Maat 50?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Helena88, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hoi dames,

Ik vroeg me af hoeveel kleertjes je in maat 50 moet hebben. Hoeveel weken doet een baby dat aan? Ik heb op dit moment nog maar 3 pakjes in maat 50. Is dat voldoende? Want stel de baby is 52 cm dan is maat 50 toch al te groot? ;)

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dat hangt ook een beetje van de bouw van je kindje af.

Wij hebben maat 50 echt wel bijna 2 maanden in gebruik gehad.
    Peuter was een magere baby (wel lang, bij de geboorte al circa 53 cm).
    Dus een jumpsuit ofzo was idd vlot te "kort", maar omdat ze zo smalletjes was, heeft ze toch bijna twee maanden in maat 50 gelegen,de rest verzoop ze gewoon bijna in.
    En hier hadden we een reflux baby,dus ik was blij dat wel wel 20 setjes hadden liggen;)

3. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik heb heel veel setjes in mt 5o omdat ze ons kleintje erg klein schatten. Mijn zoontje heeft 8 weken in mt 50 gezeten en was 54 cm en 3320 gr bij de geboorte. Ik zou er niet teveel van halen en even afwachten hoe groot je kleintje is. Je kunt kleertjes zo bij bestellen

4. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik zou even wachten met maat 50 tot je een groei echo hebt gehad. Bij mij werd namelijk gelijk gezegd dat het kindje groot is en niet eens maat 50 nodig zal hebben.

En als het toch wel zo blijkt te zijn, dan heb ik dat de andere dag zo gehaald.

5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    groeiecho is niet standaard toch? Die krijg je alleen als daar indicatie voor is lees ik overal.

6. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb er meerdere ivm indicatie, maar volgens mij krijg je er sowieso 1 rond de 30 weken.

7. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was gemiddeld bij de geboorte en heeft een maand maat 50 gehad. Ik was dus wel blij dat we al een stuk of 5 setjes kleding in die maat hadden.

Wat mij opviel toen ik voor haar aan het shoppen was, was dat maat 50 best lastig te verkrijgen was, in elk geval voor leuke complete setjes (shirtje met bijpassend broekje bijvoorbeeld). Misschien toevallig hier in de buurt en in die periode, maar even snel een aantal setjes erbij halen was dus niet heel makkelijk geweest.

Ik zou sowieso wel wat kleertjes in maat 50 halen trouwens. Je weet niet hoe snel je weer mobiel bent na de bevalling (ik heb een keizersnede gehad, dus ik stond echt niet al en twee dagen gezellig in de hema kleertjes uit te zoeken). Je kunt het natuurlijk altijd nog snel door iemand anders laten halen, maar ik vond het wel heel fijn om mijn dochter de door mij uitgezochte kleertjes aan te kunnen trekken, en niet afhankelijk te zijn van wat bijvoorbeeld mijn schoonmoeder snel op weg naar het ziekenhuis nog had kunnen vinden in die maat.

8. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Je kunt toch van te voren uitzoeken wat je wilt, daar de codes van opschrijven of foto's van maken en dan door iemand laten halen? Of gewoon via internet bestellen?

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier maar 1 pakje maat 50 gehad en deze bij dl niet aangetrokken. ze was 52 cm bij de geboorte en 56 zat prima. broekjes moesten opgerold worden maar dit was maar voor heel even.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier zijn er kleertjes ongedragen in de zak voor het goede doel gegaan. 1 setje met veel stretch heeft ze twee keer aangehad. Gelukkig had ik niet veel maat 50 gehaald. Nu is ze bijna drie maanden en zit in maat 68.

11. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had wel een beetje maat 50 zelf gekocht en gelukkig had mijn zus veel maat 50 vanwege een prematuur. Ook hier een lange magere beeb waardoor maat 56 een hobbezak werd (51cm, 3450g). Hij heeft echt lang broekjes in maat 50 gedragen, zeker 2 maanden zo niet langer.
    Ik vond het de investering wel waard om mooi passende pakjes te hebben in de eerste dagen!

12. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natuurlijk kan dat ook, maar ik vond het zelf heel fijn om gewoon het een en ander in de kast te hebben liggen. Zoals ik schreef, maat 50 was hier in de winkels gewoon heel slecht verkrijgbaar, dus even laten halen was wat lastig (tenminste voor setjes die ik echt leuk vond). Bestellen via internet kan ook altijd, maar ja, dan moet je dus wel een of twee dagen wachten voor je het in huis hebt. Geen wereldprobleem natuurlijk, maar ik vond het fijn om alvast wat klaar te hebben liggen, netjes gewassen en gestreken. In die eerste dagen moeilijk zitten doen over kleertjes, daar had ik echt geen zin in gehad. Als het niet had gepast, dan had ik de setjes gewoon doorgegeven aan iemand anders die een meisje zou krijgen en had ik een paar 10-tjes te veel uitgegeven, ook niet echt een probleem. Uiteindelijk zijn er ook wel meer kleertjes ongedragen naar zolder gegaan: ineens bijna een maat overgeslagen, verkeerde pasvorm, gekregen kleertjes voor het verkeerde seizoen...

13. Helena88

Helena88 Actief lid

12 feb 2015
    272
    40
    28
    Nou dan haal ik er nog een paar setjes bij in maat 50. Maar niet te veel dan. Ik heb pas over 4 weken een groeiecho. Dus dan wacht ik dat ook maar even af. Bedankt voor jullie reacties dames! :)

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    onze dochter is nu 3 maanden en gaat nu pas over naar maat 56. in het begin verzonk ze in maat 50 hihi.
    was met de eerste ook zo.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat jij zegt!
    Hier ook blij dat ik zeker een stuk of 8 setjes in de kast had, maat 50. Dochter was mooi gemiddeld kindje en heeft 5 weken in maat 50 gezeten. Eerste nacht scheet ze haar pakje al vol (tot de in d'r nek) en dan ben je blij dat je nog meer in de kast hebt :D

16. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter is op dezelfde dag geboren, en zit nu in maat 68 :), wat een verschil dan he?

17. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hier geen groeiecho gehad dus is denk ik niet standaard.

Zelf hebben we veel in maat 56. Nu ik weet dat ze 1 week van te voren wordt gehaald dmv een keizersnede heb ik toch maar wat extra pakjes in maat 50 gehaald.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Oudste was 46 cm bij de geboorte, heeft 6 weken maat 50 aan gehad. De jongste was 52 cm en heeft zeker een week of 2 in maat 50 gepast. Alleen pakjes uit een stuk waren gauw te kort bij de romp.

3 setjes is op zich prima, krijg je een klein kindje dan kun je ook altijd nog online shoppen en hema of prenatalheeft altijd wel iets in 50 hoor.

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Hier had ik ook maar 4 setjes mt 50/56. Het ligt echt een het merk!
    Heb shirtje mt 56 die beter zit dan een ander shirtje mt 50.. maar ze heeft ook een shirt mt 56 die valt als 62.

Maar heb nn moeder de 3e dag 2 extra setjes laten halen. Nu is het voldoende om rond te komen met wassen, maar we hebben dan ook geen baby die dr eigen vies maakt.
    Kraamzorg vertelde dat ze gewoon 2 dagen hetzelfde aan mogen zolang ze het niet onder poepen/plassen/spugen.

Heb eerst aangekeken hoe de kleertjes uitvallen. Mt 50/56 is dan veilige maat. Daarna kun je altijd nog bijkopen.

20. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Iedereen raadde mij aan om geen of toch heel weinig kledij in maat 50 te kopen. Omdat ze daar zo snel zijn uitgegroeid en omdat mijn hele familie heel groot is. Zit dus in onze genen... :) Blij dat ik heb geluisterd, want ons meisje zal op 40 weken 3,9 kilo wegen en 54cm zijn. Ik had wel 2 bodytjes in 50 gekocht, voor het geval dat, maar denk dat als ik nu beval, ze daar ook al te groot voor is. Je kan altijd je man of moeder snel wat laten bijkopen als het nodig moest zijn. Tot dan kan je baby'tje misschien wel een dag of 2 in maatje 56 zitten?

Ik denk dat iedereen ander advies krijgt van zijn omgeving. Doe gewoon wat je zelf denkt dat oke is. Als je je veiliger voelt met meer kledij in maatje 50, zou ik gewoon wat bijkopen.

Deel Deze Pagina