Hoi meiden, Ik denk na over een nti opleiding tot kraamhulp. Ik heb het idee dat het voor mij het beste is als ik het via het nti doe omdat ik dan echt mn tijd in kan delen en gewoon kan blijven werken (de eerste 8 maanden). Maaaaaar, willen kraambureaus wel stagiares hebben van het nti? Bij de meeste kraambureaus staat op de site met wie ze een contract hebben (met welke roc's zeg maar). Ik heb al een paar bureaus gemaild maar ik krijg nog geen reactie, ik dacht wie weet, weet iemand het hier
Ik heb geen antwoord voor je, maar ik ben hier ook wel benieuwd naar aangezien ik ook heel graag een opleiding wil gaan doen.
Wees daar inderdaad wel voorzichtig mee. Vaak ben je wel "verplicht" om via die ROC's de opleiding te doen, omdat ze "alleen" maar met de ROC's werken. Mijn zusje wilde Medisch Secretaresse doen, had de papieren al in huis..... heeft alles gecancelled, omdat ze in de friese ziekenhuizen in principe alleen met Friese Poort werken. Waarom bel je ze niet gewoon? En vragen naar de afdeling Personeelszaken. Dan krijg je vlotter een reactie.
Ik hoor altijd dat je aan die opleidingen bij instellingen zoals het NTI eigenlijk weinig hebt omdat werkgevers liever iemand hebben met een écht diploma.
Bij het NTI krijg je een erkend MBO diploma (voor de kraamhulp opleiding in ieder geval, duurt ook 2 jaar).. Ik denk inderdaad dat ik ze maar is ga bellen ja!
Ik heb toen navraag gedaan over de Nti opleidingen, en als je via die manier je opleiding hebt gedaan, word je bijna niet aangenomen. Ze kiezen liever iemand die dan op bijvoorbeeld het Roc gezeten heeft. Je zult het dan dus denk ik bijna altijd afleggen als er meerdere kandidaten voor een functie zijn.
Das waar, maar aan de andere kant, er zijn bijna geen kandidaten Ze zoeken overal kraamhulpen, en dan niet 1tje.. Net 2 bureaus gebeld, ze zeiden allebei, dat ze nog nooit mensen van het nti hadden gehad, maar dat ze er wel voor open stonden. Nu ga ik er nog een paar proberen te bereiken, en dan een keuze maken!
haha ja Ik wil dan alleen eerst wel zwart op wit hebben dat ik een stageplek heb, anders zeggen ze straks, ja sorry, maar we doen niet aan nti. Of zou ik nu weer te negatief denken?
ik heb er jaren geleden ook een jaar mee rondgelopen via wat ik mijn opleiding ging doen, nha, nti of loi. Vaak op gesprek geweest, laatste gesprek leek mij het leukste werk. Bij alle instanties die hoorden dat ik mijn opleiding via een thuisstudie ging doen, werd het niks. Ze zeiden eerlijk, ook al is het diploma erkend, dat ze het liever via een roc hebben. Uiteindelijk toch mijn opleiding via het roc behaald en vaste baan aangeboden gekregen. Ook toen van veel instellingen gehoord dat ze liever mensen hebben met roc diploma's, zeker nu vanaf 2010 veel competentiegericht is, en dit er bij een roc toch beter uit komt dan bij een thuisopleiding. Blijft wel dat een thuisstudie voor mij persoonlijk veel beter zou zijn, omdat ik de discipline heb om veel te doen, op het roc verveelde ik me echt en vond het zo zonde van mijn schooldag! Dan had ik met thuis werken zoveel meer kunnen doen. Succes met je keuze!
Ik heb geen ervaring als kraamverzorgende, maar ben werkzaam als doktersassistente. Voor de roc's is het soms al moeilijk om voldoende stage plekken te vinden. De huisartsen waar ik gewerkt heb wilde geen stagaires van nti of nipa (avond opleiding). Je moet al geluk hebben, dat je iemand kent die je promoot of als ze echt personeel nodig hebben en hoog zitten. Niet een hele goede ervaring dus, maar wellicht dat ze er in de kraam meer voor open staan.
het diploma van NTI is net zo echt als een ander diploma hoor...het is gewoon een erkende opleiding. Maar feit is wel dat je waarschijnlijk meer moeite moet doen voor een stageplek. Mijn vriend doet een hbo studie via het NTI (wel een andere richting hoor), maar die heeft al een baan en een aantal jaar werkervaring in zijn studierichting. Zijn medestudenten hebben dit niet allemaal, en die moeten hemel en aarde bewegen om aan een stageplek te komen.