Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Jaaaaa verlof!!!!!

Mss beetje vies praatje en als mensen het vervelend vinden sorry alvast..
    ik verloor net een prop slijm echt taai en dik leek wel lijm. Ongeveer 2cm groot. Ik heb t gisteren ook gezellig gehad met mijn man dus dacht ja mss is het wel daarvan maar das niet zo compact vaak..

Bij mijn zoontje heb ik ook zoiets verloren ook zonder bloed erin. Herkennen mensen dit? Of zou het toch nog van gisteren zijn?

2. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Het was bij je zoontje niet de slijmprop? Dat je kort daarna bent bevallen? Ik zou het anders niet weten. Lijkt me inderdaad niet van je man.

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Bij mijn zoontje verloor ik wel een slijmprop maar wel zonder bloed erin. Veel mensen zien er bloed in maar ik niet toen

4. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Volgens mij kan het ook wel zonder bloed erin. Als dit hetzelfde eruit ziet en het zit je niet lekker kan je altijd even informeren bij de vk toch?

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Pff, ondanks dat de kleine man aan het indalen lijkt te zijn komt er niet meer ruimte in mn buik. Mn buik voelt echt veel te klein, terwijl ik van mezelf heel lang en groot ben. Alles wat ik eet, ook al is het een bakje soep, voelt alsof het niet past ofzo hahaha.. behoorlijk onaangenaam gevoel.

6. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Jeetje tiger, wel fijn dat alles goed is!

En ja, ik weet dat ze het moeten leren.. maar 4x achter elkaar iemands bloeddruk opmeten is niet goed, dus vind het ook bijzonders dat er niet ingegrepen werd, ze is me te betweterig niet het idee dat ze het moet leren, zeg maar haha..

7. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ja, ze moet niet doen alsof ze het allemaal wel weet en het vervolgens zovaak fout doen. Bloeddruk meten is volgens mij ook een handeling die ze als basis al onder de knie had moeten hebben? Maar geen idee wat de toelatingseisen tegenwoordig zijn voor zo'n opleiding. ;)

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Kimmiej ik had dat gisteren ook, leek wel een snottebel 🙊
    Alleen was dit wittig en zonder bloed dus twijfelde ook of het een deel van de slijmprop was.

Tigermom klinkt behoorlijk lastig. Nog ff volhouden meid!

Lis91 nee 4x is wel overdreven om bloeddruk te meten. Gewoon even aangeven bij je vk. Zit je vk er overigens niet bij als de stagiair handelingen doet?
    Hier zit de vk er gewoon naast terwijl de stagiair de afspraak doet. Zij controleert ook alles na, bloeddruk, ligging kindje etc.

Vandaag het eerste pakje in maat 50 gekocht! Maatje 56 hadden we al van dezelfde serie.
    En een vestje om gelijk te gebruiken.
    Gisteren een tripp Trapp op de kop getikt van Mp.
    Ga em wel verven want hij is een beetje kaal, maar dat komt wel in mijn verlof :D

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier net ook weer witte/transparante slierten

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Blijft t wen beetje houden dus denk niet dat t nog van manlief is haha

11. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Chocochippie en Tigermom, ja die zit er bij maar word niet gecontroleerd als zij iets gedaan heeft.. Tenzij ze zelf aan geeft wil je het eens controleren. Dus ik geef het gewoon aan volgende keer. Ze mag het zeker van mij doen, want ik weet dat iedereen het moet leren, maar je moet de basis wel kunnen voor je het op iemand probeert lijkt mij haha.

Foto van de babykamer! De knoppen op de commode ga ik nog veranderen maar dat doe ik zodra we echt verhuisd zijn, hopelijk volgende week!
    Schermafbeelding 2017-01-29 om 20.35.10.jpg

12. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mooi!!

13. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Mooie babykamer Lis!
    En Kimmie ik denk dat het je slijmprop was. Soms zit er bloed bij en sommige dames verliezen hem in delen. Ik verloor van de week een stukje toen ik uit bad stapte. Rozig van het bloed.

