Jongenskleertjes versus meisjeskleertjes...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nora1983, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij krijgen over 2 maand onze 1e. En we weten niet wat het word. Kleertjes kopen is dus best wel een opgave geweest. Ik heb het zo neutraal mogelijk gehouden, maar vind dat een jongen bv best rood aan kan en een meid blauw. (als kleine er is ga ik wel specifiek inkopen doen hoor:D).
    Nou heb ik ook een ontzettend schattig tuinbroekje gekocht, met een rood shirtje eronder. hing bij de jongenskleertjes, maar omdat ie wit is met een heel smal donkerblauw streepje vind ik dat een meid 'm ook best aan kan, zeker met dat rode shirtje. Ik ben niet zo'n tutje dat vind dat een meid roze jurkjes met strikjes en bloemetjes aan MOET(hoewel dat best schattig is, al die meidenkleertjes). Een meid kan dus best wel een stoere tuinbroek aan.
    Nou had ik een foto van deze combi op mijn FB gezet, krijg je meteen opmerkingen:"ik vind dit best een jongensachtig pakje". Ja, so what?!:x we weten niet eens wat het word...en dan nog, kan een meid dat niet aan dan?
    Zet je een keer wat leuks op FB, krijg je meteen weer van die opmerkingen. Waarom kunnen mensen nooit gewoon eens zeggen:"leuk!" Bah!:x Heb geantwoord dat ze maar eens moesten proberen om neutrale babykleertjes te kopen:p

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter draagt heel vaak blauwe of stoere kleertjes. Deels omdat ik die gekregen heb van mijn zus nadat haar zoontje eruit gegroeid was, maar ook omdat ik het leuk vind. Niets van aantrekken!

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Herkenbaar hoor! En heel irritant af en toe!

Hier een blauwe kinderwagen:'is zeker een jongetje?!' Uh hoezo? Blauw kan toch ook prima voor een meisje? Of moet je dan met een roze/paarse wagen lopen? :p

Lekker van je af proberen te laten glijden..

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Tsja, mijn schoonmoeder dacht dat zij tijdens mijn vorige zwangerschap goed geraden had dat het een meisje werd, gebaseerd op het feit dat wij een rode kinderwagen hadden gekocht. Het is inderdaad een meisje, maar deze kinderwagen is toen ook gekocht met het idee: een eventueel volgend jongetje kan ook in een rode kinderwagen. Wij vonden rood gewoon mooi en gaan heus geen blauwe kopen voor een evt. jongetje!
    Ik vind een beetje blauw in meisjeskleding best kunnen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O en de kamer van onze dochter is trouwens blauw! Dat vinden heel veel mensen ook niet kunnen. Erg hè?!

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Leuk toch?!:D ik had een lichtblauw met witte kamer toen ik op de basisschool zat. De sprei die op mijn bed lag heb ik nog steeds en vind ik ook nog steeds supermooi! Ben wel vh lichtblauw hoor, hoewel ik aqua-blauw ook supermooi vind!
    Oja, als baby(1983)had ik een donkerbruin met (vies)gele kamer:D, erg jaren 80, en niks niet specifiek meiden of jongens!;) En als je die kleertjes op babyfoto's ziet...best lelijk, maar toen mode, hahaha!

7. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja neutrale kleertjes kopen is best lastig! Ben twee keer wezen shoppen voor een vriendin toen ze ongeveer 12 weken zwanger was. Wilde alvast iets cadeau doen :p

Maar ik vind een stoer tuinbroekje ook heel erg leuk bij meisjes!!! Rood is dan weer niet mijn kleur, maar dat is persoonlijk ;) vind dat zowel bij jongens als meisjes niet zo leuk... Vind ook dat meisjes prima blauw kunnen dragen!

Hou er ook niet zo van dat bij meisjes alles roze en tuttig moet zijn, en bij jongens blauw en stoer. Hoewel ik soms ook echt verliefd kan worden op een schattig kanten jurkje :D maar een stoere bui bij een meid is ook af en toe leuk :) En mocht ik ooit een jongen krijgen, dan wordt de babykamer ook lekker romantisch (zonder roze bloemetjes enz. dat dan wel:p).

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hadden keus tussen creme, rood en antraciet. Mijn man mocht van mij kiezen, ik bedoel, de a.s. moeder beslist al zoveel als het om de uitzet enz gaat;):D. Hij koos voor antraciet. Ik had liefst de rode gehad, maar vind deze ook hartstikke stoer. Heb beddengoed in kinderwagen gewoon in vrolijke kleurtjes gekocht, hihi!

9. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verschrikkelijk :$

:p

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst een paar leuke broekjes gekocht, groen, lichtblauw, middenblauw, rood etc. Ik vind dat voor allebei prima kunnen. Ik probeer wel met de opdrukken rekening te houden, dus niet perse auto's treinen, 'later word ik net als papa' en dat soort dingen. Die vind ik te veel voor een jongetje. Evenals al die roze prullen en kantjes. Gewoon in het midden, met algemene kleuren en algemene prints. Want waarom zou een giraf of een kikker perse alleen voor een jongetje leuk zijn?

