Maart mama's :D

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door TigerMom, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Succes morgen tiger!
    Hier denk ik ook af en toe wat te voelen sinds n paar dagen, met de nadruk op denk ik.. this niet te beschrijven maar een heel raar gevoel.

Ze zeggen dat je het met de 1e pas voelt tussen de 18-20 weken, althans mijn gynaecoloog

2. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Onzin, dat verschilt per vrouw en per zwangerschap. Bij mijn zoontje (de 1e) voelde ik de plopjes als voor de 12 weken en vanaf 12 weken begon het gevoel al heel duidelijk te worden.

3. Jennyve

Jennyve Lid

20 apr 2016
    89
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger van de eerste en voelde ook met 14 weken voor het eerst wat, dus kan heel goed hoor!

4. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ja verschilt ook waar je placenta ligt. Ik heb bij beide mijn placenta achter. Ik voelde mijn zoontje met 17 weken en mijn man kon hem aan de buitenkant voelen met 18. Nu voelde ik al wat net voor de 14 weken.
    Maak me wel nu al zorgen. Mijn zoontje lag in stuit maar die is gedraaid middels een uitwendige versie. Stuitbevalling hadden we niet gedaan dus als t mislukt was hadden we een kz gedaan. Ik maak me nu al druk dat deze wellicht niet draait. Ik wil eigenlijk echt geen kz. Ben 4 jaar geleden door een bedrijfsongeval zwaar gewond geraakt en moest met spoed geopereerd worden. Maar dingen ervoor heb ik bewust meegemaakt. Dus heb liever niet dat ze weer in me snijden zeg maar. Het zegt mss nog niks met dit termijn maar toch..

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik snap dat je je al zorgen maakt daarover. Als je iets naars hebt meegemaakt en je wilt liever geen ks, dan kan je je dan met al die hormonen al heel erg zorgen om maken.

Probeer er anders over te praten met je vk/gyn. Misschien kunnen die je gerust stellen?

6. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Nee zegt inderdaad op zich nog niks, onze tweede dochter lag tot 36 weken dwars, maar draaide toch uit zichzelf gelukkig. Maar kan me wel voorstellen dat daar je angst ligt. Inderdaad ik zou er gewoon even over praten met je verloskundige of gyn!

7. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Succes Tigermom! Ben benieuwd wat het word laat je ons meteen weten?
    En Kimmiej ik hoop dat je kleine meid dit keer goed komt te liggen, probeer je er maar nog geen zorgen over te maken <3

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Thnx meiden. 14 okt moet ik na mijn 20 weken echo ook naar de vk, dus ga dan wel vast het aangeven

9. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Vooral savonds als ik ga liggen voel ik plopjes en steekjes onderin m'n buik. Mijn man kan al niet wachten tot hij de kleine kan voelen

10. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    ja kimmie gewoon ff goed over hebben met gyn...die snappen het echt wel..die angst..

en voelen is idd per zwangerschap verschillend..ik ben nu zwanger van nnummer 4..de eerste voelde ik met 19 weken, tweede met 15 derder met 23 en nu ook nog niks...had bij mijn derde ook placenta voor liggen...dus weet echt dat het niks betekent als je ze niet voelt voor die tijd...ze hebben gewoon een extra laagje waar ze tegenaan trappelen en dat voel je dus niet als het allemaal zo klein is.. hahaha

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Succes & veel plezier morgen Tigermom!

12. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Veel plezier morgen tigermom

13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Veel plezier Tigermom ben heel benieuwd!

14. Lanara

Lanara Actief lid

4 jul 2016
    154
    80
    28
    Docent hoger onderwijs
    Belgiƫ
    Succes Tigermom!

Mijn placenta ligt ook voor, dus voorlopig voel ik ook nog helemaal niets. 13 oktober volgende afspraak bij de gyn, ik begin al af te tellen! :)

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik vind de tijd tussen de afspraken echt nog zooo lang duren.
    Gelukkig heb ik nu 20okt afspraak bij de vk en 1,5 week later de 20 weken echo, scheelt dan toch wel weer :D

Tigermom; ik ben benieuwd of je voorgevoel gelijk heeft!

16. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    succes tiger!!ben heeeeel benieuwd..
    ik mag woensdag nog naar de vk toe en dan de 24ste pas weer 20 weken echo...duurt lang!!!!haha

17. Ingrid82

Ingrid82 Actief lid

11 aug 2009
    236
    0
    0
    Zuid Holland
    Yihaaa leuk Tigermom vanavond weet jij ook het geslacht!

Ik heb me vandaag ziekgemeld, nog steeds hoofdpijn, spierpijn en moe. Zeggen dat er een virus rond gaat..

Normaal gesproken heb ik ook echt veel meer honger! Eet s ochtends een boterham extra en met de lunch ook zodat ik niet teveel ga snaaien. Nu dus niet zoveel eetlust..

Ik wil zwangerschapsyoga gaan doen. Bij de eerste gezwommen, tweede zw haptonomie gedaan dus nu maar yoga &#9786;.

18. Ingrid82

Ingrid82 Actief lid

11 aug 2009
    236
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik mag trouwens extra komen om hartje te luisteren. Vond 4 weken ook veel te lang duren en heb dat gezegd en toen bood ze een afspraak na 2 weken aan, superblij mee dus a.s. do weer luisteren.
    Gewoon vragen hoor, nee heb je ja kan je krijgen denk ik dan maar altijd &#9786;&#9786;

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ow das wel leuk idd. Mijn vk heeft elke vrijdagochtend hartjes spreekuur. Kunnen ook gewoon even binnenlopen.

20. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Veel plezier tiger! ! Ben heel benieuwd.
    Ik heb 20 oktober een echo (controle) en daarna pas 11 nov de 20 weken echo. Vind dat ook zolang duren!
    Kan iemand dat eventjes erin zitten :)

Deel Deze Pagina