Een versie kan altijd nog. Als een kind in stuit ligt om een bepaalde reden (vorm van bekken of wat dan ook) dan zal het toch niet draaien. Versie word niet door iedereen als 'goed' ervaren (weet ik vanuit mijn omgeving), lukt ook niet altijd en er kleven (hoe klein ook) wel risico's aan. Mocht Moxa niet werken kan je alsnog een versie proberen, maar een versie zou zeer zeker niet mijn eerste keuze zijn. In geval van Moxa draait het kindje uit zichzelf als de fysiek van de moeder dat toelaat ... Dus dan komt er geen dwang met mensenhanden aan te pas. Dit komt van stuitligging.nl Alle voordelen van moxa-therapie op een rijtje: - De behandeling is voor de aanstaande moeder en voor het ongeboren kind zeer veilig. De spontane draaiing wordt uitgelokt; er is geen direct contact met de baby. - De behandeling is niet belastend voor de moeder. De uitwendige versie die een gynaecoloog uitvoert in de 36ste week, kan zeer belastend zijn. - Er zijn geen bijwerkingen bekend. - In 75% van de gevallen draait het ongeboren kind spontaan in de baarmoeder, mits de behandeling tussen de 33ste en de 36ste week van de zwangerschap is uitgevoerd. - Door moxa-therapie is de kans 75% groter dat de aanstaande moeder op een natuurlijke manier kan bevallen. - De behandeling kan thuis plaatsvinden doordat hij heel eenvoudig te leren is.
Ziezo, eergisteren controle bij de gyn. Alles goed, baby zit zelfs twee weken voor op groei. Bij de geboorte schat de gyn een gewicht van 3.9 kg en 52 à 53 cm. Dat belooft! Ik ben zelf met 4.3 kg geboren en de gyn zegt dat dit dan vaak voorkomt dat ikzelf ook van een kanjer zal bevallen... Mooie regelmatige hartslag, 't is wel een dwarsligger (hoofdje links van mijn navel), maar nog tijd om te draaien... Een versie, dat ken ik niet.. Ik zoek het eens op Gisteren ook wat babykleertjes, doorgekregen van familie, geselecteerd. Toch schattig en ook wel wat gek om voor te stellen dat dit binnen drie maanden om je eigen kindje kan zitten! Ruggenprik of niet, daar ben ik nog niet uit. Zou zeker bv willen geven en zou niet zo goed zijn voor de opstart van de bv. Aan de andere kant: met het voorspelde gewicht kan ik een natuurlijke bevalling misschien niet aan... Is zo moeilijk om te voorspellen hoe het zal zijn, aangezien het mijn eerste kindje is... 13 januari weer op controle bij de gyn.
Ik heb bij de eerste ook een ruggenprik gehad en totaal geen moeite gehad met bv gelukkig. Dit keer bewust flesvoeding omdat het voeden ook veel tijd kost en met een peuter en een kleuter is dat lastig. Vooral met schooltijden omdat je echt voed op verzoek.
Ben er nog niet aan uit welke voeding te kiezen. Heb bij de jongens 2x geprobeerd. Bij de eerste maar 2w volgehouden en bij de 2de ongeveer 14m. Zou nu weer willen proberen, maar lijkt me lastig om te combineren met de jongens. En het zou leuk zijn als papa ook eens kan overnemen. Maar langs de andere kant wil ik haar ook de beste start geven. En natuurlijk ook de intieme band die je creëert. Vind het toch speciaal om te geven. Van een versie heb ik eigenlijk nog nooit gehoord en dat andere (naam even kwijt) ook niet. Ga het eens opzoeken. Gisteren nog wat spullen gekregen van mijn schoonbroer. Vooral lakens voor op bed, steeltjes... begint allemaal reëel te worden. Kan me soms zo moeilijk inbeelden dat er binnen 3m een kleintje bij zal zijn. Pijnbestrijding hoef ik niet over na te denken want het wordt ks.
♥ Uitgerekende datum ♥ 01 Maart Lana1980 ♥, 2e kindje, ♥, Meisje! 02 Maart Lis91 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 04 Maart Kimmiej89 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje! Aanoniemous ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 08 Maart Anoniemxx ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 10 Maart Annabel26 ♥ 3 kindje, ♥, Meisje! 12 Maart Navarona ♥ 4e kindje, ♥, Meisje! 13 Maart Ingrid82 ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! 14 Maart RAppel ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! Jennyve ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 17 Maart Lanara ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! 18 Maart Elmyra ♥ 3e kindje, ♥, Jongen! 26 Maart Help85 ♥ 1e kindje, ♥, Jongen! Nadine2 ♥ 1e en 2e kindje, ♥♥, Jongen & Jongen! 27 Maart TigerMom ♥ 2e kindje, ♥, Jongen! 30 Maart Mir2402 ♥ 2e kindje, ♥, Meisje! 31 Maart Kegi ♥ 3e kindje, ♥, Meisje! Ukkie29 ♥ 1e kindje, ♥, Meisje! 01 April Chocochippie ♥ 2e kindje, ♥, Verrassing! 8x Jongen 11x Meisje 1x Verrassing ♥ Afspraken en Echos ♥ 15 december: Lis91 - afspraak gynaecoloog (ivm eventueel ruggenprik) 23 december: Elmyra - controle vk 24 december: Lis91 - groei/liggings echo 27 december: Annabel26 - controle vk + echo 27 december: Kimmiej89 - controle vk 02 januari: Kimmiej89 - Groei-echo 04 januari: Lis91 - controle VK 04 januari: Chocochippie - controle vk 13 januari: Lanara - controle gynaecoloog
Tigermom hoe gaat het eigenlijk met jou? Tis zo stil van jou kant dus hoop dat alles goed gaat! Ik merk nu wel dat als ik me teveel inspan ik last krijg van mijn buik. Moet mezelf soms echt even tot een stop roepen anders krijg ik last van mijn buik.
