ik ben nu 16 en een halve week zwanger en kijk altijd ff op internet naar info over de baby en jijzelf.. maar ergens las ik dat je beter niet op je rug moet slapen... nu slaap ik vaak op mijn rug..maar ook op mijn zij..wisselt nogal af.. Maar geeft dat echt zo'n probleem op je rug slapen? Zelf ondervindt ik er nog geen last van.. hoe zit dat met jullie? thanx!
Denk dat het geen kwaad kan zolang jij nog lekker ligt en je er goed bij voelt hoor! Zelf slaap ik altijd op mijn zij en nu mijn buik behoorlijk begint te groeien, vind ik dat zelf de prettigste houding...
Is inderdaad zo dat je niet te lang plat op je rug mag gaan liggen. De baby en het vruchtwater enz drukken dan op belangrijke bloedvaten en hierdoor kan je een verminderde doorstroming krijgen naar de baby. Ik doe het dus sinds mijn 16 weken niet meer, mijn gyn heeft me aangeraden om op mijn zij te gaan slapen. Hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes
Ik denk dat er altijd wel bepaalde posities zullen zijn die het beste voor de beeb zullen zijn, maar ik denk niet dat je er altijd wat aan kunt doen.... Veel mensen draaien zich tijdens het slapen om en hebben dan niet eens in de gaten dat ze op hun rug slapen. Dit zou dan betekenen dat het met al die babytjes niet goed zou gaan Lijkt me sterk toch?? Ik ben zelf altijd een buikslaper geweest, maar dat lukt me nu niet echt meer, dus ik ben nu vooral bezig met veel draaien 's nachts, haha!
Ik had ergens gelezen dat het beste was om op je linker zij te slapen. Gelukkig slaap ik altijd al op mijn zij dus heb ik er niet zo'n probleem mee..
Ik slaap ook op me zij.. Soms op me rug als me ribben echt pijn beginnen te doen.. Maar merk nu dat als ik een tijdje op me rug lig het echt pijn gaat doen.. Dus dan maar weer draaien.. Is volgens mij ook het enige wat ik doe
Inderdaad, draaien draaien en draaien.... Als ik op mijn rug lig krijg ik op den duur 'lamme' benen. Ze slapen dan precies door de druk van het kindje op de bloedvaten. Op de materniteit zeiden ze mij ook dat een kindje niet graag heeft dat de mama op de rug ligt omdat ze dan minder plek hebben of zoiets... Weet er ook het juiste er niet van. Ik slaap wel altijd op mijn zij... is het fijnste zo. Al begint nu alles niet meer goed te gaan... mijn bekken doet zo'n pijn. Ach ja, alles voor dat wondertje, he!!
Tja ik slaap normaal afwisselend op mijn buik of op mijn rug. Nu probeer ik mezelf echt aan te leren om op m'n zij te slapen, omdat dat toch het beste schijnt te zijn. Ga binnenkort wel zo'n voedingskussen aanschaffen waar je ook mee kan slapen, dat schijnt te helpen dus ben benieuwd Iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik slaap ook al een aantal weken met een voedingskussen.. Soms ligt het fijn en soms zit dat ding echt in de weg.. Heb hem meestal tussen me benen liggen en hang er dan een beetje tegenaan.. In begin liet ik me buik erop rusten maar nu is me buik groter en ligt lekker op het matras..
Ja, heb ook een voedingskussen aangeschaft, maar wist de eerste dagen niet goed hoe ik hem het beste rondom mij heen kon leggen, en nu heeft de kat hem inmiddels ingepikt! Die ziet et als een heerlijk mandje!!
Met een voedingskussen slapen was hier een enorm probleem. Ik kon er niet mee overweg, elke keer als je je omdraait, moet je dat ding meetrekken, waardoor je de dekens wegtrekt en je gemopper hoort vanaf de andere kant van het bed Ik slaap met een hoofdkussen tussen mijn knieën. Daardoor liggen mijn knieën in dezelfde lijn met mijn heupen, dat - scheelt veel pijn. En ik lig veel op mijn rug, nu kan het nog. In de vorige zwangerschap werd ik dan erg duizelig, wat dat toch is geweest?
Ik heb dus als ik op mijn linkerzij ligt..wat wordt geadviseerd...last van mijn bekken..heb sowieso een doorverwijzing gehad voor fysio ivm bekkenklachten..dus hopelijk is het snel over...maar helpt een voedingkussen daar dan ook bij? als je die dan tussen je benen legt? of een gewone kussen?
Bij mijn eerste lag ik tijdens zo een hartfilmpje op mijn rug. Ik was toen wel 8 maanden zwanger, het hartjes ging steeds langzamer kloppen. Echt eng!! Ook de assistent van de gyneacoloog kwam snel. Een week later zo een filmpje op mijn zij en toen ging het goed. Sindsdien durfde ik niet meer op mijn rug te slapen. Nu (18 weken) doe ik het nog wel, maar niet meer als het kindje zwaarder wordt..
Hoe doe je dat dan? Heb altijd op mijn buik geslapen, maar nu ligt er echt een bobbel onder m'n lichaam zeg maar, ligt echt niet lekker meer! En dat terwijl jij inmiddels nog wel wat ronder moet zijn dan ik
Ik ben al blij áls ik slaap! Op m'n rug of op m'n zij, dat maakt me echt niet uit! Denk dat op je rug slapen niet per se slecht is, maar dat het op een gegeven moment gewoon niet meer gaat omdat je bepaalde bloedbanen (vooral voor jezelf!) afknelt! Op je linkerzij klinkt allemaal prachtig, maar ik kan er echt niet op slapen... dan maar m'n rechterzij!