mijn zoontje is net 2 jaar geworden (vorige maand) en hij draagt nu maat 92 en soms 98. jouw zoontje is denk ik dus idd wat aan de kleine kant maar joh wat geeft het!
Mijn oudste is ook geen reusje. Hij is nu 3 jr en 3 mnd en is 92 cm. Draagt ook mt 92 (al minstens een half jaar) ik koop nieuwe kleertjes in 98 maar moet dan wel mouwen en pijpen omslaan. Qua gewicht zit hij wel op de middenlijn (14 kilo) is dus eigelijk te zwaar maar je ziet het er niet aan af
ons zoontje word 27 oktober 4 is nu 106 cm weegt 17 kilo en heeft in zijn broeken maat 104 en in zijn boven kleding maatje 110-116 wij hebben dus een groot mannetje hihi vrienden van ons hebben een kindje van een paar weken jonger dan ons zoontje en dat kindje is dan weer heel wat koppen kleiner en is weer klein voor haar leeftijd ieder kind is anders en als je kindje het goed doet zou ik me niet al te veel zorgen maken
Onze zoon wordt over een week 2 en draagt al een tijdje shirts mt 92, gaat nu naar 98. Broeken draagt hij in 86, soms 92. Het ligt ook aan de bouw van je kindje. Lucas heeft een hele tijd korte beentjes gehad en in verhouding een grote romp. Broeken in mt 92 sla ik nog altijd een stuk om omdat ze gewoon te lang zijn, qua breedte heeft ie het wel nodig.
Dat valt toch wel mee.. mijn zoontje is 11 augustus 3 geworden en is 101 cm en 16,5 kg. Hij draagt inmiddels ook 104
mijn dochtertje wordt over 2 weken 2 jaar. ze heeft nu maat 92.. dat is dan weer groot voor haar leeftijd.. ik zou me er geen zorgen over maken.. er zijn nu eenmaal grote en kleine mensen op de wereld.. niet iedereen kan even lang zijn
Hier ook ongeveer net zo, ze was met 3 jaar ook zo lang alleen wat lichter. Ze draagt nu inmiddels maat 104, maar shirtjes 110 en soms 116, ligt eraan hoe ze vallen
ohoh wat is mijn meisje dan groot! ze word over 2 maanden 2 en heeft al maat 98 en dit draagt ze al een paar maanden! ik hoor wel altijd dat ze groot is maar had geen idee dat erzo'n verschil in zat. Maar zo zie je maar iedereen is anders. de een word 1.60 en de ander2.10 dus dat zal er wel al jong in zitten denk ik. Ben zelf ook 1.82 dus ze heeft het niet van een vreemde.
In mijn oren klinkt het klein maar dat komt ook dat ik 2 kindjes heb die de +2 lijn volgen (dus ik heb geen idee wat "normaal" is) Mijn buurjongentje is nu ruim 5 en groeit nu net in maatje 104. Mr K is net 5 en groeit nu net uit maat 116. Toen hij 3 was zat hij in 98 / 104, toen hij met 4 jaar van de peuterspeelzaal ging was hij 108 cm en nu (een jaar later) zitten we op de 118 cm. Ms K groeit nu net in maat 98 (tenminste 92 past haar nog goed maar ik koop geen winterkleding meer in die maat omdat we er dan wel heel kort plezier van zullen hebben) Die is nu trouwens 94 cm.
94cm is ook gewoon echt lang voor 22mnd dus vind het wel apart van je ka! Hier een mannetje van 2 jaar en 10mnd en die gaat nu af en toe naar 98.
