Nou ik zie altijd alle soorten, maten en vormen in de sauna! En buiten de sauna heb ik ook meestal de handdoek om of mijn badjas aan, dus dat is echt niet gek hoor! Ik zit daar echt niet om mensen te beoordelen, en ga er maar vanuit dat anderen dat ook niet doen, en als ze dat wel doen, have fun. Met badkledingdagen heb ik helemaal niets, dus geen ervaring mee.
Bijna iedereen vind dat TS haar onzekerheid maar opzij moet zetten en schijt moet hebben en moet genieten. Ik vind het nogal makkelijker gezegd dan gedaan. Waarom mag een mens niet ergens onzeker over zijn of angst om hebben? Als TS het echt graag een keer wil ervaren, ja dan zou ik ook zeggen probeer het eens uit, en kijk of het wat voor je is. maar als ze er geen fijn gevoel over heeft is het toch ook goed?
Tuurlijk mag dat maar 9 van de 10 die je tegenkomt in de sauna zijn wel ergens onzeker over wat betreft hun uiterlijk. Als je je er echt niet prettig bij voelt dan niet gaan maar je kledingmaat is op zich geen reden om niet te gaan. Ik ga niet vaak en voel me het eerste moment dat de badjas uitgaat even ongemakkelijk maar dat gevoel is snel weg. Tuurlijk wordt er naar je gekeken, dat doe je zelf ook, maar ben nog nooit nagewezen of uitgelachen of aangestaard of iets en ben ook met maat 46 gegaan. Mijn man vindt het echt helemaal niks om naakt rond te lopen dus gaan we samen dan gaan we ergens heen waar badkleding verplicht is...
Ik ben paar jaar geleden voor het eerst gegaan Ik vond het erg eng (ik en naakt!!) Hier is wat ik de eerste keer ervaarde: Ik stond in de kleedkamer te treuzelen, ik zie 2 vrouwen in een vloeiende beweging alles uitdoen en handdoek, badjas en slippers pakken en zaal inlopen. Ik heb het ook gedaan, en heb heerlijk genoten Tot dusver zijn mijn favoriete sauna's elysium, bij Rotterdam en Devarana in den Bosch En wat betreft maten, littekens en andere lichamelijke 'schaamdelen(?!)', je ziet vanalles langskomen, maar het is niet dat mensen starend gaan kijken. De meeste zijn te druk met relaxen, kletsen en bedenken waar ze nu heengaan
Ik heb een tankini Wel lekker over mijn buik, maar wel los wat makkelijk is om naar het toilet te gaan oid. Ik ben gister op badkledingdag naar de veluwse bron geweest, was heerlijk rustig Soms zaten we zelfs alleen in de sauna!
Ik zou er niet eens over twijfelen; no way dat ik dat zou doen Dus ja, ik zou zekerweten naar een badkleding dag gaan
Ik ben een paar jaar geleden ook met mn maatje 48 in de sauna geweest, vond het eng van te voren. Het klopt wat de meesten hier zeggen, mensen kijken nauwelijks naar je op de manier waar je bang voor bent. Dus het viel me heel erg mee en het heb die dag echt wel genoten. Maar toch ga ik nu nooit meer naar de sauna. Ik blijf ook erg onzeker over mn lijf en daarnaast hoeft een sauna (hitte) voor mij ook niet zo. Ts, probeer het gewoon eens uit!
Het klinkt misschien hard maar ook in een badpak zien mensen dat je geen maat 36 hebt! Als je het echt eng vind om naakt rond te lopen dan is badpakkendag een idee maar als je moeite hebt met je omvang dan verhult een badpak niet meer of minder dan wanneer je naakt bent... Ik heb zelf ook geen maat 36 (44) en voel me in kleding soms echt onzeker maar heb daar in de sauna echt geen last van! Er zijn zooooveel mensen met vreemde figuren dat jijj daar met je maatje meer echt niet extra mee opvalt! En misschien kun je om te wennen eerst gaan zwemmen? Succes en veel plezier! Ik persoonlijk vind het heerlijk om in mn blote komt te waggelen en moet er niet aan denken dat ik in een hete sauna ook nog eens een badpak of bikini aan zou hebben wat aan mn lijf plakt!
Gewoon gaan! Er lopen mensen in alle maten en kleuren. Bovendien kun je 90 % van de tijd gewoon in je badjas lopen als jij dat wilt. Als je in de sauna gaat doe je je handdoek om die je pas als je gaan zitten of liggen afdoet. Ga je het water in, dan doe je dan pas je badjas uit en voilá. Je bent echt bijna altijd bedekt, je loopt amper naakt als je dat niet wilt.
Nou we gaan dus wel, maar MET badkleding. Ik heb 2 tankini's, dus dat komt helemaal goed. Ik neem ze allebei maar mee, dan kan ik ze eventueel nog omwisselen als ik toch niet zo snel opdroog
Veel plezier! Wel jammer hoor. Ik denk dat het helemaal niet nodig is... Weet je? Er lopen er altijd wel een paar bij, die rond gaan zitten kijken en oordelen. Maar niet alleen over (te) dikke mensen. Ook over 'broodmagere', met hele grote borsten of helemaal niets. Met een lelijke tattoo. En ja, die hebben het er ook wel eens onderling over. Zitten ze met z'n twee in een bubbelbad en maar commentaar hebben over alles wat voorbij komt. Maar dat heb je ook mét kleren... Dus dat maakt niet uit. Het gros boeit het niet. En sowieso is het dat als je zulke vervelende opmerkingen hoort, dan kun je die mensen melden en dan worden ze er op aangesproken of de sauna uitgezet. Heb het één keer gezien. Eerlijk gezegd: Ik kijk ook. Ik vind het alleen maar mooi dat niet iedereen gelijk is en niet iedereen perfect is. Maar goed, geniet er van. En misschien dat je in de toekomst die stap wel durft te maken.
Ik kijk ook eigenlijk altijd wel rond en dan merk ik maar weer dat ik dan misschien niet een slank lijf heb maar dat het wel mooi in proporties is bijv en dat er veel 'vreemdere' figuren zijn dan dat ik heb. Evengoed veel plezier!
Ik vond de eerste keer naar de sauna gaan echt bevrijdend! Ik voelde me altijd zó onzeker over mijn lichaam en in de sauna zie je dus inderdaad vanalles lopen. Niemand die naar je kijkt, want iedereen heeft wel wat!!
Leuk! Ik zou ook 2 handdoeken meenemen, anders heb je op een gegeven moment alleen een kleffe handdoek om af te drogen