Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lanara

Lanara Actief lid

4 jul 2016
    154
    80
    28
    Docent hoger onderwijs
    België
    De bv gaat goed ondertussen, wel fijn!

Voor de lijst: gewicht C 3,860 en 52 cm.

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Fijn hè even die bevestiging van het CB. Klinkt als een zware nacht zeg :(! Sneu ook als ze zo spugen. Misschien iets te snel/onrustig gedronken. Snap je dilemma met het oog op medicatie hoor. Je zou het inderdaad met je therapeut ook kunnen overleggen. Hormonen spelen nu zeker mee, maar die kunnen het juist ook weer erg versterken. Er zijn misschien moeders die gezegend zijn met een slaapbaby zonder krampjes of reflux die continu op een roze wolk zitten. Maar persoonlijk geloof ik daar niet zo in. Ze zijn prachtig onze wondertjes, natuurlijk geniet je er van. Maar je leven veranderd ook enorm en het is ook zwaar. Beetje taboe om dat toe te geven misschien, dat is wel het mooie van pagina's als deze. Dan lees je dat andere moeders/ouders met dezelfde problemen kampen. Wat je om je heen hoort en op social media ziet is vaak schone schijn. Wie post er nou op Facebook of instagram dat ze niet geniet en geen roze wolk heeft, dat haar kids 's nachts niet slapen? Ik ben dat soort berichten nog niet tegengekomen. En van vage kennissen die ook kinderen hebben hoor ik ook altijd alleen maar hoe fantastisch het is. Mensen die dichtbij staan zijn er wel eerlijk over.

Ja S.iem alweer vier weken, het gaat echt snel. Zo issie er nog maar pas en dan ineens ben je vier weken verder. Ik zie hem gewoon groeien. Vorige week was hij 3248 gram, ik ga ervan uit dat hij nu ook zeker weer 140 gram gegroeid is :D. Eerst dacht ik nog 'hoe ga ik dat allemaal doen met 3 kleintjes als de kraam is vertrokken :$' en nu lukt het gewoon min of meer. De ene dag beter dan de andere ;).

Lanara fijn dat de bv goed op gang is nu!!

Ik ben echt wel blij met het mooie weer nu trouwens. Mijn dames zijn beide van november en dat is de donkerste tijd van het jaar. Nu zitten we lekker in het voorjaar en kunnen we naar buiten met onze baby's en andere kindjes :D.

3. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik heb het geluk van kindjes te hebben die zelden huilen als baby. Van de oudste 2 kan ik het echt op 1 hand tellen de keren dat ze echt gehuild hebben en vaak zat er ook nog eens een duidelijke oorzaak. Ook M. Is tot nu toe zo'n heerlijke baby en ik hoop dat het zo blijft.

Maar bij mij zijn er dan weer andere dingen die ervoor zorgen dat ik niet altijd op een roze wolk zit.
    M'n oudste heeft bijvoorbeeld ADHD. En kan soms geen weg met haar emoties. De jongste is een enorm slechte slaper en wordt nog vaak wakker 's nachts. Zelden huilend, maar toch moet ik meermaals m'n bed uit voor haar.
    Tijdens elke kraamperiode heb ik borstontstekingen gehad. Zo ook nu. Ik lig op de bank met 39 graden koorts en voel me goed belabberd.
    Zowel bij de 1e als bij de 2e heb ik een ferme postpartum bloeding gehad en bij de 1e zelfs uiteindelijk een baarmoederontsteking.

Om maar te zeggen dat er genoeg andere dingen dan weer mis gaan als je wel super rustige baby's hebt.

Ik geloof ook echt niet dat je volcontinu op die roze wolk kan zitten.

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ook hier is het niet alleen maar een roze wolk hoor! Ja ik ben heel blij dat ik kan genieten van dit kindje. Dat ik gelukkig een band voel met haar. Maar de tweede was bijvoorbeeld wel echt een huilbaby, echt ik heb wanhopig boven die wieg gestaan en heb er af en toe echt aan gedacht om haar gewoon weg te geven.
    Ook nu is het niet alleen een roze wolk, Sanne is al twee dagen ontzettend onrustig, wil alleen maar bij mij liggen en zodra ik haar wegleg begint ze al snel weer te huilen. Natuurlijk is dat pas twee dagen maar ik merk wel dat er oude gevoelens terug komen hierdoor. Ze zou toch niet ook een huilbaby worden, zou ze ook verborgen reflux hebben, dat soort dingen. Ik kan alleen maar hopen dat het beter wordt!

