog alle kanten op. Mijn zoontje was tegen het einde van de eerste zwangerschap nog vrij klein. Hij maakt op het laatst nog een klein groeispurtje. Hij lag hierbij tot het allerlaatste moment nog te draaien van stuit, naar normaal en terug. Een paar weken voor de uitgerekende datum lag hij dik in een stuit, maar op hetlaatst draaide hij nog terug. Hierdoor lag hij niet goed vast bij de bevalling, maar dat mocht de pret niet drukken.

lis bij mij ligt de placenta ook voor en je merkt inderdaad wel verschil in hoeveel je voelt. Zeker als je kindje net even wat rustiger is. Hopelijk stellen de controles je gerust.

Ik ga overigens wel een shoot doen. Ik heb het de eerste keer ook gedaan en de foto's hangen zo mooi bij de trap. Een newborn shoot heb ik eigenlijk nooit gedaan. Dat lijkt me wel heel erg leuk.

4. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Kimmiej begrijp je bezorgdheid. Hebben ze vorige keer je placenta niet gecontroleerd na de bevalling?

5. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik had toen een andere vk en ze heeft hem geloof ik ff omhoog gehouden maar meer weet ik niet meer omdat mijn zoontje niet huilde en gelijk uitgezogen moest worden was er wat paniek

6. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Controle + de groei-echo gehad, alles is prima, de benen lopen een weekje achter qua groei en de rest een weekje voor ze verwacht dat hij ongeveer 150gr "zwaarder" word dan het gemiddelde..

Volgende groei echo moet ik bij het echo bureau laten maken omdat daar de apparatuur wat beter is en 4 januari nieuwe controle afspraak.

Morgen heb ik voorlichting in het ziekenhuis over het bevallen en ze gaat nog een afspraak voor me inplannen met de gynaecoloog en de de persoon over de ruggenprik voor wat meer informatie. 30 januari nog voorlichting bij de verloskundige ook over bevallen en borstvoeding etc.

7. Lanara

Lanara Actief lid

4 jul 2016
    154
    80
    28
    Docent hoger onderwijs
    België
    Fijn dat alles in orde is, Lis.
    Kimmie, je wordt vast goed begeleid. De experten weten wel wat ze doen! Ik begrijp dat je je zorgen maakt.

Hier voel ik de baby vooral 's avonds bewegen, als ik in de zetel of in bed lig. Overdag voel ik er niet veel van, waardoor ik ook altijd even ongerust word... Maar 's avonds is ie er dan meestal volle bak... :)

Morgen op controle bij de gyn. Altijd weer spannend!

Welkom ook aan de nieuwe mama's!

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Lis fijn dat de groeiecho goed was! Ben je weer gerustgesteld?
    Bij C liepen der beentjes ook altijd achter maar ze werd geboren met behoorlijk lange stelten ;)

9. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ja, ik ben zeker gerustgesteld! En die beentjes, maakt me niet zo veel uit, mijn vriend en ik zijn beide lang dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij kleine beentjes heeft, maar we gaan het meemaken!

10. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Kim: Ik begrijp je zorgen. Ze houden het gelukkig goed in de gaten. En altijd je zorgen uitspreken. Vaak kunnen ze je wel geruststellen.

Lis: Fijn dat de echo goed was! :D

Annabel: Balen dat je ook last krijgt van je bekken. Rot pijn is het!

Elmyra: Rot dat je je zo misselijk voelt. Houdt dit dan de gehele zwangerschap aan??

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mooi dat alles in orde is Lis! Die benen zegt niet zoveel hoor, bij mijn oudste waren de beentjes kort, bij mijn jongste zaten ze op de p100 😳. Inmiddels heeft ze dezelfde kabouterpootjes als mijzelf en de oudste 😅.

@Tiger ja waarschijnlijk wel. Ik heb buiten de zwangerschappen om ook regelmatig klachten en maagslijmvliesontstekingen. Heb ook een middenrifsbreuk, bij de vorige zwangerschappen werd het ook steeds erger naarmate de buik groeide dus dat zit er nu ook wel in. Niet bevordelijk voor de nachten ook, maagpijn en misselijkheid daargelaten ☹️️.

12. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik ben net terug uit het ziekenhuis van de informatie avond over de bevallen in het ziekenhuis, uiteraard werd daar ook pijnbestrijding besproken en ik vroeg me af wat jullie eventueel willen/gaan doen? of wat sommigen van jullie in het verleden hebben gehad aan pijnbestrijding en hoe jullie dat hebben ervaren...