Die kamer wordt hier ook wel een probleem; we hebben wit, grijs en turquoise. Er komen nog vrolijke oranje/rode dingen bij voor de kleur, maar tis nu vast ook heel erg een jongenskamer, terwijl wij dit al bedacht hadden voor we wisten dat het een jongetje werd.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Maak je niet druk meid.

Ik had hier ook kleding bewaart van onze zoon en die heeft onze dochter ook gewoon aangehad (o.a een bruine ribcord tuinbroek)
    De carstrui van mijn zoon werd door dochterlief zo mooi gevonden dat ook zij deze heeft gedragen. En er staan nog en paar rood met zwarte wandelschoenen van mijn zoon (maat 29) die onze dochter straks ook gewoon aankrijgt (zit net in maat 28).

12. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kleertjes.jpg
    Tuinbroekje.jpg

Best neutraal toch? vooral voor een pasgeboren ukkie.
    Voor diegenen die dit ook erg leuk vinden;

-Tuinbroekje van jongensafd. Zeeman/shirtje van Hema
    -Blauw met sterretjes setje & JipJanneke setje(is nieuwe collectie, ze hebben ook mutjes, broekjes, rompers en slofjes!) van Hema
    -Blauw/oranje shirtje & broekje vd Zeeman

Alles in maten 50/56/62 verkrijgbaar(sommigen ook groter).

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Pffff.
    Mijn zus had voor haar beide dochters een volledig blauwe babykamer (intussen zijn het roze prinsessen / paarden kamertjes geworden voor de dames)

De dochter van mijn nichtje had een blauw slaapzakje met de tekst 'little prince'

En mijn zoon van 4 heeft als lievelingskleur roze.

Wat boeit het?

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind de bovenste pakjes super! Zeke rvoor jongen of meisje. Tuinbroek vind ik minder. Niet zozeer omdat ik het voor een jongen vind hoor. Al vind ik hem wel minder neutraal dan die andere setjes. Maar mee romdat ik een tuinbroek bij een echt babietje niet leuk vind. Vanaf maat 68 vind ik dat leuker. Maar het doet er helemaal niet toe wat wij vinden of wat je vrienden zeggen op facebook. Het gaat erom wat jij ervan vindt!
    Ik zou trouwens geen kleertjes meer op facebook zetten. Dat commentaar zit je toch niet op te wachten.

Maar als het net geboren is, zou ik Jip en Janneke aan doen. Echt super!

15. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het plaatje van de tuinbroek wel erg jongensachtig eigenlijk , de plaatjes daarboven niet.

Voor de rest vind ik heel veel jongens kleren eigenlijk vrij neutraal. Blauw vind ik ook echt heel goed voor meisjes kunnen, vooral zo'n zachte blauw. Donker/marine blauw vind ik wel weer meer jongensachtig.

Een jaar of 100 terug was roze trouwens een typische jongens kleur (want rood tint en dat staat voor hardheid/felheid) en blauw een echte meisjes kleur (rust/kalmte).

Ik vond het veel te lastig om alles neutraal te doen (en was ook veel te nieuwsschierig), dus wij weten al lang dat het een jongetje werd en daar ook de babykamer op ingericht, maar als ik hem nou bekijk denk ik: ik hoef alleen maar de gordijnen te wisselen, aankleedkussenhoes en nog wat andere details en het is een super schattige meisjeskamer.

Zou me dus ook zeker niets aantrekken van de mening van anderen, maar aan de andere kant, als je alleen maar wil horen 'oh wat leuk', kun je het beter niet op facebook zetten.

16. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind blauw super leukvoor een meisje, en rood kan voor allebei!

Wij hadden twee wipstoelen gekregen, knalrood en felblauw, nu krijg ik van iedereen commentaar dat blauw niet voor een meisje kan! En ik vind het juist super leuk!

Lekker doen was je zelf mooi vind!

17. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en ik heb een felblauwe kinderwagen gekocht, want dat vond ik ook goed kunnen als de volgende een meisje is. Ik vind zwart/antraciet/beige niks aan, hou van kleurtjes.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Leuke kleding hoor! Ene vind ik idd iets meer jongensachtig en het ander iets meer meisjesachtig, maar kan voor beiden vind ik :)

19. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Tuinbroekje is paar maten groter, 62. Dus waarschijnlijk verzuipt hij/zij er in als ik het meteen aan zou trekken:D Was ook mijn bedoeling voor een later moment. 1e weken trek ik hem/haar lekkere comfi joggingsstof-broekjes aan;)

20. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bij 20 weken echo wou kleine uk niet laten zien wat ie is. Dus we hebben het maar zo gelaten. Het had dan zo moeten zijn vind ik, des te groter is de verassing bij de geboorte. Specifieke meiden- of jongenskleren zijn zo gekocht na geboorte;) Maar, moet toegeven, het was wel makkelijker geweest als we het hadden geweten, maar ach, waar hebben we het over, een paar kleertjes waar die in no-time weer uit is gegroeid:D

Deel Deze Pagina