Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik baal maar het is niet anders

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Heel veel succes meid! Hopelijk dit keer een betere ervaring ... Balen dat het alsnog zo moet. Maar het komt vast goed 💪🏻.

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oooh dat is echt goed zeg en dan al weer bijna op geboortegewicht 💪🏻! Jij hebt ook 3 kindjes nu toch? Of verwar ik je met iemand anders?

4. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Succes! Hoop ook op een beter ervaring voor je.

Gister de mri scan gehad, nu wachten op de uitslag, ben benieuwd wat de vervolg stappen zijn.. maandag a.s. hebben we eerste consult bij het consultatie bureau want die kon niet door gaan omdat ik naar het ziekenhuis moest.. Ben erg benieuwd, vooral na hoeveel cc S nu "mag" drinken en of we een beetje in de buurt komen haha.

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Succes Choco! :D Ik snap dat het niet is wat je wou, maar het is het beste voor jou en de kleine en ik duim dat het meevalt voor je.

Hier op de 10e en laatste dag van de kraamzorg nog een hele hectische ochtend gehad. N. drinkt al een aantal dagen zeer matig en is erg snel moe tijdens een fles. Ook viel hij gister weer af en vandaag een beetje gegroeid, maar niet wat we wouden zien. Dus kwam vandaag de lactatie kundige en die heeft zn mondje bekeken en een voeding geobserveerd. Conclusie is dat hij ten eerste spruw heeft en een hoog gehemelte. De spruw kan behandeld worden met kokosolie. En hij heeft daarnaast ook nog een strakke bovenlipriem en strakke tongriem. Het is voor mn kleine mannetje dus een enorme opgave om te drinken en dit kost hem zoveel energie dat hij daarom niet goed drinkt en niet goed groeit. Dit brak mn hart wel, want ik had zelf al sterk het gevoel dat de voedingen vermoeiend waren en dat je dit dan hoort is best even slikken. Want je wil natuurlijk het beste voor je kleintje. En daarom wordt hij volgende week Dinsdag gezien door een mevrouw die waarschijnlijk zijn lip en tong riempjes gaat wegbranden. Dat zou enorm moeten gaan helpen met het drinken. Ik probeer er maar niet aan te denken hoe dit voelt, want dat trek ik nu niet haha..

Zijn er hier meer dames die het moeilijk vonden dat de kraamhulp wegging? Dit was zo'n enorm lieve vrouw. Heb echt super veel aan haar gehad en ik ga haar serieus missen. Ik hoop toch dat ik haar nog eens terug mag zien, maar ik begrijp ook dat dit natuurlijk niet kan (Heb zelf ook mn papieren voor kraamhulp en je kan onmogelijk contact houden met de gezinnen).

6. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Dag lieve dames zou ik hier een beetje mogen meelezen en schrijven? Ook al heb ik dat niet eerder gedaan? Was vooral actief in de topics van laatste 10'weken aftellen en bevalling kan elk moment beginnen maar daar pas ik niet echt meer ;), en herken wel een boel namen van jullie ook daarvan.
    Merk dat ik best graag nog wat ervaringen zou willen lezen van nieuwe mama's en jullie zijn allemaal van dezelfde tijd uitgerekend.
    Ons ukje (eerste kindje) is nu overigens 9 dagen, vandaag onze eerste dag zonder kraamhulp (vond ik ergens niet zo'n ramp, had er ietsje meer van verwacht). En ik vind het soms lastig om die roze wolk te vinden.

7. Lanara

Lanara Actief lid

4 jul 2016
    154
    80
    28
    Docent hoger onderwijs
    België
    Succes Choco, welkom Keija!
    Ik morgenochtend controle, benieuwd of er x veranderd is aan mn bmhals ondertussen... fingers crossed!

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Welkom Keija!

Lanara heel veel succes morgen ik ga voor je duimen!

Ik zie net dat ik echt eens een nieuwe banner moet 😂

9. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik vond het ook erg moeilijk toen de kraamhulp wegging, ik heb nog wel een beetje contact met haar via de app omdat mijn gezondheid niet goed ging natuurlijk en ze wilde graag op de hoogte blijven. Ik zal haar af en toe nog wel eens een foto appen want ik weet dat ze dat leuk vind maar uit eindelijk zal dat wel verwateren, maar mochten wij ooit een tweede kindje verwachten weet ik dat ik haar weer als kraamhulp wil!

Hier begint S waterige ogen te krijgen als hij huilt, jeetje wat trek ik dat moeilijk ik moet elke keer zowat mee huilen, word nog wat als het echte tranen worden!

10. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ja het voordeel van zoveel melk ;)

Klopt, ik heb nu 3 dochters :)

11. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Heel veel succes!

Begrijp dat je ervan baalt. Ik had dat ergens ook toen ik toch ingeleid werd, maar uiteindelijk was het een heel fijne bevalling.

12. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Je loopt ook al een week over tijd. Hoop voor je dat er iets veranderd is!

13. Chocochippie

Dank jullie!
    De ballon zit... eindelijk 🙄
    Nu nog een hartfilmpje en dan kan ik gaan slapen
    Hoop ik... heb nu al last van krampen en van me heupen dus dat beloofd wat..

14. Chocochippie

Oh en welkom Keija!
    Altijd gezellig nog een mama erbij :D

15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Choco hoe is het?

16. Chocochippie

Goed! Klein beetje misselijk..
    De ballon zit nog wel, maar dat was vorige x ook zo en toen had ik toch al 4cm ;)
    Ik krijg zo een ctg en om 8 uur komt de arts tijdens zijn ronde.

17. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Dankjulliewel voor het welkom dames!:)

Chocochippie ik denk aan je vandaag hoop op een fijne voorspoedige bevalling!

18. Chocochippie

3cm en me vliezen zijn gebroken! :D

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Heel veel succes chocochippie!!

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid