Hallo dames... Ik hoest nu 2 weken.. Ben totaal niet verkouden , het is alleen die kriebel.. Vooral in de nacht, heb van allerlei snoepjes drankjes en codeïne geprobeerd (codeïne) van de dokter.. Niks helpt, vandaag was het weer zo erg dat ik overgeef van die aanvallen. 3 jaar terug ben ik getest om kinkhoest en dat had ik. Heb 9 weken gehoest met als resultaat 2 gekneusde ribben... Iemand nog tips voor die kriebel????? Ik weet het ff niet meer
Ik lees even met je mee. Hier ook al een ruime week flink aan het hoesten. Hoestdrank, hoestpastilles, dropjes enz niks werkt.
Is er überhaupt wel iemand bij wie hoestdrank wel werkt? Ik vind het een drietgoedje... en bij mij doet het ook niks...
Ik heb vorig jaar 3 kuren gehad en uiteindelijk hoestte ik me nog rot. Ik sliep rot en hield zoon+vriend wakker. Uiteindelijk Bisolvon tabletten geprobeerd ipv de hoestdrank en voor mij was het een wondermiddel. Een week of 3 terug begon ik weer en ik ben direct begonnen met die tabletten. Gelukkig heeft de hoest niet doorgezet. Of het beide keren door de tabletten gekomen is, geen idee Het is geen godsvermogen wbt uitgave, dus proberen kan altijd. Wel consequent innemen volgens de bijsluiter.
20 mg codeïne. Staat ook op dat je reactie vermogen kan verminderen hahaha nou hier niet! Maar het vervelende zijn die aanvallen omdat ik dan zo moet overgeven,die prikkel /kriebel is lastig te negeren.. Ga wel even laten prikken op kinkhoest want in de 1e 2-3 weken helpt antibiotica nog, daarna niet meer las ik. Nee hoestdrank is vooral lekker , die zoete dan..
Heb ik al geprobeerd (zelf dokteren) .. Zit nu niet in behandeling dus dacht ach.. Slik wel bloedverdunners voor onze behandeling voorlopig maar dat maakt verder niks uit denk ik met kuurtjes of codeïne? Maandag maar even bellen...
Hier begon het ook met een kriebelhoest. Ik nam een drankje met codeïne. Het werd longontsteking. Ik ben allang van de ab af, maar hoest nog steeds. Al 3 weken nu. Vorige week terug gegaan naar de ha en dit kan nog wel weken duren.... Ik heb ventolin om de ochtend door te komen, dan hoest ik het meest. Stik er bijna in soms. Heel hardnekkig virus dit!
Jeetje dat is ook wat... Ja dat bijna stikken is ook erg.. dat overgeven ook en soms komt er gewoon niks meer brrr bah.. Slaap s' nachts wanneer ik hoesten moet soms al op de bank omdat vriend om 5u op moet en ik zijn nacht niet wil verpesten.
Broomhexedine mag je gewoon nemen. In een drankje (Bisolvon bijv.) maar ik neem pilletjes, zo'n doosje kost nog geen 2 euro. Het maakt het slijm dunner, zodat het makkelijker omhoog komt (ik sta 's ochtends een half uur boven de wasbak en onder de douche te rochelen).
Hoesten met kokhalzen/overgeven als gevolg lijkt wel weer heel erg op kinkhoest, dus daar zou ik zeker even op laten prikken. Het kan ook bronchiale hyperactiviteit zijn, dan zijn je longblaasjes overgeprikkeld door een oorzaak van buitenaf (virus, rook, enzo) en blijven zo door het hoesten. Wat daar heel goed tegen helpt is seretide (inhaler of discus). Broomhexedine helpt daar niet tegen, omdat het niet in je longblaasjes komt, net als codeïne, die onderdrukken je hoestprikkel, maar pakken de oorzaak niet aan. Ik zou dus ook even een recept voor seretide vragen aan je huisarts, te lang en te vaak hoesten is nl helemaal niet goed voor je longen.
Je weet toch of je slijm ophoest of niet. Bij longsonsteking doe je dat. Van dik donkerbruin/groen naar dun doorzichtig. Mijn ha heeft mijn broom geadviseerd om het hoesten minder zwaar te maken. En Ventolin gegeven tegen de benauwdheid.
Hoest nu soms slijm en zoizo groen (sorry) maar bel maandag wel want heb namelijk eerder kinkhoest gehad, die waardes waren torenhoog.. Word er vooral moe van.
Kinkhoest is zonder groen slijm, dat is het eerste wat je ha je vraagt, want kinkhoest heerst ook. Ik heb het hem gevraagd, omdat ik ook 'gierend' hoest.
Mijn huisarts zei laatst groen slijm duidt op een ontsteking in de longen. Neus en keel verkoudheid is geel. Ik liet toen dochterlief checken omdat die ook al weken hoest. En ze wad er net vanaf en nu dit virus weer... Hier heb ik het zelf nu ook. Bij ons (dochterlief ook) zit het echt achter de neus/keel. Dik stug slijm waar je sochtends van gaat hoesten en kokhalsen. Ze is ook al drie ochtende om half vijf wakker van het hoesten. Hier gaf de huisarts als tip neusspray 4 tot 6 keer per dag.
Mijn kinderen hebben astma, de oudste heeft toen hij jong was en nog geen pufjes kreeg, ontzettend vaak overgegeven. Hij leek ook niet verkouden, maar hij kon het slijm in zijn longen niet kwijt. Voel je je ook benauwd en tijdens die overgeef aanvallen? omdat je zegt bijna stikken.. misschien heb je ontstoken longen en heb je er medicijnen voor nodig. Je hebt geen koorts denk ik? misschien een tijd geleden koorts gehad? eigenlijk zou het zuurstofgehalte in je bloed even een tijdje gemeten moeten worden. dat kan met een rood lampje, een saturatiemeter. Dan zou je in het ziekenhuis moeten zijn, dus vragen om een doorverwijzing bij de arts naar de Longarts. https://www.youtube.com/watch?v=n1GNua2JvyM je zou ook astma kunnen hebben wanneer je geen koorts hebt. Dan heb je een astma-aanval en zijn je longen erg geïrriteerd.