maat 92 klein voor een jongetje van 3 jaar en 7 maanden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lianda, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb een vraagje,gisteren werd ik er weer mee geconfronteerd.
    Mijn jongste zoon is 3 jaar en 7 maanden bijna. Hij draagt al een hele lange tijd maatje 92 soms 98 alleen moet ik daar echt de broekspijpen van omslaan. Dus eigenlijk is dat te groot nog.
    Een vriendin van mij heeft een zoontje van 2 en half jaar en die draagt al maatje 98 104. Is mijn mannetje dan echt zo klein?
    Z\ijn 2 oudere broers die droegen op zijn leeftijd ook al zeker 98 104.
    Het is best een tenger ventje,eet gewoon wat ie hoord te eten.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie kinderen dragen op deze leeftijd. Voornamelijk een jongen uiteraard.

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

In vergelijking met mijn knulletje, is jouw zoontje inderdaad misschien wat aan de kleine kant. Mijn zoontje is nu ruim 2 jaar oud en gaat nu langzamerhand over naar maatje 92. Hij is erg lang, dus vooral de broeken heb ik maatje 92 nodig. Wat betreft shirtjes redt hij het ook nog wel met 86.
    Maar maak je je zorgen dan? Je geeft zelf aan dat je zoontje voldoende eet. Dus dan lijkt het mij niet iets om je erg zorgen over te maken, toch?

Groetjes Mariska

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, da's klein. Maar dat maakt niet uit toch? De wereldbevolking bestaat uit mensen in alle soorten en maten...
    Bovendien: ik was als kind ook altijd een kleintje, maar heb dat uiteindelijk prima ingehaald en een hele gemiddelde lengte van 1.72 bereikt :)

Maar even ter vergelijk: Thirza is 2 jaar en 9 maanden en zit al een tijd in 92 en gaat van de winter, als ze dus pas 3 is, naar maatje 98, verwacht ik.
    Een kind van 2,5 dat in maat 98/104 zit is dan wel weer groot voor zijn leeftijd en je moet daarbij ook nog bedenken of dat allemaal nieuwe kleren zijn, of dat je vriendin denkt dat hij die maat heeft, omdat hij in krijgertjes rondloopt, die al zo vaak gewassen zijn dat de maat kleiner uitvalt? Dat verschilt merk ik hier namelijk erg goed tussen de tweedehands kleding en de dingen die ik nieuw koop!

4. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn ventje is inderdaad klein. Hij was met 3 jaar geloof ik net 96cm.
    Ik zal hem vanavond een proberen te meten als hij wil. Want ik ben wel benieuwd hoelang hij nu is. Hij wordt wel zwaarder dat merk ik wel goed met optillen.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn zoontje was met 3 jaar en 9 maanden 97.5 cm. Hij woog 13,5 kilo. Ook een klein tenger jochie. Ik maak me geen zorgen, hij is zeer actief en eet (nu weer) goed.
    Zal hem binnenkort ook eens meten en wegen, hij is weer gegroeid merk ik aan zijn kleding.

6. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn oudste droeg maat 98 toen ze 4 jr was ze was toen net 1mtr.
    Ze is nu 5,5 en zit nu in maat 110/116 (113 cm) dus een giga groeisprut gehad.....

Mn jongste is heel klein zij is nu 2 jr en draagt nog maat 74 (ze heeft groei problemen) Verwacht dat zij met 3 jr in maat 80 zit, al hoop ik dat ze dan al in maat 86 groeit maar heb er nog een zwaar hoofd in....

7. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja dat is klein maar ach wat maakty het uit niet iedereen is hetzelfde (gelukkig)
    hier een jongen van 3 jaar en 7 maanden heeft 98 beneden/104 boven schoenmaat 26 (ongeveer 15a16 kilo)
    en een jongen van 1 jaar en 10 maanden heeft 92 beneden en 92/98 boven schoenmaat 25 (ongeveer 14 kilo)
    tja onze tweede is groot en tja ze lijken wel tweelingen en tja de tweede schiet binnenkort de oudste voorbij
    maar als ze maar gezond zijn!!!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een redelijk kleine peuter, maar dan een meisje. Ze is nu met 3 jaar en 8 maanden 100 cm en weegt 15,5 kilo. Ze heeft boven maat 98/104 en beneden gaan we nu over naar maat 98, maar dat is vaak net iets te lang.
    Ik maak me geen zorgen, ze doet het helemaal prima. Lisa wordt zo te zien ook zo'n kleine uk. Een nichtje is trouwens een jaar jonger dan Eva, maar even lang en zo'n 2 kilo zwaarder.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Tja, ieder kind groeit zoals ie groeit toch? Klein maar fijn dan maar. Mijn broertje was ook altijd zo'n ukkie en is later bijna iedereen uit zijn klas voorbij gegroeid. Het zegt zo weinig.

Mijn zoontje is een buffeltje, altijd al geweest. Hij is nu bijna twee (nog een maand) en zit qua bovenkleding in 92/98 en soms de combi 98/104 maar het ligt heel erg aan het merk. Broeken schiet ie nou ook ineens door naar 92.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn zoontje is 22 maanden en is 12 kilo en 94 cm lang en zit in maat 98 qua truitjes en maat 86 qua broeken. Hij is wel erg dun voor zijn lengte volgens de kinderarts en hij blijft dit goed in de gaten houden

11. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar dat er heel veel verschil zit tussen de kindjes :D

Daantje, mn jongste is 24 mnd en is 2 kg lichter en 15 cm kleiner.....

12. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter heeft nu maat 104 en soms 110 Ze is wel 5. jaar en 3 maanden.
    Dus ook erg klein voor haar leeftijd. Schoenmaat is 25/26 dus alles is wel in verhouding.

(moet er wel bijzeggen dat het bij Sam wel een oorzaak heeft, ze heeft een chromosen afwijking)

Ze kan makkelijk door gaan voor een 3 jarige

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier juist een ventje wat problemen ondervind door zijn erg lange lengte.

Mika is verleden week 4 jaar geworden en is nu ruim 1m22 en 21,5 kilo a 22 kilo.
    Hij draagt kledingmaat 128/134.

Hij is weer extreem lang en word door iedereen al tegen de 6 jaar aangeschat,
    komt net kijken op de basisschool en is al 1 van de langsten van de klas.
    Hij vind het dus helemaal niet leuk dat hij zo lang is,want zoals hij zegt doen sommige ouders gemeen tegen hem(klopt ook wel,als hij met kindjes van zijn eigen leeftijd stoeit krijgt hij commentaar dat hij heel zachtjes moet doen omdat hij al zo groot en oud is.
    Als hij zegt hoe oud hij is geloven ze hem vaak niet :()
    Vind het zo rot voor mijn mannetje en in de speeltuin zit ik er ook bovenop hoor,
    is namelijk al 1 keer voor gekomen dat een ouder haar handjes niet van mijn kind af kon houden,en hem een tik gaf.
    Toen ik zei durf je wel tegen een kind van 3,5? moet je mij pakken ik ben zijn moeder,
    nou ze schrok der rot toen ze zijn leeftijd hoorde,ze dacht dat hij 2 jaar ouder was,en dan nog hoort ze der handjes thuis te houden.

Ik ben altijd erg klein geweest,vond het neit erg want mocht daardoor een hoop en mensen vonden mijn schattig.

Nu ben ik 1m63 lang(eerder kort;))
    Ben vaak nog 1 van de kleinste in mijn vriendenkring.

Je kan beter klein zijn voor je leeftijd dan extreem lang en zo overschat worden.

Ik hoop wel dat je zoontje een flinke groeispurt krijgt hoor.

groetjes Bianca

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon droeg ook met zijn 2 shirt en truien maat 92. ik heb ze liever wat ruimer dan dat dat zo strak zit dat je hem er bijna niet meer uit krijgt. broekjes maat 86. nu hij 2 en half is gaat hij zachtjes aan over naar 92. en nieuwe ( bovenkleding) kleding koop ik 98 of de combie 98 /104. zijn jas is al 98 en de winterjas wordt denk ik een 104. hij is 91 cm en weegt 12.7 kilo.

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Yosyp heeft nu voor shirts maat 92 en voor broeken moet ie voor de lengte ook 92 hebben, maar voor z'n taille is 86 ook nog goed. Hij is nu ongeveer 88/89 cm en weegt iets van 14 kilo.

Lianna had toen ze 3 was ook maat 92. Die zit nu pas net goed in maat 98.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach alle kindjes zijn anders (gelukkig maar) Mijn zoon is nu 2 weken 3 jaar en draagt 98-104 en moet zo langzamerhand echt naar de 104. Hij is 101 cm

17. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoon is ongeveer gemiddeld van lengte t.o.v. cb-curves (ietsje korter dan gemiddeld, hij heeft met name korte benen). Hij is 3 jaar en bijna 5 maanden. Broeken maat 92 draagt hij sinds kort niet meer, omdat die nu eindelijk een beetje te kort worden, en ze bovendien versleten raken. Ook zitten ze nu wat strak om z'n buik.
    We hebben hem pas nog zelf opgemeten: 98 cm.

Maat 98 en 98/104 daarentegen is eigenlijk altijd te lang voor hem, die moeten dus worden omgeslagen. Ik ben niet anders gewend met hem.

Shirts draagt hij nu meestal in 104; een heel enkele keer nog 98 en een heel enkele keer al 110 - hangt er van af hoe het valt. Hij heeft een stevig bovenlijf, niet dik of zo, maar hij is gewoon wat groter van boven dan van onder. En hij heeft een groot hoofd, sommige shirts gaan niet meer omdat ik ze niet meer goed over z'n hoofd heen krijg.

Conclusie: qua broeken ontlopen onze jongens elkaar niet echt, qua shirts misschien wel. Mijn zoon is gemiddeld van lengte, dus misschien is de jouwe iets kleiner dan gemiddeld. Daar lijkt me helemaal niets mis mee. We hoeven niet allemaal reuzen te zijn...

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is net een maand 3 en draagt maat 98 over het algemeen, hij is 97 cm. Maar het ligt er ook heel erg aan hoe 't uit valt, hij heeft ook nog broeken in maat 86 die 'm nog passen en van de WE maat 92 moet nog een klein stukje omgeslagen worden.

19. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Mijn zoontje is nu 3 jaar en bijna 3 maanden, en zit ook nog in maat 92. Gaat nu heel langzaam wel over naar 98.
    Ik geloof dat Marc ook ietsje aan de kleine kant is, als ik het zo om me heen hoor en lees ( allemaal jongere kindjes die al in een grotere maat zitten ).... Meer schoppen onder z'n kont nodig ;) ( geintje !! )

20. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Mijn zoontje is 2,5 jaar en 100cm en 14 kilo dus hij is weer wat groter voor zijn leefdtijd! Ligt ook heel erg aan waar je je kleding koopt. Bij mij gaan we nu naar maat 98/104 maar van bijv de we past hij nog prima in maat 92

Deel Deze Pagina