Maat 50-56: hoeveel setjes ongeveer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hopefor2009, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefor2009

10 feb 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Dames,

Hoeveel setjes in maat 50-56 hebben jullie zelf gekocht en hoe lang doen de kleintjes daar ongeveer mee?

Ik snap dat het afhankelijk is van de lengte, gewicht, wat vroeger of wat later geboren e.d. Ik vind het zo lastig in te schatten en ben bang dat ik veel te veel koop.
    Wordt het nou snel vies of verschoon je het gewoon voor de frisheid?

Iemand tips/ervaring?

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou, ik zit daar dus ook mee...heb dus geen antwoord. Ik lees dus met je mee :D

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik had zelf 7 pakjes ( echt setjes,fijne dunne stof voor de eerste weken)
    verder had ik jogingbroekjes+ zacht shirts in maat 50/56
    (gewoon losse zachte kleertjes dus (geen setjes)

mijn zoontje is een maand te vroeg geboren en zat ik maatje 44 en heeft tot de 4 maand in maat 50/56 gezeten, heb dus wel een paar extra pakjes bij gekocht.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die kleintjes moeten elke dag wat schoons aan en vaak ook meerdere keren per dag want is hij/zij niet lek aan de onderkant dan loopt hij/zij wel van boven over ;)

Ligt dus ook aan hoe vaak je wil wassen als je elke dag wast of 1x per week maakt veel verschil. Ik was maar 1x per week dus ik had wat meer nodig, maar had ook veel 2de hands gehad.

Handig vond ik meerdere dingen die je onderling kon combineren zodat ik alleen het truitje of alleen het broekje kon wisselen als dat nodig was.

Rompers had ik er wel 15 van en allemaal regelmatig gebruikt, ook weer een hoop 2de hands gehad nadat ik zelf wat had gekocht. Maar dochter was klein en had lang mt50/56 aan.

Ik zou wel iets aanschaffen in 50 en 56 want 50/56 was bijna altijd groter dan 50 en soms zelfs groter dan 56. Grootte afhankelijk van de winkels, scheelt ook een hoop.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik baal dat ik teveel had gekocht!

50 heeft Finn helemaal niet aangehad en 56 maar 3 weekjes...
    er zijn dus echt dingen die hij niet of maar 1 keer heeft aangehad!

ik zou dus niet teveel kopen, wel genoeg om het weekend mee door te komen...
    je kan altijd bijhalen!

6. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    ik heb eerlijk gezegd ook nog bijgekocht, dacht ook aan 5 pakjes genoeg te hebben, maar ze moeten zo vaak verschoond worden!
    Dus ik heb op marktplaats nog veel dingetjes bijgekocht, ook wat stoerder etc.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik heb maar 2 pakjes in 50-56, 4 in 56 en de rest groter, maar mijn eerste kindje was groot en deze was ook weer groot, dus dat was wel handig. Ze is nu 5 dagen en 56 is alweer aan de kleine kant.

Ik zou zeggen niet teveel kopen, je hebt het zo bijgehaald en anders kun je ook online genoeg en snel bestellen.

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik had 6 pakjes in maat 50-56, maar omdat onze zoon zo klein was heeft mijn man 2 pakjes in maat 44 erbij gekocht. We hebben ook nog wat pakjes in maat 50-56 gekregen van het kraambezoek.

Onze zoon heeft amper gespuugd, en poepte netjes IN zijn luier, dus echt vies werden de kleertjes niet. Hij kreeg gewoon steeds wat anders aan voor de frisheid en omdat mama het leuk vond ;)

Hij heeft t/m 3 maanden in maat 56 gepast.
    Hij zit nu 3 weken in maat 62 en die worden nu alweer te klein.

Ik heb dus veel meer gehad aan maatje 50-56, dan aan maatje 62.

Moeilijk hè!

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb 3 setjes in 50-56, daarbij nog 2 in 56..
    De eerste kleertjes zijn al te klein, sommige merken vallen klein ( vind ik); mexx en noppies.
    Gijs heeft nu de eerste rompers al in 62-68 aan en ook wat kleinvallende 62-68 shirts en broekjes..

Zeker wanneer je de kleine maat 50-56 in een neutrale kleur hebt, heb je niet veel nodig.. Ik heb hier dagelijks een lichte/witte was waar ik dat dan bij doe en heb me met 5 setjes prima kunnen redden..

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had 5 pakjes in maat 50. Daar heeft mijn kind nog een hele maand ingezeten.
    En heel veel kleertjes en setjes in 56. Heeft ie trouwens ook allemaal aangehad. Soms hebben ze wel 3 outfits op een dag nodig.

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het hangt enorm van je kindje af hoelang je uiteindelijk met de maten doet.

Maar ik heb nu 3-4 setjes maat 50
    5 setjes maat 56
    5 setjes maat 62 *maar dat was meer omdat mama zich niet kon beheersen :)

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi hoi,

Ik zou zeggen bij een gemiddeld kind (7 pond :))
    50-56 en dan 8 setjes

Mijn meisje was maar een ukkie met 2800 gram, ze is nu bijna 3 weken (en 3400 gram) en ik zie voorlopig niet dat ze in maatje 50-56 past. Heb nu 5 setjes in maat 50, maar daar kom ik echt aan tekort. Ze hebben toch vlug 2 setjes per dag aan. Witte en bonte was scheiden, dus heel veel wassen...

In maatje 50-56 heb ik wel 12 setjes hangen, dus ben blij als mn meisje wat forser wordt :D

Ik zou niet bezuinigen op de kleertjes en op tijd bij de vlos vragen hoe zij het kindje schatten. Wanneer zij het over een 8/9 ponder hebben hoef je ook echt geen maatje 50 te kopen ;)

Veel shopfun!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, echt grappig hoe het verschilt, heeft TS weinig aan denk ik! :) Ik kan me zelf de onzekerheid hierover ook nog wel herinneren en ik heb het nu weer over de volgende fase. Voorlopig past mijn kleintje nog wel in 50 en 50/56 is te groot maar er is weinig in alleen 50 is mijn ervaring dus ze draagt veel 50/56. Ik heb weinig setjes, maar veel roze en wit dus alles is goed te combineren.
    Ik verwissel elke dag haar outfit maar dat is meer voor de leuk voor mama :) dan omdat het zo nodig is. Ik heb een keurige poepert/plassert die het IN de luier doet en spugen doet ze niet veel en zweten en stinken al helemaal niet dus tja... Ik heb trouwens wel 1 dag gehad dat ze drie keer achter elkaar over haar (en mijn) kleren spuugde, maar dat was dus maar 1 keer in bijna 4 weken.

Ik zou zeggen: leef je lekker uit als je het kan betalen en als je een beetje weet hoe groot je kindje gaat worden!

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    PS: ik krijg nu heel veel, meestal in maat 56 of in maat 62. Misschien ook iets om rekening mee te houden?

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier hadden we van beiden iets en toen ze geboren is is er nog wat bijgekocht (iemand voor op pad gestuurd). Onze dochter nu bijna 7 weken zit nog steeds in maatje 50 maar er zijn ook zat kindjes die het niet eens aankunnen. Dus daarom zou ik zeggen koop alvast iets er is makkelijk nog wat bijgehaald.

Deel Deze Pagina