Iemand ervaring hiermee...?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toet, Mar 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Roos is nu bijna 6 weken oud,ze heeft een behoorlijke voorkeurshouding en gaat steeds minder goed slapen en dan voorname op de dag...als ze wakker is is ze niet tevreden ligt dan snel weer te huilen en te jammeren...ze is wel moe maar vat de slaap gewoon niet...wel als ik met haar gaat liggen en mijn hand voor haar oogjes houd dan valt ze snel in slaap maar is na 15 min weer wakker en dan begint het weer...zo ben ik haar telkens bezig om in slaap te krijgen tot aan haar volgende voeding...heel soms valt ze wel in slaap en slaapt ze zo 2 uur...
    Ik ben erg van de rust en regelmaat en doe naar elke voeding hetzelfde en bij de eerste gaap naar haar bedje...
    We bakeren haar ook in...s'nachts gaat het wel goed en dat is het geke ervan....
    Nu heb ik op advies van een vriendin een osteopaat gebeld en daar mag ik dinsdag langs komen...
    Heeft iemand dit ook met zijn kindje? en ervaring met een osteopaat?
    Ik vind het best zwaar zo...heb ook nog eentje van 2 jaar rondlopen en die vraagt ook veel aandacht...

Groetjes,

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Kijk eens bij Ervaring 1keer osteapaat van Frieda.
    Staat ook op pagina 1.

Ik kan je niks vertellen heb er geen ervaringen mee. Maar wel een dikke knuffel en sucses.

Janna

3. Niet meer actief

Ik weet niet hoe donker haar kamertje is, maar het zou ook kunnen dat ze overdag slecht slaapt omdat het dan niet donker genoeg is.
    Dat heb ik eerder gehoord namelijk, kinderen die overdag niet kunnen slapen omdat het dan te licht is.

Groetjess

4. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    haar kamertje is op de dag vrij licht....zou het daar aan liggen?

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij Sterre doe ik overdag de rolgordijnen voor de helft naar beneden, anders slaapt ze ook niet.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    heel herkenbaar, het gaat nu gelukkig beter. Ons ventje slaapt de nacht altijd door, maar overdag is het pet.....
    Ik ben ook gaan inbakeren (met puckababy) en ben maar heel veel gaan wandelen, want dan valt hij wel in slaap....
    Met de osteopaat heb ik (nog) geen ervaring...

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi Toet,

wij hadden hier ook een kleine dame met een voorkeurshouding, en ook Thirza ging dus steeds slechter slapen. We zijn toen ook naar de osteopaat geweest en daar is ze, na nu 3 behandelingen, zo ontzettend van opgeknapt!
    Even in het kort:
    De eerste 2 weken ging het wel goed, maar was ze ook veel bij ons. Vanaf dat ze 2 weken oud was, ging ze stees slechter slapen en met een week of 3-4 kreeg ze extreem heftige krampjes. Slapen ging toen steeds slechter, maar nadat de krampjes door Infacol en het afkolven van de eerste stroom melk wat onder controle kwamen, wel weer beter.
    In de loop van de daaropvolgende weken werd het slapen echter steeds slechter en ging Thirza ook steeds meer melk terugspugen. OP z'n heftigst was het zo dat ze nog maar 3 keer per dag 20 minuten sliep en elk half uur wilde drinken om het zuurbranden weg te spoelen.
    OP het CB werd bevestigd dat ze al een wat afgeplat hoofdje had (8 weken oud) en een voorkeurshouding, dus toen heb ik een afspraak bij de osteopaat gemaakt. Na de eerste behandeling was het terugspugen over en ging ze weer gewoon om de 2,5-3 uur drinken.
    Na de tweede behandeling ging ze -na 2 slechtere dagen- weer normaal slapen: meestal iets van 1,5 uur, 2,5 uur en nog een of twee kortere slaapjes. Nadat een vriendin van mij met 2 uberdrukke zoontjes langs was geweest, was dat weer helemaal weg en merkten we dat Thirza echt overal door overprikkeld raakte, ook van een te lichte kamer: zodra het donker was, lukte slapen nog wel.
    Maar goed, na de 3e behandeling, waarop wel nog een griep een de 19-wekensprong volgden, is het echt helemaal lekker nu... Ze slaapt goed, zonder jengelen eigenlijk, af en toe eens een minuutje of 2). Alleen als ik haar te laat op bed doe, is het huilen. OP dit moment is het zo dat ze vak maar een uurtje wakker is en dan alweer gaat slapen. Gisteren was ze bij de gastouder de hele dag en is ze daar maar 3 uurtjes wakker geweest, (tussen 7.15 en 18.15!) Ze was om 6.30 wakker en is om 18.45 weer gaan slapen...
    Een wereld van verschil dus! Hopelijk heeft het bij jullie ook zoveel succes.
    Overigens: dat overprikkelde is nu dus weer helemaal weg. Ze slaapt gewoon in een lichte kamer en is vanmiddag ook gewoon gaan slapen terwijl er boven haar een verwarmingsmonteur met de CV-ketel bezig was.
    En de voorkeurshouding is helemaal weg: ze kijkt nu echt evenver opzij naar links en rechts, :)

