Maat 48 ... naar de sauna??

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het lijkt me een illusie dat mensen niet naar elkaar kijken en er iets van vinden. Dat doe je op straat ook, eigenlijk overal.

De vraag is: maakt het je uit?

Maar de sfeer in een sauna is meestal wel goed en hangt er een soort 'gevoel van saamhorigheid'.

Ik heb zelf een slank, strak lichaam. Ik weet dat ik nergens over mag klagen, maar ook ik ben onzeker. Iedereen heeft onzekerheden!
    De mensen die zich echt onzeker voelen, stralen dit ook uit en dat valt vaak op, met of zonder kleding. De mensen die zich goed voelen, maat maakt niet uit, vallen veel minder op.

Een dag sauna moet ontspanning zijn, al is zo'n eerste keer hartstikke spannend hoor!

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Die ervaring heb ik precies zo! Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het wordt ook niet voor niets de swaffelhoeve genoemd ;) beetje de ponypark slagharen onder sauna's: massaal, met korting te krijgen en lang niet zo goed in zijn segment.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als niemand kijkt, valt toch niemand op?

En een saamhorigheidsgevoel, dat meen je toch niet echt?

saam·ho·rig·heids·ge·voel (het; o)
    1
    besef van bij elkaar te horen en elkaar te moeten steunen

Ik hoor steeds dat je daar voor jezelf zit, schijt aan wat de ander van je vindt.

Bij een gevoel van saamhorigheid denk ik echt aan heel andere dingen!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh wij gaan eigenlijk nooit naar de sauna. Nu heb ik een bon van 250 euro voor Bussloo gewonnen maar als ik nu lees dag het een beetje een kijksauna is....
    Ben niet preuts maar wel een beetje onzeker dus wilde af en toe wel even een handdoekje om doen. Lees ik hier dat je dan een 'kijker' bent 😑
    Jeetje mina wat een moeilijk gedoe zeg.

6. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn ouders plus mijn zus en man gaan hier heel vaak heen en het is een hele normale fijne sauna hoor!! Dus gewoon gaan genieten

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch wel apart van elkaar hè!:D

Het idee dat ik naast mijn schoonvader zit in de sauna!:$

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat verhaal over 'kijkers' klopt natuurlijk niet als het allemaal zo anoniem is, niemand onzeker hoeft en iedereen zichzelf kan zijn.
    Ik lig op het strand ook topless, maar als ik een ijsje ga halen, doe ik een hemdje aan.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Als jij het wilt, gewoon gaan!

Ik heb maatje 36 maar moet er niet aan denken, gewoon omdat ik me er niet prettig zal voelen bloot. Ik ben er niet het type voor, maar als jij het denkt wat te vinden moet je het niet laten vanwege je gewicht.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik heb er wel een beetje schijt aan wat een ander van mij vindt, maat omdat ik af en toe een handdoekie om doe moeten mensen niet denken dat ik een gluurder ben of zo.
    Nou ja we zien het wel. We gaan incl. overnachting, ben benieuwd!

11. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt apart van mekaar! Ik moet er ook niet aan denken om naast mijn schoonpa te zitten. Heel soms gaan mijn moeder zus en ik samen. Mijn man zal nooit meegaan

12. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Tuurlijk logisch. Maar als je naar een sauna gaat waar het de bedoeling is bloot te zijn (je hebt niet voor niets badkledingdagen en naaktdagen of het maar even bot te zeggen) is het toch raar als je een persoon hebt die constant met zijn handdoek om loopt zowel in en buiten de sauna's om. Gaat zitten op een stoeltje naast het bad met zijn handdoek om en zijn ogen de kost geeft. Niet heel gek dat zon iemand de deur word gewezen of niet? Ga dan lekker naar een badkleding avond/dag. Dan vraag ik me af wat je daar doet.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als iedereen naakt is, is het raar. Maar hoeveel procent heeft dan zo'n handdoekje om?

14. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Tuurlijk heeft iemand wel eens een handdoekje om.. Maar constant je gehele bezoek met een handdoek om word niet gewaardeerd.

15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Gatver... Naakt in de sauna :$:(;)
    Énig idee hoeveel lichaamssappen zich in die houten bankjes liggen voort te schimmelen? Yuk...

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dáár komt het handdoekje toch bij kijken, hoop ik!:$

17. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahahahah ik ben een beelddenker... niet zo handig nu

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Gewoon doen! Ik ben ook niet de slankste en in het begin wel spannend, maar als je om je heen kijkt, dan zie je dat niemand perfect is. Ik ga maandag ook weer en ik ga er weer heerlijk van genieten :D

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    TS, als jij nu gewoon even een foto waar je naakt op staat gaat uploaden dan kunnen wij met zn allen voor je beoordelen of jij wel of niet naakt naar de sauna zou moeten gaan.

Whahahahaha geintje!! :p:D:p:D:p:D:p

Gewoon gaan! Ik zelf heb een lang en slank lichaam. Geen cup DD, maar op zich heb ik ook weer niets te klagen. Maar ik zie er echt van alles voor bij komen:
    Dik, dun, 'normaal', rolstoelers, lopende mensen, vrouwen met dikke borsten, vrouwen met amper borsten, vrouwen met geamputeerde borsten, mensen met littekens, mensen die mank lopen, mannen met een klein pikkie, mannen met een olifantenslurf, mensen met tattoo's, mensen zonder tattoo's, mensen met piercings (jaja, ook met door hun eikel :p), mensen zonder piercings, mensen met veel schaamhaar, mensen zonder schaamhaar, vrouwen waarbij je een tampontouwtje ziet hangen, vrouwen waarbij er geen tampontouw tussen hun benen bungelt... :p:p:p:p:p:p:p:p:p

En nu mag dit misschien lijken nu alsof ik hen allemaal uitbreid heb zitten observeren dat ik dit zo kan opnoemen, maar dat valt reuze mee hahahaha. Ik ga normaliter alleen vrij vaak naar de sauna en ik heb gewoon wat opgesomd wat je toevallig tegen zou kunnen komen in een gemiddelde sauna :p

Conclusie:
    Ik zou gewoon lekker gaan. Het zit namelijk alleen maar in jouw hoofd dat je wellicht met jouw gewicht niet zou moeten kunnen gaan. Niemand zal aanstoot tot je nemen als je er naar toe gaat. Tenzij je van plan bent om in het openbaar de liefde te gaan bedrijven of andere rare dingen zou gaan uithalen in het openbaar. Maar dat las ik niet terug in jouw openingspost. GAAAAAAAN DUS!!

:D:D:D

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG; jij bent een kijker, diegene die rondloopt in een handdoekje, ik hoor het al!:p

Serieus, als je NIET kijkt -wat kennelijk de mores is in de sauna- dan zie je ook geen tampontouwtjes, óf je moet iemand wel heel erg bestuderen.;)

Maar ik dank je Maartje, want ik vind de sauna nu alleen maar nóg gruwelijker (tampontouwtjes, de horror!:$).

Deel Deze Pagina