Wat ligt er bij jullie in de box, 0-3 mnd.?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missmamsie, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    De vraag van het topic zegt het eigenlijk al. Welk speelgoed ligt er in jullie box in de eerste drie maanden? Ik heb wat van die tutpopjes met alleen een hoofdje en lijfje als soort van zakdoek en een label-label doekje... Boven het hoofdje wil ik de eerste drie maanden sowieso nog niets hangen, maar verder weet ik het even niet... Ik heb ook nog een activityboard voor baby's vanaf twee maanden, die hang ik ook nog even niet op... Jullie nog leuke ideeën?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Prenatal |

Een groot succes bij mijn dochter en bijna alle andere juni baby's ;).

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik heb ook niet zoveel, idd wat van die tut-knuffels en heb twee zachte rammelaartjes-beestjes en verder krijg je denk ik best wat speeltjes straks met de kraamtijd...zou nu niet teveel aanschaffen.
    Ik wil nog zo'n boxspiraal aan schaffen, die je om de rand van de box kunt doen.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Nou hhier eerst alleen een kleed en een baby op het voedingskussen hoor meer niet. en dan komt de rst vanzelf. heb al wel jaren op die plek een hanger hangen die me opa gemaakt heeft. verder word het eerst denk ik toch een doekje cmet hoofd idd niet teveel doen ze toch nog niks mee.
    en als ie dan groter is tjah dan zijn er altijd wle weer van die leuke hebbedingetjes die ik neit kan laten liggen hahaha.

5. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Een mooie boxspiraal van HEMA, was een enorm succes!
    Verder volgens mij alleen een felgekleurde bal. Vooral rood is in trek bij die jonkies, kijken ze graag naar.
    En er hing een Minimonkey aan de zijkant als boxhangmat, die hebben we ook veel gebruikt de eerste tijd.
    En een boxkleed eronder natuurlijk.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Het knisperboekje natuurlijk! En een "sleutelbos".

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben sinds zaterdag een mobiel boven de box. Die is juist voor 0-5 maanden.
    En ja, rood is het interessantst, omdat dat in de eerste paar weken de enige kleur is die ze überhaupt kunnen onderscheiden :D

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hadden een (woezel en pip) mobiel erboven hangen (groot succes!) en een zachte bal en een knisperboekje

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wat je kunt doen is iets van Zwart-wit in de box leggen.

Ik had ook een mobiel ( ook die van mama987) en een plaat gemaakt met zwart witte figuren.

Hier staat waarom zwart wit goed is:

ZWART- WIT SPEELGOED

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ligt er een klein paard-achtig knuffeltje, een knuffelkoetje en een speeldraak in..
    Verder nog 1 speen en een lakentje met deken.. ( ja.. van ons mag gijs nu nog in de box liggen te maffen..:p)

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben een paar dingen erin liggen en ik wissel steeds af zodat het niet saai wordt voor hem! Haha!

deze zit er altijd in:

Een knuffel met muziek
    Lilliputiens Walter muziekknuffel :: Lilliputiens :: Alles op merknaam :: Online warenhuis voor Baby en Kind met o.a. Speelgoed, Kleding, Schoenen en meer...

en dan op dit moment deze:

Speelgoed 551471 Woezel en Pip zachte Telefoon
    Dushi katoen DUNK 20cm blauw zonder koker :: Dushi :: Alles op merknaam :: Online warenhuis voor Baby en Kind met o.a. Speelgoed, Kleding, Schoenen en meer...
    Fleur Teether Rattle - Mamas & Papas

Hij vind het ook echt allemaal heel erg leuk!

In het hoekje hebben we nog zo'n speelboog...alleen die kon ik even niet vinden...die gebruiken we vooral om hem voor te leggen als hij op zn buik ligt

12. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Een mobiel of een babygym was hier een groot succes. Al vanaf 6 weken ging hij gericht pakken naar de hangertjes op de babygym. Ook de mobiel vond hij erg interessant. Intussen is hij ruim 6 maanden en vind naast nu wat nieuw speelgoed deze twee dingen nog steeds geweldig.

13. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Leuke dingen worden er genoemd! Zwart-wit-rood speelgoed is inderdaad erg goed op zo'n jonge leeftijd; ik had het vergeten op te schrijven, maar ik heb idd ook een boekje in deze kleuren in de box gelegd...

