Wie heeft er ervaring met de avent flessen verwarmer? Doordat ik flessen voeding ben moeten gaan geven (borstvoeding helaas niet genoeg) ben ik op zoek naar een handig systeem om de flesjes te warmen. Vooral savonds en snachts als ik boven ben want beneden hebben we een magnetron maar vind het erg onhandig om steeds naar beneden te moeten. Ik las dat het maar 3 min duurt om op te warmen en je het ook onderweg in de auto kunt gebruiken. Lijkt me ideaal maar hoor graag jullie mening. Alvast bedankt!
Ik gebruikte de flessenwarmer alleen op de camping. Thuis vond ik het veel makkelijker om even naar beneden te lopen, flesje uit de koelkast te pakken en in de magnetron te doen. Ging sneller dan de drie minuten die de flessenwarmer er over doet. Onderweg had ik thermosflessen met heet en koud water mee.
Ik heb hem nog nooit gebruikt. Ik warmde gekookt water altijd weer even in een minuutje op om de fles klaar te maken. Hij staat hier in nog in de doos. Ik heb trouwens de thermosfles van Avent. Daar doe je je met koud water klaargemaakte fles in en warmt het in precies 2,5 minuut op. Ideaal voor als je de deur uitgaat met je kleine. Je kan hem dus ook thuis gebruiken. Philips SCF256/00 - Thermal bottle warmer Ik had hem bij Baywalz gekocht voor 30
Wij hebben hem wel maar gebruiken deze alleen voor de borstvoeding. Toen onze zoon ruim anderhalf jaar geleden over ging naar flesvoeding deden dit via de magnetron. Ik vind de flessenwarmer er veel langer over doen.
Ik heb bij ons eerste kindje ook zo lopen zoeken om iets te vinden dat 's nachts snel een flesje opwarmt. Uiteindelijk heb ik alle opwarmers in de hoek gegooid en kookte ik voordat ik naar bed ging een thermoskan water met de waterkoker. 's Nachts mengde ik dat met een beetje koud water uit de kraan. Op een gegeven moment weet je precies hoeveel warm er bij hoeveel koud moet en ben je binnen een minuut klaar. Dit keer ga ik het vanaf dag 1 zo doen.
Voor moedermelk zijn fleswarmers die zo snel opwarmen minder geschikt, omdat door de te hoge temperatuur de levende cellen kapot kunnen gaan. Dus als je afgekolfde melk geeft zou ik de Avent niet gebruiken. Als je kunstvoeding maakt, dan ben je veel sneller klaar als je een klein waterkokertje op je slaapverdieping zet. Je doet de helft van het water dat je nodig hebt als het net gekookt heeft in de fles, dan doe je het poeder erbij (kun je voor je gaat slapen vast afgemeten klaar zetten), je mengt tot het poeder is opgelost en dan doe je de andere helft van het water koud zo uit de kraan erbij. En je kunt bij het borstvoedingsgedeelte van het forum nog ragen om tips zodat je bovenstaande tips niet meer nodig hebt
Ik vond het niet handig en ook vrij lang duren nog. Even snel een flesje in de magnetron bleek net zo snel.
Ik vond m ook te lang duren. Omdat ik niet van magnetron voeding houd, deed ik zoveel cc kokend water en bijvullen met koud water tot de juiste temp. ( eerst even paar keer testen voor je weet hoeveel cc kokend water je gebruikt) en als laatst de voeding erbij. Even schudden/roeren en klaar!
Eerst het poeder oplossen in het hete water is wat de WHO adviseert, is nl. veiliger, i.v.m. bacterien.
Flesvoeding kan je beter niet schudden..... Die tip kreeg een collega jaren geleden van de kraamzorg en sindsdien schudden wij de flessen op het werk ook niet meer! (kdv) Schudden zorgt voor veel meer belletjes in de fles en dus meer lucht in de darmpjes met grotere kans op krampjes. Roeren met een vork is beter. Verder deden wij alleen de bv in de flessenwarmer. Flesvoeding gewoon in de magnetron. Of combi van gekookt water met koud water.
Bedankt voor jullie reacties! Wij zijn toch een flessenwarmer gaan halen en vind het wel super handig. Ik zet een fles water voeding flessenwarmer en fles klaar op de commode en als V s nachts wakker wordt zet ik eerst een fles in de warmer dan ga ik hem verschonen en krijgt hij nog iets tegen de krampjes en daarna is de fles wel warm. Beneden warm ik ook nog met de magnetron. Ga de fles nu ook FF doorroeren ipv schudden als dit helpt tegen krampjes. Bedankt voor de tip
Je kan de flessenwarmer later ook gebruiken om potjes zelfgemaakt eten (Avent bewaarbekers) in te verwarmen. Daar gebruik ik hem nu voor. Ideaal!