Maat 62

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Diddlmouses, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft nu sommige shirtjes 62/68, maar ook nog vaak 56. broekjes zit ze nog in 56/56 en een enkele maat 62. het verschilt heel erg per merk en waar je het vandaan haalt. en zelfs dan zit er nog verschil in. ik heb gisteren weer wat shirtjes gekocht maar durfde geen 56 mee te nemen omdat die soms al aan de krappe kant zijn. en als het te groot is dan groeit ze er wel in. maar ik moet zeggen dat ze wel heel hard groeit op het moment. ik ga morgen weer ff de kast uitmesten en kijken wat aan de kleine kant aan het worden is.

liefs doris

2. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Scheelt inderdaad heel erg per kindje.
    Mijn dochter is een grote meid en die zit sinds de tweede maand in maat 62/68 en sinds kort rompermaat 74-80 !
    Maar inderdaad sommige 68 kleertjes heb ik in de bak "te klein" weggelegd en ze heeft ook nog enkele 62 kleertjes aan. Maar erg lang lijkt het niet te duren voor we weer moeten opschakelen naar 74.
    Ik kleed ze aan met 2 verschillende maten, dus van 50/56 naar 60/68. Kan ze sommige kleertjes tenminste wat langer aan dan 1 maand....
    Wel vind ik de maat/stap naar 74 een groot verschil tov 68. Ligt dat aan mij of vinden jullie dat ook?

Groetjes, Fien

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Damian zit nu net in sommige 62.
    Meestal nog 56.. maar dat verschilt indd heel erg per winkel

4. acire

acire Fanatiek lid

Sasch begon met maatje 62 bij ongeveer 3 maanden. tussen de vierde en vijfde maand werd het krapjes en nu heeft ze 68 met het meeste want sommige kleding valt heel groot

5. acire

acire Fanatiek lid

wat een grote dochter fientje, mijn dochter is al geen kleintje maar ze heeft nu nog rompers maat 68 aan.
    ik vind 74 ook al een hele grote maat ik denk dat sascha nog wel een hele tijd 68 gaat dragen.

6. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    xander had 2 weken terug nog 62 maar die krijg ik nu al met geen mogelijkheid meer bij hem aan, dus ben gister als een gek rompertjes maat 68 gaan halen en die zitten hem nu perfect

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

same here :)
    ze draagt nu vanalles tussen 62 (langzaam aan word het wat krap) en 74 (nog echt wel te groot maar tja.. broekspijpje omslaan kan vaak best en een tshirtje dat wat wijd is valt ook niemand over)

hoe groot is tara eigenlijk? die zal dan wel weinig kleiner zijn dan anne
    nahja.. wij gaan straks weer even meten op het cb :)
    ben heel benieuwd
    (is ze te dun? te kort? we'll find out soon enough... en ja daar klagen ze altijd over gelukkig vind de kinderarts dat ze prima groeit dus "ene oor in, andere oor uit" :) )

8. Anique

Anique Niet meer actief

ik volg deze ook even, Can heeft nu maat 56 en van sommige dingen nog maat 50 (broekjes over het algemeen) maar ik heb heel veel kleertjes maat 62 cadeau gehad, hele leuke dingetjes zitten erbij en ben wel benieuwd wanneer hij dat aan zal kunnen.. hoe zwaar waren jullie babytjes ongeveer toen zij 62 gingen dragen.. misschien zegt dat iets meer dan de leeftijd (lijkt mij?)

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook nog 62, soms al 68 :D En ze is bijna 6 maanden.. Maar dan ook wel 6 weekjes te vroeg geboren dus eigenlijk 4,5 maand.

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier nu een paar weken in 68..!, maar heb een ukkie (8 weken te vroeg geboren) dus misschien niet zo representatief.. ;)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.457
    113
    Hmm, Jesper droeg al met 1 week maat 62... Ik denk tot een week of 6, toen had hij maatje 68.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik weet niet meer wanneer Ruben precies maat 62 had, ik weet nog wel dat hij die maar 3 weken aankon. Toen moest ik over op 68!

Dus mij tip zou zijn niet te veel maat 62 te kopen, haha!

13. Saskia78

hier gaat 62 inderdaad ook erg hard
    regelmatig draagt ze dus ook 68 en soms zelf 74 (broeken vooral... pijpjes omslaan en klaar)
    terwijl ze 56 maaaaaaanden gedragen heeft

net even gewogen en gemeten: 7595gr en 67 cm

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    62 na 5 weken. Het duurde maar heel erg kort, na 4 of 5 weken kon ze in 68 (met 10 weken). Nu wordt 68 krap (21 weken) dus ik hoop dat 74 een heeeeeele lange tijd gaat passen!

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat ik dan eigenlijk niet snap, Sasha is ook iets meer dan 5 weken en zit net in maatje 56. Ze zit qua groei boven het gemiddelde.Was afgelopen maandag 5210 gram en 57 cm. (of ligt het inderdaad gewoon aan welk merk?)

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bridgett is nu 5,5 maand en heeft sommige dingen nog van mt 62 (sommige dingen vallen net ff iets groter)
    maar grotendeels mt 68.
    en een paar zomershirtjes zonder mouwen maatje 74 (mouwen zijn vaak zo lang,mar qua lengte kan ze t wel hebben)
    ik denk dat ze met 3 maanden de eerste dingen aankon in 62.ik weet wel dat ze snel uit de kleine maatjes was.

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Luna gaat nu naar 68, 62 kan ook nog wel maar dat wordt een beetje te klein moutjes net passend enz geen gezicht dus hahaha!

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    momenteel heeft hij 68 aan, maar sommige kleertjes van 74 past hij ook al.
    Maat 62 droeg hij met 4/5 weken tot ongeveer 9/10 wk. De broekjes iets langer. De shirtjes waren al gauw te klein. Ik moet zeggen dat hij al een hele poos mt 68 heeft!

19. Saskia78

hmm de winkel zal ooks chelen

anne was vandaag dus 67 cm

maar ze draagt regelmatig nog de hema-rompers van 50/56
    theoretischg ezien... past dat dus NOOIT

en ja.. als ik nu nieuwe rompers koop zijn ze ook 62/68 en tja.. echt verzuipen doet ze er niet in.

dus het scheelt ook wel wat per merk
    en in sommige gevallen ook hoe vaak je het wast kennelijk :)

20. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam heeft nu 62/68
    Maar sommige 62 kan hij echt niet meer aan, terwijl andere 62 nog te groot is :rolleyes:
    Ik had verwacht dat 62 wel iets langer mee zou gaan. maar dat heeft maar een krappe maand geduurd! Nu sommige shirts al 68 en broeken toch nog 62. Maar dat komt vooral omdat Liam maar een smal middeltje heeft...Alle broeken zakken van zijn kontje.... de luier houdt alles nog omhoog : :)

Deel Deze Pagina