Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wauw wat leuk gefeliciteerd Naverona! Een meisje! Lekker shoppen. Geniet ervan!

Nog twee dagen voor mij... Aaah ben zo benieuwd!!

2. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik begin nu wel erg benieuwd te raken naar wat het wordt. Ik heb zelfs de neiging om de echo toch eerder te laten doen haha..

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wanneer staat je gepland?

4. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    11 Oktober.. Dan ben ik dus 16 weken. Ach het is ook al over 3 weken, maar wordt nu gewoon erg ongeduldig hahaha..

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ja leuk Naverona een meid!

Oh man oh man, ik kan echt bijna niet wachten als ik t hier lees van meiden die het al weten. Nog 10 dagen 😅.

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ongeduldig is wel het juiste woord ja 😁🙈!

7. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ja haha.. :D

Ik zal straks naar de KNO arts met mn zoontje. De vorige keer kreeg ik het advies de amandelen eruit te laten halen. Toen wou ik erover nadenken, maar nu toch besloten het maar te laten doen. Hij heeft zo vaak last van z'n keel en het is dan echt heel erg en duurt heel lang. En naja ik wil niet dat hij veel school mist omdat hij soms wel 2x in een maand ziek is.

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Pfff misselijk, hoofdpijn het mag allemaal op mijn lijstje vandaag. Dwarse peuterpuber mag ook op de lijst. Dus mijn dag begint fantastisch. Merk dat ik dit keer veel meer worstel met mijn zwangerschap. Heb meer kwaaltjes maar vooral doodmoe de hele tijd.

9. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik snap dat dit echt heel vervelend en lastig is :(

De VK zei dat de 2e zwangerschap vaak pittiger is, omdat je lichaam dat weet wat het moet doen. Komt vaker voor dat vrouwen bij de 2e misselijker zijn, vermoeider en meer kwaaltjes.

Ik zelf ben ook echt veel misselijker en vooral langer misselijk. Vermoeidheid is in vlagen, maar lijkt wel minder te worden. En ik merk nu al dat ik last krijg van steken in mn linkerbil tijdens het lopen. Terwijl ik amper nog een buik heb :)

Ik neem de kwaaltjes voor lief, maar ik merk wel dat ik het erg kwetsend vindt als mensen je afkappen met 'Het hoort erbij, deal with it'. Dan kan ik ze wel wurgen!! Vooral omdat ik merk dat mn darmen echt serieus vervelend beginnen te doen, en dit vaak alleen maar erger en erger wordt tot na de bevalling. ;)

10. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Inderdaad, het hoort erbij en je weet waar je het voor doet hé. Je krijgt er zoveel moois voor terug. Ja allemaal prima, betekend niet dat je er nu geen last van hebt. Ik moet zeggen dat in mijn tweede zwangerschap wel mee vind vallen. Maar deze derde is echt zwaar, maar heeft misschien ook te maken met mijn peuterpuber die is erg pittig dus heb weinig rust. Mijn eerste dochter is een stuk makkelijker dus ik kon ook wat makkelijker even rustig zitten op de bank bijvoorbeeld

11. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ja, dat werkt wel mee ja als er een kleine puber rondloopt. Hier ook een peutepuber, morgen een kleuterpuber haha.. :p Ze kunnen je ook zo lekker uitdagen he. Ik weet soms echt niet wat ik moet doen, omdat hij me gewoon uitlacht als ik hem straf geef.

Oja, dit is je 3e zwangerschap, naja komt op hetzelfde neer denk ik.

Zal ons klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan. Daarna de stad in voor gymschoenen en kaartjes voor de juffen, omdat mn zoontje morgen zn afscheid op de peuterspeelzaal heeft. En ik denk dat ik stiekem even ga kijken bij de Prenatal.

En dan vanavond voor 3 uurtjes werken. Ik vind dat stiekem echt zo flauw :p Dat ik wekelijks voor 3 uurtjes naar mn werk wordt geroepen haha.. Ik denk dan echt van geef me die dag dan gewoon vrij nu ik heb gevraagd dat ik het iets rustiger aan wil doen tot ik me wat beter voel.

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ja dat is echt de standaard dooddoener ... 'Het hoort erbij'. Tuurlijk hoort een zekere mate aan kwaaltjes erbij (dan nog kan je er last van hebben). Ik ken genoeg vrouwen die veel frisser en fruitiger zwanger zijn dan ik. De eerste fulltime HG. En bij de tweede tot 16 weken en nu ook nog steeds goed misselijk. Daarbij heb ik echt pijn aan mijn bekken. Neem nu pcm maar weer niet of ik het daarmee ga redden.

