@chocochippie: ik heb de echo om 15.10uur. @Ukkie: Ik snap dat je je zorgen maakt, maar pin je niet teveel vast op kwaaltjes. Het verschil zo per dag. Knuff. Hier niet echt vet haar, maar wel haaruitval! Misselijkheid lijkt iets minder te worden, ik vind het totaal niet erg. Nu kan ik iets meer genieten van mn dagen.
Ik heb speciaal shampoo ervoor gekocht. Ik zal je laten weten of het helpt. Misschien is het dan ook wat voor jou
haha kimmie.kan jij ook al niet wachten?.al een idee wat het wordt? ik ben bijna 100 procent zeker van een meisje net als ieder ander in mijn omgeving ( uitgezonderd mijn man natuurlijk)... Annabel ben jij trouwens vooruitgezet met een echo?aangezien je op de lijst op uitgerekend 15 maart staat...of ik moet niet goed gerekend hebben bij mezelf...ben 12 maart uitgeteld ( wordt ws rond 10 maart ivm korte cyclus..maar hoor ik woensdag)en nu dus 10 weken 3 dagen...
Ja klopt het is nu bij mij ook 12 maart, maar over twee weken de termijn echo misschien veranderd het dan nog.
Dag dames Zo, ik ben weer helemaal bij gelezen. Ik was even afwezig, na serieus geschrokken te zijn... Zaterdag veel bloedverlies gehad bij het afvegen, echt helderrood. Erna niets meer... We dachten dat een miskraam zich zou doorzetten. Vanmorgen de echo en ... alles prima! Kindje was goed gegroeid, heel goede hartslag, mooie symmetrie van de hersenhelften... Ik heb een ectropion, omkering van de gevoelige bmhals. Kan gelukkig geen kwaad voor het kindje, maar dit wil zeggen dat ik snel bloed aan mijn bmhals. Schrikken, zeg! Ik heb ook zo goed als geen kwaaltjes, waardoor ik uiteraard nog onzekerder werd. Amai, wat is dat een opluchting! Ik had overigens bij een fietstocht ook nog een serieuze infectie opgelopen van een insect, waardoor ik aan de antibiotica zit. Tien keer gevraagd en gedubbelcheckt bij de gynae of het veilig was. Het was dus een turbulent weekend. Enfin, genoeg over mij, blij dat het allemaal zo goed met jullie gaat! Geen of weinig kwaaltjes kan dus perfect, niet te veel zorgen maken (daar ben ik zelf zo goed in ! Voor de lijst: de volgende afspraak met de gyn staat voor ons op 12 september gepland. Dan kennen we meteen ook het geslacht. Spannend!
hoi lanara, super dat toch alles goed is...kan het me goed voorstellen dat je van het bloedverlies zo geschrokken bent.. maar doen ze bij jullie zo vroeg al geslachtsbepaling?hier pas met minimaal 15 weken en zie dat je dan pas 13 weken bent..ik denk niet dat ze dan met zekerheid kunnen zeggen wat het geslacht is lijkt mij veel te vroeg..
zat daarnet een (dacht ik ) overheelijk broodje kroket naar binnen te peuzelen...pfff hadik beter niet kunnen doen haha...werd er kotsberoerd van en was er altijd zoooooo dol op
Ik was net even in de stad, kreeg het zo warm dat ik bijna flauw viel. Pfff ik schrok er echt van! Waarschijnlijk gebeurde dit ook omdat ik vlak vooroordelen weg ging ook nog had overgegeven. Hopelijk gebeurt het me niet nog eens.
Ik wil het ook super graag weten. Ik heb zelf echt geen idee. Ik dacht bij mijn eerste zeker een meisje maar bleek een jongen dus vertrouw me eigen gevoel ook niet echt. In mijn omgeving zeggen ze wel een meisje, dus ben erg benieuwd! @Lanara: Jeetje heftig inderdaad. Gelukkig is met de kleine alles goed! Een vriendin van me is ongeveer 7 weken en die verliest ook steeds bloed en soms stolsels. Die heeft ook een gevoelige bmm. Ze mag nu ook even geen seks hebben enzo. Hopelijk houdt het snel op met bloeden.
Kimmiej89, ik wil rond die datum ook de geslachtsecho plannen, ga gelijk een afspraak maken Leuk vooruitzicht! Lanara, wat schrikken van dat bloed! Maar gelukkig wel een hele mooie echo! Annabel, ook schrikken zeg! Ik had dat laatst ook bij het zwembad in het omkleedhokje. Zo benauwd ook en dan de misselijkheid er ook nog bij.. Volgende week vrijdag eindelijk de termijnecho, vind het in deze periode zo lang duren voor je weer een echo of controle krijgt!