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Met 6 weken heb je ook weer een regeldag/regeldagen, he. Dat zou het ook nog kunnen zijn, misschien. Dan is het hopelijk met een paar dagen weer over.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dean had hier ook last van. We hebben precies het zelfde gedaan wat je nu ook doet. Puckababy gebruikt, de drie r-en enz... Uiteindelijk een beetje losgelaten, goed gekeken wat hij wilde en meegegaan in zijn behoefte. En dat was lekker bij ons liggen of beneden in de box. Het stomme is dat wij denken dat baby's dat willen, rust en regelmaat, maar als we echt goed kijken naar wat ze willen, is dat heel vaak gewoon bij hun ouders zijn.. Warmte, veiligheid, lekker tegen ons aan.. Ik weet ook niet zo goed waarom we er steeds tegen vechten, waarom we precies het tegenovergestelde doen. Blijkbaar laten ons nog steeds teveel leiden door andere en durven we niet ons eigen gevoel te volgen. En als we het eenmaal wel doen ( wat we uiteindelijk dus wel gaan doen) dan hebben we een voorbeeldig kind!

Dean slaapt inmiddels boven in zijn eigen kamertje. Op zijn tempo en zijn signalen zijn we gaan oefenen. Als hij aangaf dat het niet lukte, mocht hij weer naar beneden en werkelijk waar, ik heb geen kind aan hem. Hij slaapt fantastisch, is enorm vrolijk en lief! Ik moet wel erbij zeggen dat wij gister ook naar een osteopaat zijn geweest, naar aanleiding van drie weken geleden. Hij zat vreselijk slecht in zijn velletje.. Veel huilen, ontroostbaar, niet slapen enz... Toen "moest" hij nog zoveel van ons. Daarna zijn we gaan loslaten en nu? De osteopaat kon ( gelukkig) niks vinden. Hij vermoed wel dat er wat was met een van zijn wervels, maar dat hij het inmiddles zelf heeft opgelost. Ons kereltje zit goed in elkaar.

Mijn advies? Kijk naar je meisje, vergeet alles wat "moet", vergeet de regels en volg haar in wat zij aangeeft. Ze is pas 6 weken oud, ze nog zo klein... Het komt echt wel goed en ook zij zal haar regelmaat vinden op haar manier en tempo. En ga inderdaad naar de osteopaat toe, want die kan enorm veel betekenen. Succes en sterkte met alles!

10. raspberry

Even reageren op Angel: als de voorkeurshouding zo extreem is, is jouw advies niet verstandig: Toet haar kindje lijkt, als ik het zo lees, overprikkeld te zijn en overprikkelde kindjes slapen niet meer op eigen kracht. Als je die lekker bij je houdt, slapen ze helemaal niet meer. Dan is rust en regelmaat wel verstandig en is het toch goed voor haar kindje om ff te huilen om de prikkels kwijt te raken... Soms id ook dat niet anders.
    Maar kan me wel voorstellen dat er situaties zijn waarin jouw advies, Angel, wel prima werkt!