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik wil nu poliklinisch bevallen. Maar bij de eerste heb ik een ruggenprik gehad. Het was wel echt heel ontspannen moet ik zeggen haha. Maar vind het niet fijn dat het dan nog even duurt voor je weer mobiel bent.

14. Chocochippie

Lis in principe kies ik voor geen pijnbestrijding maar moet het net als vorige keer echt niet meer gaan ga ik weer voor petidine.
    Ik lag heerlijk te slapen tussen de weeen door 😂 En viel zelfs tijdens het persen af en toe in slaap.

Ik zit te twijfelen om een bv cursus te doen.
    Iemand dit gedaan? Voordelen, nadelen?
    Of waarom heb je het wel/niet gedaan?
    Ik twijfel al vanaf de termijnecho over die cursus en moet nu wel gaan beslissen.

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik wil t weer zonder pijnbestrijding doen als t weer lukt.

En bv cursus heb ik gedaan vorige x. Wel wat aan gehad helaas lukte het maar een maandje

16. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik denk dat ik ook in eerste instantie voor geen pijnbestrijding ga, maar mocht ik het niet volhouden moet ik toch even goed ga nadenken wat ik wil..

Over de bv cursus, ik twijfel daar ook over, ik ga ieder geval wel naar een informatie avond, misschien dat dat al wat meer helpt.

17. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    ♥ Uitgerekende datum ♥

01 Maart
    Lana1980 ♥, 2e kindje, ♥, Meisje!

02 Maart
    Lis91 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

04 Maart
    Kimmiej89 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje!
    Aanoniemous ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

08 Maart
    Anoniemxx ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

10 Maart
    Annabel26 ♥ 3 kindje, ♥, Meisje!

12 Maart
    Navarona ♥ 4e kindje, ♥, Meisje!

13 Maart
    Ingrid82 ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!

14 Maart
    RAppel ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!
    Jennyve ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

17 Maart
    Lanara ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

18 Maart
    Elmyra ♥ 3e kindje, ♥, Jongen!

26 Maart
    Help85 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!
    Nadine2 ♥ 1e en 2e kindje, ♥♥, Jongen & Jongen!

27 Maart
    TigerMom ♥ 2e kindje, ♥, Jongen!

30 Maart
    Mir2402 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje!

31 Maart
    Kegi ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!
    Ukkie29 ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

01 April
    Chocochippie ♥ 2e kindje, ♥, Verrassing!

8x Jongen
    11x Meisje
    1x Verrassing

♥ Afspraken en Echo’s ♥

14 december: Chocochippie - controle vk

02 januari: Kimmiej89 - Groei-echo
    04 januari: Lis91 - controle VK

18. Chocochippie

Ik denk dat ik me maar gewoon opgeef voor zo een cursus.
    Slecht zal het in elk geval niet zijn ;)

Afsprakenlijst is weer flink leeg ;)

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik moet 27 december weer naar de verloskundige en een echo.

20. Chocochippie

♥ Uitgerekende datum ♥

01 Maart
    Lana1980 ♥, 2e kindje, ♥, Meisje!

02 Maart
    Lis91 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

04 Maart
    Kimmiej89 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje!
    Aanoniemous ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

08 Maart
    Anoniemxx ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

10 Maart
    Annabel26 ♥ 3 kindje, ♥, Meisje!

12 Maart
    Navarona ♥ 4e kindje, ♥, Meisje!

13 Maart
    Ingrid82 ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!

14 Maart
    RAppel ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!
    Jennyve ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

17 Maart
    Lanara ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!

18 Maart
    Elmyra ♥ 3e kindje, ♥, Jongen!

26 Maart
    Help85 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen!
    Nadine2 ♥ 1e en 2e kindje, ♥♥, Jongen & Jongen!

27 Maart
    TigerMom ♥ 2e kindje, ♥, Jongen!

30 Maart
    Mir2402 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje!

31 Maart
    Kegi ♥ 3e kindje, ♥, Meisje!
    Ukkie29 ♥ 1e kindje, ♥, Meisje!

01 April
    Chocochippie ♥ 2e kindje, ♥, Verrassing!

8x Jongen
    11x Meisje
    1x Verrassing

♥ Afspraken en Echo’s ♥

14 december: Chocochippie - controle vk
    27 december: Annabel26 - controle vk + echo

02 januari: Kimmiej89 - Groei-echo
    04 januari: Lis91 - controle VK

Deel Deze Pagina