Hoi hoi dames, Wij hebben geboortekaartjes besteld maar daarop hebben we een plaatje met een meetlint, daarbij moet de lengte moet komen te staan. Maar meten ze tegenwoordig wel de lengte van je baby?? Heb ondertussen 2 geboortekaartjes ontvangen van baby's waarbij wel de lengte vermeld staat, maar soms op sites zie je ook dat er geen lengte vermeld wordt. Dus mijn vraag: wordt bij de geboorte je baby gemeten?? Alvast bedankt!!!
Ze worden niet meer gemeten, bij ons vroegen ze wel of ze de lengte moesten schatten. Maar meten doen ze niet meer omdat het niet goed is de ledematen meteen helemaal recht te leggen (is mij verteld). Wij hadden helemaal geen lengte en gewicht op het geboortekaartje staan, vind dat niet zo nodig.
Hier is er langs et lichaampje gemeten en daaruit een schatting gemaakt. Ze mogen ze idd niet meer strekken om te meten. Wij hebben ook een kaartje met een meetlintje en we hebben de lengte erop gezet
Bij ons zoontje werd het in het ziekenhuis wel gemeten. En deze keer wil ik het ook weer, anders doe ik het wel zelf! Maar als je het kaartje besteld na de geboorte, dan kun je altijd nog doorgeven of er wel of geen lengte op moet komen te staan.
Bij ons is er volgens mij wat ruwweg geschat/gemeten. Ze kunnen altijd wel wat zeggen, maar of het echt klopt... Bij ons was ze na 3 weken nog steeds even lang, dus dat klopte niet echt
Bij ons hebben ze niet gemeten. Dit hebben we de volgende dag zelf gedaan, idd voor het geboortekaartje...wilde echt wel weten hoe lang ze was!
bij ons deden ze niet meten. heb ik aan de kraamhulp gevraagd en die heeft het toen gedaan. dus als ze het niet doen, gewoon ff vragen!
Hier alleen geschat, omdat het inderdaad niet goed is meteen de benen zo verplicht te laten strekken.