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dat bedoel ik ook hoor! Het is niet alleen maar fantastisch. Balen zeg van je borstontsteking ☹️️. Dat lijkt me echt zwaar verrot! Hopelijk knapt het snel op. Zwaar ook een kindje met ADHD. Ik vind mijn boze peuterpuber en haar imiterende dreumes al pittig. Mijn partner heeft Asperger ... dat maakt dat t hier met momenten ook echt moeilijk is. Zo heeft iedereen wel wat!

Annabel hopelijk is je meisje snel weer rustiger! Ik snap je angst heel heel goed en die gevoelens komen idd al snel weer naar boven dan.

6. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Jeetje wat fijn om die herkenning te lezen hier. Al had ik liever gehad dat het (ook voor jullie) niet zo was. Maar wat je zegt Elmyra, je ziet natuurlijk alleen de buitenkant of dat het goed gaat, maar binne shuis zullen alls nieuwe mama's en papa's hun struggles hebben. Ik geloof ook niet echt in een fulltime roze wolk. Of in droombaby's. Maar de een zal er wel beter mee om kunnen gaan dan de ander denk ik. Mijn beste vriendinnetje (baby paar weekjes ouder) gaf aan dat ze heel goed kan bedenken 'Ok, het is nu even lastig, maar het wordt weer beter'. Terwijl ik al heel snel de angst heb van 'ohjee straks komt het noiet meer goed en blijft hij na elke voeding zo huilen en gaan de krampjes nooit meer over'.
    Ik zou willen dat ik meer als haar was:). Ik Blijf overigens nog wel even nadenken over medicatie, hoop stiekem dat het mooie weer misschien mn stemming en hormonen wat in balans kan brengen😇
    En annabel ik herken ook je gedachtes/angst van huilbaby of verborgen reflux etc oid. Als ie dan zo'n dag heeft met veel huilen, of dat spugen van vannacht. Hopelijk was het eenmalig. En heeft jouw kleine meid ook alleen maar even tijdelijk wat meer haar mama in haar buurt nodig.

dit weer vind ik ook echt superheerlijk. Lekker elke dag naar buiten met zn drietjes, boodschappen doen (manlief is deze week nog vrij, zo superfijn!!). Merk dat het goed voor mn stemming is naar buiten en de zon. Zie al op tegen de keer dat het weer bewolkt en regenachtig gaat worden... Maar voor nu kan ik wel kleine beetjes genieten en durf ik ook steeds meer te vertrouwen op mn gevoel (geef nu niet meer stipt elke drie uur de fles, maar als hij dan nog slaapt en een half uurtje later wilt, prima. Of ietsje eerder, ook goed. Qua hoeveelheden zit hij ruim voldoende). Het lijkt wel alsof ik met vlagen iets meer zelfvertrouwen krijg (al ben ik momenten daarna weer ook onwijs onzeker;)).

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Het is je eerste kindje. Dan is die onzekerheid zo te begrijpen. Zelfs bij een 2e en 3e blijven er dingen die je onzeker maken.

Ik ben ervan overtuigd dat je het super goed doet. Alleen al omdat je nadenkt over hoe je het doet!

8. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Soms is het inderdaad zwaar, vooral als ze een slechte dag heeft.
    Bij jullie zal het soms ook niet te onderschatten zijn dan!
    Die borstontsteking is gewoon rot, voel me belabberd, m'n borsten doen enorm pijn en voeden is echt geen pretje momenteel. Omdat ik al meer dan 48 uur koorts heb moet ik nu eigenlijk antibiotica gaan slikken, maar wil dit liever niet doen omdat de kans op spruw dan weer stijgt.

9. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Dankjewel voor je lieve woorden!

Heb jij niet dat het risico dat je een beetje in een vicieuze cirkel zit/komt als je borstomsteking niet oveergaat als je geen antibiotica gaat slikken? Lijkt me erg pijnlijk allemaal..:x

10. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ben daar wel een beetje bang voor ja. Heb de antibiotica hier nu ook al liggen, maar wil echt geen spruw oplopen. Als ik vanavond nog koorts heb, moet ik sowieso beginnen, anders is er een kans dat de vk me naarbhet ziekenhuis stuurt en dat wil ik voorkomen.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Deel Deze Pagina