onze dochter was bij de geboorte 53 cm en had kleertjes maat 50 aan... Alleen het broekje was aan de korte kant..
Wij komen beide uit een familie met lange mensen, ons zoontje zou flink zijn maar hij was 48 cm en 3500 gram na 3 dagen nog maar 2900 gram hij heeft ruim 6 weken maat 50 aagehad
onze verloskundige had gezegd met 35weken zwangerschap tijdens de groeiecho dat wij een grote baby zouden krijgen. Dus ik dacht: aan 1 pakje maat 50 heb ik dan wel genoeg. Had wel een hele hoop grotere maatjes gekocht en gehad. Nou toen Tycho geboren was ging hij nog makkelijk in maat 50!!! Ik had dus veel te weinig en daarom moest ik de volgende dag mn schoonmoeder op pad sturen om maat 50 te halen (vond ze echt heeeel erg overigens ). Uiteindelijk heeft hij denk ik wel 2maanden in maat 50 gezeten. Dus ik zou zorgen dat je bijvoorbeeld 2 pakjes maat 50 hebt. Heb je dan evengoed te weinig dan is het zo bijgehaald en je kunt het natuurlijk ook aan de kraamvisite vragen! xxx
Maud was 2 weken te laat en gewoon 7 pond en 53 cm, maar toch 2 a 3 weken maat 50 aangehad. Ik had 1 setje in huis, en heb manlief en mijn moeder de stad ingestuurd.
Ik zou altijd 1 of 2 pakjes in maat 50 (of 50/56) kopen. Vergelijk het even met de pakjes 56 die je hebt en koop gewoon ietsje kleiner. Onze zoon was bij de geboorte 4860 gram, lengte is niet opgemeten, maar ik schat 53/54 cm. Hij heeft 1 pakje maat 50 wel aangehad, de andere was te klein. Die heb ik nu dus voor baby 2, haha. Maar ik vond het toch wel prettig om in ieder geval wat kleiner in huis te hebben, want 56 viel toch wel groot de eerste 2 weken.
Mijn vriend is 2.03 meter, maar wij hebben ook wat pakjes maat 50 voor de kleine hoor. Heb ook een pakje maat 50 en eentje 56 in mijn ziekenhuiskoffertje zitten. Je weet maar nooit. Dat mijn vriend lang is wil niets zeggen volgens mij, hij was zelf ook maar 46 cm bij zijn geboorte.
Oh wat moeilijk! Ik heb ook nog geen maat 50... wel 50/56 en een aantal 56... Ga ze denk eerst eens vergelijken.. kijken of er tussen nog grotere en kleinere zitten en dan misschien toch maar 2 pakjes in 50 kopen..
Wij hebben het niet gekocht. Wij zijn ook allebei lang (1,96 en 1,83). Ons zoontje was 2950 gram en 49 cm bij de geboorte. Natuurlijk waren de kleertjes in 56 wel wat te groot, maar ik vond dat niet zo erg. Ik wou niet van alles in 50 halen en het vervolgens niet of maar 3 weken aan te kunnen hebben. Nu heeft ons zoontje sinds deze week (9 weken) steeds meer 62 aan. De meeste 56 spullen zijn nu uit zijn kast. Ik zou het de volgende keer weer zo doen. Hebben we dan een hele mini baby, dan kun je altijd nog wat in 50 kopen. Succes met de keuze.
Ik had twee setjes 50, en de rest 50/56. Uiteindelijk is ze geboren met 50 cm en ongeveer 280 gram, en zit ze nu met 10,5 weken met de truitjes net niet meer in 50 en met de broekjes past ze nog maar net in 56, dat gaat al richting 62... Valt geen peil op te trekken. De vk en de echoscopist hadden trouwens geschat dat ze rond de 3500 gram zou zijn, lengte konden ze niet goed inschatten. Ze was een week te laat, en dan nog maar 2800 gram. Schattingen zeggen niet altijd iets. Zou gewoon zorgen dat je een paar setjes 50 hebt, voor het geval dat, je kunt altijd bijhalen. Wij hebben in het begin de truitjes maat 50 nog moeten omslaan, de broekjes niet, maar ja, ze heeft nogal lange benen.