♥ Uitgerekende datum ♥ 05 Maart Kimmiej89 ♥ 2e kindje, 10 Maart Nikkie83 ♥ 2e kindje, ♥ Jallou ♥ ... 12 Maart Mamavisser ♥ 3e kindje 13 Maart Naverona1986 ♥ 4e kindje Ingrid82 ♥ 3e kindje 15 Maart Annabel26 ♥ 3 kindje, ♥ 17 Maart Skippy87 ♥ 2e kindje, ♥ Lanara ♥ 1e kindje, ♥ 18 augustus Elmyra ♥ 3e kindje 22 Maart Saby ♥ 2e kindje 26 Maart Help85 ♥ 1e kindje 29 Maart Juulx ♥ 1e kindje 30 Maart Sher1986 ♥ 3e kindje Ukkie29 ♥ 1e kindje, ♥ 31 Maart Chocochippie ♥ 2e kindje Kegi ♥ 3e kindje 04 April TigerMom ♥ 2e kindje Datumloos Jgr ♥ 1e kindje, ...... , MissDonna ♥ 1e kindje ... Rianne86 ♥ 3e kindje, ... ♥ Afspraken en Echos ♥ 23 augustus: Ukkie29 - 2e echo 23 augustus: Elmyra - termijnecho 24 augustus: navarona - echo 24 augustus: Help85 - echo + intake 25 augustus: Kegi - 1e echo 26 augustus: Nikki83 - termijnecho 29 augustus: Annabel26 - termijnecho 05 september: Nikki83 - controle vk 08 september: Chocochippie - termijnecho 08 september: Tigermom - termijnecho 21 september: Chocochippie - intake 22 september: Kimmiej89 - Geslachtsbepaling 22 september: Navarona - Geslachtsbepaling
Hoi dames, Ik weet evn niet meer wie het vroeg, maar volgende week ben met de echo ben ik 8w2d, of verder... Tijdens mijn 1e echo ben ik 1.5 week terug gezet, dus mss word ik wel weer voorruit gezet, who knows. Wat fijn dat het bij iedereen goed gaat! Wij hebben de geslachtsbepaling in de week voor mijn verjaardag ( 16 okt ) Ik ben dan? Volgens deze berekening 15/16 weken! Ik heb heel erg het gevoel alsof het een meisje word, waarom geen idee? Ik vind eigenlijk alles leuk, als het maar gezond is. ( wat een cliché haha ) De dagen duren wel langs hoor... Het is voor mijn ouder het 1e kleinkind ( op 'stief' na, mijn stiefzus heeft een tweeling ) Maar voor mijn vader en schoonouders de eerste. Aan mijn vaders kant ben ik zelfs de eerste, terwijl ik oudere neven en nichten heb, maargoed ben dan ook pas 23. Verder gaat het vandaag wel oke, probeer zoveel mogelijk dingen te doen en me ergens anders op te concentreren.
hoi naverona, ik wist het zelf ook niet, maar ze voeren hier in België een NIP-test uit (i.v.m. opsporing syndroom van Down) en blijkbaar kunnen ze het geslachtschromosoom dan al met zekerheid bepalen!
Klopt met de Nipt heb je 100% zekerheid. Ik wil het ook graag weten van tevoren maar moet nog afspraak maken, kan vanaf 13 weken maar heb met 12 wkn nog echo en daarna wachten tot 20 wkn dus missch het leukst om het rond de 15 weken te plannen. Ik heb het gevoel dat het weer een jongetje is. Stoere mama straks met 3 boys ☺. Misselijkheid lijkt af te nemen. Buik groeit enorm, hebben jullie dat ook?!
@ingrid, ik heb vooral t idee dat het mijn darmen zijn die mijn buik zo groot maken, we hebben blousjes op t werk en hij kan op de onderste knoop al niet meer dicht... Ze zeggen met de 1e dat het langer kan duren, ben beniewd wanneer mijn buikje 'echt' komt
Mijn buik groeit ook echt al! Thuis heb ik in de avond mijn knoop lekker open. Gisteren had ik late dienst en bedacht me sat ik daar echt mijn broek niet kan open doen haha dus gisteren toch maar een zwangerschapsbroek aan gedaan.