Ik kan me best voorstellen dat je het starten van het proberen uitstelt. Dus de eerste ronde pas na maart begint, maar als je effectief al bezig bent om een pauze te nemen. Dat lijkt me gevoelsmatig erg lastig. Hier geen seconde bij stil gestaan. Had nr 3 in 1 keer gelukt was ik waarschijnlijk om en nabij de eerste verjaardag van zoon uitgerekend geweest. Achteraf had dat een reden geweest om later te beginnen, maar met het idee dat de eerste twee meer dan een jaar duurde hebben we daar niet eens bij stil gestaan. 'Gelukkig' was het niet ronde 1 raak, maar poging 3. Wat hier betekend dat dit kindje geboren wordt in de maand waarin op 1 opa na, iedereen binnen onze familie is gestorven. De kans dat deze kleine zich meld op een sterfdatum van een dierbare is aanzienlijk. Een reden om uit te stellen, Absoluut niet. Dubbel, in sommige gevallen waarschijnlijk wel. En dan niet zozeer bij mij. Maar de sterfdag van mijn tante, zal voor mijn oom en nichtje vast even slikken zijn. Want dan wordt die dag opeens elk jaar een feestje..sterfdag van een veel te jonge achterneef die vorig jaar is overleden, dat zal voor achterlicht (hij was aangetrouwd, maar dat voel je niet in liefde dus voor de duidelijkheid) en hun kinderen wel heel dubbel zijn. Ik ben toch wel blij met mijn kind, maar als het even kan is het voor mijn dierbare omgeving wel fijn als sommige data niet gekoppeld worden. Al is dat nooit een reden geweest en zal het ook nooit zijn om iets uit te stellen
Als je die luxe hebt, maar ik denk dat stellen die al veel rondes verder zijn of al wat ouder zijn zich niet niet druk op welke dag hun kind ter wereld komt.
Onze 1e is geboren in Dec. 5 weken te vroeg geboren... Zijn verjaardagen zijn nooit een probleem eigenlijk. Bij de 2e hebben we die periode overgeslagen, want ja... je wilt geen 2 kids geboren in Dec. Maar na 1.5jr proberen en 2 miskramen verder, waren we niet meer bezig met die "luxe". En je raadt t al... 2e ook geboren in Dec. Nog geen idee hoe dat gaat lopen, 2 verjaardagen. Denk dat ze t lekker samen gaan vieren. Dec is niet ideaal maar denk dat je er een net zo'n groot probleem van kan maken als je zelf wilt. Al willen we misschien wel een 3e... gaan natuurlijk wel ons best doen om er niet nog een Decemberkindje van te maken. Al zou het wel iets voor ons zijn. We grappen altijd dat wij alleen rond Maart sex hebben
Ik wou bij de tweede ook maart overslaan maaar dat was uiteindelijk niet nodig want ik was al zwanger en begin november uitgerekend. En toen raakte ik onverwacht zwanger en is onze jongste in december geboren. Zo zie je maar kan altijd anders lopen en dat de jongste in december jarig is maakt mij niet uit.
Wij gaan maart 'overslaan', nou ja overslaan... wij gaan met ronde 1 beginnen in April. Als ik in maart zwanger zou worden dan ben ik vlak voor de feestdagen uitgerekend. Met 7 verjaardagen en 4 feestdagen hebben wij liever niet nog meer drukte, lees stress. Maar als ik over een jaar nog niet zwanger ben (geweest) dan zou ik hem niet meer overslaan. Wij gaan voor ronde 1, eerste kindje.
Aan bovenstaande wil ik nog wel toevoegen dat wij volgende maand eerst nog een pre conceptioneel gesprek hebben bij de gynaecoloog. Dit is rond mijn eisprong. Ik kreeg van mijn huisarts ook het advies om tot die tijd niet zwanger te raken. Wij slaan maart dus om 2 redenen over.
Herkenbare vraag. We lopen al langer rond dat we twijfelde wanneer we er voor wilde gaan. Zelfs condooms gekocht om de eerste maand niet zwanger te worden. Om de cyclus op gang te laten komen. Maar nu uiteindelijk niet gebruikt... Ik zat ook te denken om maart over te slaan. Maar eigenlijk ben ik er mee op gehouden. Het komt wanneer het komt.
Dit was bij ons nooit een issue. Toen we net begonnen waren niet en later ook niet. En na 2,5 jaar zelf proberen, was het gevoel er zeker niet meer. Ja, december is misschien lastig. Maar voor ons gevoel kwam dat tegen die tijd ook wel weer goed.