Ik heb ook niets van maat 50 gekocht. We zijn beide niet heel erg lang, maar meer gemiddeld. Alleen met de 20 weken echo is ons verteld dat ons kindje boven het gemiddelde zit met de groei . Dus vond het daarom ook niet nodig om maat 50 in huis te halen. En ook al zitten de kleertjes ietje te groot, dan zou ik dat niet zo erg vinden.
wij hebben ook alleen maat 56 of 50/56 gekocht wij zijn dezelfde lengte beide als jullie haha. ik laat mn mannetje gewoon in de kraamweek 50 halen mocht t nodig zijn liever dat dan dat t allemaal voor niks gekocht zou zijn dat vind ik veel meer zonde. en 56 kan je ook een keertje netjes omslaan dus we kijken wel
Vergeet ten eerste niet dat kleding vroeger anders viel dan nu. Mijn dochter is geboren met ruim 7 pond en 51 cm maar pastte nog makkelijk in maat 44. Die heb ik niet gehaald maar ze heeft echt weken in maat 50 gezeten. Ik zou dus zeker wat maat 50 halen. Alleen maa 56 kan ook prima hoor, maar vind het persoonlijk toch niet zo leuk als alles omgeslagen is bij die kleintjes omdat het eigenlijk te groot is.
toen de tijd dat ik zwanger was van esmee had ik allemaal maatje 50/56 in huis , me man is erg lang en hadden verwacht dat ons kind ook wel aan de wat langere kant was. ze kwam 22 dagen te vroeg en wat bleek in maatje 50 verzoop ze en moest ik op zoek naar maatje 38/40. En er is altijd wel iemand die eventueel wel wat wil kopen in de stad mocht je kindje wat kleiner uitvallen of groter. zou me er niet al te veel druk om maken of je wel genoeg hebt, van de kraam visite krijg je vaak ook altijd wel wat. wij vroegen toen om een klein maatje.
Lengte zegt helemaal niets over de lengte van je kindje. Wij zijn ook allebei lang. Ons dochtertje woog 3240 gram en had maat 50 aan. En mijn zoontje was is met 38 weken geboren en woog maar 2525 gram en was echt een ukkie die zat in maat 44. Het is maar net waar je van houd. Ik wilde niet dan mijn kids in de kleding zouden verzuipen. Overigens is mijn dochter nu wel een lange dame dus lengte bij de geboorte zegt niets over de lengte als ze groter worden.
wij kochten eerst alleen 50/56, maar dit bleek toch nog iets te groot te zijn voor de eerste. Maatje 50 was toch handig toen ik uk nummer 2 had, hij kon het niet lang aan, maar zat tijdens de kraamperiode wel perfect!
Ik ben niet overdreven lang (1.77) en mijn man ook niet (1.80). Wij waren bij de geboorte allebei rond de 3200 gr. Mijn zoontje was tien dagen te laat en 55 cm en 5045gr. Maat 50 was echt te klein. Wij hadden maar 1 pakje mt 50 (gekregen ook nog). Ik had echt zoiets van, als maat 56 echt veel te groot is, is maat 50 er zo bijgehaald. En ik zou het niet erg vinden als de boel een beetje omgeslagen zou moeten worden. Maar goed, maat 56 lag binnen 3 weken ook in een doos op zolder.
Maar dan heb je het ook over een reuzenbaby . De meeste baby's zijn toch wat minder zwaar met de geboorte he.
ik heb als eerste pakje een pakje van feetje. Ik heb hem zowel in 50 als 56 gehaald. Mijn kind wordt ruim 8 pond geschat maar mijn man en ik zijn beide klein (1.58 en 1.68) dus ik denk dat het toch wel 50 wordt...
Onze dochter heeft vrij lang in maat 50 gezeten. Zeker wel 6 weken als het niet langer is. Toen ze net geboren was, had maat 44 eigenlijk beter gepast.