Maat 48 ... naar de sauna??

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zie in de sauna zelden iemand met een volledig strak lijf, zoals iemand al zei: er zijn weinig mooie naakte lijven.
    Het is zo heerlijk en fijn en ontspannen, zo'n saunadagje, ontzeg dit jezelf alsjeblieft niet vanwege je lichaam, je komt als herboren terug!

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Met vrienden naar een sauna.. of met een vriendin.. dat zou voor mij de doorslag maken van het wel of niet gaan..

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik kom van maat 52, heb nu 42 met een enorm huidoverschot. Van mijn borst tot knieën is het één groot rampgebied.
    Ik ga gemiddeld eens per maand naar de sauna, gewoon omdat het heerlijk is. Niemand daar is perfect, dat heb ik juist van de sauna geleerd! Veel plezier!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb (nou ja had voor de zwangerschap) maat 40 maar ik heb me mijn hele leven voor mijn lichaam geschaamd dus ga nooit naar de sauna.
    Terwijl ik (volgens anderen) toch een heel normaal figuur heb, ik durf het gewoon niet en als ik me ergens niet prettig bij voel dan doe ik het ook niet.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gewoon gaan, ik zie zoveel verschillende mensen daar. Groot, klein, dik en dun. En het is mij nog nooit opgevallen dat mensen raar naar elkaar kijken.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik was trouwens ook verschrikkelijk onzeker de eerste keer in een sauna. Niet om mijn lichaam maar gewoon het idee van naakt lopen. Stond te twijfelen op de parkeerplaats. Toch gegaan, ik zie de mensen in die sauna toch nooit meer omdat ze uit zoveel verschillende plaatsen komen. Dus lekker genieten en maling hebben aan anderen

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik hou zelf niet van gemengde sauna's en ga dus alleen naar 'vrouwendagen' of naar Turkse badhuizen die speciaal voor dames zijn. Maar dat heeft niets met mn confectiemaat te maken.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ga ook gewoon en ik heb een grotere confectiemaat ;)

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben dol op de sauna :) en bedenk je dat iedereen naakt is en onzekerheden heeft. Als ik daar ben, denk ik echt niet na over hoe ik eruit zie. Ik voel me met badpak in het zwembad minder zeker. Het grootste deel kun je toch lekker met je handdoek om je heen lopen als je wil. Maar het is echt gezond en fijn voor je lijf!

10. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weetje, ik vond en vind het ook erg moeilijk. Het moment van die badjes uit en handdoek af. Het gevoel dat iedereen staart (wat vervolgens niet zo is). Ik ga weleens naar bijv. de Zwaluwhoeve en echt waar, dat is zo enorm gevarieerd, van heel slank naar heel fors. En dan heb ik het echt over flink dik, mannen waarbij je het geslachtsdeel dus echt niet meer ziet, vrouwen met flink huidoverschot. Ik erger me er totaal niet aan. Zal eerlijk zijn, soms lopen er zulke magere lijven rond dat ik liever de wat forsere zie :)

Slank zijn staat niet altijd gelijk aan mooi zijn, en dik zijn betekent heus niet dat diegene lelijk is. Ik heb nu een gewone maat 42 zwanger, en ben ook in de zwangerschap geweest. Met 19 weken. Normaal heb ik een maat 40 en ben ws. even onzeker als jij.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon gaan, als ze je ergens niet beoordelen op je uiterlijk is het de sauna wel. Eerlijk gezegd vind ik met badkleding naar de sauna erg vies en daar komt eerder beoordelend publiek dan bij t blote stuk. Welke sauna wil je heen gaan?

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Lekker gaan hoor!
    Als het je niet bevalt kan je altijd weer gaan toch :)
    Kan je in ieder geval zeggen dat je het hebt geprobeerd.

Meest van de tijd loop je met een handdoek of badjas aan.
    Alleen wanneer je de sauna in gaat heb je niks aan. (of douchen)
    Je kan er zelfs nog voor kiezen om in de droge sauna's een handdoek om te houden want je moet er zo wie zo toch op zitten.

13. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Hier hang je je jas op en loop je gewoon rond in je blote bips.
    En mensen die constant hun handdoek/jas om houden worden gezien als "kijkers" en worden hier dan ook weg gestuurd.

14. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ow, bij de sauna hier niet.
    Je hebt hier een badjas aan als je naar het restaurant gaat en voor de rest van de tijd mag je gewoon een handdoek om houden.

Verschilt per sauna dus.

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Tijdens eten moet je hem wel aan. In de relaxruimte ook. Maar sauna zelf is ophangen en klaar. Handdoek mag je natuurlijk meenemen maar het is hier niet de bedoeling dat je constant je lichaam bedekt.

Laatst was er een jongeman. Die had nogal last van schaamte en liep de gehele tijd met zijn handdoek om zijn middel. Uiteindelijk krijg hij de boodschap die en die dag is er badkledingavond kom dan maar terug... hard misschien maar snap het wel.

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Weet niet welke sauna jij gaat natuurlijk :) maar hier is er ook veel buiten. Dus ik vind het wel erg fijn dat er wel gewoon een handdoek gedragen mag worden. Ben nogal een koukleum :p

17. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat was 'vroeger' bijna overal, tegenwoordig is het inderdaad vaak zo dat mensen du moment dat ze de sauna uitkomen een handdoek omslaan. Mega-irritant vind ik dat, dan gaan mensen elkaar juist beoordelen, vreemd genoeg. Daar doe ik dus niet aan mee en ik banjer overal in mijn blootje naartoe, met mijn cup A en diverse littekens op mijn lijf. Kom nou, zeg.

18. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Toevallig afgelopen week bij Thermen Bussloo geweest en daar was ook een vrouw in een rolstoel.. Ze ging met de eigen rolstoel naar binnen en voor de natte gedeeltes (douche en stoombad e.d.) hadden ze een plastic rolstoel die ze dan kon gebruiken.. Vond ik goed geregeld! Lijkt me dat ze bij andere grote complexen ook wel zoiets hebben..

19. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Hier ook wat buiten. Dan pak ik mijn jas even. Bij binnenkomst gaat hij weer op het haakje.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Joh gewoon gaan. Er loopt van alles rond en op die manier kijk je niet naar elkaar. Kijk ik heb maat 36 maar ik heb amper borsten en ik vind dat soms dan ook weer lastig. Maar in de sauna loop ik lekker poedelnaakt van hot naar her! En buiten dat. Ik ken die mensen toch niet!

Deel Deze Pagina