Volgens onze verloskundige krijgen we een kindje met lange benen. Kan het zijn dat maat 56 bij de geboorte al te klein is? Iemand ervaring hiermee?
Ja, die van ons heeft ook wat langere benen (die lagen voor op de groei al in de buik), maar paste maat 56 goed. Ze was 7 pond. Ik moet wel zeggen dat ze nu uit maat 56 aan het groeien is en de truitjes nog wel goed zitten, maar de meeste broekjes allemaal halverwege haar kont eindigen. Ben nu langzaam over aan het gaan op maat 62.
Mijn zoontje had ook vrij lange benen toen hij werd geboren, eigenlijk nog steeds. En dan is maatje 56 idd te klein. Hij heeft er ook maar ongeveer 2 weekjes meegedaan. Gelukkig had ik niet zoveel in maat 56 maar wat ik had waren leuke pakjes. Het pakje wat ik had uitgekozen voor als hij geboren zou worden was ook te klein voor hem.
@Suma, dus het kan zijn dat 56 te klein is... maar ja, wat moet je dan. Straks heb ik alleen maar 62 en dan is dat bij de geboorte weer veel te groot!
mijn meisje had ook erg lange benen maar in was in totaal 46cm. ze heeft 1 week maat 50 gedragen en 3 wk maat 56 van broekje. nu is ze ruim 4 wk oud en draagt van broek al maat 62 en van truitje kan ze nog net 56 aan als ik jou was zou ik wel iets in huis halen van maat 56 anders verzuipt de kleine erin. alicia in in die 4wk 9cm gegroeit dus ze zijn er wel zo weer uit.
wat je kan doen is dat je wel wat kleertjes in huis haalt van maatje 56. bv 2 broekjes en 2 truitjes ofzo, dan kan je sowieso twee dagen vooruit. mocht je dan nog meer nodig hebben dan heb je het zo in huis gehaald, en als het toch te klein is dan is het niet zo een sonde van het geld. succes! liefs joyce
Onze kleine was ook erg lang en groot, 56 cm en 10 pond. Hij heeft ongeveer 10 dagen in 56 gepast. Zou er wel wat in aanschaffen, watn 62 is nog wel ruim, vooral in de breedte dan.
Maat 62 is echt groot hoor voor een pasgeboren babytje, ook al is hij 55cm net als mijn zoon. Maatje 50 heb ik eigenlijk niet gedragen, alleen de eerste dagen als ze nog zo lekker opgekruld liggen. Marsja
62 lijkt mij best wel te groot! het is vooral een stuk te breed. Dano was 48 CM en heeft 4 weken maat 50 aan gehad, als de beentjes lang zijn kun je ook een maillot aandoen onder de broek voor als de pijpjes te kort zouden zijn. als je namelijk 62 aan doet vind ik het zelf een raar gezicht bij zo'n slank babytje. veel te breed.
Mijn zoon heeft vanaf de geboorte al broekjes maat 62, ik rolde de pijpen een beetje op of trok hem iets verder omhoog, dat werkt prima. shirtjes wel in maat 56 maar die heeft hij soms nog wel aan van bepaalde merken.
en denk er aan dat een schatiing van de vlos maar een schatting is hè?! bij mijn schoonzus riep de gyn en de vk dat het een heel groot kind zou worden! nu is het een minimensje van 3250 gram geworden voor wie maatje 50 nog te groot was.