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ook Dean had een voorkeurshouding, sterker nog, hij heeft een afgeplat en scheef hoofdje er aan overgehouden. En Dean was waarschijnlijk ook overprikkelt. Ik vraag me alleen af of je je kleintje helpt met de rust en regelmaat. het klinkt logisch om een baby die zo overprikkelt is rust en regelmaat te geven, maar dat werkt niet altijd in de praktijk. Wij hebben Dean elke dag bij de eerste signalen naar bed gedaan, het werd alleen maar erger met de dag. Dean had het heel zwaar, wij ook.. Ik bleef zoeken naar "antwoorden" en alles wat ik kon vinden hadden we al toegepast, behalve dus loslaten, accepteren, kijken naar de behoefte van je kleintje en vertrouwen hebben dat je gevoel juist is. Noem het toeval, maar na twee dagen was er al enorm verschil te zien.

Ik geloof echt in rust en regelmaat, echt waar, maar niet voor die kleintjes van een paar weken oud. We willen echt naar mijn idee te snel dat alles loopt volgens het boekje. Die kleine meid is 6 weken oud, anderhalve maand pas, laat haar maar even wennen aan alles vanuit een veilige sfeer. En daar vanuit kan ze beter leren om te leren slapen in haar bedje enz.. En als ze pijn heeft in haar nekje vanwege een spier die klem zit, dan wil denk ik juist dat ze bij je is. En dat probleem oplossen bij een osteopaat. Wat zou de meerwaarde zijn van rust en regelmaat als er sprake is van fysieke klachten? Dus ik begrijp je reactie, maar ik ben het niet helemaal met je eens
    ;)

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Misschien ligt het er idd aan dat t te licht is; daar had mijn kleintje in het begin ook veel last van; we hebben verduisteringsgordijnen opgehangen; hielp echt goed. Nu sinds 2 a 3 maanden is t niet meer nodig.

13. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Bedankt voor de reacties...het is even afwachten wat de osteopaat zegt...na de ochtend fles slaapt ze nu nog steeds ( ze kwam om 06.00 ) maar gister overdag bijna niet geslapen ( wel doodmoe...) zocht steeds troost in haar flesje waar ze maar steeds 10 cc van dronk... en bij mij liggen was in het begin een succes maar nu ook bijna niet meer... :( ze is zo onrustig met haar lichaampje...
    Ik houd jullie op de hoogte!

Kus

14. raspberry

@Angel: ik begreep uit jouw verhaal dat je kleintje dan langer wakker was... Maar dan zitten we meer op 1 lijn wel, ;) Ik heb Thirza uren en uren in de draagdoek bij me gehad, want dan sliep ze wel (beter althans). En ik ben heel vaak samen met haar in bed gaan liggen. Kon ik zelf ook nog eens een klein beetje bijslapen.
    Het ging er mij vooral om dat je bij een overprikkeld kindje er wel voor moet zorgen dat het slaap krijgt, hoeft niet volgens het boekje te gaan, maar ik merk -nu Thirza opgeknapt is- hoeveel slaap ze eigenlijk wel niet nodig heeft! (Zal deels ook wel inhalen zijn, want ze ontwikkelt nu ook ineens razend hard). Toen we nog niet bij de osteopaat waren geweest, was ze vaak wel zo'n 2-3 uur wakker (let wel: kindje van 2 mnd). Nu zit ze wel lekker in haar vel en is ze meestal maar een uurtje wakker voordat ze weer gaat slapen. En dan is ze ook echt moe en vindt het prima om rustig in haar bedje te liggen, waar ze meestal met een kwartiertje in slaap valt.
    Dus dat was eigenlijk mijn punt: dat ze feitelijk veel te weinig slaap krijgen en dat verergert alle symptomen nog eens...

Share This Page