Wij slaan maart niet over, zijn nu net gestart met de MMM en het maakt ons nu echt niet meer uit wanneer we zwanger mogen worden. Het is tot nu toe nog geen 1x gelukt en zijn toch al zeker 14 maanden bezig. Plus dan moeten we meerdere maanden overslaan omdat het kindje ook later of eerder geboren kan worden.. Nee wij gaan gewoon vrolijk verder met klussen.
Wij hebben rond oktober, november en december heel veel verjaardagen in de familie, maar pech als daar nog 1 bij komt. Die van m'n broer waren beide veel te vroeg, dus helemaal plan je het toch niet.
Neehoor wij slaan maart niet over.. We zijn ook in december getrouwd, niemand snapte waarom maar wij vinden dat een fantastische maand. Dan kan een verjaardag er ook wel bij hoor Elke maand is de kleine welkom als het zo mag uitkomen, ik ben allang blij als het lukt!
Als alles goed gaat krijgen wij in maart onze eerste ivf behandeling, mocht ik gelijk zwanger worden ben ik ook uitgerekend in december. Never nooit niet dat ik deze kans laat schieten! Lijkt me nu juist wel gezellig.. Eindelijk een leuke december maand!
Toevallig slaan wij de volgende cyclus wel over, maar dat komt omdat mijn man de hele maand april weg is. Om dan medicijnen te slikken is dan een beetje overbodig. Als het dan raak was dan zou ik vlak voor kerst uitgerekend zijn. Zou mij niet echt iets uitmaken. Hebben het er wel vaker over gehad, maar elke keer besloten om gewoon door te gaan. De ronde erna gaan we er weer voor en onze kindjes zijn groot (zoon was 4700 gram bij 38.2 wkn) dus de volgende zal ook eerder komen/gehaald worden, dus dan waarschijnlijk alsnog een decemberkindje. Lijkt me ook wel gezellig. En een zwangerschap lijkt me sowieso al erg fijn. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.
Aangezien we nu al 2 jaar en 4 maanden bezig zijn, gaan we maart ook niet overslaan, vorige jaar ook niet overgeslagen
Mij lijkt het mezelf juist heel leuk om jarig te zijn op 31 dec.. elk jaar vuurwerk en aftellen, oliebollen eten, gezellig juist! Maar ik zeg ook echt voor jezelf, ik kan me voorstellen dat mensen het niet zo fijn vinden als zij of hun kind op die dag jarig is/zijn. Maar behalve 5, 25 en 26, valt de rest vd maand toch wel mee om jarig te zijn?
Nee, ga ik zeker niet doen. Ik heb 2 miskramen gehad, zal dolblij zijn als wij nog een kindje in onze armen mogen sluiten.. En als die dan wordt geboren op een ongunstige tijd.. so be it. Sowieso valt het niet te plannen.. Van mijn dochter was ik 16 december uitgerekend en die kwam 24 november al .
Ik ben zelf 23 december jarig en was in 2012 begin mei zwanger na icsi. Onze dochter werd geheel onverwacht eerder geboren op 21 december 2 dagen voor mijn verjaardag mijn mooiste cadeau ever. December is druk (en duur) maar wij vinden dat totaal niet erg. We beginnen binnenkort met een nieuwe icsi voor een 2e wonder en de kans zit erin als het lukt we weer in december zijn uitgeteld. We hebben er nooit 1 seconde ober getwijfeld of we dat wel moesten doen. Nee hoor dan gewoon 3 verjaardagen in december, gezellig
Ik heb nooit een maand over geslagen. Vond het altijd al een prachtig wonder om zwanger te mogen worden, wanneer het dan geboren wordt maakte me geen bal uit. Wij vieren in 1 maand maar liefst 5 verjaardagen in ons gezin, van de 9. Gezellig toch waarvan 3 verjaardagen met 1 dag er tussen.
Wij hebben maart en april destijds overgeslagen. Mijn vriend is bakker en kan geen vrij krijgen in november en december. Een collega van hem kreeg een tweeling en alleen 2 dagen vrij, daarna weer aan de bak. Echt niet leuk voor z'n vrouw na een ks. Ik vind december ook geen leuke maand om jarig te zijn voor een kind. En ik had er niet aan moeten denken dat ik dan er meteen alleen voor had gestaan na mn bevalling. Nu waren wij destijds nog geen jaar bezig, ik had er het jaar erop als het nog niet gelukt was, wel anders in gestaan denk ik.