Maastricht

Discussion in 'De lounge' started by Hester, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Gronsveld is wel een mooi rustig dorpje, net als Oost maarland en Eijsden ook zijn.
    Geen idee hoe de mentaliteit is daar, woon zo'n 30 kil van Maastricht. Werk in Eijsden, maar dat is natuurlijk anders dan er wonen.
    Persoonlijk zou ik voor iets buiten Maastricht gaan, een leuk dorp in het heuvelland. Maar komt dat ik dorpjes gewoon mooier en rustiger wonen vind. En leuke dorpjes liggen er genoeg van in het heuvelland.

Nazareth is ook nog een wijk van Maastricht waar je liever niet wilt wonen!

2. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Wij wonen met heel veel plezier in scharn (postcode 6226) mooie ruime woningen aan een klein woonerfje. Alle winkels op loopafstand en de binnenstad is 10 minuutjes fietsen. BovEndien hoef je niet de hele stad door om thuis te komen. Hoewel bereikbaarheid met de komende ondertunneling voor elke wijk wel lastig wordt als je buiten de stad werkt.

Zoonlief gaat naar de goed aangeschreven basisschool scharn. Daarvoor naar KDV Sterre geweest en daar gaat nummer twee ook naartoe strakjes omdat het zo goed is bevallen bij de juffies. Tegenover de BS is ook een kdv maar daar is een behoorlijke wachttijd. Kijk ook maar eens op MIK-online.nl

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Home

Neem hier eens een kijkje. Het is vlakbij Maastricht en vanaf deze kant naar Maastricht heb je nooit file. Het ligt eraan waar je gaat werken of je in Maastricht file gaat hebben.
    Zie A2maastricht.nl - Homepage A2 Maastricht

Zou je toch in Maastricht gaan wonen en in de buurt van het ziekenhuis werken, kijk dan eens naar Kids home
    Kids-Home - Home

Zoals eerder gezegd, met Gronsveld is weinig mis, behalve dat het een dorp is waar je soms moeilijker "tussenkomt."

succes en als je nog vragen hebt, dan help ik je graag.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    De wijk nieuw poelveld in Eijsden is idd een zeer mooie wijk!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Klopt. De mentaliteit is in de praktijk lastig, als je niet "een van hun" bent kom je er lastig tussen. :) Volgens mij is dit sterker dan waar ook in NL, om die reden zou ik er niet willen wonen. Verder wel een mooi stadje hoor, lekker eten maar niet groot. Succes met jullie zoektocht! :)

Share This Page