En idd peuterpubers 😑. Hier een dametje van 22 maanden die er volop in zit en een dametje van bijna 10 maanden die ook nogal pittig is en haar grote zus probeert te imiteren 😳. Maakt het wel zwaarder allemaal.

Succes bij de KNO arts Tigermom.

13. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Succes Tigermom in het ziekenhuis!

Mijn oudste gaat naar school dus dat is wel fijn. Soms zou ik de jongste liever daar laten en de oudste mee naar huis nemen haha 😂

14. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Dankje!!

Pfoeii dan heb jij het ook behoorlijk pittig!! 2 Jonge dames, die misselijkheid en die pijn in je bekken is niet iets wat je fris en fruitig zwanger kan noemen.

Vriendin van me zei gister dat ze zich zo schuldig voelde. Zij vond de zwangerschap niks aan. Ging er fluitend doorheen. Geen kwaaltjes alleen af en toe wat last bij traplopen. En ik vertelde dat ik nog steeds vaak misselijk ben en mn buik steeds vaker echt vreselijk pijn doet. En naja toen zei ze dus dat ze zich schuldig voelde. Dat is natuurlijk absoluut niet nodig, maar wel fijn dat ze mijn gevoel erkende. Dat ik er zelf voor gekozen heb, ondanks het risico dat mn darmen weer opspelen, wuifde ze gewoon weg. Ook ik had recht op een 2e kindje, ondanks mn darmen die toch al mn hele leven beheersen. Dus dat was fijn. Dat zeggen niet veel mensen ;) Veel mensen was het eerste dat ze vroegen 'Is het nou wel zo slim om in jou ''conditie'' een tweede kind te nemen'' .. Wauw, jij ook bedankt haha!

15. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Weer heel veel reacties hier!
    De meisjes gaan de leiding nemen, zal dit zo blijven?
    Hier een paar slechte dagen achter de rug,
    De bruiloft komt nu heel dichtbij en merk dat het toch wel een bepaald stress niveau heeft. Vannacht 2 uur wakker gelegen om te bedenken hoe ik de slaapkamers boven kan afsluiten voor t geval dat ze t huis gaan versieren.. de vrienden weten het pas s avonds dat we zwanger zijn maar er staat al een halve baby kamer boven...
    Verder heel erg last van m'n rug/bekken, ik ben niet de lichtste dus het zal daar wel aan liggen.

Merk de laatste dagen dat m'n buik heel erg 'rommelt' vraag me af of dat de kleine is of gewoon m'n darmen haha

16. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik merk ook wel dat de derde zwaarder is. Hier natuurlijk ook al 2 kinderen rondlopen en mijn jongste ligt heel erg in de knoop met zichzelf de laatste weken, dus dat is veel gehuil en gejammer hier + continue aandacht.
    De oudste is een stuiterbal maar gelukkig al oud genoeg om te beseffen de ze nu echt rekening moet houden met mama. Toch blijft ze behoorlijk energie zuigen.
    Gelukkig is mijn misselijkheid en spugen eindelijk een stuk minder, zolang ik maar mijn medicijnen blijf slikken.
    Zo'n zwangerschap vergt gewoon enorm veel van je!

17. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Je grote dag komt nu echt dichtbij!

Als je iets voelt bij je schaambeen en echt alleen daar, dan is er een grote kans dat het de baby is.

18. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Het zijn een soort mini steekjes onder in m'n buik, heb geen idee hoe ik het noet verwoorden. Vind alles zo spannend en raar. Mijn vriend vroeg gisteren, uit het niets, ja op hoeveel watt moet een flesje warm gemaakt worden? Ik kwam niet meer bij😂

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik merk dat het ook een stuk zwaarder is dan de errste keer.
    Ben een stuk vermoeider maar voel me lichamelijk wel goed gelukkig :)

Sommige mensen vinden het altijd nodig om ergens hun mening over te geven. Heel irritant.
    Ik had ook verwacht dat mensen commentaar zouden hebben omdat onze dochter pas net een jaar is. Dus had echt reacties als; zo das snel en is het wel gepland? verwacht. Maar helemaal niemand had commentaar :)

Ukkie spannend, DE dag komt echt dichtbij nu!

20. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik was ook bang voor reacties. Toen ik zwanger was van de tweede zeiden veel mensen: dan ben je nu wel klaar hé? Je moet echt niet voor een derde gaan hoor etc.
    Plus dat ik nog heel jong ben natuurlijk. Maar dit keer heeft iedereen verstandig z'n mond gehouden ;)

Deel Deze Pagina