Ik heb trouwens niet precies een beeld van lengte/gewicht van mijn zoon maar ik schat hem op 94cm en 13kg
Hier 3 jaar en 8 maandne en net in maatje 98 Hangt af van het merk, want soms zit het prima en soms zwemt ie er nog in
Het is denk ik ook afhankelijk hoe je wilt dat de kleren vallen. Hier lees ik bijv vaak dat de kledingmaat groter is dan het kindje in cm's. (dus bijv maat 98 bij een kind dat 93cm lang is). Bij ons is het juist andersom op een of andere manier. Diyana is 86cm (al een tijdje denk ik), maar ze gaat nu pas in de maat 86, n broeken draagt ze nog meestal in maat 80. En Aldin is 85cm lang, maar als ik hem maat 86 aantrek zwemt hij daarin. Hij zit nu echt tussen de maten, en 86 moet ik de mouwen en pijpen omvouwen en dat vind ik weer niet uitzien. Maar ontopic: hier dus ook kleine kindjes, terwijl Diyana en Aldin best redelijk scorn op de groeicurve. 2 jaar en 86cm en 12 kilo. Melisa is klein voor haar leeftijd, ze is nog maar 81cm, en we houden haar goed in de gaten qua groei.
Mijn zoontje is 3 jaar en 2 maanden en draagt broekjes maat 92 en shirts 98. Hij is heel tenger,weegt 13kilo.
@snoopy: jouw dochter is met 100cm toch nog paar cm langer dan mijn dochter Ze is ong 96cm en draagt meestal 98 en soms zelfs 92 van spijkerbroeken. Qua shirtjes een maatje groter. Ondanks dat ze relatief zwaar is ben ik tijd heel dankbaar met knoopelastiek anders zakt 98 echt van dr billen. Dus ja @TS. Het is klein maar we kunnen niet allemaal lang zijn. Dochterlief is op Kdv al niet de langste ondanks dat ze ruim de oudste is. Op school is ze het ukkie van de klas. Wellicht komt er nog een groeispurt ergens... En anders maar niet.
Ik vind het idd erg klein, maar dat is niet erg toch? Mijn zoontje van 2,5 zit al een tijd in maat 98(/104). Hij is ongeveer 1 meter en weegt 15,5 kilo.
Mijn uk is dezelfde leeftijd en ook maat 92/98. Broekjes meestal 98 heeft lange beentjes. Hij is meen ik 93 cm en nu eindelijk 13.5 kilo. Hij is niet de grootste. Ach
Dat klopt helemaal, de kids van mijn man dragen hier altijd een maat kleiner dan bij hun moeder. Ik vind dat ze daar een partij rondslobberen in hun kleren, zij vindt waarschijnlijk dat hun kleren van hier te klein zijn.... (Mijn overweging is dat als de broekspijpen op hoog water dreigen te komen, een broek te klein is. Een broek die nog 5 cm omgevouwen moet worden, is gewoon te groot....)
jouw zoontje is net zo oud als mijn oudste dochter.... zij zit nu in maat 104.... en heeft schoenmaat 28... Mijn jongste van net 2 jr zit in maat 98 en schoenmaat 24..... denk dat je zoontje wel wat kleiner is dan normaal maar het kan zo weer veranderen hoor! dan schiet hij zo ineens een stukje de lucht in... zou me er niet zo druk om maken... en so what als hij wat kleiner is dan gemiddeld....
Dat klinkt bekend ja.. Ik koop dingen wel enigzins zodat ze nog even mee gaan maar niet ontzettend op de groei. oma daarentegne.. als anne dr broek te kort dreigt te worden krijgt ze liefst een broek 2 maten groter dan die ze aan had. meestal komt anne daarna bij mij mopperen dat hij afzakt (lang leve knoopelastiek in die kleine maatjes!!) en mopper ik dat de broekspijpen te lang zijn *grinnik* maar als ze dan ineens paar cm groeit en spontaan niks past.. komen de broeken van oma altijd snel uit de kast hoor al heb ik er nu zelf een gekocht.. daarvan zijn de pijpen toch cm of 3 omgeslagen.. (en daaronder nog een keer een cm of 2) maar de broek 1 maat kleiner.. was zo precies pas dat ik dat eigenlijk een beetje zonde vond.