Ymke haar groei ligt op de +1 lijn qua gewicht. Ook boven gemiddeld dus. Maatje 56 hebben we meteen na geboorte gebruikt. Ik vind daarbij ook het niet mooi staan als een shirt strak zit. En als het omhoog kruipt bij het spelen gaat het ook op de "past niet stapel". Ze zwemt niet in haar kleren, maar het zit wel gewoon ruim. Broekjes heeft ze wel altijd een maatje kleiner dan boven. Merken wijken wel erg af vind ik. Ze heeft al best dingen aan waarvan maatje 80 op het label staat , maar qua h&m kleertjes past ze nog heel goed in 68.
Julia heeft nu ook 62 (sinds ongeveer een week) maar past van sommige dingen ook nog 56. Bijv van hema past ze nog 56, maar ook 62, prenatal 62, mexx broekjes 56 maar truitjes 62, raar he
@wendyp: het scheelt heel erg per merk en winkel vind ik. Maar Jesper was bij de geboorte al 56 cm en 5 kilo, dus dan gaat het ook hard.
Onze dochter had de eerste 2 weken maat 44, daarna 50/56. Dat ging enorm snel. Maar ze heeft nu nogsteeds haar 56 aan. Draagt wel wat rompertjes en t-shirtjes met korte mouwtjes in 62, daarbij valt het niet zo op dat ze eigenlijk groot zijn. Aangezien maat 56 volgens de maattabellen voor 0 tot 2 maanden is heb ik niet veel keertjes in 56 gekocht, ging er van uit dat ze er snel uitgegroeid zou zijn, maar niet dus. Maar aangezien 62 nogsteeds te lange mouwen en pijpen heeft heb ik in de aanbieding laatst toch maar een 56 gekocht. Want ze heeft in haar huidige maat toch echt te weinig kleren en wat ze heeft begint er toch al aardig goor uit te zien met al dat gespuug en gewas...
Wat leuk om dit allemaal te lezen zeg! Famke is drie weken na haar geboorte overgestapt op maatje 62. Dat is wel erg vlot, maar ze was dan ook een lange tante bij geboorte (54cm.)... Ze heeft maatje 62 welgeteld één maand aan gekund. Maatje 68 heeft ze langer mee gedaan (twee maanden). En toen ze vier maanden was, is ze overgestapt op maatje 74. Maar... nogmaals: Famke zit helemaal bovenin de groeicurve (kan niet hoger), dus die is ook wel heel erg lang voor haar leeftijd...
naomy ook met 4 maand 68 maat 62 is vaak voor korte tijd groeien ze best snel uit en maat 68 blijft wel even maar je kindje kan ook een groeisprut maken maar je heb de groote 68 en de kleine 68 ligt eraan hoe kleertjes valen.
Lynde heeft nu maat 68, ze is 66 cm lang. Tot voor kort paste ze 62 ook nog en sommige dingen gaan nog wel, maar andere dingen worden nu echt te krap. Ze heeft denk ik maat 62 vanaf 3 maanden ofzo.
met 2 maanden in 62, met 3 maanden in 68! En met 6 maanden in 74, gelukkig. Anders blijf je kopen _________________ ja zo ongeveer jelle zit nu in 68 en 74
Timo is 5 maanden en in zijn 2e week droeg hij al sommige dingen 56 en 62 (hij was bij de geboorte 4880 en 56 cm). Het is ontzettend qua merk afhankelijk hoe iets valt. Ik neem altijd een setje wat supergoed zit en daarmee loop ik zijn hele garderobe langs. Ook de bouw van je kindje speelt mee met de kleding. Wibra valt ruim. Prenatal vaak wat kleiner. We zitten nu in maat 68, maar ik moet bijna naar 74.
hier is de maat 62 maar 1,5 maand gebruikt... heb een zoontje die zeer hard groeit, en zat met 3 maand al in 68
Nora zit nu sinds een tijdje in 62, denk toen ze 3mnd was. Maar heeft ook sommige dingen 68 aan. maar dasn alleen dingen die klein vallen anders is 68 te groot.
Is maat 62 eigenlijk tot 62 centimeter dan? Want Alyna zal nu ongeveer aan de 62 cm zitten, en heeft sommige dingen maat 68 al aan, omdat sommige dingetjes maat 62 te kort worden...(broekjes/jurkjes) Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze lange benen heeft,zoals haar papa Of heeft het meer met gewicht te maken? In de kleertjes van mexx bijvoorbeeld staat : 62: 2-4 maanden/8 kilo...
Tess had tot ongeveer 2 weken geleden maat 62 en nu 68. Dus bij 4 en een halve maand is naar 68 gegaan. Maar het is heel verschillend hoor, ligt echt aan de lengte van jouw kleintje.