Het blijft afwachten allemaal...

14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wauw mooi Lis! Die muur met die vlakken ook heel leuk gedaan!!!

Hier slijmprop beide keren zonder bloed geweest en in delen ... Dus kan beide goed. Ik verlies nu ook steeds stukjes.

Vandaag een leunkast/trapje gescoord voor een mooi prijsje. Nog wachten op het vloerkleed en enkele accessoires en het is helemaal af!

15. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    @Elmyra & Lis91 Wauw supermooi allebei!!

Hier vandaag echo gehad, en helaas ook hier geen goed nieuws gekregen.

Mijn placenta werkt niet meer naar behoren (calcium/kalk), en vandaar ook de lichte groeiachterstand van de kleine man. Hij heeft aangegeven dat de kleine zeker niet langer dan de 40 weken mag blijven zitten, omdat mijn placenta dat gewoon niet trekt. Zijn advies is ook om mij door te sturen naar de gynaecoloog en dit daar goed in de gaten te blijven houden, ook al zit hij nog op de onderste lijn en er gelukkig niet onder. Kans is dus groot dat ik ingeleid ga worden voor de 40 weken..

Morgen dus naar de verloskundige, en dan gaan we bespreken wat we nu gaan doen. Ik denk dat ze me nu zeker door gaan sturen, maar je weet het maar nooit.. In mijn ogen is het nu gewoon niet slim meer om bij haar te blijven, maar is doorsturen het beste. Ik wil dat de kleine en zijn groei goed in de gaten gehouden worden.

Misschien heel stom, maar het voelt echt een beetje alsof mijn lichaam mij en de kleine in de steek laat. Ook al is het me duidelijk gemaakt dat ik er niks aan kan doen aan verminderde placentafunctie, het is gewoon de ene persoon voor de ander. Ik ben in ieder geval wel blij dat er een oorzaak is gevonden voor zijn groeiachterstandje, en eentje die niet met zijn gezondheid te maken heeft.

Morgen weten we meer.....

16. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Wat spannend geneeke, maar wel fijn dat jullie nu meer duidelijkheid hebben!

17. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oooh niet leuk zeg :(! Wat spannend ... Lijkt mij niet meer dan normaal dat je per direct door de gynaecoloog word overgenomen en daar ook extra in de gaten gehouden word.

Snap je gevoel wel, maar natuurlijk kan jij er niks aan doen! Je wilt gewoon dat alles goed gaat en dit soort dingen zijn veel te spannend.

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

geneeke ojeetje :/
    Het lijkt me niet meer dan logisch dat je nu onder controle komt van de gynaecoloog.
    Het is gelukkig optijd gezien dus ze kunnen he nu goed in de gaten gaan houden.
    En het ligt uiteraard niet aan jou! Dit is gewoon domme pech

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Jeetje balen geneeke! Goed wel dat ze je direct strak in de gaten houden nu

20. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Wat een rot nieuws Geneeke, fijn dat ze je nu goed in de gaten houden!

Ik heb vandaag met de verloskundige gesproken en aangegeven dat ik liever geen stagiaire meer bij de gesprekken heb, niet om haar en ik ben zeker voorstander van het leren in de praktijk maar de laatste 2 keer was mijn bloeddruk zo hoog en is hij meerdere keren gedaan achter elkaar (3/4/5 keer) wat sowieso al niet goed is en in zo'n korte tijd van een veelte hoge bloeddruk naar een normale bloeddruk was volgens de verloskundige ook dat de hoge niet betrouwbaar was.

Ik heb in de praktijk meerdere verloskundige die ik zie, weet niet of dat overal zo is maar de een ziet het anders dan de ander.. voel me wel een beetje lullig naar de stagiaire maar mijn eigen gezondheid en die van mijn baby gaan voor..

Deel Deze Pagina