Op de babygroep waar ik nu werk mogen we geen mobiles of andere dingen (asl een boxspiraal) boven het hoofd van de kinderen hangen, omdat kinderen hiervan gefrustreerd zouden raken en afhankelijk van volwassenen: een kleine baby kan nog niet aangeven dat het zo'n ding maar irritant vind, waardoor het afhankelijk is totdat een volwassene het ding weer weghaalt. Zo mogen we ook geen elektronisch speelgoed neerleggen, om dezelfde reden. Het speelgoed dat wij op de groep gebruiken is iig allemaal open (rammelaars waar je door plastic heen de balletjes/rinkeltjes kunt zien), zodat de baby ziet waar het geluid vandaan komt en het ook kan begrijpen. Verder ligt er veel huishoudelijk materiaal; afwasborstels, open kommetjes, zakdoekjes, etc... om de fantasie van de kinderen te stimuleren.

Mijn man vind het onzin dat we geen mobile in de box zouden leggen, hebben we immers bij de eerste ook gedaan en die had er ook geen last van, maar stiekem neem ik de visie van mijn werk misschien ook wel een beetje mee naar huis... Wat denken jullie hiervan?

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier vindt Vigo de mobiel helemaal geweldig. En de boxspiraal is ook super, hij ligt constant tegen dat ding aan te slaan. En vorige week heb ik ratelsokjes en bandjes gekregen, dat moet ie nog even doorkrijgen :D. In principe is alles wat rammelt en geluid maakt favoriet.

15. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Wow, jou zoon is er snel bij zeg met slaan!
    Hier is de boxspiraal ook een groot succes (geweest), maar kwam wel pas later. Pas rond 2 maanden. Nu is de lol er een beetje af, af en toe nog leuk. Rollen wordt leuker....

Er hoeft maar weinig in de box. Anders is het snel te druk.
    Hier een knisperboekje waar vaak driftig op gesabbeld wordt, bijna vechten soms ook.
    Muziekmobiel doet het ook erg goed.
    Verder lekker zacht doekje. Maar eigenlijk is en blijft gewoon een spuugdoek bijna het mooiste speelgoed ;)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben het met je man eens.

Daarnaast is het nog een groot verschil tussen één kind (je eigen) en een groep kinderen. Bij je eigen kind heb je eerder door wat ie wel/niet leuk vindt. Bij een groep kinderen is dat sowieso moeilijker, en dat geeft ook nog extra werk steeds, als je voor Pietje steeds de mobile weg moet halen en voor Jantje moet terughangen.

17. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Ben het hier ook mee eens. Lotte vind de muziekmobiel echt niet irritant hoor. Ze kijkt altijd super vrolijk als we hem aanzetten en volgt de poppetjes. En heeft ze geen zin, kijkt ze gewoon andere kant op.
    En bij de boxspiraal kan ze gewoon zelf bij, die hangt aan de zijkant. Mevrouw had al snel door dat als ze er tegen slaat, hij gaat rammelen. Wat is nou leuker?
    En.... het is juist ook goed als baby's gefrustreerd raken want daar leren ze van. Hangt natuuurlijk wel van de reden van de frustratie af natuurlijk.
    Ik begrijp de visie van je opvang wel. Maar sta daar zelf niet helemaal achter. Het gaat er mijn inziens toch niet om dat ze het belletje zien en dat het daarom geluid maakt. Baby's leren ook dat dit bepaalde speelgoed geluid maakt als... en dat maakt dat ding dan wellicht ook zo leuk.
    En inderdaad; als mama weet je snel genoeg wat je kind leuk vind en wat niet & dat geef je hem dan ook.
    Dus gewoon ophangen dat mobieltje zou ik zeggen, volgens mij vinden alle baby's dat leuk om naar te kijken. Vooral als ze nog niks anders kunnen.

18. Duna

Duna Niet meer actief

Er lagen veel knuffels in, maar de meesten zijn verhuisd naar de bovenkant van de kast :) Erg onhandig met verschonen en die maaiende handjes overal verplaatsen die knuffels naar ongewenste plekken.. er staan nu nog 2 knuffels op het voeteneinde en 1 knuffel boven zijn hoofd en een tutje ligt er.

19. Duna

Duna Niet meer actief

Ik heb die alleen in de box, een muziekmobiel houdt hem uit zijn slaap, daar is zijn bedje niet voor bedoeld.

Om hem de andere kant op te laten kijken zetten we weleens Spoka van Ikea op de rand van het bed. die is hier echt favoriet.

YouTube - IKEA SPöka hack

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uhmmmm... het gaat over dingen die je in de BOX legt, niet in/boven het bedje...

Deel Deze Pagina