Zijn jullie ook zo benauwd? De kleine ligt hier zo hoog dat ze zowat me middenrif verdrukt echt niet relaxt!
Tiger ook benieuwd hoe het met je is. Kimmiej vervelend dat je er zo'n last van hebt. Ik heb vooral veel last van mijn maag. Benauwdheid zo nu en dan ook wel. Lanara fijn dat alles goed was! Ben benieuwd of die schatting uiteindelijk blijkt te kloppen. Ik hoor vaker dat ze er nogal naast zitten. Aan de andere kant wel fijn om een beetje een idee te hebben. Mijn meisjes waren 5,5 en 6 pond en 48cm ... maar geen idee wat babyboy daarbinnen allemaal aan het doen is 😅. Ik heb vandaag nog een setje kleding gekocht ... nu heb ik 'al' 4 setjes. Maat 50 2x en maat 56 2x. Dit is het pakje ☺️.
Kimmiej ik las net je topic, klinkt echt niet fijn. Kan je aan de gynaecoloog niet vragen of die tips voor je heeft? Doe voorzichtig! Elmyra Aah schattig! En wat een kleintjes! Mijn dochter werd op 3600 gram geschat met 40 weken. Ik ben bevallen met 39+4 en ze woog 3562 gram en was 52cm dus ze hadden goed geschat. Deze baby word ook op 3600 gram geschat. Enne je zit in het 3e trimester! Whoeehoeee Ik ben vandaag 25 weken
Ik las het ook net Kimmiej! Denk dat je er goed aan doet om toch even te bellen met gyn of vk. Ze hebben misschien tips of kunnen je geruststellen door bijv even je saturarie te meten. Choco bij jou hebben ze het goed geschat dus! De oudste schatte de vk 7 pond op 40wk en was 6 pond. Tja en de jongste daar zei ze (lekker makkelijk natuurlijk), vergelijkbaar met de oudste. Ik moet vrijdag weer naar de vk. Ik ga dan eens vragen ... maargoed ik heb (op de liggingsecho over 7 weken na) geen echo's meer dus dat moet ze op de tast doen. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat dit ineens een 8 ponder is ofzo 😅. Jij 25 weken dus ... ook op naar het derde trimester. Die 2 weken zijn zo weer voorbij.
Ik krijg ook in principe geen echo's meer behalve als de baby in suit blijft liggen of als ze de groei niet vertrouwen. Met 20 weken werd er volgens de curve al geschat op 3600 gram bij geboorte dus ze heeft netjes de curve gevolgd. Deze baby is in alles wat eigenwijzer dus zou zo maar kunnen dat het ineens gaat veranderen. Ach 7 pond is goed te doen hoor 8pond klinkt gelijk zo zwaar Kreeg vandaag de vraag hoelang ik nog moest werken Toen ik zei 11 weken (met 36 weken ga ik met verlof) schrok die vrouw. Ze dacht dat ik nog maar een week of 2 moest voor mijn verlof
En Kimmiej gewoon bellen hoor! Je bent vast niet de enige die deze klacht heeft tijdens de zwangerschap. De vk heeft hopelijk wel een paar goede tips voor je
Wat naar Kimmiej, hopelijk heeft vk paar tips voor je en heb je er snel minder last van.. Wij hebben inmiddels de sleutel van ons huis en zijn druk bezig met "klussen" en dan eindelijk de babykamer klaar maken!
Jeetje wat verrot Kimmiej. Zou er inderdaad wel over bellen, maar dat ga je volgens mij al doen Hier even een rot periode achter de rug. Een depressie tijdens de zwangerschap is minder snel opgelost dan ik had gehoopt. Was voor mij even lastig afgelopen weken. Eergister bij de gyn langs geweest, omdat ik al uren pijnlijke harde buiken had. Krampen vooral. Gelukkig bleken die krampen niets te doen, maar wel verplicht in de rust dit weekend. Wat niet echt lukt haha.. Weetje, misschien heel raar voor jullie om te lezen, maar ik zie er als een blok tegenop om dit kindje te krijgen. Het is momenteel zo uitzichtloos allemaal dat ik er zwaar tegen op zie om nog een kind op te voeden.