Hoi hoi Ik heb een uitzetlijst gevonden en daar staat op 6 setjes kleding maat 50. Maar is dit echt nodig? Kinderen worden tegenwoordig langer, passen ze vaak nog in maat 50? Ik hoor zoveel wisselende verhalen, sommige kinderen pasten nit eens meer in maatje 56 bij de geboorte, ik vind het dan zo zonde om maatje 50 aan te schaffen.. Wie heeft er ervaring? Groetjes
Ik zou wel zorgen dat ik een paar setjes van die maat heb, ze zullen er niet heel lang in passen, maar de meeste kindjes dragen die maat toch echt wel aan het begin aangezien de meeste nog geen 50cm zijn bij de geboorte. Je kunt ook wat combi maatjes 50/56 aanschaffen. Het is ook zo zonde als je geen maatje 50 aanschaft en alle mouwtjes enzo moet gaan omslaan...
Mijn dochtertje werd lang geschat, maar dit viel in praktijk mee! Ze heeft denk ik wel 6 a 8 weken maatje 50 aangehad. Zelfs nu met dr half jaar zit ze nog in een maatje 62. Klein frummeltje!! Dus ik zou zeker voor 3 setjes gaan en dan nog combisetje van 50/56
Mijn zoontje was vrij gemiddeld toen hij geboren werd maar heeft zeker 5 weken maat 50 gedragen. Ik zou dus wel wat setjes kopen in die maat.
Ik had niks in maat 50. Rompers waren 50/56 en sommige shirtjes ook. Voor de rest vanaf maat 56 en ik heb 50 niet gemist.
Wij hadden gelukkig maar twee of drie setjes in die maat, want onze zoon heeft er nooit in gepast. Ze liggen nu gloednieuw op zolder voor het geval nummer twee er wel in past. Want ik ben ook wel zo'n muts die een baby zelfs die eerste dagen niet in de grote kleding wil, haha. Vraag eens rond in je familie (m.n. Vrouwelijke kant) hoe groot andere baby's waren. In onze familie was iedereen fors, dus vandaar dat ik maar zo weinig had ingeslagen.
Hier kindjes van 8 pond, maar wel 'maar' gewoon 50cm. Ze pasten zeker de eerste tijd prima maatje 50. Vond het ook een stuk mooier als de omgeslagen mouwen en te wijde shirts die ik af en toe zie bij pasgeborene, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Nou mijn kids waren dik 8 pond (met 38 weken zwangerschap) en 52 cm maar allebei nog wel maatje 50 aan gehad hoor, niet lang dat geef ik toe dus zou geen 8 pakjes ervan kopen maar 2-3 pakjes toch wel zeker, en zorg voor omslag rompers die zijn lekker makkelijk en hoef je niet onnodig over het hoofdje van je baby (vinden ze niet zo fijn in het begin want zo'n bevalling is toch een hele impact op hun) Je kan ook maatje 56 en alles omslaan maar het is wel leuker als het ook echt goed past gewoon!
Hier twee kinderen van 8,5 pond en 52 en 53 cm. Ik heb voor nummer 3 geen maat 50 gekocht omdat de andere twee er ook niet in pasten. Mocht deze onverwacht toch kleiner zijn dan mag manlief een keer shoppen .
Ben superblij dat ik veel maat 50 heb liggen. Nu is mijn ukkie ook niet zo'n geweldenaar, maar ze heeft wel de lengte. (krappe zes pond met royale 51 cm) Ik schat dat ze nog rustig een week of 6 in maat 50 kan. En het is ook handig met verschonen, want hier gaan er soms wel 2-3 verkleedpartijen per dag door.
Ik zou ook zorgen dat ik wat setjes had in die maat. Ik had ze ook niet omdat iedereen om mij heen zei dat het onzin was maar heb in de laatste weken van mijn zwangerschap toch nog wat gehaald. En dat was maar goed ook. Hij was met de geboorte 51 cm en 3705 gram maar heeft zeker 5 weken maat 50 gedragen maar pas na de 6e week was dat echt te klein. Heb dus na de bevalling nog bij gekocht. Ik vind maat 56 een stuk sneller gaan, dat draagt hij nu net 3 weken waarvan het de 1e 2 weken nog wat ruim zat maar nu al krap begint te worden. Als het zo door gaat zit hij over 2 weken in 62.
Mijn zoontje was bij de geboorte 50 cm maar heeft heel lang in 50 gezeten, heb de eerste weken zelfs de mouwen en broekspijpen moeten omslaan... Zijn geboorte pakje was maat 50 en daar verdween hij in! Ik had ook niet heel veel van 50 gehaald, wel redelijk wat van 50/56. Heb de eerste maanden geen andere kleding hoeven halen.
Ik zou zeker wel voor deze maat gaan, al hebben ze het maar een aantal weken aan.. te grote kleertjes vind ik altijd zo sloeberig staan.
Ik vond het ook een beetje zonde om maat 50 te kopen, als hij een beetje op mij lijkt past hij helemaal niet in 50 en na 2 weken al niet meer in 56... Maar ja, omdat je het niet van tevoren weet, heb ik het toch maar wel gedaan...maar wel van MP, een pakketje in maat 50 en 56 voor 7,50. Zelfs als hij her binnen 1 week is uitgegroeid valt de 'schade' nog mee.
Dochter was bijna 4kg en 53 cm bij de geboorte. Ze heeft ruim 4 weken nog maat 50 gedragen. Ik had 4 setjes en dit was wel genoeg voor die 4 weken. Ik houd niet van omgeslagen mouwtjes en te wijde kleertjes dus ik was er blij mee dat ik toch maat 50 had gekocht. Gewoon van de wibra enzo hoor, hoeft niet duur te zijn.
ik dacht ook, schaf niet teveel kleine pakjes aan.. maar zelfs 50 was te groot en mijn zoontje was een normale baby.. Heb toen schoonmoeder en moeder op pad moeten sturen.. in de kraamweek.. niet fijn! Deze keer dus genoeg maatje 50 gekocht haha